Jongen vermist **update, gevonden**

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 16:33

@JuliaMaria dat heb je heel mooi verwoord :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:34

Goh wat wordt er weer een drama geschopt, dát maakt het nog erger...

1 simpele vraag, waar anderen ook een vraagteken bij hebben en alle registers worden weer open getrokken....

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:36

russel schreef:

1 simpele vraag, waar anderen ook een vraagteken bij hebben en alle registers worden weer open getrokken....

Waarom moet vreemden ergens vraagtekens bij hebben? Wat voor recht hebben zij omdat te doen? Wat weten zij nou eigenlijk behalve wat er in de krant staat of op tv te zien is? En geloof me die info is niet volledig of kloppend. Wat is het toch moeilijk om geen oordeel te vellen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 16:36

Wat voor de 1 een simpele vraag is kan voor een ander zeer kwetsend zijn ;)
Ook al is het helemaal niet zo bedoeld.
Ik hoop dat we ons nu op nieuws kunnen richten..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:38

En heeft het nut die ene simpele vraag hier te stellen? Een vraag waar niemand het antwoord op heeft? Een vraag waar die ouders nu misschien ook wel mee worstelen? Maar die helemaal niks oplost?
Ik zeg alleen:wat een hel voor die ouders...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:39

Sleeper schreef:
Spijker op zn kop.
Behalve de hartverscheurende zielenpijn die je voelt is het ook heel erg dat mensen vinden dat ze, zonder details te kennen, maar van alles mogen zeggen en er perse een mening over moeten hebben.

Ik denk dat, als je mensen verbiedt hun mening te uiten, de maatschappij er ook niet fijner op maakt. Mensen hebben nu eenmaal de neiging om 'eigen schuld, dikke bult' te roepen.. dat is een zelfverdedigingsmechanisme dat er ook niet voor niets is. Zonder dat zou niemand meer iets durven.

Sleeper

Re: Jongen vermist, vrees het ergste..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:40

Je hoeft niemand iets te verbieden, maar mensen moeten eerst nadenken en invoelen voordat ze denken dat hun mening toegevoegde waarde heeft (behalve het kwetsen van mensen)

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:45

Jeetje het duurt lang en die sneeuw maakt het zoeken er ook niet beter op.

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:47

Mensen, als jullie die meningsverschillen nou eens via pb zouden oplossen ofzo? Dan houden we het hier een beetje overzichtelijk kwa dingen die gemeld worden over het jongetje zelf :)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:48

Het lijkt me sterk dat ze hem nog levend vinden met deze kou. Of hij moet toch ergens binnen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:48

Dat je een mening mag hebben, wil niet zeggen dat je die ook altijd moet uiten.
Meningsvrijheid geeft een grote verantwoordlijkheid, zelf nadenken of het wel nodig is om die mening te delen. Waarom mensen kwetsen, enkel omdat het mág onder het mom van...

Ik leef erg mee met de ouders, wat een verschrikkelijke nachtmerrie voor hen :(:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:58

Heel even heb ik nog het idee gehad, dat hij misschien iets uitgevreten had of veels te laat was, dat hij niet naar huis durfde omdat hij bang zou zijn dat z'n ouders boos op hem zouden zijn.........
Maar daar durf ik nu helemaal niet meer in te geloven. Zo'n tijd en dan met al die mensen die naar hem op zoek zijn!?

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:59

Wat een verschrikkelijke nachtmerrie voor de ouders en grootouders, die helaas werkelijkheid is.... Hopelijk is er snel nieuws over het jongetje, dat geeft de ouders en grootouders vast wat rust :(:)

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:00

Ik hoorde vandaag pas dat dit jongetje vermist was en ben dit topic door gaan lezen.
Ik hoop dat de zoekacties hun vruchten af gaan werpen, wat een verschrikkelijk verhaal.
Hoop dat ie snel weer veilig en warm thuis is.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:03

Kentaro schreef:
Heel even heb ik nog het idee gehad, dat hij misschien iets uitgevreten had of veels te laat was, dat hij niet naar huis durfde omdat hij bang zou zijn dat z'n ouders boos op hem zouden zijn.........
Maar daar durf ik nu helemaal niet meer in te geloven. Zo'n tijd en dan met al die mensen die naar hem op zoek zijn!?

Dacht ik in het begin ook, maar begin nu langzaam aan de hoop te verliezen..
Vreselijk voor de ouders, familie en alle andere naasten, dat dit hen moet overkomen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:04

Eigenlijk hoop je dan gewoon dat er straks een telefoontje komt met de eis voor losgeld...

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:05

Het ziet er niet goed uit voor die jongen :n
Ik hoop dat ie toch ergens binnen zit, maar die kans is klein natuurlijk.

Verder vind ik sommige hier nogal sociaal gehandicapt, denken dat ze zich alles kunnen veroorloven onder het mom van vrije meningsuiting. Gelukkig zijn er wel nog anderen die niet met de vinger wijzen en die echt medelijden hebben, met de jongen, zijn ouders en grootouders.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:05

Dat wel ja, hoe vreselijk die ervaring dan moet zijn voor het kind zelf.
Dan is er in ieder geval nog een reële kans dat hij leeft en ergens binnen vast zit.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:09

JuliaMaria schreef:
Vala schreef:
Wat een hel voor die ouders..Wat zullen die zich schuldig voelen, terecht of onterecht want in dit soort situaties denk je altijd: had ik maar..ook al kun je er niks aan doen. En wat is het dan pijnlijk als andere mensen je verwijten maken...

Pijnlijk... Zeg maar gerust ronduit bruut, empathieloos, begriploos en nog een hele hoop andere termen..

