Citaat:
Wat ik raar vind is dat de gehele groep 16-18 hier als 1 geheel genomen word:
Zou je het op deze manier over marokaantjes of turken hebben ben je discriminerend bezig want er zitten alleen enkele rotte appels tussen. DAt is in dit geval ook zo en ik denk dat de procenten niet zo ver uit elkaar liggen, Dan kan het ineens wel.
Deze groep wordt ook als 1 geheel genomen als het gaat om autorijden, stemmen, etc. Regelgeving is altijd algemeen van aard, juist om discriminatie te voorkomen, ik snap jouw punt hierin dus niet. Je gaat volgens mij voorbij aan het feit dat het benoemen van een probleem, zo ook als het gaat om "Marokkaantjes of turken", altijd een vereiste is om uberhaupt tot beleid, regelgeving of oplossingen te komen. Het meteen maar gooien op disciminatie, vind ik een teken van zwakte (niet van jou persoonlijk, maar in het algemeen). Om daar maar wat verder op in te gaan: als uit onderzoek blijkt dat 60% (fictief getal) van een gevangenis bestaat uit Marokkanen, of 80% van de heroinehandel (fictief getal) in handen in van turken, dan is dat niet om Marokkanen of turken te pesten, dan is het gewoon het benoemen van een feit. Dat iemand er de conclusie aan verbindt dat ALLE marokkanen, turken of in dit geval jongelui crimineel of drankverslaafd zijn, DAT is inderdaad discriminatie.
Waarom is het dragen van een autogordel verplicht en is het verboden om door rood te fietsen? Niet omdat het niet dragen van een autogordel of het door rood fietsen ALTIJD tot een ongeluk leidt. Wel omdat de kans op ongeval x kans op schade zodanig toeneemt dat het de maatschappij kennelijk onaanvaardbaar veel ellende bezorgt. Anders zou de overheid het wel aan ons overlaten om te kiezen...
Citaat:
Je hebt in dit verhaal behoorlijke groepen zitten en als je denkt dat de hele groep 16-18 niet met alcohol kan omgaan, altijd drinkt en meteen een drankje of 5 nuttigt en daarbij comazuipen een hit vind moest je misschien is uit je spreekstoel stappen en naar de realiteit gaan kijken.
Welk percentage van de jongeren in die leeftijdsgroep drinkt, en in welke mate zij drinken, is onderzocht. Er staat nergens dat ALLE jongeren drinken, en ook niet dat ALLE jongeren comazuipen oid.
Citaat:
Het over 100% kans op schade hebben in dit geval kan je dan ook overal: kans op vallen bij rijden, kans op een ongeluk, ect.
Die redenering klopt niet. De kans op vallen bij rijden is helemaal geen 100%, de kans op een ongeluk ook niet. Op het paard stappen staat niet gelijk aan vallen.
Citaat:
Bij het 1e glas zonder regelmaat heb je niet direct risico. Zo is er ooit een onderzoek geweest(via mobiel niet op de zoeken) dat als je vanaf je 13de iedere week 1 glas rode wijn nam je de kans op kanker met 6% verlaagde en de gemiddelde leeftijd met enkele maanden verlengde.
Nogmaals: Welk percentage van de jongeren in die leeftijdsgroep drinkt, en in welke mate zij drinken, is onderzocht. Welk onderzoek jij bedoelt, weet ik niet... Ik zou dat graag willen lezen. In de al geplaatste links is wel te vinden dat schadelijkheid optreedt bij 2 glazen, dus idd niet bij 1 glas.
Ddan nog ga je voorbij aan de cijfers die bekend zijn over drankgebruik onder 16-18 jarigen, en de hoeveelheden die zij gemiddeld drinken. Als uit onderzoek was gebleken dat de hoeveelheid bestaat uit 1 glas gemiddeld, dan zou de overheid ook hoogstwaarschijnlijk niet tot deze regel overgegaan zijn.
Citaat:
VAnaf je 16de 3 glazen pw had ook bepaalde positieve gevolgen.
Ook werden de negatieve aspecten genoemd. Maar dat kwam erop neer dat de gevolgen bij minimaal gebruik niet direct aan de alcohol te wijde waren. Velen stukken en onderzoeken kun je zo opvatten zoals je zelf wil.
Als je mij daar de bron van geeft, wil ik dat graag lezen. Ben altijd bereid een mening bij te stellen, maar niet op basis van 1 zin zonder bron. Vele stukken en onderzoeken omvatten juist objectief waarneembare gegevens. Het zijn pas de conclusies in de vorm van regelgeving en beleid die een opvatting erover weergeven.
Citaat:
Verder moet er ook gekeken worden naar het doel, de hypothese en betrouwbaarheid van een onderzoek.
Wat kunnen we daar over zeggen in dit geval?
Citaat:
Persoonlijk blijf ik erbij dat door deze regeling het geheim drinken gaat stijgen en daarmee ook de coma gevallen en ernstig dronken gevallen. Om nogmaals te verwijzen naar engeland en amerika bv.
Harddrugs en softdrugs worden gescheiden, sterke dranken en lichtere dranken niet want dat is te moeilijk controleerbaar!?
Persoonlijk denk ik van niet. Er is in ieder geval 1 onderzoek dat ook aantoont dat dit vermoeden geen waarheid bevat. Onderzoeken die het tegendeel bewijzen, zie ik graag.