Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rowdine schreef:Anne_GTI schreef:Dure scanapparaten die 80% van de tijd stil staan of operatierobots die in 80% van de gevallen overbodig zijn bijvoorbeeld....
Maar wat wil je dan met die overige 20% doen wanneer ze wel nodig zijn?
DaniBanani schreef:Joh, weet je, ik was al een reactie aan 't typen maar iemand die niet kan discussiëren zonder direct met persoonlijke sneren te komen ga ik gewoon niet eens aandacht aan besteden.
_San87_ schreef:Nog hoger? Ik vind 350 euro al een behoorlijke klap geld naast de standaard kosten voor de verzekering (je weet ook niet hoe hoog die zijn, voor een chronisch zieke, he. Aanvullende verzekeringen of zo, bijvoorbeeld) en eventuele eigen bijdragen voor bijvoorbeeld medicatie.
Babsiej schreef:_San87_ schreef:Nog hoger? Ik vind 350 euro al een behoorlijke klap geld naast de standaard kosten voor de verzekering (je weet ook niet hoe hoog die zijn, voor een chronisch zieke, he. Aanvullende verzekeringen of zo, bijvoorbeeld) en eventuele eigen bijdragen voor bijvoorbeeld medicatie.
Ja hoor weten we alles van ... Is toch eerlijker kan de premie wat omlaag en betalen meer mensen hun eigen zorg.
Rowdine schreef:Anne_GTI schreef:Dure scanapparaten die 80% van de tijd stil staan of operatierobots die in 80% van de gevallen overbodig zijn bijvoorbeeld....
Maar wat wil je dan met die overige 20% doen wanneer ze wel nodig zijn?
Babsiej schreef:Ja helaas dat weet ik ....
Wij zijn allebei chronisch ziek.. Vriendlief een (dodelijke) nierziekte en astma en zelf chronisch pijn/vermoeidheid/astma
En toch doe ik mn eigen risico naar 850. Ik betaal wel wat ik gebruik gebruik ik t niet betaal ik lekker minder premie.
Babsiej schreef:Jawel van allebei ... we betalen exact t zelfde met exact dezelfde basis verzekering.
Dreamybol schreef:Nou, als die scans zo weinig gebruikt worden vraag ik me af waarom het dan vaak weken duurt voor je een scan kunt krijgen...
Babsiej schreef:Jawel van allebei ... we betalen exact t zelfde met exact dezelfde basis verzekering.
Trouwens wel raar we hebben allebei puffers, alleen ik krijg de " dure" van ventolin, en vriendlief de goedkope variant.. Waar t verschil in zit? En als ik vraag naar de goedkope mag het niet, moet gewijzigd worden bij de huisarts.. En die wil niet wijzigen omdat ik t hier goed op doe..Heb de goedkope nooit geprobeerd misschien gaat dat ook wel heel erg goed.
Babsiej schreef:Ja dat kan ik me voorstellen, wat ik me dus niet kan voorstellen is dat mensen dan nog klagen over die 350 euro. das 30 euro per maand voor bijna onbeperkt enorm goede zorg. dat is nog geen 7,50 per week. DAT snap ik niet.
_San87_ schreef:Babsiej schreef:Ja dat kan ik me voorstellen, wat ik me dus niet kan voorstellen is dat mensen dan nog klagen over die 350 euro. das 30 euro per maand voor bijna onbeperkt enorm goede zorg. dat is nog geen 7,50 per week. DAT snap ik niet.
Volgens mij blijkt uit dit topic wel dat veel chronisch zieken eigenlijk niet klagen.
Babsiej schreef:Wij zitten bij de Friesland zorgverzekering. Net als dat wij ons niet kunnen afmelden voor de griepspuit. Krijgen elk jaar een oproep maar we hoeven hem helemaal niet. Maar door de "ziektes" blijven we de oproep krijgen. Heb het afgelopen oktober weer aangegeven nu ging ze kijken of ze het eruit kon halen.