vuurneon schreef:little_king schreef:Mensen die maar wat graag vakken zouden vullen voor de afgestudeerde student die nu vind dat ze zwaar onder haar maat werkt.
Maar dat is toch ook zo? Het is ook jammer dat die kennis in een ongeschoold baantje zit; ook voor de overheid; die betaalt ook mee aan de opleiding. De verschuiving is voor niemand gunstig; hoger opgeleiden zitten op de plekken van lager opgeleiden die op hun plaats weer geen plek hebben. Een bepaald callcenter heeft voornamelijk afgestudeerde WO'ers en Hbo'ers zitten; als mbo'er of laag geschoolde kom je daar heel moeilijk tussen. T is ook te gek voor woorden dat het deze kant op is gegaan.
(en ik ben ook echt blij dat ik werk heb en doe mijn werk hartstikke goed, maar al mijn collega's, leidinggevenden en ikzelf vinden het wel doodzonde van mijn opleiding zo... En dat is het ook)
Natuurlijk is dat jammer.
Ben de laatste die dat gaat ontkennen.
Maar ze nam de stelling aan dat 50+ ers haar zo verschrikkelijk onder betaalde baantje niet wilde doen.
Niet beseffende dat veel mensen in fabrieken, magazijnen, tuinbouw, postbode, niet veel meer verdienen dan dat en dat dat voor hun het normale loon is.
En als die thuis komen te zitten zouden ze dat maar wat graag doen. Voor hun is het niet minderwaardig.
En daarmee kom je weer uit bij het stukje de Polen nemen ons baantjes af. (even zonder nuance) En voor die groep is dat zo ook.
En onze regering doet er niets aan.
Zoals ze op zoveel vlakken niets doen.
En het mag voor zichzelf spreken dat die groep mensen het al niet ruim had en nu wel heel hard getroffen wordt. Ze vallen buiten veel potjes maar kunnen wel vol meedoen aan alle lastenverzwaring.
En dat is wel een verschil met iemand die nog thuis zit.