HolyPope schreef:De Jager op jacht naar medestanders bezuinigingen.
Mijn respect verdiend hij. (Maar ik stem toch maar niet CDA.)
Met dat pakje aan moet je wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:gummie schreef:"Nederland valt op door de hoge belastingen voor mensen met hoge inkomens. 'Niet goed voor de competitiviteit van Nederland.'
Uit het onderzoek door UHY, ‘the international accounting and consultancy network’ blijkt dat Nederland de tweede plaats van 19 landen bestrijkt als het aankomt op de hoogte van de belastingen op hoge inkomens."
(http://www.salarisnet.nl/Nieuws/Nederla ... komens.htm)
Nou vraag ik de mensen die hier steeds maar tegen "de rijken" (wat dat dan ook moge zijn) aanschoppen, en eisen dat die meer gaan betalen: vind je dat, gezien de conclusie van dat onderzoek, nog eerlijk en in verhouding?
Wat zijn de kosten en wat zijn de baten van bijvoorbeeld een nog hogere belastingschaal? Houden jullie wel rekening met de gevolgen ervan? En dat die wellicht ten nadele van ook de "armen" zijn? Hebben jullie er uberhaupt over nagedacht?
En dan de volgende link:
http://financieel.infonu.nl/belasting/8 ... ijven.html
Met de vraag: kloppen de beweringen wel die de mensen die tegen "de rijken" aanschoppen, doen uberhaupt?
En tot slot: "Maximaal 70 procent van de totale inkomstenbelasting wordt betaald door de 10 procent hoogste inkomens." Is dat niet genoeg?
Omdat jij zelf altijd graag de discussie zuiver wilt houden: vanaf welke bruto jaarinkomen behoor je tot de hogere inkomens?
Silvia schreef:Lovely schreef:En dat is maar goed ook, want er wordt veel misbruik van gemaakt.
Ben ik met je eens, maar noem mij maar eens een regeling waar geen misbruik van wordt gemaakt...
Shadow0 schreef:Karl66 schreef:Ze betalen in verhouding weliswaar meer inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting dan de andere inkomensgroepen, maar in verhouding veel minder btw en sociale premies in vergelijking met de andere inkomensgroepen.
En ze profiteren bovenmatig van de HRA.
Shadow0 schreef:Karl66 schreef:Ze betalen in verhouding weliswaar meer inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting dan de andere inkomensgroepen, maar in verhouding veel minder btw en sociale premies in vergelijking met de andere inkomensgroepen.
En ze profiteren bovenmatig van de HRA.
Lovely schreef:De hoogte van de rente heeft niks te maken met het wel of niet kunnen kopen van hebbedingetjes. De reden dat mensen graag een hoge hypotheek afsloten die nauwelijks te betalen was, had ermee te maken dat ze dan in een huis konden gaan wonen dat eigenlijk (en dat blijkt nu) buiten bereik lag.