Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:52

Winged schreef:
Politici staan erom bekend dat ze goed kunnen lúllen en ondertussen weinig zeggen. De een heeft daar meer talent voor dan de ander.

Dan heb ik thuis een waar natuurtalent!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:53

Quellian schreef:
Winged schreef:
Politici staan erom bekend dat ze goed kunnen lúllen en ondertussen weinig zeggen. De een heeft daar meer talent voor dan de ander.

Dan heb ik thuis een waar natuurtalent!

Ik hoor een nieuwe job aankomen? Misschien heeft Hero nog wat vacatures...

Electra63

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:07

Ach, er zullen weer een aantal kamerleden niet herkozen (kunnen) worden, dus dat kost ons weer een x-aantal x wachtgeld :)

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:20

Doma_clasica schreef:
Men moet ook niet gaan bezuinigen in de onderste of middelste zone maar aan de top valt volgens mij nog volop te bezuinigen.
De hooggeplaatste mensen bezuinigen zichzelf natuurlijk niet weg.

Helemaal mee eens! daar aan de top daar moeten ze eens naar kijken! als al die top-mensen eens 10% inleveren, moet je es opletten hoeveel we bezuinigen! belachelijk dat de midden en lagere inkomens er op achteruit gaan!

op wie ik ga stemmen weet ik nog niet, daar ga ik me nog in verdiepen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:22

Qua top: Laten we ook eens kijken naar de mensen die er met een gouden handdruk vandoor gaan. Terwijl ze een puinzooi achterlaten... Zal denk ik al snel een paar miljoen opleveren!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:23

als we nou eens op politiek bezuinigen *D
Als ze het al niet eens kunnen worden over een datum... mogen ze best wat geld inleveren. Zijn zij het alleen vast niet mee eens :+ :x

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:32

_Yasmine_ schreef:
als we nou eens op politiek bezuinigen *D
Als ze het al niet eens kunnen worden over een datum... mogen ze best wat geld inleveren. Zijn zij het alleen vast niet mee eens :+ :x

Ja laat ze die verloren 7 weken in het Catshuis maar ophoesten en al die vergaderingen met luxe lunches!
Ik neem elke dag gesmeerde boterhammetjes van thuis mee! Niks mis mee toch?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:35

gretoes schreef:
Doma_clasica schreef:
Helemaal mee eens! daar aan de top daar moeten ze eens naar kijken! als al die top-mensen eens 10% inleveren, moet je es opletten hoeveel we bezuinigen! belachelijk dat de midden en lagere inkomens er op achteruit gaan!

op wie ik ga stemmen weet ik nog niet, daar ga ik me nog in verdiepen

Wat bedoel je met daar aan de top? En als ze 10% moeten inleveren, bedoel je dan een belastingverhoging van 10%? Bovenop de belasting die ze al betalen? En welke gevolgen heeft dat economisch / financieel? Hoeveel bezuiniging levert het volgens jou op? En wat kost het de samenleving?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:55

Hier en in de politiek heeft men schijnbaar grote probemen met het onderscheid tussen bezuinigen en meer inkomsten genereren. Bezuinigen is minder uitgeven. Als bezuinigen betekent dat je zorgt dat meer geld binnen komt dan wil ik ook graag bezuinigen en vraag ik mijn klanten/baas gewoon meer geld.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:58

kanniet schreef:
Hier en in de politiek heeft men schijnbaar grote probemen met het onderscheid tussen bezuinigen en meer inkomsten genereren. Bezuinigen is minder uitgeven. Als bezuinigen betekent dat je zorgt dat meer geld binnen komt dan wil ik ook graag bezuinigen en vraag ik mijn klanten/baas gewoon meer geld.

Ik geloof eerder dat jij de politiek en de mensen hier niet helemaal begrijpt en er een eigen, nogal merkwaardige draai aan geeft

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:01

kanniet schreef:

Vandaar dat de politiek het ook heeft over:
1. bezuinigen
2. investeren ( om meer inkomsten te genereren)
3. hervormen

Dat onderscheid wordt daar wel gemaakt :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:03

kanniet schreef:

Ja kan wel vragen, maar of het ingewilligd wordt is de vraag?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:03

Investeren is niet hetzelfde als iedereen gewoon meer te laten betalen aan BV Nederland.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:05

Marjoow schreef:
Vind het trouwens wel jammer dat Rutte ontslag heeft genomen. Vond hem wel een goede minister-president!