Ik studeer pedagogische wetenschappen en heb o.a. tijdens deze opleiding kennis gemaakt met kinderen (en ouders/verzorgers/begeleiders/behandelaars) met een verstandelijke beperking in allerlei gradaties. En voor een buitenstaander is het zo makkelijk om daar wat van te vinden. Die zien niet wat dit met ouders doet, dat ze er van alles voor op moeten geven, met moeite op vakantie kunnen, iedere avond weer bekaf zijn, niet begrepen worden etc. etc. En júist bij LVB kinderen is dat nog lastiger, want ze zien er zo normaal uit, en je kunt er een doodnormaal gesprek mee voeren, maar wat er allemaal bij komt kijken ziet niemand.
Deze kinderen hebben weinig zelfinzicht, weinig overzicht, een beperkt probleemoplossend vermogen, reageren vanuit impulsen; zijn naief in de simpelste zin van het woord.. Dat een ouder zo'n kind eens uit het oog verliest of een inschattingsfout maakt is dan helemaal niet zo gek meer.

Dus blijf maar lekker gal spuwen, trap mensen die waarschijnlijk keihard hun best doen nog maar even extra de grond in, mensen die waarschijnlijk geen kind meer hebben. Ze hebben het vast verdient.... ;)

Ik heb ook een kind met een beperking, hij mag van mij het laatste stuk naar school zelf fietsen, is 13 met goed verstand maar ook autistisch dus lastig voor omgeving, maar je moet ze ook "los" kunnen laten, hij zegt ook tegen mij dat ik de enige ben die hem niet vertrouwd, je MOET als ouders zijnde je kind wel het vertrouwen geven, anders leren ze ook niks.
Staat even los van het vreselijke misselijk makende gevoel wat ik krijg bij het idee dat ik niet weet waar mijn kind uit hangt, laat staan als hij net als dit knulletje al een paar dagen weg is. Heel veel sterkte voor ouders en alle andere .

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:10

Ook dat inderdaad :j Ik dacht ik laat "onwetenden" even de zorgende kant zien, maar er zit inderdaad ook een heel stuk los laten in, en dat is misschien nog wel moeilijker. Heel veel respect dat je dat kan. :j

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:18

Inney schreef:
Hoef geen vuurwapen te zijn natuurlijk. Ik vertel alleen waarom ze hier in de buurt putten openden. Vind het zelf echt niet leuk om erover na te denken.. arme jongen, ouders en familie.

Owja... :+ blondt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:36

russel schreef:

Nee, geen simpele vraag. Een weloverwogen vraag want Mindfields geeft zelf al aan 'dat iedereen wel over haar heen zal vallen'.
Een opmerking waarbij zij dondersgoed weet hoe erop gereageerd gaat worden, ze weet dat door zo'n opmerking te plaatsen er een discussie zal losbarsten waardoor de zoek-updates, dus de écht relevante informatie zal ondersneeuwen. Open dan een topic met in de OP een link naar dit topic en ga daar erover praten. Daarom was mijn vraag ook aan haar wat ze er hier mee dacht te bereiken. Voor de bal wordt gekopt zeg ik alvast dat ik zelf net zo hard schuldig ben aan het 'vervuilen' van dit topic.
Ook al is het een forum waar iedereen zijn of haar mening mag geven, bij sommige topics mag je mi als volwassene wel iets beter nadenken voor je iets typt.

EDIT: en ik heb nu genoeg hierover gezegd, het lijkt me vrij helder allemaal. Ik blijf verder hopen op goed nieuws voor Michael en zijn familie...
Laatst bijgewerkt door Gulpje op 03-02-12 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:41

Stop met discussiëren en ga allemaal hopen dat het jongetje goed terug komt!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:43

JuliaMaria schreef:
Vala schreef:
Wat een hel voor die ouders..Wat zullen die zich schuldig voelen, terecht of onterecht want in dit soort situaties denk je altijd: had ik maar..ook al kun je er niks aan doen. En wat is het dan pijnlijk als andere mensen je verwijten maken...

Pijnlijk... Zeg maar gerust ronduit bruut, empathieloos, begriploos en nog een hele hoop andere termen..

Ik studeer pedagogische wetenschappen en heb o.a. tijdens deze opleiding kennis gemaakt met kinderen (en ouders/verzorgers/begeleiders/behandelaars) met een verstandelijke beperking in allerlei gradaties. En voor een buitenstaander is het zo makkelijk om daar wat van te vinden. Die zien niet wat dit met ouders doet, dat ze er van alles voor op moeten geven, met moeite op vakantie kunnen, iedere avond weer bekaf zijn, niet begrepen worden etc. etc. En júist bij LVB kinderen is dat nog lastiger, want ze zien er zo normaal uit, en je kunt er een doodnormaal gesprek mee voeren, maar wat er allemaal bij komt kijken ziet niemand.
Deze kinderen hebben weinig zelfinzicht, weinig overzicht, een beperkt probleemoplossend vermogen, reageren vanuit impulsen; zijn naief in de simpelste zin van het woord.. Dat een ouder zo'n kind eens uit het oog verliest of een inschattingsfout maakt is dan helemaal niet zo gek meer.

Dus blijf maar lekker gal spuwen, trap mensen die waarschijnlijk keihard hun best doen nog maar even extra de grond in, mensen die waarschijnlijk geen kind meer hebben. Ze hebben het vast verdient.... ;)

Amen...

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:49

Het vriendje van mijn zusje heet Micheal van Dijk: lijkt me erg vreemd om overal te lezen dat je wordt gezocht :') Maar jeetje, wat een toestand zeg...:\ Ik vrees ook het ergste...