Waarom is iedereen tegen vloeken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:48

Kimbers schreef:
Ook op het vwo zitten domme mensen hoor. Dat iemand goed kan leren betekent nog niet dat iemand slim is ;)

Nou,..een van de meest in het oog springende kenmerken van slim zijn is toch wel het zeer goed kunnen leren.

Dat er hele slimme mensen zijn die desondanks toch nog erge domme dingen doen is helaas een feit.

Slim zijn betekend echter niet onfeilbaar zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 12:52

Ymor schreef:
Magrathea schreef:
Het komt zo over.. Juistem... dat valt echt wel mee hoor, effe nadenken voor je iemand zielig noemt ;)

Als je goed had gelezen had je gezien dat ik je niet zielig vindt. Ik vind het zielig voor je dat je niet genoeg woorden kent om je op een nette manier te kunnen uiten.

Heh? Sorry maar "ontbijtbordje" lucht niet echt op als ik mijn teen stoot hoor := Vloeken doe je met een reden...
En iemand niet aannemen omdat ie wel eens wat laat vallen? Alsof ik sta te schelden en te tieren bij een lege koffie-automaat.. Toen dat van de week gebeurde was het " *zucht* kl*teding ", en toen vervolgde ik mijn queeste :+ . Daarom iemand niet aannemen? Lijkt me een beetje raar, want volgens mij neem je iemand voornamelijk aan op capaciteiten en niet op sociaal gedrag.

Maar goed, ik ben hier blijkbaar de aso :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:54

Als iemand niet met kleine ongemakken op een ontspannen manier kan omgaan, heb ik weinig hoop op een capabel persoon bij stress situaties. Ik zou dat risico dus niet willen aangaan.
Zo simpel is het.

Nies_

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:57

Waarom zou je niet ontspannen kunnen vloeken?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:59

Waarom is vloeken nodig als je ontspannen bent?
Dat is nog erger vind ik, dan gaat zo iemand dat wellicht ook bij klanten doen en zo'n imago stel ik niet op prijs.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 13:04

Sizzle schreef:
Dat is nog erger vind ik, dan gaat zo iemand dat wellicht ook bij klanten doen en zo'n imago stel ik niet op prijs.

Helaas: ik werk in de horeca, al zes jaar. Ik weet heus wel wanneer ik wel of niet wat kan laten schieten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:07

Niet alles hoeft perse nodig te zijn :')

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:56

NatasjavE schreef:
Kimbers schreef:
Ook op het vwo zitten domme mensen hoor. Dat iemand goed kan leren betekent nog niet dat iemand slim is ;)

Nou,..een van de meest in het oog springende kenmerken van slim zijn is toch wel het zeer goed kunnen leren.

Dat er hele slimme mensen zijn die desondanks toch nog erge domme dingen doen is helaas een feit.

Slim zijn betekend echter niet onfeilbaar zijn.

Om goed te leren hoef je zeker niet slim te zijn. Je moet goed dingen kunnen onthouden, maar dat heeft niks met slim zijn te maken.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:20

Sizzle schreef:

Hier sluit ik me volledig bij aan. Nogmaals iedereen floept er wel eens iets uit. Als ik mijn kleine teen stoot lucht het ook op om zo iets te zeggen. Maar als ik mijn trein mis begin ik echt niet te schelden hoor. Is toch je eigen schuld..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:52

Kimbers schreef:
Om goed te leren hoef je zeker niet slim te zijn. Je moet goed dingen kunnen onthouden, maar dat heeft niks met slim zijn te maken.

Nee hoor. Er zijn vakken genoeg waarbij je niet perse veel moet kunnen onthouden. Je moet snappen waar het over gaat, hoe het in elkaar zit en het op nieuwe situaties kunnen toepassen. En hoe slimmer je bent hoe sneller je iets snapt en het op nieuwe situaties weet toe te passen.

Een hoofdstuk uit een boek uit je hoofd leren dat is niet wat je naar de universiteit zal brengen.

Maar om je een klein beetje gelijk te geven. Mensen met een hoog IQ blijken ook een erg goed geheugen te hebben.

Voor het VMBO/MBO zal iets onthouden wellicht voldoende zijn. Maar HBO/WO vereisen toch echt een bepaald intelligentie nivo,
Waarbij mensen met een net iets minder intelligentie nivo heus wel veel kunnen bereiken en ook een Universitaire graad kunnen behalen.

Maar dat zal ze exceptioneel veel meer moeite kosten.

Als voorbeeld. Mijn man heeft het VWO met 2 vingers in z'n neus bijna zonder huiswerk maken gehaald met een geweldige cijferlijst...zijn broer heeft daar voor moeten zwoegen, uren huiswerk maken en had een gewone cijferlijst.

Dus,...hard werken loont...maar goed kunnen leren is niet alleen maar goed kunnen onthouden.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:05

Dit gaat wel erg off-topic.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:14

Gaat inderdaad vrij offtopic zo.

