Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gummie schreef:nee, en meerdere mensen hebben dat ook al bevestigd. dus lees het nog eens na.,
gummie schreef:[u][i]Dus je baseert je houding en mening op wajongers met een paard die niet met een omaatje wandelen?
Electra63 schreef:Wij hebben pas iemand aangenomen, secretaresse. Na 5 weken (1 maand proeftijd) meldt zij zich ziek.
Anne_GTI schreef:Elders in dit topic werd al aangehaald dat mensen met een uitkering voor 300 euro extra per maand ervoor kiezen om thuis te blijven. En ik snap wel waarom; ze gaan er per saldo niet of nauwelijks op vooruit omdat ze allerlei toeslagen en kortingen mislopen.
Daar zouden ze eens wat aan moeten doen!
Ook zo'n dooddoener; ja, dat krijgen ze later via een compensatieregeling of via de belastingteruggaaf wel terug; maar er moet wel eerst het volle pond betaald worden en dat geld is er niet om voor te schieten....
Anne_GTI schreef:Elders in dit topic werd al aangehaald dat mensen met een uitkering voor 300 euro extra per maand ervoor kiezen om thuis te blijven. En ik snap wel waarom; ze gaan er per saldo niet of nauwelijks op vooruit omdat ze allerlei toeslagen en kortingen mislopen.
Abiola schreef:De "ze" die daar iets aan moeten doen zijn wij. Als ik moet kiezen tussen een uitkeringstrekker die zelf wel zelf zijn kostje probeert te verdienen, of de uitkeringstrekker die geen trek heeft in werk, dan wist ik het wel. Iedere euro die we nu kunnen besparen is meegenomen, we zitten volle bak in een crisis, dan gaan we toch niet het pony rijden van wie dan ook betalen???
Nicolletje schreef:Begrijpend lezen is ook een vak, ik zeg nergens dat stáát er toch dat iedereen...enz.
Nicolletje schreef:Het is gewoon belachelijk dat allerlei bijstand en maatregelen wegvallen als je met werken 1 euro meer verdient dan met een uitkering...
De regering is ook wakker geworden en wil dat in elk geval gaan opheffen voor de werkende alleenstaande moeders.
Vind ik wel een goede maatregel.
gummie schreef:Los daarvan: ik begrijp niet zo goed hoe men steeds weer komt met de veronderstelling dat je met werken slechts 1 euro meer verdient...
Citaat:Persbericht | 08-02-2012
Alleenstaande ouders die vanuit de uitkering gaan werken, gaan er vanaf 2014 flink op vooruit. Minister Kamp van Sociale Zaken en Werkgelegenheid lost de zogenoemde armoedeval voor alleenstaande ouders op.
Deze ouders behouden straks de ondersteuning voor de kinderen als ze gaan werken. Nu raken ze die ondersteuning deels kwijt als ze gaan werken. Een alleenstaande ouder met twee kinderen op de buitenschoolse opvang die vanuit de bijstand vier dagen per week gaat werken tegen het minimumloon, gaat er vanaf 2014 niet langer 1000 euro per jaar op achteruit. Gestreefd wordt naar een vooruitgang van ongeveer 400 euro per jaar, zodat werken ook daadwerkelijk gaat lonen.
De armoedeval is al jaren een belemmering voor mensen in een uitkering om aan de slag te gaan.
russel schreef:Moeten we doen in het geval van TS dat ze tot niets in staat is? Blijkt dus helemaal niet zo te zijn.
Ik denk dat iemand net een HBO opleiding en Bachelor Rechten heeft niet als schoonmaker wil gaan werken om collega's te willen hebben en zich nuttig te voelen.....
russel schreef:Waar ik op val is dat iemand dus wel de druk van studie en presteren aan kan, maar niet voor een paar uur achter een receptie kan zitten voor die 900 euro....maar zielig wil zijn en in de hoop dat de tegens hiervan afgebrand worden, want zij kunnen niks.