Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:15

Jans schreef:
Op CNN vind ik dit ook wel interessant:

The two passengers who have dominated headlines the last two days entered Malaysia using valid Iranian passports, Noble said at a news conference. But they used stolen Austrian and Italian passports to board the missing Malaysian plane, he said.

Waarom met een goed paspoort binnenreizen en met een vals weer weg? Tel daarbij op het ticket in cash betalen wat erg ongewoon is in de aerobusiness..

Ik hoor net op de tv dat het asielzoekers zijn, misschien dat ze daarom een ander paspoort hebben gejat/gekocht(illegaal dan wel natuurlijk)?

Smee__

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:29

EditieNL heeft net in feite het mysterie van de telefoons die nog steeds overgaan, opgelost.. De meeste passagiers waren Chinees. EditieNL heeft een correspondent met Chinese telefoon in China gebeld en daarbij hadden ze afgesproken dat de correspondent zijn telefoon uit had staan. De telefoon ging drie keer over en er werd vervolgens 'opgehangen'. Denk dat dat ook is wat gebeurd bij de telefoons van de slachtoffers, dus dat ze 'bereikbaar' zijn zegt nog niks..

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:29

N0a schreef:
http://www.standard.co.uk/news/world/fl ... 83812.html

Dit vind ik echt walgelijk van dit meisje. Gehele interview heeft ze een soort zelfgenoegzaam lachje op der gezicht. Oh ik vond het echt zo 'heartbreaking' toen ik hoorde van de co-piloot.. Uhh, waarom zit je z'n goede naam nu dan onder te tuffen en hoe is dit überhaupt relevant? Bah.

Ik krijg er wel rare gedachtes bij. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:39

Smee__ schreef:
EditieNL heeft net in feite het mysterie van de telefoons die nog steeds overgaan, opgelost.. De meeste passagiers waren Chinees. EditieNL heeft een correspondent met Chinese telefoon in China gebeld en daarbij hadden ze afgesproken dat de correspondent zijn telefoon uit had staan. De telefoon ging drie keer over en er werd vervolgens 'opgehangen'. Denk dat dat ook is wat gebeurd bij de telefoons van de slachtoffers, dus dat ze 'bereikbaar' zijn zegt nog niks..

EditieNL had beter Bokt kunnen raadplegen, daar waren wij vanmorgen al achter :))

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:47

Misschien hebben ze bokt gelezen haha

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:51

Jans schreef:
Op CNN vind ik dit ook wel interessant:

The two passengers who have dominated headlines the last two days entered Malaysia using valid Iranian passports, Noble said at a news conference. But they used stolen Austrian and Italian passports to board the missing Malaysian plane, he said.

Waarom met een goed paspoort binnenreizen en met een vals weer weg? Tel daarbij op het ticket in cash betalen wat erg ongewoon is in de aerobusiness..

Ik gok dat ze asiel wilde aanvragen in Europa en met een europees paspoort hoef je geen visum etc. te hebben. Denk dat het met een iraans paspoort moeilijker is om binnen te komen.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:52

N0a schreef:
Volgens de militaire radar is het vliegtuig omgekeerd en heeft minstens 500 km de andere kant opgevlogen en alle communicatie apparatuur uitgezet. Was daarom niet meer te zien op de radars, maar wel op die van de militaire radars. Apart... Dan was het ook geen ongeluk of nood als ze nog 500km kunnen vliegen.

http://www.reuters.com/article/2014/03/ ... 1720140311

Als dat in Nederland zou gebeuren, zou de luchtmacht wel polshoogte gaan nemen volgens mij. Ik weet natuurlijk niet hoe het daar geregeld is, maar het lijkt me niet heel logisch dat ze dat gewoon laten gebeuren...

Al met al een verschrikkelijke gebeurtenis! Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:04

N0a schreef:

Dit vind ik echt walgelijk van dit meisje. Gehele interview heeft ze een soort zelfgenoegzaam lachje op der gezicht. Oh ik vond het echt zo 'heartbreaking' toen ik hoorde van de co-piloot.. Uhh, waarom zit je z'n goede naam nu dan onder te tuffen en hoe is dit überhaupt relevant? Bah.

