respect voor gelovigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:31

Rustig mensen, ik ben Papagroom wel vaker tegengekomen op dit forum, en mijn opmerking was persoonlijk naar hem toe. Ik heb de indruk dat hij nog wel eens het "domme blondje" wil spelen (maar niet is...).
Ik vroeg me af of hij een loopje met me aan het nemen was.
Overigens vind ik het wél vrij ernstig dat een HBOer het begrip anachronisme niet kent (Copernicisme bestaat niet ).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:41

Kugger,
Pas op, PPG is wel zo'n beetje de populairste man hier op Bokt, dus al die (oude) vrouwen springen voor hem in de bres, je zou hem bijna God van Bokt kunnen noemen :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:42

Franka1986 schreef:
Wat is niet waar papagroom?? Ik vind dat ik wel gelijk heb :P (ben niet eigewijs hoor haha)... Er staat dat oorlogen vaak om geld gaat (en ik heb het niet over veel geld)... En door geloof zijn er zeker wel oorlogen :)

Mee eens, vrijwel alle oorlogen hebben een religieuze achtergrond.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:49

Kuggur schreef:
Rustig mensen, ik ben Papagroom wel vaker tegengekomen op dit forum, en mijn opmerking was persoonlijk naar hem toe. Ik heb de indruk dat hij nog wel eens het "domme blondje" wil spelen (maar niet is...).
Overigens vind ik het wél vrij ernstig dat een HBOer het begrip anachronisme niet kent (Copernicisme bestaat niet ).

Geen idee wie Papagroom is, ik ben puur uit gegaan van wat ik op dat moment in jouw stukje las.
Ik heb het anders nooit op school gehad (allemaal openbare scholen)...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:53

lageveld schreef:
Kuggur schreef:
Het valt steeds weer op in deze discussies hoe mensen die menen dat de evolutie theorie gelijk is aan "Darwinisme", en niet valide is, pijnlijk weinig kennis van de betreffende materie hebben.

Je bedoelt, naar ik aanneem, dat Darwinisme weliswaar een evolutietheorie is, maar de evolutietheorie niet noodzakelijkerwijs Darwinisme?

Ik neem aan dat ze dat bedoelt ja. Darwin is weliswaar de grondlegger maar daarna zijn er nog heel wat meer theorieen de revue gebaseerd. Van oerknal, moleculaire soep tot de theorie dat het leven miljarden jaren geleden begonnen is aan de rand van een getijdenpoeltje of diep in de oceaan. Net zoals vanuit het christendom ook diverse afsplitsingen zich hebben voorgedaan.
1 ding hebben ze gemeen: dat uit niet levende moleculen spontaan leven moet zijn ontstaan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:59

Shenavallie schreef:
@ Blue Eyes: Mijn vraag is of men niet toevallig allemaal in hetzelfde gelooft, maar dat men "het" of "diegene" alleen een andere naam geeft. Dus dat jullie "god" dezelfde is als in de arabische landen "allah" of in de aziatische landen "boedha" en welke namen er ook voor gebruikt worden. Kan ik meteen een andere vraag eraan koppelen: is de "bijbel" hetzelfde als de "koran" of begeef ik me nu op glad ijs? Zijn deze boeken niet allemaal gebaseerd op hetzelfde beginsel en zijn deze door de verschillende groepen gelovigen uiteindelijk anders vertaald?

Nicolletje schreef:
Ik begeef me dan ook op glad ijs, als ik als niet-geleerde hier antwoord op geef.
Maar ja, alle geloven n.a.v. de bijbel + het jodendom zijn allemaal aftakkingen.
De Islam is het Arabische "antwoord" op het Joden/ Christendom (vadaar ook dat de christenen zondag, de Joden zaterdag en de Moslims vrijdag als 'heilige' dag hebben)
De Islam erkent het bestaan van Jezus Christus maar niet als de enige profeet (bij hun was dat Mohamed) en er zijn een hoop paralellen.
God= Allah en Allah= God.

Herschrijven tot 1 megaboek kan niet, omdat het uit de geschiedenis eigenlijk een soort 'concurrenten' zijn.

Boedhisme, hindoeisme, enz. zijn allemaal weer heel anders, daarbij is niet één god in de hemel, één profeet en één bijbel/koran.

