Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:59

NatasjavE schreef:
Ik kan hem niet openen.

Maar e621 is, mits je er niet te veel van neemt....net als bij zout, echt geen probleem.
Nogmaals....het zit ook in tomaat.

Klopt helemaal. We maken het Zelf ook aan. Het gevaar zit hem in de hoeveelheid dat we hem nu via voeding en ook via entingen binnen krijgen.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:00

anneliesdj schreef:
Zahlina schreef:
Sizzle. Ik heb alleen maar polio gegeven, dus rota niet.
Kleine voetnoot. Mijn kleine meid is de enige die Ik ken die nog niet geent is en de enige die Ik ken die tot nu toe niet ziek is geweest. Kan natuurlijk toeval zijn maar zin lijkt ingevoelig te zijn voor alle viruses die wij allemaal wel hebben gehad de laatste tijd.

De kans op tetanus is redelijk Klein, er zijn maar veel minder besmette voorwerpen dan wat gedacht wordt. Mocht mijn dochter een afgesloten vieze wond krijgen die niet goed heeft gebloed dan kan het zijn dat Ik tetanus laat enten.

Het gevaar van tetanus zit hem juist in kleine wondjes: prikkeldraad, doornstruiken, vallen op straat ed.
Maar daarnaast is tetanus redelijk herkenbaar en polio kom je pas achter als je te laat bent.

Vandaar ook dat Ik schrijf, afgesloten vieze wind die niet goed heeft gebloed.

anneliesdj

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:02

Het hoeven geen wondjes te zijn die 'bloeden', kan ook piepklein zijn ;)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:04

Wij praten om elkaar heen, het zijn juist de wonder die bijna niet bloeden waar mee Je moet oppassen. We zeggen dus hetzelfde.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:09

Zahlina schreef:
NatasjavE schreef:
Ik kan hem niet openen.

Maar e621 is, mits je er niet te veel van neemt....net als bij zout, echt geen probleem.
Nogmaals....het zit ook in tomaat.

Klopt helemaal. We maken het Zelf ook aan. Het gevaar zit hem in de hoeveelheid dat we hem nu via voeding en ook via entingen binnen krijgen.

Via de entingen is heus niet zo'n grote hoeveelheid.(hoeveel krijg je er nu eenmaal in je leven)?)

e621 in voeding is geen probleem....het probleem is hetgeen het maskeert. Namelijk dat het moet verhullen dat het product wat je eet helemaal niet lekker is.
Bijna alle kant en klaar maaltijden zijn te vet, te zout en er zit ook nog eens suiker in om te verhullen dat er geen verse ingrediënten inzitten.

Zout, suiker en slechte vetten zijn hetgeen je ziek van wordt. Ja en dagelijks heel veel e621 zal ook heus niet goed zijn.

Maar als je gewoon zelf je eten maakt, niet teveel zout, zo weinig mogelijk suiker gebruikt kun je zo nu en dan e621 prima aan...

Sterker nog....als je saus iets te flauw is kun je er beter een snufje ve-tsin in doen dan zout.(je mag niet meer dan 6 gram zout op een dag....ga maar eens tellen...je gaat schrikken ;) )

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:19

Oh wacht even, Ik weet helemaal niets van de e621, Ik kwam toevallig deze link tegen die mijn arts plaatste op zijn FB. Ik heb de link gemaakt en kan jullie aanraden het filmpje te bekijken.

Heel Vaak wordt er in discusses met enter de bijstoffen aangehaalt en Vaak beignet met dan dat het wel mee valt. We vergeten alleen voor het gemak dat de eerste eating gezet wordt bij een baby van 3 kilo ipv een volwassen van 70 kilo. ALS Ik achter de pc zit zal Ik eens een oude post van mij neerzetten over een onderzoek van aluminum hydroxide, de hoeveelheid die een baby krijgt is niet veel maar wel veel male meer de veilige hoeveelheid per kilo lichaams gewicht.

En Ik moet toch echt mijn auto correct voor bokt op nederlands zetten....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:22

Zahlina schreef:
Oh wacht even, Ik weet helemaal niets van de e621, Ik kwam toevallig deze link tegen die mijn arts plaatste op zijn FB. Ik heb de link gemaakt en kan jullie aanraden het filmpje te bekijken.

Heel Vaak wordt er in discusses met enter de bijstoffen aangehaalt en Vaak beignet met dan dat het wel mee valt. We vergeten alleen voor het gemak dat de eerste eating gezet wordt bij een baby van 3 kilo ipv een volwassen van 70 kilo. ALS Ik achter de pc zit zal Ik eens een oude post van mij neerzetten over een onderzoek van aluminum hydroxide, de hoeveelheid die een baby krijgt is niet veel maar wel veel male meer de veilige hoeveelheid per kilo lichaams gewicht.

Oh,..ja en ik kon de link niet bekijken. :)

La maar :)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:40

Links doet het al, hoop Ik...