Lijkt mij gewoon een zenuwachtig lachje. Ik zie er niets walgelijks aan. Wel een verhaal dat wss irrelevant is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:24

fransje23 schreef:
Ik gok dat ze asiel wilde aanvragen in Europa en met een europees paspoort hoef je geen visum etc. te hebben. Denk dat het met een iraans paspoort moeilijker is om binnen te komen.

Zij vlogen via China, en als je via China vliegt en Europees staatsburger bent hoef je niet door de paspoortcontrole. Ze wilde inderdaad asiel aanvragen.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:29

Ik heb een beetje globaal door het topic gelezen.. maar waarom worden diverse mobiele apparatuur zoals telefoons, tablets en wellicht zelfs computers niet getraceerd via het satellietnetwerk om de locatie te achterhalen? >;) Met de kans dat er een aantal nog uitzenden is dit imho niet zo'n gek idee.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:26

N0a schreef:

Ik zou dit nooit doen als ik haar was, volgens mij kan je hier behoorlijk mee in de problemen raken om zo iets openbaar te maken..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 00:19

Cayenne schreef:
Lijkt mij gewoon een zenuwachtig lachje. Ik zie er niets walgelijks aan. Wel een verhaal dat wss irrelevant is.

Dat is uiteraard mogelijk, maar waarom met zo'n verhaal naar de media stappen. En dan vervolgens op het einde wel zeggen dat ze wel professioneel met hun werk om gingen 8)7 echt not done! Als ze het zo'n probleem had gevonden had ze een klacht in moeten dienen na de vlucht, niet .. weken/jaren later.

Zie net dit op twitter voorbij komen, van die site waar iedereen kan mee helpen naar wrakstukken te zoeken oid. Ik moet toegeven, het lijkt wel op een vliegtuig..

http://ireport.cnn.com/docs/DOC-1103537

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 01:13

Ik zoek ook op tomnod, en ik heb dit oa gevonden.. Iets wat gelijkenis toont met de voorkant (neus) van een vliegtuig

Afbeelding

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 01:25

Cayenne schreef:

Ja maar ja, als zoiets gebeurd is het nog relevant dat een van de piloten een neuspeuteraar was.. Waar mensen al dan niet mee op te proppen komen af en toe.. :n

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 08:55

Voor mij lijkt het op een wolkenflard leslie :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:17

mmm ik zie ook niets op die foto. Is denk ik ook best lastig...soms willen we dingen ook zien...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:25

Ik zie het er ook niet in, en de bodem ligt daar vrij diep, dus je zou sowieso geen contouren van onder water moeten zien als er een vliegtuig zou liggen.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:31

Ik zie eerlijk gezegd niks op de foto..

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:49

Daar zie ik echt niks in idd.. Maar in die link die n0a plaatste zie ik dan wel weer heel duidelijk een vrij groot deel van t vliegtuig.. :j

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:52

Ik zie alleen wolken, lijkt mij niks hoor ;-).

Er gaan nu allerlei theorieën rond over het vliegtuig dat die op één van die eilandjes in zee geland is. Maar dan vraag ik mij af, dat hadden ze toch allang kunnen checken door even er overheen te vliegen?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:58

Heftig allemaal.. ergens is het zo onwaarschijnlijk, maar k heb toch nog stiekeme hoop dat ze in leven zijn...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:58

N0a schreef:

Er gaan nu allerlei theorieën rond over het vliegtuig dat die op één van die eilandjes in zee geland is. Maar dan vraag ik mij af, dat hadden ze toch allang kunnen checken door even er overheen te vliegen?

Weet je hoeveel eilandjes daar zijn...?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:04

Winged schreef:
N0a schreef:

Weet je hoeveel eilandjes daar zijn...?

Nope, haha. Maar hoeveel eilandjes hebben een landingsbaan op het eiland nog uit de 2e wereldoorlog waar zo;n vliegtuig kan landen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:05

Ik las gisteren dat dit er honderden moeten zijn en dat het gaat om duizenden eilandjes.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:05

Ben ook wel benieuwd hoeveel vliegtuigwrakken uit WOII ze nu tegenkomen bij zoektocht..ligt daar vast ook nog wel wat