Mixje90 schreef:In elk geval voor het type mens dat zo iets doms denkt als dat moslimas 8 meter achter hun man moeten lopen xD
Dat doet die van mij ook, maar die kan me niet bijhouden...

Wat een geneuzel hier.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mixje90 schreef:Misschien moeten we een petitie tekenen zodat een partij kamervragen gaat stellen over die onderdrukkende religie die mannen verbied met een boxershort en sokken over straat te lopen?
randalinpony schreef:Eh, je punt, Mixje?
russel schreef:Wat mij opvalt dat Moslims en Islam steeds weer in 1 woord worden genoemd...maar het is te scheiden.
De Islam is een geloof gedikteerd volgens de Koran en de Koran is op legio verschillende manieren uit te leggen...daar gaat het nl fout en daar komen de problemen uit voort.
Een Moslim bepaalt nl zelf welke uitleg hij na loopt en daar dus ook zijn gedragingen naar zal hebben.
Dat de traditionele kleding die ooit enig nut had, want het klimaat en leefomgeving waren anders dan in het moderne leven nu in die landen, maar in de woestijnlanden is het maar wat nuttig deze kleding. Dat de omgangsvormen zo weinig zijn veranderd in de loop der eeuwen, zegt natuurlijk ook wat over de ontwikkeling die dat geloof heeft gemaakt. Maar gelukkig zijn er genoeg weldenkende mensen die op een moderne manier met hun islamgeloof om gaan en dat zijn de liberale Moslims, de moderne Moslims en nogmaals zovele malen al door bokkers aangegeven daarbij hoort NIET per definitie een hoofddoek bij en zeker geen sluiers. Ik kan je vertellen dat de moderne Marokkaan en nog steeds Moslim, de sluierdragende Marokkaan ook uitlacht...die vinden ze nl ook achtergebleven...dom zelfs.
Jammer dat wij met zijn allen reageren op het kinderachtige van een groep achtergebleven Moslims die gewoon om ergens tegen te zijn niet mee willen moderniseren. Daarbij haken natuurlijk machtsgeilende oude mannen op in, die zien een mooie aanhang van domme mensen die mee gaan doen....het zijn wel de mannen weer die dat doen...enge mannen en door hun eigen Moslims die niet zo zijn ook gevreesd.
Dan toch jammer dat die schreeuwende Moslims hier zich niet gaan vestigen in de extremistische landen en voor de Moslima's hier die weigeren zich volledig vrij en westers te willen gedragen, want ook wij hebben fatsoensnormen en zijn niet allemaal aanstootgevend, gewoon in landen te gaan wonen waar ze als vrouw minderwaardig worden behandeld en ze verplicht met hoofddoeken en sluiers moeten gaan lopen. Maar stel ze eens voor de keuze, dat wordt lachen, want die gaan niet, alleen al omdat ze hier zo luidkeels kunnen schreeuwen, roepen en kankeren, daar zullen ze bij de eerste de beste kik al een steen naar hun hoofd krijgen. Het is gewoon een groep randfiguren die lekker tegen alles aantrappen.
Citaat:Dan toch jammer dat die schreeuwende Moslims hier zich niet gaan vestigen in de extremistische landen en voor de Moslima's hier die weigeren zich volledig vrij en westers te willen gedragen, want ook wij hebben fatsoensnormen en zijn niet allemaal aanstootgevend, gewoon in landen te gaan wonen waar ze als vrouw minderwaardig worden behandeld en ze verplicht met hoofddoeken en sluiers moeten gaan lopen. Maar stel ze eens voor de keuze, dat wordt lachen, want die gaan niet, alleen al omdat ze hier zo luidkeels kunnen schreeuwen, roepen en kankeren, daar zullen ze bij de eerste de beste kik al een steen naar hun hoofd krijgen. Het is gewoon een groep randfiguren die lekker tegen alles aantrappen.
randalinpony schreef:Anders gedragen wij Nederlanders ons net zo patriarchaal en dwingend als die nare mannetjes met lange baarden.
Blue_Eyes schreef:Hoe dan ook houdt de Koningin zich bij haar standpunt: http://www.nu.nl/binnenland/2713166/kon ... oskee.html
Mixje90 schreef:russel schreef:Dat de omgangsvormen zo weinig zijn veranderd in de loop der eeuwen, zegt natuurlijk ook wat over de ontwikkeling die dat geloof heeft gemaakt.
Vraag me alleen hier wel even af wat je bedoelt...
Citaat:Russel schrijft hier dat de islam achterlijk is en het christendom niet.
Ze gooit continue enórme verzamelingen op basis van vooroordelen op een brandstapel. De allemaal achterlijke Berbers zijn ook al op haar stapel gegooid.
Magrathea schreef:Blue_Eyes schreef:Hoe dan ook houdt de Koningin zich bij haar standpunt: http://www.nu.nl/binnenland/2713166/kon ... oskee.html
Hahah, hilarisch! Lijkt me een duidelijk signaal van Bea naar de PVV: ga je nou eens bezig houden met nuttige zaken!
Mixje90 schreef:Als ik documentaires zie over het islamitische rijk van vroeger of erover lees valt me op dat de wetenschap juist een enorme boost kreeg in die tijd en mensen werden aangespoord om dingen te onderzoeken en verder te komen met zn allen. Terwijl een moslim de omtrek van de aarde meette werd je hier volgens mij op de brandstapel gegooid als je zei dat de aarde rond was xD
Mixje90 schreef:Citaat:Russel schrijft hier dat de islam achterlijk is en het christendom niet.
Ze gooit continue enórme verzamelingen op basis van vooroordelen op een brandstapel. De allemaal achterlijke Berbers zijn ook al op haar stapel gegooid.
Als dat zo zou zijn zou ik Russel zeggen even de geschiedenis in te duiken...
Als ik documentaires zie over het islamitische rijk van vroeger of erover lees valt me op dat de wetenschap juist een enorme boost kreeg in die tijd en mensen werden aangespoord om dingen te onderzoeken en verder te komen met zn allen. Terwijl een moslim de omtrek van de aarde meette werd je hier volgens mij op de brandstapel gegooid als je zei dat de aarde rond was xD
russel schreef:Dat de omgangsvormen zo weinig zijn veranderd in de loop der eeuwen, zegt natuurlijk ook wat over de ontwikkeling die dat geloof heeft gemaakt.
oomens schreef:russel schreef:Dat de omgangsvormen zo weinig zijn veranderd in de loop der eeuwen, zegt natuurlijk ook wat over de ontwikkeling die dat geloof heeft gemaakt.
Ja, want die omgangsvormen zijn in de héle islamitische wereld hetzelfde en dat ook altijd geweest.
Indonesische moslims behandelen elkaar precies zo als mensen in Jemen.
De cultuur onder Pomaken in Bulgarije is hetzelfde als onder Oeigoeren in China.
Mensen in Bangladesh hebben hetzelfde wereldbeeld als die in Iran.
Familiegebruiken in bergdorpen in de hoge Atlas zijn hetzelfde als die onder moslims in Istanbul.
Huertecilla schreef:Russel schrijft hier dat de islam achterlijk is en het christendom niet.
Culturele oogkleppen met, nog veel erger, een vermeend hogere moraal.