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:02

Vjestagirl schreef:
Zahlina schreef:
Yes my smartphone prefers English, just like me... Bijna elke ziekte op deze aarde, hoe onschuldig ook heeft slachtoffers. De vraag is alleen tot hoever gaat het alles maar willen beschermen.

En hoe erg de gevolgen worden als je bijna nergens meer écht weerstand tegen opbouwt.

Weerstand en immuniteit tegen dodelijke ziektes zijn totaal verschillende dingen. Het is niet zo dat je 'even wat polio oploopt', en vervolgens de rest van je leven stúkken gezonder bent.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:06

anneliesdj schreef:
Zou het niet meegespeeld hebben dat die polio epidemie nog vers in het geheugen lag??

Nee, vlak na de epidemie bleef het vaccineren daar -in gymzalen waar iedereen zich verzamelde- laag. Pas toen er 'anoniem' gevaccineerd werd schoot het omhoog.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:07

Zahlina schreef:
http://www.niburu.nl/meisje-7-geneest-v ... vermijden/
Ik heb het niet doorgelezen maar toevallig kwam Ik deze net tegen op mijn Facebook, geplaatst door een arts. Gaat over e621

Als iets op Niburu staat, dan kun je er bij voorbaat vanuit gaan dat het niet klopt.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:09

NatasjavE schreef:
e621 in voeding is geen probleem....het probleem is hetgeen het maskeert. Namelijk dat het moet verhullen dat het product wat je eet helemaal niet lekker is.

Verschrikkelijk offtopic maar ook verschrikkelijk waar. Ik vermijd E612, omdat ik weet dat een product met 'geharde plantaardige olie' en E621 normaal waarschijnlijk kaas had bevat.

E621 ontstaat van nature bij rijping, en dat kost tijd en is dus duur. Zongedroogde tomaten, luchtgerijpt vlees, etc. Door er kunstmatige E612 in te gooien, kan je dus goedkope vervangers maken van gerijpte producten.

(einde offtopic :P )

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:10

Zahlina schreef:

Je post over de 'vieze wind' was toch echt goed voor een glimlach :D

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 23:25

LHO schreef:
Zahlina schreef:
http://www.niburu.nl/meisje-7-geneest-v ... vermijden/
Ik heb het niet doorgelezen maar toevallig kwam Ik deze net tegen op mijn Facebook, geplaatst door een arts. Gaat over e621

Als iets op Niburu staat, dan kun je er bij voorbaat vanuit gaan dat het niet klopt.

Het gaat over een keying die behouden is op TEDx, Zelf vind Ik tedx wel erg waardevol. De nieuws site zegt mij helemaal niets. Maar Ik vind dat deze bio chemist vertelt over het her stel van haar dochter wel verbazinhgwekkend.

Gelukkig heb Ik nog geen vieze wonden bij mijn dochter, maar vieze winden laat ze graag :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:12

Autisme, wederom, is genetisch. (net als ADHD) bij de conceptie wordt al bepaald dat je de gevoeligheid ervoor hebt. Het vermijden van e621 lost de problemen met autisme ook niet op.

Wat wel gebeurt is dat bij een gerichte benadering van het kind en met het ouder worden de autisme klachten meer op de achtergrond verdwijnen. Autisme verdwijnt niet maar het kind leert er zelf mee omgaan.

Zoals ik al zei,...e621 zit in heel veel eten zonder dat het er aan toegevoegd is. Je kan het niet eens vermijden.

Blijkbaar is het voor veel mensen heel moeilijk te verteren dat niet de entingen of de voeding het probleem van de klachten bij hun kind is maar dat ze die genetische basis gewoon zelf gelegd hebben. (of dat zo tenminste ervaren)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:28

Natasja, er zijn natuurlijk wel gedragsstoornissen die voedselgerelateerd zijn en lijken op autisme of adhd.
Misschien at die vrouw voorheen stapels magnetronmaaltijden en kreeg het kind daar last van. Dan kan het natuurlijk prima beter gaan als je over gaat op normaal eten. Dat ik niet te zeggen nav de blog.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:53

Ik denk en weet dat sommige ingrediënten sommige aspecten bij ADHD en autisme kunnen versterken.
Bijvoorbeeld sommige kunstmatige kleurstoffen. (Blauw bijvoorbeeld en groen,..welk nummer weet ik niet)
Als je dat E nummer dan in grote hoeveelheden binnenkrijgt kan er meer onrust(ook een symptoom bij autisme) ontstaan wat voor buitenstaanders waarneembaar is.
Dan is er wel een ASS maar dat was voorheen minder waarneembaar.

Stopt men daarmee en bied men het kind structuur en overzicht dan LIJKT de ADHD of ASS weg.....maar dat is het niet.