Ik vind dat je dit heel goed hebt samengevat voor een niet-geleerde :D :D :D :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:00

@ Nicolletje en Blue Eyes: bedankt voor jullie reactie! ;)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:13

Milly_ schreef:
nau, om even terug ontopic te gaan.. Als ik heeel eerlijk ben (vergeef me :o ) krijg ik door al deze onzin te lezen idd alsmaar minder respect voor gelovigen..

ZO he, het zal vast niet zo bedoeld zijn, Maar deze zin stuit me echt tegen de borst.

gelovigen zijn wel de mensen achter een geloof. dus jij hebt geen respect voor deze mensen?
Of bedoel je heel stiekum, dat je geen respect meer kunt hebben voor het geloof!

Want dat kan natuurlijk maar met geen respect voor een geloof kun je de mens achter (of met) een geloof nog wel respecteren?

Ik hoop dat je het laatste bedoeld, Want geen respect voor mensen, dat vind ik heel diep....

mirim

Re: respect voor gelovigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:09

Ik had ook gereageerd op Milly_, maar er komt geen reactie meer op lijkt wel <<)

Om nog even terug te komen op de oorlogen waarvan het lijkt dat het een religieuze oorsprong heeft: Ik vraag me af of de religie wel de oorzaak is van de oorlogen. Natuurlijk heeft de religie een heel groot aandeel en soms zelfs het enige aandeel in oorlogen, maar komt het niet omdat ze zich vermengt hebben met de politiek?
En dit terwijl Jezus zich totaal niet met politiek wilde bemoeien toen hij op aarde was.
Dit punt heeft altijd mijn aandacht getrokken.
Jezus is voor christenen een rolmodel en dan zie je ook binnen de christelijke religie dat men zich helemaal afzet tegen dit model door zich continu in te laten met de politiek :\

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:21

Zouden politici dan ook niet mogen geloven volgens jou? Of hoe zie jij dat voor je?

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:20

Ik vind het jammer dat het zo`n welles nietes spelletjes wordt.

gelovige mensen zijn op de eerste plaats maar gewoon mens. daarbij hebben ze hun geloof.
dat er mensen zijn die verkeerde dingen doen is sowieso niet goed. dat er mensen zijn die die dingen doen en zich vervolgens achter een geloof schuilen is helemaal niet goed.
Maar omdaardoor nu te zeggen dat gelovigen niet goed zijn dat snap ik dan weer niet.

een mens welk mens dan ook is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden.
daar verandert je geloof welk dan ook niks aan.

de christenen hebben daarbij nog hun eigen leefregels waar ze zich aan dienen te houden.
maakt dat ze een beter mens? NEE absoluut niet. maakt het jou een slechter mens wanneer je geen geloof hebt? NEE absoluut niet.

Voor God is elke zonde even verkeerd, Of dat nu de wet ovetreden met 3 km per uur te hard rijden, of 50 km per uur te hard rijden.
Wij mensen hangen overal een prijskaartje aan, want dit of dat is erger/minder erg dan dat dus daarom doen we zus en zo...

even voor de duidelijkheid IK ben christen, Maakt mij dat beter dan een niet christen? nee echt niet.
maakt een niet christen dat beter dan mij?

we zijn allemaal mens.
ik ben christen ik geloof dat wanneer ik oprecht in Jezus geloof ik vergevn wordt voor al mijn zonden en in de Hemel kom. IK geloof dat iemand die niet oprecht geloofd (christen of geen christen) niet in de hemel komt.

Ik kan dus niet maar van alles uitspoken en verkeerde dingen doen en dan zeggen ik ben christen dus ik kom in de hemel.
ik kan het wel zeggen, maar ik kom er dan echt niet!

Ik kan ook niet zeggen dat een niet christen niet in de hemel kan komen. want als deze "goed" leeft dan zal hij/zij misschien meer recht hebben op dan ik..

