Robert M wil meer begrip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Robert M wil meer begrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:50

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:24

Ergens opsluiten en laat hem maar omkomen van de honger.. laat hem maar net zo lijden en dan het liefste live te volgen hoe hij dood gaat..

Kijken of de volgende kinderverkrachter er nog over nadenkt om het te doen.

En ik vind 'grapjes' over dit soort dingen nooit en te nimmer gepast. Zelf nog geen kinderen zeker?
Laatst bijgewerkt door Elan_GV op 26-03-12 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:26

Dat maakt wrs niet uit. De doodstraf in diverse landen schrikt ook niet af.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:28

Er zullen altijd een aantal gekken zijn, maar ik weet zeker dat een behoorlijk percentage er dan toch vanaf ziet.. elk percentage is er eentje..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 09:33

Elan_GV schreef:
Er zullen altijd een aantal gekken zijn, maar ik weet zeker dat een behoorlijk percentage er dan toch vanaf ziet.. elk percentage is er eentje..

Lees het topic even door voor je dingen denkt zeker te weten.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:36

Robert M wordt gewoon gebruikt in dit verhaal.
Voor het publiek wordt er zogenaamd heel wat aan gedaan.
Het erge is dat degene die Robert moeten bestraffen wel eens
de daders kunnen zijn die aan de andere kant van de tafel zitten.

Wie zijn trouwens de Rechters in deze zaak ?
Ook dit mag het publiek niet weten.
Inmiddels gevonden
Citaat:
Dit vonnis is gewezen door
mr. Rootring, voorzitter,
mrs Alwin en Hink, rechters,
in tegenwoordigheid van mr. Hamelink,griffier,
en uitgesproken ter openbare terechtzitting van 24 januari 2012.

Waarom moet alles achter gesloten deuren gedaan worden?
Het is toch het Openbaar Ministerie.
Bang dat er namen naar buiten komen die niet naar buiten mogen.
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 26-03-12 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 18:43

Ulissa schreef:
Robert M wordt gewoon gebruikt in dit verhaal.
Voor het publiek wordt er zogenaamd heel wat aan gedaan.
Het erge is dat degene die Robert moeten bestraffen wel eens
de daders kunnen zijn die aan de andere kant van de tafel zitten.

Wie zijn trouwens de Rechters in deze zaak ?
Ook dit mag het publiek niet weten.

Waarom moet alles achter gesloten deuren gedaan worden?
Het is toch het Openbaar Ministerie.
Bang dat er namen naar buiten komen die niet naar buiten mogen.

Van de rechters zijn namen en beelden vrijgegeven

Afbeelding

Nee dat is vooral dat er geen namen van de onderhavige kinderen naar buiten komen. En ik geloof niet dat deze rechters ook daders zijn, dat lijkt me wat vergezocht.

Dat Robert gebruikt wordt zie ik ook niet zo, Robert heeft misbruikt op een schaal die in Nederland ongekent is, dat en de leeftijd van zijn slachtoffertjes wekt nogal wat afgrijzen.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:49

Ik heb inmiddels de rechters gevonden.

Vertrouw geen enkele kerel die een jurk draagt :+

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:50

De zitting wordt gedeeltelijk achter gesloten deuren gehouden ivm de privacy van de slachtoffers. De gedeeltes waarin geen zaken worden besproken die de privacy van de zeer jonge slachtoffers schenden zijn gewoon openbaar.

Ik vind het te ver gaan om de rechters in deze zaak te beschuldigen. Er zijn natuurlijk in iedere beroepsgroep rotte appels, maar de meeste rechters zijn mensen die naar eer en geweten handelen binnen en buiten de rechtszaal.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:29

Dat is ook zo Esplendido.
Het grootste deel is integer.
Er zijn een paar rotte appels.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:50

Esplendido schreef:
De zitting wordt gedeeltelijk achter gesloten deuren gehouden ivm de privacy van de slachtoffers. De gedeeltes waarin geen zaken worden besproken die de privacy van de zeer jonge slachtoffers schenden zijn gewoon openbaar.

Ik vind het te ver gaan om de rechters in deze zaak te beschuldigen. Er zijn natuurlijk in iedere beroepsgroep rotte appels, maar de meeste rechters zijn mensen die naar eer en geweten handelen binnen en buiten de rechtszaal.

natuurlijk zijn de meeste rechters integer....dat bedoelde ik niet.
Ik bedoelde dat niet alleen de Robert m's pedo's zijn maar ook witte boorden die daar gebruik van maken...van het aanbod.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 02:10

Privicy van de slachtoffers is geheel logisch, het aller belangrijkst.

