Poiuytrewq schreef:ben ik zo'n iemand die mijn stuur naar rechts draait en andersmans auto in mijn zijkant zet.
Dat is poging tot doodslag.
Het is een trieste illustratie van totaal gebrek aan besef dat een rijdende auto een potentieel dodelijk wapen is.
Het is onbegrijpelijk hoe makkelijk de westerse samenleven verkeersslachtoffers accepeteert.
In de VS bv komen in drie weken net zoveel mensen om in het verkeer als alle directe en indrecte slachtoffers van de aanslag op 911 bij elkaar.
Autorijden is een risicobeslissing.
Snel rijden is een risicobeslissing.
Een beslissing over de hoogte van het risico wat ánderen lopen
Je hebt geen recht op het maximale risisco nemen; wel de plicht om het te minimaliseren.
Nee, dit laatste is fundamenteel NIET van toepassing op aanpassen bij snelle rijders want sneller = meer risico.
) daarentegen is gewoon een realiteit in Nederland, omdat er nou eenmaal voertuigen zijn die gewoon niet harder 


.
Gelukkig is die teruggedraaid naar 120, nu gaat men naar 130. Kennelijk is die laatste verhoging dus goed bevallen (ik geloof dat het aantal verkeersdoden niet is gestegen sinds de verhoging van 100 naar 120). 