Maar we moeten echt eens gaan leren "gelovigen" los te koppelen van het mens zijn!

je bent een mens en je geloofd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:37

mirim schreef:
Ik had ook gereageerd op Milly_, maar er komt geen reactie meer op lijkt wel <<)

Om nog even terug te komen op de oorlogen waarvan het lijkt dat het een religieuze oorsprong heeft: Ik vraag me af of de religie wel de oorzaak is van de oorlogen. Natuurlijk heeft de religie een heel groot aandeel en soms zelfs het enige aandeel in oorlogen, maar komt het niet omdat ze zich vermengt hebben met de politiek?
En dit terwijl Jezus zich totaal niet met politiek wilde bemoeien toen hij op aarde was.
Dit punt heeft altijd mijn aandacht getrokken.
Jezus is voor christenen een rolmodel en dan zie je ook binnen de christelijke religie dat men zich helemaal afzet tegen dit model door zich continu in te laten met de politiek :\

Daar heb je helemaal gelijk in Mirim. Religieuze leiders hebben zich door de hele geschiedenis laten verleiden tot kiezen voor macht van de staat. De staat heeft zich ertoe laten verleiden gebruik te maken van de invloed van de Kerk. En mooi voorbeeld daarvan is de rol die de Paus speelde in de Tweede Wereldoorlog.

"Het Vaticaan verleende nazi-Duitsland ongekende handelingsvrijheid en zelfs openlijke steun. In 1933 sloot Pacelli namens de toenmalige paus Pius XI met Hitler een concordaat tussen het Vaticaan en Duitsland. Pacelli wilde dat de Duitse staat de katholieke kerk en het kerkrecht erkende. Hitler wilde dat het Vaticaan het nazi-regime erkende. In ruil voor beperkte vrijheden op het gebied van godsdienst en onderwijs dienden Duitse katholieken zich volgens het concordaat voortaan 'vrijwillig' te onthouden van alle politieke en sociale activiteiten. Het nazi-regime mocht zelf bepalen wat het onder "politiek" en "sociaal" verstond. Met die catastrofale koehandel versterkte Pacelli de macht van het Vaticaan over Duitse katholieken en schakelde hij welbewust het verzet tegen Hitler uit dat juist langzamerhand onder een deel van de katholieken was opgekomen.
Nog voordat het concordaat was ondertekend, begon het Hitler-regime al met de maatschappelijke uitsluiting van joden. De nazi's werden daarbij geholpen door duizenden priesters in heel Duitsland, die hen systematisch gegevens verstrekten uit de huwelijks- en doopregisters. Zo moest de "zuiverheid van het bloed" van hun parochianen bewezen worden. "De betrokkenheid van de Duitse clerus bij dit proces zou gedurende het hele nazi-regime doorgaan. Uiteindelijk zouden de katholieke en protestantse Kerk ook betrokken raken bij de organisatie van de vernietigingskampen", aldus Cornwell. En Pacelli was "buitengewoon goed" op de hoogte van "de gewelddadige aard van het gangsterregime waar hij zaken mee deed".

Wat een ander voorbeeld heeft Jezus dan gegeven!

TAVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:06

Ten eerste wil ik niemand kwetsen hiermee en scheer ook niet alle gelovigen over een kam. Echter valt mij wel regelmatig op dat een aantal gelovige mensen denken dat ze dingen kunnen doen en dat ze op zondag naar de kerk gaan om om vergeving te vragen en dan de volgende dag op dezelfde voet verder gaan en dan ook nog denken dat ze het juiste doen. Achterbaks dus.
Ik kom uit Duitsland en als kind werd ik vroeger (heel lang geleden :P ) alleen door de kinderen van de christelijke school gepest en nooit van de openbare school dus wie is hier nou fout. Kinderen leren dat soort intolerant gedrag van hun ouders. Vaak zijn gelovige mensen diegene die om tolerantie vragen maar zelf heel intolerant tegenover andere geloofsrichtingen en ongelovigen zijn.
Mensen die het geloof voor zichzelf hebben en niemand daarmee lastig vallen heb ik niks op tegen en als je gewoon zegt dat je problemen hebt als ik vloek dan heb ik wel zoveel respect om te proberen het in bijzijn niet te doe. Echter dan moet er ook respect zijn als het per ongeluk wel gebeurt.
Het respect werkt twee kanten op. Dus geef je respect dan krijg je het ook!
Waarom zou ik voor het geloof meer respect hebben dan voor het niet geloven of andersom? Waarom denken gelovigen altijd dat zei meer respect verdienen en waarom geven zei niet eens wat meer respect aan niet gelovigen? Waarom is het geloof meer waard dan het niet geloof?
Ik vind de bijbel een mooi verhalen boek waar ook goede dingen in staan. Maar het zijn maar verhaaltjes die door mensen door mond op mond reclame zijn opgeschreven en weer zijn gewijzigd en pas jaren naar Jezus 's dood zijn opgeschreven. Dus voor het dorp heb je je in de vinger gesneden en achter het dorp ben je dood. Zoals gezegd staan er ook goede dingen in en ook hoe je met respect moet omgaan. Ik vind dat iedereen wel eens de Bijbel moet hebben gelezen of de Koran om ook te weten te komen waar gelovige mensen het over hebben. Mij zegt het gewoon niet zoveel dan alleen mooie verhaaltjes.
Dus ik heb respect voor gelovigen zolang zei ook respect voor mij hebben. Ik blijf wel achterdochtig door de dingen die ik met gelovigen heb meegemaakt. Toch probeer ik het elke keer weer opnieuw daar er geheid ook gelovigen zijn die niet achterbaks zijn. Daar ben ik heilig van overtuigd :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:06