Robert M is al zo verrot als maar zijn kan. Laten zijn slachtoffers in ieder geval nu beschermd worden en de kans krijgen om alle ellende te verwerken samen met de ouders. Dat is al een hele zware dobber voor ouders en kind(eren).

Of een dader 1 kind of meerdere kinderen van een erg jonge leeftijd gebruikt zou hebben (volgens de officiele gegevens), mag mijn inziens niets uitmaken. Ieder kind is belangrijk en is er 1 te veel.

Door laksigheid zijn er nu blijkbaar nog steeds te weinig feiten bekend wat betreft de gevolgen op oudere leeftijd van kinderen die misbruikt zijn. Wat een bullshit, er is door veel mensen al aan de bel getrokken maar er niets mee gedaan. Hulpverlening wisten niet waar ze mee bezig waren en konden dus geen hulp bieden, het was gewoon een zooitje en bijna niemand deed wat of wilde wat....

Niet te vergeten dat er slachtoffers zijn die jonger zijn dan 4 jr en dus niet gehoord kunnen worden, de daders gaan normaliter vrij uit en zullen hun slag weer gaan slaan.

De zaak van Robert M doet iets maar zal voor slachtoffers van andere daders weinig tot geen betekenis hebben wat betreft vervolging, strafmaat etc.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 09:41

Om aan te tonen dat Robert M niet alleen verontwaardigd is over het feit dat hij niet meer begrip voor zijn persoontje krijgt, maar ook dat hij totaal gespeend is van ieder gevoel van berouw wil het OM een deel van de politieverhoren in de rechtszaal laten tonen

http://www.nu.nl/binnenland/2774080/ver ... szaak.html

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:38

De reden dat het niet helemaal duidelijk is wat de schadelijke gevolgen voor de jongen kinderen zijn, is omdat dit nooit onderzocht kon worden omdat er nog nooit eerder (voorzover bekend) een zaak is geweest als deze waarbij op zo'n grote schaal in relatief korte tijd zoveel jonge kinderen zo ernstig zijn misbruikt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:53

Daar heb je ook helemaal geen zaak met meerdere slachtoffers voor nodig, eentje (per zaak) is al genoeg. En als je kijkt naar de verslagen van mensen van nu, die vroeger misbruikt zijn en de daaraan gekoppelde ontwikkelingen, dan kun je je al een beeld vormen over hoe het die kleine slachtoffertjes zal vergaan in de (nabije) toekomst. Daar kun je duizend therapieën op loslaten, maar het blijven beschadigde gevoelens en vooral minderwaardigheidsgevoelens en angsten waar geen enkele therapeut zijn/haar vinger op kan leggen dan wel volledige verandering aan kan brengen. Sommige therapieën verergeren het probleem alleen maar, anderen lijken het in ieder geval draaglijk te maken. Maar ze zullen er nooit, maar dan ook nooit volledig van herstellen. En de schuldgevoelens van de ouders zijn wellicht deels te verlichten, maar zullen er altijd blijven.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:24

Shenavallie schreef:
Daar heb je ook helemaal geen zaak met meerdere slachtoffers voor nodig, eentje (per zaak) is al genoeg. En als je kijkt naar de verslagen van mensen van nu, die vroeger misbruikt zijn en de daaraan gekoppelde ontwikkelingen, dan kun je je al een beeld vormen over hoe het die kleine slachtoffertjes zal vergaan in de (nabije) toekomst. Daar kun je duizend therapieën op loslaten, maar het blijven beschadigde gevoelens en vooral minderwaardigheidsgevoelens en angsten waar geen enkele therapeut zijn/haar vinger op kan leggen dan wel volledige verandering aan kan brengen. Sommige therapieën verergeren het probleem alleen maar, anderen lijken het in ieder geval draaglijk te maken. Maar ze zullen er nooit, maar dan ook nooit volledig van herstellen. En de schuldgevoelens van de ouders zijn wellicht deels te verlichten, maar zullen er altijd blijven.

Je kunt volgens mij alleen testen welke gevolgen het heeft voor een kind van bijvoorbeeld 19 weken, als je allereerst weet dat die misbruikt is, het kind vervolgens in de ontwikkeling wordt gevolgd, en eventuele problemen/ klachten direct gekoppeld kunnen worden aan het misbruik (causaal verband).
Ik ken geen enkel ander voorbeeld van een kind in die leeftijd dat misbruikt is, waarvan dat ook bekend is, en wiens ontwikkeling gevolgd is... Simpelweg omdat niet alle gevallen van misbruik boven water komen, of in ieder geval zelden misbruik van kinderen in die leeftijd.