Let maar op, hij wordt vast wel weer herkozen. :Y)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:05

kanniet schreef:
Investeren is niet hetzelfde als iedereen gewoon meer te laten betalen aan BV Nederland.

De BV Nederland zijn wij, iedereen in Nederland :D

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:06

Electra63 schreef:
kanniet schreef:

Ja kan wel vragen, maar of het ingewilligd wordt is de vraag?

Krek, je hebt gelijk. Nu hopen dat de kiezers hierover ook nadenken.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:11

Electra63 schreef:
kanniet schreef:

En daarom bepalen wij dmv stemmen hoe BV nederland zijn financiën op orde gaat krijgen. Wat mij betreft door bezuinigen investeren en hervormen (als ik dat dan allemaal moet noemen). Niet door de burger nog meer geld te laten inleveren.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:11

Electra63 schreef:

Precies :D

Wat te denken van de volgende mogelijkheid?
belastingen verlagen voor iedereen, en de lonen laten meedalen voor iedereen. Wat je normaal afstaat aan belasting, sta je nu niet af, maar krijg je gewoon niet. Zodat de werkgevers/ organisaties zelf meer overhouden voor investeren in hun eigen zaak/ vakgebied (zorg, onderwijs, etc.) en dit niet meer hoeft te gebeuren door de overheid dmv belastinggelden.
Dat zou een vermindering van bureaucratie opleveren, een verkleining van de invloed van de overheid (werkgevers en organisaties kunnen dan immers meer zelf bepalen) en een grotere invloed van werknemers, organisaties en bedrijven op waar zij denken dat het geld het beste in geinvesteerd kan worden.

Daar zitten uiteraard nadelen aan verbonden. Ik zeg dan ook niet dat het mijn voorkeur heeft. Het is echter wel een optie als je voor meer eigen initiatief bent en minder overheidsbemoeienis. Of zie ik iets over het hoofd?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:14

Volgens bokt wordt het dus een VVD, SP en PVV coalitie..? :)) Heeft vast kans van slagen :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:17

Daar bemoei ik me niet mee. Elke partij heeft goede standpunten en argumenten. Maaaaaarrrr ik vind ook dat elke partij wel weer dingen heeft waarvan ik denk: dat is nou weer een beetje jammer. :+
Wat zou het volgens mij moeten worden dan Fyenna? :P

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:17

Het meest democratische zou zijn VVD en SP, met D66 als lijmmiddel :D Met de nadruk op meest democratisch. En dus niet meest praktisch (de tijd die die partijen samen nodig hebben om tot beslissingen te komen is gigantisch, mits ze uberhaupt tot overeenstemming kunnen en willen komen op bepaalde punten ;))

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:19

@ Aranel

Nou ik denk niet dat de PVV in de volgende regering komt.
CDA en VVD zullen voorlopig even niet meer willen samenwerken met de PPV door hun ervaringen en de meeste andere partijen waren bij de vorige verkiezingen al tegen een samenwerking met de PVV en Wilders heeft hen geen reden gegeven om die mening bij te stellen. Wat dat betreft heeft Wilders met zijn gedrag zijn eigen glazen ingegooid.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:25

Ik denk dat ik deze keer op SP ga stemmen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:31

gummie schreef:
Het meest democratische zou zijn VVD en SP, met D66 als lijmmiddel :D Met de nadruk op meest democratisch. En dus niet meest praktisch (de tijd die die partijen samen nodig hebben om tot beslissingen te komen is gigantisch, mits ze uberhaupt tot overeenstemming kunnen en willen komen op bepaalde punten ;))

Waarom is dat democratisch je weet nog helemaal niet wat er uit de verkiezingen komt.
En als je Roemer net goed beluisterd hebt weet je dat VVD met SP waarschijnlijk geen optie is

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:33

Ik mag dit jaar voor het eerst stemmen. De PVV heeft in elk geval flink verpest bij mij, dus die wordt het niet :+