Stemwijzer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:11

Ach, de VVD roept al zo lang dat je portomonee bij hen in goede handen is....nou...Rutte weet er inderdaad wel raad mee. (1000 euro per werkende uitdelen in tijd van crissis :? )

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:17

Merell: behalve de 130 km/u regel (en daar moet je ook niet blij om zijn) is er de afgelopen jaren geen hol bereikt. Ja, meer privatisering, en oh wat worden we daar allemaal beter van hè? Noem mij eens één privatisering die voor consumenten wel goed heeft uitgepakt? Nee, behalve dat de hoogste inkomens er 0,8% op vooruit zijn gegaan heeft iedereen in moeten leveren! Is dat eerlijk?

Bovendien: leer je feiten nou eens, ik heb een paar pagina's terug een grafiek geplaatst met uitgavepatronen van regeringen. Rara, welke regeringen het grootste gat in hun handen hebben: juist: de RECHTSE regeringen. Niet de regeringen waar linkse partijen in meededen. En al helemaal niet kabinet Den Uyl, want schijnbaar vinden vvd stemmers dat we daar nog steeds de puinhopen van aan het ruimen zijn ofzo (welke puinhopen) ?!

Ik heb ook nog steeds geen antwoord gehad van rechtse stemmers waarom zij links beschuldigen van teveel geld uitgeven, terwijl de feiten anders zijn. Is dat omdat het makkelijk roept? Is dat omdat je je er niet in verdiept? Is dat omdat je ouders dit ook roepen en het dan makkelijk na-roepen is? Of is het omdat de weglach-premier Rutte het roept? Zo jammer als er niet de waarheid verteld wordt om zieltjes te trekken.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:19

NatasjavE schreef:
Ach, de VVD roept al zo lang dat je portomonee bij hen in goede handen is....nou...Rutte weet er inderdaad wel raad mee. (1000 euro per werkende uitdelen in tijd van crissis :? )

Cadeautjes uitdelen was toch iets van links???!!!! Zoals ik idd al eerder opmerkte: wie is hier nu de Sinterklaas. Maar ook daar wordt niet op gereageerd....

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:24

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:01

Zelfs een oud-VVD-minister is het niet eens met het VVD-beleid (interessant artikel)

Voormalig minister en hoogleraar economie Johan Witteveen bekritiseert de bezuinigingspolitiek van partijgenoot Rutte: juist nú moet er geïnvesteerd worden.
    [...]

Het bovenstaande lijkt misschien weinig controversieel, maar niettemin loopt Witteveen (91) inmiddels stevig uit de pas met de huidige koers van zijn partij. Rutte cum suis worden immers niet moe te benadrukken dat de belastingdruk voor de veelverdieners te hoog is. In werkelijkheid is de totale, procentuele belastingdruk op dit moment voor iedereen nagenoeg gelijk, namelijk zo’n 40% van het bruto inkomen (pdf) (h/t Cor Mol). Met andere woorden: het Nederlandse belastingstelsel blijkt ‘in zijn totaliteit nauwelijks bij te dragen aan de herverdeling van de inkomens’. Waar de moderne VVD dus op uit lijkt te zijn is een situatie waarin de lagere inkomens relatief juist meer bijdragen aan de staatsuitgaven dan de hogere inkomens.
    [...]

Om nu echter deze grote spelers buiten schot te laten en in plaats daarvan de pijlen valselijk op de meest kwetsbaren in de samenleving te richten, dát is – zeker gezien de oorzaken van de huidige economische crisis – heel iets anders.
    [...]

http://jeroenlaemers.wordpress.com/2012 ... inigingen/

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:12

Shadow0 schreef:
Merell123 schreef:
Vind VVD opzich Oke, ze doen echt iets, al is het bezuinigen, als we weer een links kabinet krijgen gaan die het net bezuinigde geld weer uitgeven, maar misschien is dat de vicieuse cirkel waar we inzitten..

