Inbreker dood na vechtpartij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:33

Rowdine schreef:
funnyhorses schreef:
@Rowdine
Rowdine is waarschijnlijk bang dat wanneer alle inbrekers een lel krijgen en blijven liggen zij geen klanten meer heeft om te verdedigen? :')
Sorry maar als advocate reageer je wel erg vreemd op zaken als deze hoor.
Hoor je niet aan de kant van de slachtoffers te staan?

Ik zal ook NOOIT zomaar iemand letsel toevoegen maar owee als iemand mij probeerd te overvallen en god weet wat nog nou die zal van een koude kermis thuis komen hoor en blijft zo'n misbaksel der maatschappij liggen jammer dan!

Kom em maar halen zou ik zeggen!

Ja wat iedereen is strafrecht advocaat. :+

WaNt :')

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:34

Rowdine: Blijkbaar hebben wij een andere definitie van het begrip ''armoede'' ;). Wat versta jij onder armoede?
Mijn definitie: ik vind iets geen armoede als je nog gewoon in een huis kan leven, genoeg te eten en te drinken hebt, kleren kan kopen, gas water en licht hebt, en een keer in de week je sport of hobby uit kan oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:35

Is dit nou serieus? Nou snap ik ook meteen je reactie hierboven en de verloedering van de samenleving aangezien je het ongetwijfeld aan je kinderen door zal geven.
Moet ik jouw bericht even op schrijffouten na kijken? Mijn fout is namelijk een typefout aangezien ik op m'n mobiel bok.

quera

Rowinde: in Nederland de hoogste kosten.. Je mag jezelf wel even in gaan lezen.. Aangezien je in Noorwegen vele malen meer betaald. Om even een voorbeeld te noemen:
- brood €8,-
- melk 1.5 liter €3 euro

Terwijl de uitkering maar iets meer is dan in Nederland.

Anoniem

44Myrthe44 schreef:
Rowdine: Blijkbaar hebben wij een andere definitie van het begrip ''armoede'' ;). Wat versta jij onder armoede?
Mijn definitie: ik vind iets geen armoede als je nog gewoon in een huis kan leven, genoeg te eten en te drinken hebt, kleren kan kopen, gas water en licht hebt, en een keer in de week je sport of hobby uit kan oefenen.

Dat vind ik ook zeker geen armoede. Maar mensen met een uitkering kunnen bovenstaande zeker niet!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:36

quera schreef:
Rowinde: in Nederland de hoogste kosten.. Je mag jezelf wel even in gaan lezen.. Aangezien je in Noorwegen vele malen meer betaald. Om even een voorbeeld te noemen:
- brood €8,-
- melk 1.5 liter €3 euro

Als je het doet, doe het dan goed: vergelijk ook de huizen prijzen, prijzen voor onderwijs, benzine prijzen etc.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:36

Rowdine schreef:
Is dit nou serieus? Nou snap ik ook meteen je reactie hierboven en de verloedering van de samenleving aangezien je het ongetwijfeld aan je kinderen door zal geven.
Moet ik jouw bericht even op schrijffouten na kijken? Mijn fout is namelijk een typefout aangezien ik op m'n mobiel bok.

Ik weet niet tegen wie deze loze uitspraak is bedoelt maar heb jij niks beters te doen dan op je telefoontje zitten te pingelen als advocaat zijnde?
Over verloedering gesproken zeg!

_lautje_

Re: Inbreker dood na vechtpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:37

Het is zaterdag muts

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:38

Rowdine schreef:
44Myrthe44 schreef:

Dat vind ik ook zeker geen armoede. Maar mensen met een uitkering kunnen bovenstaande zeker niet!!

Waarom denk jij dat ze dat niet kunnen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:39

Rowdine schreef:
quera schreef:
- brood €8,-
- melk 1.5 liter €3 euro

Als je het doet, doe het dan goed: vergelijk ook de huizen prijzen, prijzen voor onderwijs, benzine prijzen etc.

Lezen wat ik schrijf ;)
De uitkering van de Noren ligt maar iets boven het bedrag dat Nederlanders krijgen . Terwijl de levensstandaard van Noren veel hoger ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:40

Omdat er anders geen voedselbank en kledingbank zou zijn! Als je een uitkering hebt, alleenstaand bent en je hebt een drietal kinderen dan kunnen deze niet sporten, je kan ze niet voorzien van speelgoed en nieuwe kleding etc. Daar is de uitkering te laag voor!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:40

_lautje_ schreef:
Het is zaterdag muts

Als je niks nuttigs te zeggen hebt, hou dan gewoon je mond dicht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:41

quera schreef:
Rowdine schreef:

Lezen wat ik schrijf ;)
De uitkering van de Noren ligt maar iets boven het bedrag dat Nederlanders krijgen . Terwijl de levensstandaard van Noren veel hoger ligt.

Ik lees wat je schrijft. Maar je kan pas vergelijken als je ook weet of de huur van een huis daar bijvoorbeeld hoger is.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:42

Alles is duurder in Noorwegen :)
Terwijl de uitkering net iets meer bedraagt dan wat we in Nederland kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:43

quera schreef:
Alles is duurder in Noorwegen :)
Terwijl de uitkering net iets meer bedraagt dan wat we in Nederland kennen.

