Gestrande bultrug niet te redden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:49

Hoeveel kansen heeft die bultrug gehad? Twee? Drie? Meer?

Ik ben het helemaal met je eens dat je Orca Morgan ook dood had moeten laten gaan. Maar ja, vanzelf dood laten gaan is ook weer zoiets. Johannes was in de periodes dat hij echt op het droge lag langzaam aan het stikken. Het weer wordt slechter, straks was die laatste poging (of de kans die ze hem hadden kunnen geven om vanzelf los te komen) ook mislukt en hadden ze er door het slechte weer niet meer bijgekund.

Het is sneu dat Johannes niet meer is. Ik ben blij dat ze hem niet hebben moeten opblazen om tot een snel einde te komen. Hoe zeer Mevr. 'r Hart de dierenartsen ook als moordenaars bestempeld...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:50

Mindim schreef:
Jilletje schreef:
Dat had met deze walvis ook gekund hoor :j leuk uniek speeltje

Houdt die domme reacties aub voor je, begint me nu echt tegen te staan.

Je bent niet verplicht om mijn reacties te lezen hoor!

Je hebt ook een foei knopje

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:50

En Cassidy, je weet ook niet hoeveel schade er eventueel al aan de organen is doordat het gewicht er al die tijd op gedrukt heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:51

Cassidy schreef:

Ik ben het helemaal met je eens dat je Orca Morgan ook dood had moeten laten gaan. Maar ja, vanzelf dood laten gaan is ook weer zoiets. Johannes was in de periodes dat hij echt op het droge lag langzaam aan het stikken. Het weer wordt slechter, straks was die laatste poging (of de kans die ze hem hadden kunnen geven om vanzelf los te komen) ook mislukt en hadden ze er door het slechte weer niet meer bijgekund.

Het is sneu dat Johannes niet meer is. Ik ben blij dat ze hem niet hebben moeten opblazen om tot een snel einde te komen. Hoe zeer Mevr. 'r Hart de dierenartsen ook als moordenaars bestempeld...

Er is nog niet bekend of hij dood is.

Cassidy

Re: Gestrande bultrug niet te redden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:53

Dan wachten we die bevestiging nog even af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:54

Cassidy schreef:

Morgan konden ze makkelijk af spuiten, zo groot was ze niet.

Als de laatste reddingspoging was mislukt, dan was Johannes ook dood geweest, net als nu. Dus het enige waar ik over struikel is dat ze die kans niet gegrepen hebben. Die mensen hebben eerder walvissen vlot getrokken. Was dat niet gelukt, dan in laten slapen. Ik ben niet iemand die dieren tot in den treure maar in leven wil houden namelijk. Was de hele reddingsactie van vanavond niet aan de orde geweest, dan was ik ppro inslapen. Maar deze redding had hem misschien het leven kunnen redden, dan is waar ik over struikel. Die kans.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:55

josie schreef:
Volgens Ecomare kon Johannes alleen gedood worden met explosieven, nu kan hij ineens ingeslapen worden (volgens Ecomare was er niet genoeg middel voor, dus dat viel sowieso al af)?
Trek hier toch echt wel even de expertise van de diverse kenners in twijfel.
In een eerder bericht van mij melde ik ook al dat het best kon (euthanasie), dan wel met een juiste kogel, maar helaas werd ik niet geloofd en zie hier........... het kan dus wel! :)
Mocht hij al zijn overleden, RIP Johannes!!

Inderdaad, er was niet genoeg 'inslaapspul' voorradig voor zoveel kilo.
Nu is hij overleden volgens de Televaag :') vanmiddag kon het nog wel 3 dagen duren.

Ik heb het hele topic niet gelezen; en los van het feit dat ik vind dat zo'n dier niet voor niets strand.. vind ik het allemaal maar erg vreemd. Zal wel dom klinken hoor, maar .. waren sleepboten geen opties geweest? Om hem met hoogtij weg te slepen door de druk op het lichaam te verdelen met iets van grote banden ? of noem iets.

Was het een optie geweest om een geul te graven? Door met chinhooks graafmachines daar heen te vliegen?

B-)

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:56

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:58

Mindim schreef:
Morgan konden ze makkelijk af spuiten, zo groot was ze niet.

Als de laatste reddingspoging was mislukt, dan was Johannes ook dood geweest, net als nu. Dus het enige waar ik over struikel is dat ze die kans niet gegrepen hebben. Die mensen hebben eerder walvissen vlot getrokken. Was dat niet gelukt, dan in laten slapen. Ik ben niet iemand die dieren tot in den treure maar in leven wil houden namelijk. Was de hele reddingsactie van vanavond niet aan de orde geweest, dan was ik ppro inslapen. Maar deze redding had hem misschien het leven kunnen redden, dan is waar ik over struikel. Die kans.