En dat zou tegelijkertijd kunnen betekenen dat die kinderen daadwerkelijk niet onder de gevolgen te lijden hebben, dat ze het zich niet kunnen herinneren, dat ze ofwel later geen klachten hebben, ofwel onverklaarbare klachten omdat het niet gekoppeld wordt aan misbruik.

En dat maakt het zo moeilijk om vast te stellen wat nu eigenlijk de gevolgen zijn voor deze kinderen. En volgens mij heb je wel degelijk meerdere kinderen nodig in een bepaalde leeftijdscategorie om dit te kunnen vaststellen/ onderzoeken, omdat je de uitkomsten van het onderzoek anders onderzoekstechnisch niet als algemene conclusie over de schadelijkheid kan gebruiken (er zijn vele factoren die invloed kunnen hebben op of iets schadelijk is, of iets een probleem wordt, etc. Terwijl je specifiek wilt vaststellen of het misbruik tot de gevolgen heeft geleid).

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:30

Ik bedoel ook niet te zeggen dat omdat er geen onderzoek naar gedaan is, het niet vaststaat of de slachtoffers er schade van blijven ondervinden (want dat ze er nu of later schade in hun ontwikkeling door lijden lijkt wel vast te staan), maar dat niet exact te zeggen is in welke mate en wat voor soort ontwikkelingsproblemen de slachtoffers en hun ouders te wachten staan. Dat men dat niet weet is niet te wijten aan laksigheid zoals in een post hierboven wordt gesteld, maar aan het feit dat hier nooit grootschalig onderzoek naar is verricht. Wat natuurlijk ergens maar gelukkig is, anders waren er al meer van dit soort gruwelijke zaken geweest waar misbruik op grote schaal bij zeer jonge kinderen plaatsvond.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 11:39

Robert heeft ervoor gezorgd dat hele gezinnen nu op een dunne draad moeten balanceren tussen schuld, medelijden en afkeer en daar (volgens sommigen hier) vooral gewoon mee om moeten gaan

Er zullen gezinnen zijn waar dat lukt, maar de meesten zullen begeleiding nodig hebben en ondanks dat zullen er toch gezinnen zijn waar de boel escaleert omdat ze de verwerking niet aankunnen

Alleen al om al dat verdriet dat die mensen en hun kinderen meemaken (he jouw broertje zat toch ook op het Hofnarretje, is maar een heel eenvoudige) moet Robert ergens weggestopt worden waar hij nooit meer de kans krijgt om anderen zoiets aan te doen.

In dat opzicht vond ik het proberen te ontwijken van TBS dat Van der Goot en Anker met verontwaardigde stemmen eisten, misdadig.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:40

Esplendido schreef:
Ik bedoel ook niet te zeggen dat omdat er geen onderzoek naar gedaan is, het niet vaststaat of de slachtoffers er schade van blijven ondervinden (want dat ze er nu of later schade in hun ontwikkeling door lijden lijkt wel vast te staan), maar dat niet exact te zeggen is in welke mate en wat voor soort ontwikkelingsproblemen de slachtoffers en hun ouders te wachten staan. Dat men dat niet weet is niet te wijten aan laksigheid zoals in een post hierboven wordt gesteld, maar aan het feit dat hier nooit grootschalig onderzoek naar is verricht. Wat natuurlijk ergens maar gelukkig is, anders waren er al meer van dit soort gruwelijke zaken geweest waar misbruik op grote schaal bij zeer jonge kinderen plaatsvond.

Ik denk nu juist dat er ongetwijfeld meer van dit soort praktijken zijn geweest, maar dat die (nog) niet boven water zijn gekomen.... Het lijkt mij onaannemelijk dat dit soort handelingen slechts 1x door 1 persoon voorkomen. En aan de hand van dat gegeven vermoed ik dat het zo kan zijn dat kinderen in die absurd lage leeftijdscategorie wellicht geen last ondervinden ervan, of dat ze er wel last van ondervinden maar het niet gelinkt wordt aan seksueel misbruik in de zeer jonge jaren omdat het kind zich daarvan wellicht niets kan herinneren....

Maar dat is niet gebaseerd op feiten, maar op mijn eigen vermoeden. Het is theoretisch mogelijk dat de reden dat er niet meer van dit soort misdrijevn boven water zijn gekomen is, dat de kinderen het op geen enkele manier kenbaar hebben (kunnen) maken.

