2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:11

Nayomie schreef:
Is er in die omgeving een vliegveld dan? En ging er rond middernacht een vliegtuig weg?

Zulke jonge kinderen mogen volgens mij niet eens zonder volwassen begeleiding vliegen. En het zou toch opvallen als twee jochie's zonder ouders in een vreemd land aankomen (en zonder paspoort toch geen vliegtickets?)
Laatst bijgewerkt door Nouska op 10-05-13 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:12

Hou eens op met speculeren zeg, jeetje. Er zijn hier twee jonge kinderen vermist en het enige waar het om gaat is dat ze gevonden worden. Ik begrijp niet wat het toevoegt hier te gaan melden dat je denkt dat de vader die kinderen seksueel misbruikt heeft. We weten niet waarom hij zelfmoord heeft gepleegd en dat doet er ook niet toe. Wat belangrijk is, is het vinden van deze jongens.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:13

Nouska schreef:
Nayomie schreef:
Is er in die omgeving een vliegveld dan? En ging er rond middernacht een vliegtuig weg?

Zulke jonge kinderen mogen volgens mij niet eens zonder volwassen begeleiding vliegen. En het zou toch opvallen als twee jochie's zonder ouders in een vreemd land aankomen (en zonder paspoort toch geen vliegtickets?)

Een vriend uit die man zijn vriendengroep?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:13

Nouska schreef:
Nayomie schreef:

Jawel, dat mag wel.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:21

Nayomie schreef:
knetterhard schreef:
Uhm dat weten we niet Nayomie :+..

Lijkt mij niet dat je zelfmoord gaat plegen als daar geen rede toe is.
Vaak doet men dat omdat ze ergens schuldig aan worden bevonden, een vreselijke fout hebben gemaakt, straf ontlopen oid. (als ik denk aan deze situatie).

Stel ze zijn dood, dan zou dit wellicht een wanhoopsdaad zijn geweest. Als dit met opzet en voorbedachte rade, dan had hij denk ik wel bij de kinderen gelegen.

Wat een bullshit :n Sorry hoor, maar je doet net alsof je de hele situatie kent, die man kent en dan zo je conclusies trekken...
Hou op met speculeren en wacht gewoon het onderzoek af..

Nayomie

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:23

Nou, ik geef nergens aan deze man oid te kennen dus nee, trek absoluut geen conclusie, dus ik snap niet waar jij je informatie vandaan haalt ;)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:28

Nayomie schreef:
Vaak doet men dat omdat ze ergens schuldig aan worden bevonden, een vreselijke fout hebben gemaakt, straf ontlopen oid. (als ik denk aan deze situatie).

Stel ze zijn dood, dan zou dit wellicht een wanhoopsdaad zijn geweest. Als dit met opzet en voorbedachte rade, dan had hij denk ik wel bij de kinderen gelegen.

Je zegt hier dat mensen in deze situatie (dus je weet blijkbaar om welke situatie het gaat?) zelfmoord plegen om nouja blabla kun je zelf wel lezen
En vervolgens zeg je dat het geen wanhoopsdaad was??
Dus als ik geen conclusies mag trekken uit jouw bericht, dan moet jij anders gaan schrijven.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:31

F_Orumster schreef:
Jawel, dat mag wel.

Dan nog, dit lijkt me hier echt totaal niet aan de orde.

Ik denk trouwens dat er zoveel gespeculeerd wordt omdat er zo weinig bekend is, terwijl het mensen wel heel erg aangrijpt. Het is menselijk om een oplossing te willen zoeken. Ik denk dat iedereen hier vooral wil dat de jongetjes zsm en levend gevonden worden, er wordt niet persé gespeculeerd uit een morbide sensatiezucht.
Laatst bijgewerkt door Nouska op 10-05-13 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:31

Saintelette schreef:
Nayomie schreef:

Je zegt hier dat mensen in deze situatie (dus je weet blijkbaar om welke situatie het gaat?) zelfmoord plegen om nouja blabla kun je zelf wel lezen
En vervolgens zeg je dat het geen wanhoopsdaad was??
Dus als ik geen conclusies mag trekken uit jouw bericht, dan moet jij anders gaan schrijven.

Ik zeg dat het wellicht een wanhoopsdaad had kunnen zijn ;)
Ik zeg mensen in de situatie (ALS de kids vermoord zijn, dus ik ben er helemaal niet zeker van), dat om dit soort redenen zouden kunnen doen.

Overigens, misschien moet je alle posts eens doorlezen, want overal zeg ik ''stel'' oid. Dan zul je zien dat ik hooguit een theorie geef en niets wéét. ;)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:36

We weten niet of de jongetjes nog leven of niet. We weten niet waarom hij zelfmoord heeft gepleegd. Dat we willen weten of de kindjes oké zijn is meelevendheid en prima. Maar de details omtrent de zelfmoord van de man en zelfs de precieze omstandigheden rond de jongens gaan ons niets aan. Dat is enkel ongepaste nieuwsgierigheid en er theorieën over spuien is ongepast speculeren.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:37

Een rede waarom de man zelfmoord pleegt zou best een stap naar de kinderen kunnen leiden ;)

Maargoed, ik stop er eerst mee en lees mee met de updates

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:46

13.26 uur: De politie denkt nieuwe camerabeelden te hebben waarop de auto van de vader van Ruben en Julian uit Zeist te zien is. De nieuwe beelden zouden dinsdagochtend na 01.40 uur in Rhenen zijn gemaakt. Daarmee zouden het de laatste beelden zijn waarop de vader nog in leven is.