Oke, waar blijkt dat dan uit? Ik ben wel benieuwd naar bijv de huur icm huursubsidie enzo?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:44

Rowdine schreef:
Omdat er anders geen voedselbank en kledingbank zou zijn! Als je een uitkering hebt, alleenstaand bent en je hebt een drietal kinderen dan kunnen deze niet sporten, je kan ze niet voorzien van speelgoed en nieuwe kleding etc. Daar is de uitkering te laag voor!

Dat klopt, maar er ís voedsel en kledingbank, en daar maken ze gebruik van.. Dus ze hebben genoeg eten en kleren.
Sporten kunnen je kinderen trouwens wel, 1x per week ;) (en een beperkte keuze qua sporten maar ok). Gemeente heeft hier potjes voor, deze zijn ook wettelijk verplicht. Probleem is vooral dat veel mensen met een uitkering zich slecht inlezen en de potjes niet weten te vinden, en er dus ook geen gebruik van maken..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:44

xx_Horsiex schreef:
_lautje_ schreef:
Het is zaterdag muts

de laatste keer dat ik nuttige en inhouds volle opmerkingen hier plaatste kreeg ik van enkele andere mensen hier dreig PB's. Dus nee die houdt ik nu liever voor mij :Y)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:46

xx_Horsiex schreef:
_lautje_ schreef:
Het is zaterdag muts

Ik vind het niet erg hoor,zo'n kort lontje heb ik niet hihihi
(vond het wel een droge opmerking hahaha)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:47

De boodschappen zijn vele malen duurder
Benzineprijzen liggen omgerekend net iets boven de 2 euro
2e hands auto's beginnen pas bij omgerekend 10.000 euro zelfs een hele oude en kleine auto.
Huurprijzen weet ik niet precies en qua huursubsidie( hier heb ik zelf niks mee te maken gehad namelijk) ik woon hier tegen kost en inwoning en een beetje zakgeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:49

quera schreef:
De boodschappen zijn vele malen duurder
Benzineprijzen liggen omgerekend net iets boven de 2 euro
2e hands auto's beginnen pas bij omgerekend 10.000 euro zelfs een hele oude en kleine auto.
Huurprijzen weet ik niet precies en qua huursubsidie( hier heb ik zelf niks mee te maken gehad namelijk) ik woon hier tegen kost en inwoning en een beetje zakgeld.

Dat snap ik wel, maar zonder geheel kostenplaatje kan je eigenlijk de uitspraken die je doet niet doen. Huur of hypotheek is een groot deel van de maandelijkse kosten. (Ik noem huur of hypotheek maar even als voorbeeld!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:52

44Myrthe44 schreef:
Rowdine schreef:

Dat klopt, maar er ís voedsel en kledingbank, en daar maken ze gebruik van.. Dus ze hebben genoeg eten en kleren.
Sporten kunnen je kinderen trouwens wel, 1x per week ;) (en een beperkte keuze qua sporten maar ok). Gemeente heeft hier potjes voor, deze zijn ook wettelijk verplicht. Probleem is vooral dat veel mensen met een uitkering zich slecht inlezen en de potjes niet weten te vinden, en er dus ook geen gebruik van maken..

Nouja genoeg ;) Ik denk dat je zeker in armoede kan leven in NL. Als je naar de voedselbank moet dan ben je toch arm? Als je niet eens aan je eerste levens behoeften kan voldoen? Ik zou daar behoorlijk van ondersteboven zijn. Ik kan me voorstellen dat sommige inbrekers dat ook zijn. Wat natuurlijk geen vrijbrief is.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:16

Ze krijgen wel subsidie hoeveel weet ik niet :)

Daarbij is het een heel ander systeem. Ik kan je wel pben?

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:30

Ik las vandaag het stukje dat het echtpaar een advocaat in de arm heeft genomen omdat het OM hen geen informatie geeft mbt de doodsoorzaak van de inbreker. Het is toch wat, breken ze bij jou in, de dader legt om een of andere reden het loodje en jou laten ze maar in je sop gaar koken. }:) De mensen nog onnodig op onkosten jagen, of ze het al niet moeilijk genoeg hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:45

xx_Horsiex schreef:
Dus omdat er werkloosheid is en de mensen die geen baan hebben, mogen maar gaan stelen?

Er zijn zat uitzendbureaus waar je zo binnen kan lopen.

Maar dan nog zoeken ze mensen met ervaring en waar moet je die ervaring dan op doen als je nergens de kans krijgt?

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:56

quera schreef:
Wellicht heb ik dat ook gedaan :) maar waar een wil is is een weg. Want ook in het buitenland zijn banen. En ja ook banen die je misschien niet zo leuk vind horen daarbij. Maar geld is geld en vanuit daar kan je altijd nog verder zoeken naar een baan die je misschien meer past.

ha ha ha sorry hoor!
Ik ben werkloos, wil heel graag werken. Wilde me laten omscholen voor de zorg. Dat wilde het UWV niet faciliteren. Toen gesolliciteerd voor een leer/werktraject. Daar wilden ze mij niet hebben, omdat ik zwaar overgekwalificeerd was qua opleidingsniveau. Zo simpel is het dus niet.