Ten eerste hebben we maar weinig 'linkse' kabinetten gehad, ten tweede blijken de paar die we hadden juist minder geld uit te geven. Heb je de post van Rinske gezien een paar pagina's terug? Of het statistiekje met de koopkrachtontwikkeling?

Geen van de bezuinigingen die zijn doorgevoerd pakt structurele problemen aan. Ze scharrelen wat tientjes hier en daar bij elkaar (bij voorkeur bij de zwaksten.) Maar ze gaan geen enkel probleem echt te lijf, geen oorzaak wordt aangepakt. De problemen in de zorg worden niet aangepakt, het wanbestuur op scholen niet, de huizenmarkt functioneert nog steeds niet, er komt geen werk. De bezuinigingen leiden voornamelijk tot nog minder vertrouwen (bij consumenten en bedrijven) waardoor de boel muurvast op slot komt.

Die post bedoelde ik inderdaad, kon alleen niet terugzoeken, doordat ik op mijn telefoon zat :D

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:13

Merell123 schreef:
, als we weer een links kabinet krijgen gaan die het net bezuinigde geld weer uitgeven, maar misschien is dat de vicieuse cirkel waar we inzitten.

Uitgeven en niet op je centen zitten roept de VVD en de Jager..dat zwengelt de economie aan. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:14

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:16

RoodZonnetje

Re: Stemwijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:17

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:18

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:35

Laatst bijgewerkt door ceasario op 04-09-12 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:36

Ik heb de stembreker inderdaad ook gezien (alleen nog niet doorgevoerd)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:59

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:02

De stellingen in stemwijzer zijn ook suggestief, dus op dat punt hebben ze wel een punt :+ Een van de eerste dingen die je (iig op een hbo)school leert hoe stellingen werken… Toen ik die eerste keer die stelling las over de ww dacht ik precies hetzelfde als zij daar opmerken.. En eerlijk gezegd verbaasd het mij ook niet dat de pvv er zo hoog scoort. Ben je tegen een aantal stellingen die over europa gaan hop dan komt pvv hoog in je lijstje.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:15

Ik doe nooit aan stemwijzers. Ik volg de politiek via de krant/tv/radio/internet en lees wat partijprogramma's/standpunten. Ik heb geen stemwijzer nodig om mijn partij te bepalen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:17

Nee jij niet, maar een hoop anderen wel en dan krijg je dus een hoop pvv/vvd stemmers erbij, die daar eigenlijk niet thuis horen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:19

Sammie schreef:
Nee jij niet, maar een hoop anderen wel en dan krijg je dus een hoop pvv/vvd stemmers erbij, die daar eigenlijk niet thuis horen.

Daar heb je gelijk in :D , m.a.w. stemwijzers komen dus niet altijd uit op linkse partijen, terwijl de media, die de stemwijzers plaatsen, altijd zo links zijn?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:33

Citaat:
De baas van stemwijzerbouwer ProDemos is een gristengekkie en de Raad van Toezicht zit bomvol (oud-) politici.

Media.. niet medium

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:35

Net zoals de peilingen van De Hondt die heeft altijd de PVDA laag. Hij heeft het daar duidelijk niet mee. met de lijsttrekkers verkiezing had hij Plasterk ook veel hoger dan Samson.
Ik sta op peil.nl bekend als PVDA stemmer en wordt dan ook nooit uitgenodigd voor een peiling Bij de lijsttrekkers heb ik toen een mail gestuurd dat het raar is dat ze zelfs PVDA stemmers niet peilen voor zon onderzoek dus dat het duidelijk is dat de mening al vaststaat. Daar waren ze erg pissig over, dat was niet zo

Nu laten ze me opeens wel meedoen aan hun onderzoeken, voor het eerst in jaren.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:41

Voor alle mensen die PVV (willen) stemmen; redenen waarom je niet op de PVV zou moeten stemmen:

Uit het verkiezingsprogramma PVV:

Nog een bedreiging is de oprukkende islam. Deze ideologie staat haaks op de vrijheid. Niet
alleen voor haar aanhangers, maar voor de hele Westerse wereld. Progressieve politici zijn
graag bereid het deze totalitaire filosofie naar de zin te maken. De Partij voor de Vrijheid
zegt: geen centimeter ruimte voor de islam in Nederland. Dat betekent dat we met plezier
de zegepralen van de islam in onze straten tegengaan: de minaretten, de boerka’s, de
hoofddoekjes etc. Wie behoefte heeft aan dergelijke zaken kan prima terug. Graag zelfs.