Er gaan nu ook burgers zoeken in rhenen-elst-amerongen.
Toch zou het apart zijn als ze in rhenen zouden zijn (denk ik) aangezien er zoveel tijd zat tussen beek en de rijnbrug (die nog voor rhenen ligt).
Maar ja het kan natuurlijk wel.

Speculeren doet dus iedereen, dat is een normale reactie. Maar hou het aub wel respectvol hier!! Ik heb dit topic niet geopend om stampij te krijgen, de hele zaak is al erg genoeg.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:00

VivaLaVida schreef:
13.26 uur: De politie denkt nieuwe camerabeelden te hebben waarop de auto van de vader van Ruben en Julian uit Zeist te zien is. De nieuwe beelden zouden dinsdagochtend na 01.40 uur in Rhenen zijn gemaakt. Daarmee zouden het de laatste beelden zijn waarop de vader nog in leven is.

Er gaan nu ook burgers zoeken in rhenen-elst-amerongen.
Toch zou het apart zijn als ze in rhenen zouden zijn (denk ik) aangezien er zoveel tijd zat tussen beek en de rijnbrug (die nog voor rhenen ligt).
Maar ja het kan natuurlijk wel.

Speculeren doet dus iedereen, dat is een normale reactie. Maar hou het aub wel respectvol hier!! Ik heb dit topic niet geopend om stampij te krijgen, de hele zaak is al erg genoeg.

_/-\o_ amen, laten we allemaal maar gewoon hopen dat de jongens gevonden worden...zodat die onzekerheid in iedergeval weg is

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:14

Nouska schreef:
Nayomie schreef:

Volgensmij mocht dat wel, mits je het van te voren aangaf toch?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:27

13.57 uur: Mediacircus bij het Doornse gat. Verslaggever Rik Dogger telt onder meer journalisten van de NOS, RTL Nieuws, EenVandaag en zelfs Belgische zenders.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:28

Esmee_98 schreef:
Nouska schreef:

Volgensmij mocht dat wel, mits je het van te voren aangaf toch?

Zie mijn reactie hierboven - Okee, mijn fout (heb die info nog nooit nodig gehad), maar ik denk überhaupt niet dat het hier aan de orde is. Dat is wel érg ver gegrepen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:32

Helaas nog geen goed nieuws .. :(

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:08

14.00 uur: De eerste vrijwillige zoekploegen trekken op linie door de bossen bij Doorn, met vijf meter tussenruimte. Instructie: bij vondsten van belang niets aanraken, maar politie erbij halen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:19

deviltjh schreef:
13.57 uur: Mediacircus bij het Doornse gat. Verslaggever Rik Dogger telt onder meer journalisten van de NOS, RTL Nieuws, EenVandaag en zelfs Belgische zenders.

is misschien maar goed ook dat belgie dit uit gaat zenden misschien worden wel in belgie de jongens gezien je weet t maar nooit alle beetjes helpen om de jongetjes weer heel huids bij hun moeder te krijgen
ik hoop zo voor de moeder dat ze de jongetjes weer heel huids thuis krijgt...als ik dan kijk naar mijn eigen ventje jeetje dan moet ik gewoon huilen wat zal ze door een hell gaan

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:23

ik hoop ook dat ze levend terug gevonden,
maar het duurt nu al zo lang

14.40 uur: Maximum snelheid aangepast in omgeving waar vrijwillige ploegen zoeken. Politie wil zo verkeersveiligheid waarborgen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:29

Nog geen nieuws...bah.

Ik hoop zo dat ze ze vinden. Gezond en wel. Dit wil je als familie zijnde niet meemaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:35

Ik vind het wel stoer dat de burgers gaan zoeken. Moet er niet aan denken dat je misschien 2 lijkjes tegenkomt...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:37

love_western schreef:
Ik vind het wel stoer dat de burgers gaan zoeken. Moet er niet aan denken dat je misschien 2 lijkjes tegenkomt...

Nou,...brrrrrr dat blijft je de rest van je leven bij.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:39

love_western schreef:

Denk ook niet dat de burgers enig besef hebben hoe het is om de jongens te vinden en wat voor traject er voor hunzelf daarna nog aan kan komen. Ze handelen nu uit emotie's maar er verder over nadenken doen ze volgens mij niet. Dat laat de beelden van tv wel zien, dat ze gaan zoeken waar zelfs kinderen van 10 jaar bij zijn en tieners.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:41

cinn87 schreef:
love_western schreef:

Denk ook niet dat de burgers enig besef hebben hoe het is om de jongens te vinden en wat voor traject er voor hunzelf daarna nog aan kan komen. Ze handelen nu uit emotie's maar er verder over nadenken doen ze volgens mij niet. Dat laat de beelden van tv wel zien, dat ze gaan zoeken waar zelfs kinderen van 10 jaar bij zijn en tieners.

Dat vind ik dus ook en bovendien onverantwoord om kinderen mee te laten zoeken. Het lijkt wel of ze het een spannend uitje vinden ipv een serieuze zoektocht.