wendyenbram schreef:
Ik vind het jammer dat het zo`n welles nietes spelletjes wordt.

gelovige mensen zijn op de eerste plaats maar gewoon mens. daarbij hebben ze hun geloof.
dat er mensen zijn die verkeerde dingen doen is sowieso niet goed. dat er mensen zijn die die dingen doen en zich vervolgens achter een geloof schuilen is helemaal niet goed.
Maar omdaardoor nu te zeggen dat gelovigen niet goed zijn dat snap ik dan weer niet.

een mens welk mens dan ook is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden.
daar verandert je geloof welk dan ook niks aan.

de christenen hebben daarbij nog hun eigen leefregels waar ze zich aan dienen te houden.
maakt dat ze een beter mens? NEE absoluut niet. maakt het jou een slechter mens wanneer je geen geloof hebt? NEE absoluut niet.

Voor God is elke zonde even verkeerd, Of dat nu de wet ovetreden met 3 km per uur te hard rijden, of 50 km per uur te hard rijden.
Wij mensen hangen overal een prijskaartje aan, want dit of dat is erger/minder erg dan dat dus daarom doen we zus en zo...

even voor de duidelijkheid IK ben christen, Maakt mij dat beter dan een niet christen? nee echt niet.
maakt een niet christen dat beter dan mij?

we zijn allemaal mens.
ik ben christen ik geloof dat wanneer ik oprecht in Jezus geloof ik vergevn wordt voor al mijn zonden en in de Hemel kom. IK geloof dat iemand die niet oprecht geloofd (christen of geen christen) niet in de hemel komt.

Ik kan dus niet maar van alles uitspoken en verkeerde dingen doen en dan zeggen ik ben christen dus ik kom in de hemel.
ik kan het wel zeggen, maar ik kom er dan echt niet!

Ik kan ook niet zeggen dat een niet christen niet in de hemel kan komen. want als deze "goed" leeft dan zal hij/zij misschien meer recht hebben op dan ik..

Maar we moeten echt eens gaan leren "gelovigen" los te koppelen van het mens zijn!

je bent een mens en je geloofd.

Naast dat ik het eens ben met je uiteenzetting van het loskoppelen, ben ik van mening dat de meesten hier datzelfde idee hebben en dat de rode draad is dat men ook niet de mens zelf veroordeeld, maar het opdringen van diens denkwijze/geloof bij anderen (al dan niet gelovig). ;)

TAVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:17

Shenavallie daar geef ik je helemaal gelijk in :D .
Ik denk gewoon dat het gemakkelijker is de gelovigen als groep hierop aan te spreken dan de hele rest. Wat eigenlijk ook niet juist is.
Hokjes gedachte.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:44

Naast dat ik het eens ben met je uiteenzetting van het loskoppelen, ben ik van mening dat de meesten hier datzelfde idee hebben en dat de rode draad is dat men ook niet de mens zelf veroordeeld, maar het opdringen van diens denkwijze/geloof bij anderen (al dan niet gelovig).

