Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:Hoeveel kansen heeft die bultrug gehad? Twee? Drie? Meer?
Ik ben het helemaal met je eens dat je Orca Morgan ook dood had moeten laten gaan. Maar ja, vanzelf dood laten gaan is ook weer zoiets. Johannes was in de periodes dat hij echt op het droge lag langzaam aan het stikken. Het weer wordt slechter, straks was die laatste poging (of de kans die ze hem hadden kunnen geven om vanzelf los te komen) ook mislukt en hadden ze er door het slechte weer niet meer bijgekund.
Het is sneu dat Johannes niet meer is. Ik ben blij dat ze hem niet hebben moeten opblazen om tot een snel einde te komen. Hoe zeer Mevr. 'r Hart de dierenartsen ook als moordenaars bestempeld...
Cassidy schreef:Hoeveel kansen heeft die bultrug gehad? Twee? Drie? Meer?
Ik ben het helemaal met je eens dat je Orca Morgan ook dood had moeten laten gaan. Maar ja, vanzelf dood laten gaan is ook weer zoiets. Johannes was in de periodes dat hij echt op het droge lag langzaam aan het stikken. Het weer wordt slechter, straks was die laatste poging (of de kans die ze hem hadden kunnen geven om vanzelf los te komen) ook mislukt en hadden ze er door het slechte weer niet meer bijgekund.
Het is sneu dat Johannes niet meer is. Ik ben blij dat ze hem niet hebben moeten opblazen om tot een snel einde te komen. Hoe zeer Mevr. 'r Hart de dierenartsen ook als moordenaars bestempeld...
josie schreef:Volgens Ecomare kon Johannes alleen gedood worden met explosieven, nu kan hij ineens ingeslapen worden (volgens Ecomare was er niet genoeg middel voor, dus dat viel sowieso al af)?
Trek hier toch echt wel even de expertise van de diverse kenners in twijfel.
In een eerder bericht van mij melde ik ook al dat het best kon (euthanasie), dan wel met een juiste kogel, maar helaas werd ik niet geloofd en zie hier........... het kan dus wel!![]()
Mocht hij al zijn overleden, RIP Johannes!!
Mindim schreef:Morgan konden ze makkelijk af spuiten, zo groot was ze niet.
Als de laatste reddingspoging was mislukt, dan was Johannes ook dood geweest, net als nu. Dus het enige waar ik over struikel is dat ze die kans niet gegrepen hebben. Die mensen hebben eerder walvissen vlot getrokken. Was dat niet gelukt, dan in laten slapen. Ik ben niet iemand die dieren tot in den treure maar in leven wil houden namelijk. Was de hele reddingsactie van vanavond niet aan de orde geweest, dan was ik ppro inslapen. Maar deze redding had hem misschien het leven kunnen redden, dan is waar ik over struikel. Die kans.
JJane schreef:Mischien hele domme gedachte van mij hoor maar.
Waar is greenpeace en sea shepperd? Dit zijn organisaties die groot geworden zijn met dit soort dieren. Ze hebben vele donateurs hier. Waar zijn ze?
nathalie_v schreef:Natuurlijk komt de vergelijking met Morgan.....
Nu vraag ik me echt af waar die orka coalitie blijft met hun grote mond ....
Zolang er niets officieel bevestigd is, heeft speculeren niet zo veel zin of wel? Ik heb bij Ecomare op de site gekeken en daar staat nog niets
Lotus83 schreef:Tweet van Lenie t Hart
Ervaren walvisredders van Terschelling kunnen het niet meer aan zien hoe de bultrug gedood wordt Zij hadden hem in 2 uur kunnen redden#fb
Creatas schreef:Even voor mijn herinnering: Hij was toch al een keer vlot getrokken en is enkele uren later wéér gestrand?
Dan kan ik me nog een poging wel voorstellen, maar de kans is groot dat ie toch wel wat mankeert.. Het enige is dat als ie dan wegblijft wij 'tere zieltjes' dan gewoon niet zien dat ie (alsnog) sterft..
?