Ik heb het niet helemaal tot in de details gevolgd, maar hadden ze hem niet al vlot getrokken?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:59

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:00

Mischien hele domme gedachte van mij hoor maar.
Waar is greenpeace en sea shepperd? Dit zijn organisaties die groot geworden zijn met dit soort dieren. Ze hebben vele donateurs hier. Waar zijn ze?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:01

Op t nieuws zeggen ze dat de dierenartsen er nu bij staan en nog aan het bedenken zijn wat te doen.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:02

Natuurlijk komt de vergelijking met Morgan.....
Nu vraag ik me echt af waar die orka coalitie blijft met hun grote mond ....

Zolang er niets officieel bevestigd is, heeft speculeren niet zo veel zin of wel? Ik heb bij Ecomare op de site gekeken en daar staat nog niets ;-)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:03

Tweet van Lenie t Hart

Ervaren walvisredders van Terschelling kunnen het niet meer aan zien hoe de bultrug gedood wordt Zij hadden hem in 2 uur kunnen redden#fb

Cassidy

JJane schreef:
Mischien hele domme gedachte van mij hoor maar.
Waar is greenpeace en sea shepperd? Dit zijn organisaties die groot geworden zijn met dit soort dieren. Ze hebben vele donateurs hier. Waar zijn ze?

Die zitten de hele wereld over. En zien misschien ook wel het nutteloze van het proberen te redden van dit dier, als er genoeg gezonde walvissen op de oceaan zitten die risico lopen om gedood te worden om de noemer van de wetenschap....

Lotus83

nathalie_v schreef:
Natuurlijk komt de vergelijking met Morgan.....
Nu vraag ik me echt af waar die orka coalitie blijft met hun grote mond ....

Zolang er niets officieel bevestigd is, heeft speculeren niet zo veel zin of wel? Ik heb bij Ecomare op de site gekeken en daar staat nog niets ;-)

Ecomare 2x een tweet gestuurd, geen reactie

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 22:03

Moeten we dat dier nu echt Johannes gaan noemen?

Geen bericht van ecomare helaas...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:04

Lotus83 schreef:
Tweet van Lenie t Hart

Ervaren walvisredders van Terschelling kunnen het niet meer aan zien hoe de bultrug gedood wordt Zij hadden hem in 2 uur kunnen redden#fb

Daar komen ze dan laat mee...ze hebben drie dagen de kans gehad....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:04

Beetje aan de late kant wellicht.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:05

(ik heb een gloeiende hekel aan lenie het hart... en haar tweets bevestigen dat steeds meer.... wat kan die misselijkmakend berichten versturen)

en idd paar dagen geleden nog niet veel "activisten" gezien...

De mensen die mee geholpen hebben met de redding zijn helden, jammer dat het niet gelukt is. Deze beslissing hadden ze liever ook niet gemaakt ;)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:06

Lotus83 schreef:
Tweet van Lenie t Hart

Vind ik ook flauw, die tweet. Als dat dier echt lijdt en schade heeft die er toch voor zorgt dat hij doodgaat is er niks mis met in laten slapen.
Beetje scoren over de rug van dierenleed vind ik dit van Lenie.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:08

stef schreef:
Moeten we dat dier nu echt Johannes gaan noemen?

Geen bericht van ecomare helaas...

Kareltje klinkt veel beter :j

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:15

Even voor mijn herinnering: Hij was toch al een keer vlot getrokken en is enkele uren later wéér gestrand?
Dan kan ik me nog een poging wel voorstellen, maar de kans is groot dat ie toch wel wat mankeert.. Het enige is dat als ie dan wegblijft wij 'tere zieltjes' dan gewoon niet zien dat ie (alsnog) sterft..
?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:18

Ehm.. De Sea Shepard had aangeboden te helpen, alleen een beetje jammer dat ze een tijdje moeten varen voor ze hier zijn, is het niet? Het blijft een prachtig aanbod, daar niet van, maar ik denk dat ze in dit geval weinig hadden kunnen doen..

Wachten op officieel bericht dus... Sneu van zo'n ontzettend mooi dier maar al dat lijden en die stress kunnen ook niet goed zijn voor zo'n mooierd..

Die Lenie is wel lekker bezig he.. Even op de gevoelens inspelen om reclame te maken... :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:19

Creatas schreef:
Even voor mijn herinnering: Hij was toch al een keer vlot getrokken en is enkele uren later wéér gestrand?
Dan kan ik me nog een poging wel voorstellen, maar de kans is groot dat ie toch wel wat mankeert.. Het enige is dat als ie dan wegblijft wij 'tere zieltjes' dan gewoon niet zien dat ie (alsnog) sterft..
?

Dat had ik ook in mijn herinnering ja. Dat hij al vlot is getrokken en dat dat is mislukt. Die ultieme laatste kans heeft hij imo ook al gehad.

Er staat ergens al een rekensommetje wat al die reddingsacties hebben gekost. De grootste kostenpost komt nog, als ze hem moeten opruimen....