Denk dat we maar moeten zeggen dat we van mening verschillen natasja ;)

Ik vloek trouwens regelmatig. Lucht heerlijk op. Dat ik thuis regelmatig vloek wil niet zeggen dat ik dit op mijn werk ook doe.
Sommige dingen rollen gewoon heerlijk je mond uit bij een pijntje of eem chagrijnige dag.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:33

Ik vind slim en goed leren ook 2 losstaande dingen. Er zijn helaas namelijk best wat uni studies waar je doorheen komt zonder zelf na te denken. Dat merk je ook op de werkvloer.
Sommige zijn met 10en van de uni gekomen maar kunnen enkel kennis uit boeken toepassen.
Maar dat is inderdaad off topic.

Mijn prof waar ik voor werkte kon steeds vreselijk schreeuwen en schelden om de kleinste zaken. Heel genant vond ik dat.
Ze is een vreselijk intelligente vrouw maar komt over als een viswijf.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:41

Mensen gooien tegenwoordig in het openbaar steeds meer woorden en termen eruit die mensen zo erg kunnen kwetsen.
Veel mensen weten niet hoeveel pijn zoiets bij iemand kan doen.

Vloeken en schelden met welk geloof dan ook of ziekte of beperking vind ik walgelijk.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:46

F.uck is echt het nationale woord in Australie, je kan het in iedere context gebruiken, heerlijk! Het woord valt daar ook minder zwaar dan hier, heerlijk zo vloeken :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 00:35

Ik scheld/vloek best veel als ik er zo over nadenk. Ik krijg vanuit mijn omgeving geen tegengas maar mocht iemand het vervelend vinden wil ik best wel een bepaald woord niet zeggen ofzo hoor. Bij mijn opa die streng gereformeerd is komen woorden als gvd/jezus etc. er niet uit. Vooral f*ck en k*t gebruik ik veel, maar ook een variant als kak komt er vaak uit.

Het enige waar ik echt een pesthekel aan heb is het gevloek met kanker. Daar kan ik dus écht niet tegen. Klinkt wellicht tegenstrijdig en hypocriet, maar mensen die met kanker schelden krijgen van mij geen respect...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 00:55

Wat zijn jullie allemaal netjes hier :')

Als ik alleen ben of in huiselijke kring, of met goede vrienden, dan lijk ik echt een asociale tokkie-gabber-bootwerker :))
Vooral god- en combinaties daarmee zijn hier groot favoriet met een lekker langgerekte RRRRRR en lekker een paar keer achter elkaar :D Heerlijk! Ook de staartnaam van prostituee ( :') ) is altijd erg fijn om te zeggen, al gebruik ik die echt te vaak eigenlijk :o
F*ck komt er ook zeer vaak uit, die bekt zo lekker :') Kanker scheld ik echt nooit mee, dat komt gewoon te vaak voor. Terwijl ik met ziektes als de paasei en de tyfus dan weer niet zoveel moeite heb. Ik denk omdat dat niet meer zo actueel is?

Verder op m'n werk of bij mensen die ik niet supergoed ken hou ik me gewoon netjes, dat is dan ook geen probleem. Hooguit op m'n werk eens FFFffff.... lalalaa O:)

Ja, vloeken vind ik heerlijk en is dagelijks een bron van plezier en ontspanning voor mij {:}

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 00:20

BaileyMix schreef:
Wat zijn jullie allemaal netjes hier :')

Als ik alleen ben of in huiselijke kring, of met goede vrienden, dan lijk ik echt een asociale tokkie-gabber-bootwerker :))
Vooral god- en combinaties daarmee zijn hier groot favoriet met een lekker langgerekte RRRRRR en lekker een paar keer achter elkaar :D Heerlijk! Ook de staartnaam van prostituee ( :') ) is altijd erg fijn om te zeggen, al gebruik ik die echt te vaak eigenlijk :o
F*ck komt er ook zeer vaak uit, die bekt zo lekker :') Kanker scheld ik echt nooit mee, dat komt gewoon te vaak voor. Terwijl ik met ziektes als de paasei en de tyfus dan weer niet zoveel moeite heb. Ik denk omdat dat niet meer zo actueel is?

Verder op m'n werk of bij mensen die ik niet supergoed ken hou ik me gewoon netjes, dat is dan ook geen probleem. Hooguit op m'n werk eens FFFffff.... lalalaa O:)

Ja, vloeken vind ik heerlijk en is dagelijks een bron van plezier en ontspanning voor mij {:}

Hetzelfde hier :o

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:28

_O-

Geweldig, vooral die langgerekte RRRRR

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:30

Als mensen het woord F*ck in ongeveer iedere zin als bijvoegelijk naamwoord gebruiken krijg altijd last van plaatsvervangende schaamte :o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:31

Ik ook.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:35

Sizzle schreef:
Als mensen het woord F*ck in ongeveer iedere zin als bijvoegelijk naamwoord gebruiken krijg altijd last van plaatsvervangende schaamte :o

Welcome to Australia :Y)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:41

Ook niet iedereen in Australie doet dat hoor.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:45

Mijn vader noemt het pas Amerikaans Engels als er "fiets" in elke zin gebruikt is en er was voor mij maar 1 avond nodig om te begrijpen waarom :+

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:49

Sizzle schreef:
Ook niet iedereen in Australie doet dat hoor.

Ik zei ook niet iedereen, lijkt mij sterk dat iedereen uit 1 land dat zou doen. :) Maar gemiddeld gezien zeer zeker meer dan waar ik ook geweest ben.