Verder heb ik veel over voedsel en ADHD gelezen en voor wat ik gelezen heb zijn de studies rondom voedsel en ADHD nog steeds zeer tegenstrijdig.
Ik wacht graag op een volledige cochraine review omtrent dat onderwerp.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:03

NatasjavE schreef:
Stopt men daarmee en bied men het kind structuur en overzicht dan LIJKT de ADHD of ASS weg.....maar dat is het niet.

Maar praktisch gezien heb je er dan geen last van dus voor de omgeving is het weg. Zo simpel is het.
Misschien heb ik ook wel een stoornis maar is het gewoon nog niet tot uiting gekomen :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:38

Sizzle schreef:
NatasjavE schreef:

Maar praktisch gezien heb je er dan geen last van dus voor de omgeving is het weg. Zo simpel is het.
Misschien heb ik ook wel een stoornis maar is het gewoon nog niet tot uiting gekomen :+

Nou, ik ken je natuurlijk niet,...maar wie weet. :+

En ja klopt....je hebt natuurlijk past last van een ontwikkelingsstoornis als jezelf of de omgeving er last van hebben.

Mijn buurman is directeur van een autisme patiënten organisatie en spreekt daar soms mensen die directeur van een groot bedrijf zijn geworden altijd prima gefunctioneerd hebben en doordat school "iets" ontdekt heeft bij een van de kinderen zichzelf realiseert,...verrek dat heb ik ook. Maar de beste man of vrouw heeft er nooit echt last van gehad..was misschien een beetje een rare snuiter vroeger,..maar ach. Wordt onderzocht op ASS en,..ja hoor inderdaad.

Daar komt ook die 'explosieve" stijging van het aantal autisten en ADHDers vandaan...ze waren er altijd al maar door beter onderzoek en een samenleving die veel meer van mensen mentaal vraagt komen ze nu bovendrijven. (en natuurlijk ook nog eens in absolute zin,...er zijn meer mensen dan vroeger)

Niet door vaccinaties en niet of slechts zeer beperkt door voedsel.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:42

Sizzle schreef:
NatasjavE schreef:

ADHD is wel iets meer -ook voor de omgeving- dan hyperactiviteit hoor :P Ken je het gevoel de kast in te lopen om iets te pakken, maar dan niet meer weten wat je ging halen? Dat is bij ADHD op alles toepasbaar. Dat je de vaatwasser leeg gaat ruimen, het bestekmandje er uit haalt, op het aanrecht zet, en ondertussen de kat eten gaat geven, kattenvoer pakt, kat voert, kattenvoer op het aanrecht zet, en denkt: "Oja, vaatwasser!", een bord uit de vaatwasser haalt, dat bord in de kast zet, een glas uit de kast pakt om wat te drinken te nemen. Enfin, na een uur of drie staat het bestekmandje nog steeds op het aanrecht *D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:47

LHO schreef:
. Enfin, na een uur of drie staat het bestekmandje nog steeds op het aanrecht.... *D

....naast het kattenvoer, een haarborstel en de afstandsbediening van de TV :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:53

Ik weet goed wat het inhoud, maar er zijn ook gradaties in. Ik zie ook bepaalde trekken heel duidelijk bij familieleden, maar waar het bij de een haast wat grappig is, is het bij de ander echt een handicap.
Maar dat gaat weer vreselijk off-topic....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:28

Om weer ontopic te gaan: dat soort trekken worden misschien versterkt door voedsel of vaccins, maar dat wil dus niet zeggen dat het er niet is.

In dat opzicht zou je juist wel moeten vaccineren, dan weet je maar dat je kind autisme heeft :)

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:31

De Europese Vaccinatieweek van 24 tot 30 april strijdt dit jaar tegen de mazelen. De vaccinatie tegen mazelen gebeurt in twee keer : een spuitje voor baby's van twaalf maanden en een tweede spuitje voor de tienjarigen in het 5de leerjaar. Deze twee dosissen samen beschermen tegen mazelen. Belangrijk, want het blijft een ziekte die wereldwijd meer dan 100 000 doden per jaar eist. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie is een vaccinatiegraad van minstens 95% nodig voor de twee vaccinatiemomenten om mazelen definitief uit te roeien. Als de mazelen dan nog opduiken zijn er zoveel mensen beschermd, dat de ziekte zich niet kan verspreiden en verdwijnt.
meer info op http://www.operatievaccinatie.be

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:08

NatasjavE schreef:
LHO schreef:
(Voor hen die het niet weten - E621 is een onschuldige smaakversterker welke een hartige smaak aan eten geeft).

Toevoeging:

...en van nature in veel voedingsmiddelen in een hoge concentratie voorkomt o.a. in tomaten en oude kaas.

Pardon? Onschuldig? Absoluut niet, heb dus net gelezen dat ze naar dit nummer een onderzoek hebben gedaan, mensen die dit nummer vermeden, hadden spontaan geen migraine meer....Troep is het!