Maar doen de "niet gelovigen" dat dan ook niet? hun mogen toch ook alles maar zeggen? en daar moeten de "gelovigen" toch ook maar mee dealen?

ook even generaliseren hoor;-)

"gelovigen" willen niet meer respect dan niet geloven. dat lijkt maar zo. eigenlijk willen "wij" hetzelfde als "jullie" respect!
Jullie willen kunne zeggen wat je wilt, Maar wij ook. Daarbij zeggen we bepaalde dingen niet om je te pesten, Maar omdat we het zelfde goede voor jou willen.

Ikzelf ben dus idd christelijk. en ja ik maak mij ook schuldig aan roddelen, verkeersovertredingen enz. Net als elk ander. is dat goed? nee natuurlijk niet. voor niemand is dat goed.
het enige is dat ik extra rekenschap af moet leggen t.o God Ik heb hem de belofte gedaan om te leven zoals hij wil, en ik doe dat steeds niet.Ik mag daar vergeving voor vragen bij God en die krijg ik ook. MAAR daarbij moet ik ook echt beloven mijn leven te beteren, want elke dag bewust fouten maken en dan vergeving vragen is NIET christelijk.
Ik ben me bewust dat er misschien mensen zijn die zich christelijk noemen, Maar er niet naar leven. Zulke mensen verpesten het voor oprecht gelovigen.
En door die mensen krijg je een negatief beeld over gelovigen.

Alleen ik krijg nu een beetje het idee dat als je niet gelovig bent je alles maar mag zeggen en doen, Omdat dat van deze tijd is. En wanneer je zegt gelovig te zijn, moet je je mond houden.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:53

Wendyenbram, ik wil daar toch even op reageren ook al heb je het niet tegen mij. Niemand hoeft van mij zijn mond te houden, maar voor mij is iemand die 'hetzelfde goede' voor mij wil, nl het Christelijke geloof vergelijkbaar met een straatverkoper die mij een abonnement op de Telegraaf wil aansmeren. Ik heb er niets mee en zal dat ook op een beleefde manier duidelijk maken. Wil niet zeggen dat jij je niet mag uiten alleen dat ik er geen boodschap of behoefte aan heb.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:00

Ik denk dat Wendyenbram het ook breder bedoelt. Het is namelijk niet zo dat het christelijk geloof alleen ter sprake komt als je iemand wilt overtuigen, maar algemener: iedereen mag een mening hebben over vanaales, maar als die gebaseerd is op een christelijke levensovertuiging word je wel snel scheef aangekeken.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:04

BE, ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken en weet dat ik dat niet doe, ik kan het wel met je eens of oneens zijn en dan is het mij om het even waar je mening op gebaseerd is. En dat kan ik ook prima laten merken, maar m.i. is dat niet respectloos.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:06

Blue_Eyes schreef:
Ik denk dat Wendyenbram het ook breder bedoelt. Het is namelijk niet zo dat het christelijk geloof alleen ter sprake komt als je iemand wilt overtuigen, maar algemener: iedereen mag een mening hebben over vanaales, maar als die gebaseerd is op een christelijke levensovertuiging word je wel snel scheef aangekeken.

dat is ook mijn ervaring...
pas nog zelfs... Uit principe werk ik niet op zondag. Nu hebben we onlangs een huis gekocht en dat is best veel werk. Helemaal omdat we nu ook weer werken, komt het vooral op de avonden en zaterdagen aan. Nou heb ik er niet zo'n moeite mee dat het niet zo snel gaat, maar anderen blijkbaar wel. Hoevaak ik wel niet heb gehoord dat we ook gewoon op zondag moeten werken... Ik doe dat niet. En ik moet zeggen... 1 dag niet in het huis werken samen is wel beter voor je relatie :+

En zo is het wel meer... een mening hebben mag van iedereen... maar je mag je mond houden als je mening op de Bijbel oid is gebaseerd :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:08

Depende, laat me je dan een voorbeeld noemen. Het was echt iets heel kleins. Ik ben docent Engels, o.a. aan de volksuniversiteit en had op dat moment een eerstejaarsgroep. We hadden het thema 'dagen van de week' om mee te werken. Een heel lijstje. 'What do you do on Mondays?' etc. Op een gegeven moment kom je dan natuurlijk ook bij Sundays. Een van de studenten koos mij als docent uit om te vragen 'What do you do on Sundays?' Waarop ik naar waarheid antwoordde: 'On Sundays I go to church'. Haar reactie: 'Oh, Ellen, dat is toch niet echt waar?' Ja, dat was het dus wel. Zij probeerde daarover een discussie met mij te starten, maar dat vond ik niet professioneel en ook niet de tijd en plaats, dus dat heb ik afgehouden, maar die vrouw is nooit meer in de les gekomen.
Zo zijn er helaas wel meer voorbeelden te noemen. Dat heeft dan niet zoveel te maken met het hebben van een andere mening.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:18