Ik lees dat de Islam niet meer uitgedragen mag worden, moslims die dat wel doen moeten maar terug.
De vrijheid van godsdienst is dus van tafel wat de PVV betreft...

Nog een kopie uit het programma van de PVV:
Daarom moeten we stoppen met de immigratie van mensen uit islamitische landen.
Remigratie is een schone zaak. Dus gooien we criminelen met een niet-Nederlandse
nationaliteit er meteen uit en nemen we afscheid van vreemdelingen die geen baan
hebben: ‘werken of wegwezen’.
Elke vier of vijf jaar een generaal pardon is natuurlijk waanzin. Mensen weigeren na een
afwijzing te vertrekken, vervolgens organiseert de staatstelevisie acties om deze weigeraars
als zielig te portretteren, gesteund door linkse gesubsidieerde actiegroepen
. Gevolg is dan
steeds het zoveelste miljardenverslindende generaal pardon. Wij willen een wet die dat
onmogelijk maakt. Een wet tegen het generaal pardon.

En wie mogen er door een generaal pardon blijven..?
Een paar snel opgezochte voorbeelden van zo'n zielige actie van de staatstelevisie, gesteund door linkse, gesubsidieerde actiegroepen:

http://jeugdjournaal.nl/item/307469-mau ... d-uit.html
http://www.buitenlandsepartner.nl/archi ... 15468.html
http://frontpage.fok.nl/nieuws/475275/1 ... ertje.html
http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/art ... -Delfzijl-

Hier is de PVV dus tegen en dat staat wel degelijk in het verkiezingsprogramma als je het zorgvuldig leest.
PVV stemmers; hier werken jullie aan mee, dit alles is in strijd met de kinderrechten, beperkt de vrijheid van godsdienst, maar jullie stemmen hiervoor...

Welterusten vannacht, of toch maar wat anders stemmen..? :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:49

Lante,
Je bent naief, juist dit is voor veel PVV-stemmers reden om daarop te stemmen!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:52

Mijn opa kwam uit het grootste islamitische land dat er bestaat, Indonesië. Nee, hij was geen moslim. Heb ik even mazzel dat Wilders destijds (ook) al niet aan de macht was, anders had ik hier niet gezeten.. :+

Misschien raar maar ik voel me ook wel deels aangesproken als ik Wilders hoor verkondigen hoe anti buitenlander hij wel niet is terwijl ik er geen ben..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:55

Wilders zijn moeder komt ook uit Indonesië en zijn vrouw uit Hongarije, dat is dus geen gajes uit het oosten of verre Oosten dat weg moet of waar meldpunten voor opgericht worden

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:00

Ik geloof in het goede van de mensen electra, je wilt zulke kinderen toch niet uitzetten of de moeder dat het kind alleen in Nederland achter blijft??
Je wilt toch niet dat we een hetze gaan voeren tegen mensen die zich wel hebben aangepast en wiens kinderen het hier goed doen?

Als hij dit door zet keren zeer veel landen zich tegen ons wat de economie niet ten goede zal komen.
Daarnaast is het niet verstandig om nu uit de EU te willen stappen en de gulden terug te nemen, het verleden is voorbij; we moeten nu dealen met de toekomst. Wilders kost ons handen vol geld aan beveiliging, hij heeft zich de afgelopen jaren totaal niet aan zijn standpunten gehouden.