Lante schreef:Stratenmakers en bouwvakkers houden de economie net zo goed draaiende als een chirurg of de directeur van een groot bedrijf. De één is niet minder dan de ander. Het is een kringloop waar je geen schakels tussenuit moet en kan halen. Dat de één meer verdiend dan de ander is logisch, maar je kunt iemand met minimum inkomen niet nog meer afpakken, dan stimuleer je enkel dat mensen niet meer willen werken.
Ik ken erg veel mensen met een lichamelijk zware baan die 's avonds geen knip voor de neus waard zijn, omdat ze kampen met hernia's, versleten gewrichten etc. Mensen die al vanaf hun 16e zwaar werk doen en op hun 50e zwaar versleten zijn, maar nog 19 jaar door moeten, wat eigenlijk g*dsonmogelijk is. Mensen die niks meer kunnen thuis, maar ook geen geld hebben voor een huishoudster of een tuinman.
Je gezondheid is je grootste rijkdom, dus je bent echt gezegend als je geboren wordt met een goed stel hersens, de gelegenheid hebt om te studeren en ook nog eens een dik betaalde baan kunt krijgen; ik heb er geen medelijden mee.
Je gezondheid is inderdaad een groot goed en heel erg belangrijk. Wat niet weg neemt dat ook mensen in hoge functies veelal lijden onder hun baan. Druk, stress en verantwoordelijkheden zorgen steeds vaker voor burnouts wat ook het leven van mensen kapot maakt. Ook in die situaties kun je niet normaal functioneren en lijdt de omgeving daar onder.
(Ik lijk wel een VVD'er, maar ik ben het niet.
)