Ben het verder met Sarabande eens dat in ieder geval de ouders een enorme last te dragen hebben... vreselijk!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:32

Ik had natuurlijk moeten schrijven dat er geen zaak van deze soort, omvang en ernst bekend is. En eerlijk gezegd hoop ik dat het niet eerder voorgekomen is en nooit meer voor zal komen, maar ik ben er bang voor...

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:12

gummie schreef:
Ik denk nu juist dat er ongetwijfeld meer van dit soort praktijken zijn geweest, maar dat die (nog) niet boven water zijn gekomen....

Een jaar of 10 geleden waarde er een hardnekkige mythe rond in Zuid-Afrika dat seks met maagden AIDS zou genezen. Dat liep zo uit de hand, dat op grote schaal kinderen werden misbruikt, tot aan jonge baby's toe. Helaas heeft men in Zuid-Afrika nog wel meer echte problemen, anders zou dat mogelijk een geschikte casus geweest zijn om grootschalig en gedurende een langere periode te onderzoeken wat de gevolgen van misbruik op hele jonge leeftijd zijn.

Los van het feit dat de handelingen en beweegredenen van Robert M. voor verreweg de meeste mensen (gelukkig) volstrekt onbegrijpelijk zijn, denk ik dat het voor de slachtoffers het beste is om het niet erger te maken dan het is. Wat er gebeurd is had niet mogen gebeuren, voor zover mogelijk moeten uit deze situatie lessen getrokken worden om te voorkomen dat het nog eens gebeurt en de daadwerkelijke slachtoffers moeten alle (juridische, medische en psychologische) hulp krijgen die ze kunnen gebruiken. Maar verder hebben buitenstaanders er geen ene moer mee te maken. Mocht een van de gezinnen na dit alles Amsterdam helemaal beu zijn en naast mij komen wonen, dan zijn dat gewoon nieuwe buren net als willekeurig welke andere nieuwe buren. Alleen als zij zelf aangeven heel graag hun verhaal aan mij kwijt te willen dan zal ik daarnaar luisteren, maar ik zal er nooit zelf over beginnen. Mensen die hopen zich te kunnen verlustigen aan het leed van een ander, dus de mensen die semi-meelevend vragen of iemands broertje, zusje, kind of kleinkind op het Hofnarretje zat, zijn in mijn ogen ramptoeristen van de allerergste soort. Wat dat betreft mag er in Nederland inderdaad wel eens een goede discussie over normen en waarden gevoerd worden.

Je zou voor de slachtoffers bijna hopen dat er binnenkort iets anders echt ergs gebeurd, nog een Fukushima ofzo, of een terroristische aanslag, of dat nu de koningin zelf verongelukt. Dan heeft de rest van Nederland weer iets anders om zich mee te bemoeien en kunnen ze in alle rust aan de slag met de verwerking en de toekomst.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:57

Maura: helemaal mee eens!!!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:03

Ben het met je eens Maura.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:39

Robert M: "Het spijt me dat het zo is gelopen. Het spijt me dat ik te laf was een punt achter m'n leven te zetten. Het was nooit m'n bedoeling kinderen en ouders pijn te doen. Niemand verdient dit."

Wél spijt dus.
En ja, het is mogelijk dat hij dit uitsluitend zegt omdat 't hem een minder hoge straf op kan leveren. Maar als je daar vanuit gaat is geen enkele spijtbetuiging ooit betrouwbaar, dus wie weet meent hij 't wel gewoon.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 15:42

DaniBanani schreef:
Robert M: "Het spijt me dat het zo is gelopen. Het spijt me dat ik te laf was een punt achter m'n leven te zetten. Het was nooit m'n bedoeling kinderen en ouders pijn te doen. Niemand verdient dit."

Wél spijt dus.
En ja, het is mogelijk dat hij dit uitsluitend zegt omdat 't hem een minder hoge straf op kan leveren. Maar als je daar vanuit gaat is geen enkele spijtbetuiging ooit betrouwbaar, dus wie weet meent hij 't wel gewoon.

Erg ongeloofwaardig en hypocriet, dan had hij dat na zijn arrestatie moeten zeggen, of aan het begin van de rechtszaak

Maar toen had hij nog een grote bek en geen enkele compassie met de kinderen of hun ouders die hij de mond wilde snoeren
Waarschijnlijk zijn de advocaten er wat laat achter gekomen dat hij zijn houding moest veranderen