@depende ik verkondig mijn geloof niet op de straat, en zeker niet door mensen zomaar aan te spreken.
Ik werk op een plek waar ik de enige gelovige ben.
pas vroeg nog 1 collega (helemaal antigeloof) hoe ik dat toch deed, gewoon gezellig meedoen met alles en iedereen zonder mijn identiteit te verliezen. ze had respect voor me dat ik niet over mijn geloof praat, Maar toch kon iedereen aan me zien dat ik anders omga met de dingen op het werk die gebeuren, dan de rest. en dat bedoelde ze op een positieve manier.

Maar idd bedoel ik het breder. ik hoef niet belerend tegen iedereen te gaan verkondigen hoe ze dingen moeten gaan doen. maar als ik zeg dat ik bijv tegen iets ben dan accepteren mensen dat, Zeg ik erachter dat dat komt vanwege mijn geloof, dat roept iedereen ach kom op meid je moet met de tijd meegaan en dat zijn dingen van vroeger enz..
Ik Zeg dat steevast "dit is hoe ik het doe, Wat jij denkt en doet, moet jij weten."

zo is het wel met meer dingen. ook als kinderen belletje lellen bijv. ach moet je is zijn en die ouders zitten altijd vooraan in de kerk..... he hallo het zijn kids!

als een trouwambtenaar geen homo`s wil trouwen omdat hij dat niet kan verenigen met zijn geloof, dan moet je de omstanders eens horen. Maar de omstanders mogen dan wel de gekste dingen roepen? onder het mom van niet gelovige tegen de wel gelovige?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:19

xHaithi schreef:
Zouden politici dan ook niet mogen geloven volgens jou? Of hoe zie jij dat voor je?

Nou, ik vind dat politiek en religie strikt gescheiden horen te zijn.
Net als scholen overigens.

(was niet aan mij gericht maar goed :o )

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:22

verootjoo schreef:
dat is ook mijn ervaring...
pas nog zelfs... Uit principe werk ik niet op zondag. Nu hebben we onlangs een huis gekocht en dat is best veel werk. Helemaal omdat we nu ook weer werken, komt het vooral op de avonden en zaterdagen aan. Nou heb ik er niet zo'n moeite mee dat het niet zo snel gaat, maar anderen blijkbaar wel. Hoevaak ik wel niet heb gehoord dat we ook gewoon op zondag moeten werken... Ik doe dat niet. En ik moet zeggen... 1 dag niet in het huis werken samen is wel beter voor je relatie :+

Wat was het verhaal? Die ezel met het zoontje?
Kingie @ [LZP] 'Moraalverhalen'

Wij hebben ook net een huis gekocht... En wij klussen niet elke vrije minuut... Want werk en andere dingen gaan ook gewoon door....En het gaat ook allemaal niet zo snel want we willen ons niet over de top klussen en straks afgevoerd moeten worden en ons sociale leven compleet stop zetten en alleen maar dag en nacht klussen.
Ik ben op donderdag en vrijdag vrij maar gebruik die dagen om dingen te regelen, boodschappen te doen en stallen flink uit te mesten, dus kan dan ook niet van s'morgens vroeg tot 's avonds laat staan klussen (nog afgezien van dat ik niet zo handig ben) mijn vriend komt om 19u 's avonds thuis en wil dan ook niet altijd elke avond aan het klussen zijn.
Ook daar hebben de mensen commentaar op dat het niet snel genoeg gaat. en dan zijn wij nog nieteens gelovig.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:49

Kuggur schreef:

Kuggur.....ik heb niet een 1,maar 3 HBO opleidingen achter de rug,,,,,en heb dit woord toch echt op moeten zoeken......
Dit soort kreten kun je voor de leesbaarheid,en begrijpelijkheid van dit topic beter vermijden.
@electra63.....hebben ze hier ook een bloos smiley?