'Tiet zat', kleuters aan de borstvoeding... raar of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: 'Tiet zat', kleuters aan de borstvoeding... raar of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:43

Als onze dames 's nachts wakker werden ging papa eruit om ze te halen, gaf ze aan mij om te voeden en bracht ze ook weer terug. Ik zou zeggen: verantwoordelijkheid keurig verdeeld :+ En veel minder werk dan naar beneden moeten om een fles warm te maken en dan een kwartier later weer, om die fles uit te spoelen!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:46

Mijn vent werd/word niet eens wakker. := Zelfs niet als ze keihard gillend naast m liggen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:50

Dat herken ik _O-

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:56

Kwestie van een por in zijn zij :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:51

Of de babyfoon op zijn hardst op zijn nachtkastje }>

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:11

Ik heb dus bewust gekozen voor flesvoeding om meerdere redenen, en heb er ook nog geen seconde spijt van gehad. Dus ieder zijn ding lijkt me gewoon het verstandigst. Heb respect voor diegenen die bv geven, maar tot 5 jaar vind ik echt te lang. Tot een jaar of 2 prima.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:42

Niet het hele topic gelezen (20 pagina's men echt niet)
Ik ga het niet hebben over wat gezond is qua lijf want daar heb ik geen weet van (heb geen kinderen, wil geen kinderen dus die info hoef ik niet van binnen en buiten te kennen) wel lijkt het mij erg ongezond qua geestelijke gezondheid.

Borstvoeding is vanuit mijn perspectief bedoeld voor baby's, niet voor kleuters. Kinderen krijgen niet voor niks op een bepaald moment tandjes, en die zijn niet bedoeld als tepelmassage toch :')

Hoe moet een kind loskomen (stapje voor stapje) van zn ouders/moeder als het nog zo "afhankelijk" is van zn moeder voor voeding. Hoe moet een kind zich ontwikkelen als hij/zij blijft hangen in de borstvoeding?
Nogmaals ik weet vrij weinig tot niets van kinderen en daarom zeg ik hier ook "het lijkt mij..."

Daarnaast vanuit het andere perspectief gezien, borstvoeding bij een 5 jarige... dat hoef ik echt niet te zien hoor, zelfs niet van een baby :n Het mag nog zo natuurlijk zijn volgens alle moeders, sex is ook een heel natuurlijk iets maar als ik dat doe op een terras vinden mensen dat ook niet grappig...
Dus zoek dan even een discreet plekje op en geef daar borstvoeding, dan kan ik ook gewoon genieten van mn eten of drinken :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:09

Dat 'tandenverhaal' vind ik altijd zo grappig omdat ik dus vaker hoor dat moeders maar snel stoppen met BV zodra ze het eerste tandje zien verschijnen,...
Nu kreeg mijn dochter haar eerste pas met 11 maandjes ongeveer en ze heeft me voor zover ik me nog kan herinneren maar 1 keer gebeten maar dat kwam puur omdat ik zelf ook even niet helemaal op zat te letten,...
Ik weet niet of ik dan een uitzondering ben op die regel maar ik vind het altijd een beetje poeha! :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:09

Die tanden is idd bullshit, mijn dochter heeft 4 tanden. Ze heeft me 2 keer gebeten, als ze moest lachen. :D

Oja, die por wordt ie ook niet wakker van hoor, ik moet m onderhand het bed uitgooien wil ie wakker worden, en dan draait ie om en tukt verder. :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:13

Hier 10 tanden en idd alleen gebeten toen ze moest lachen hihi.
Tijdens het drinken kan niet, want dan zou ze op haar eigen tong bijten.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:25

Samantha_ schreef:
Die tanden is idd bullshit, mijn dochter heeft 4 tanden. Ze heeft me 2 keer gebeten, als ze moest lachen. :D

Oja, die por wordt ie ook niet wakker van hoor, ik moet m onderhand het bed uitgooien wil ie wakker worden, en dan draait ie om en tukt verder. :D

Lading ijsklonten? }>

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:50

Das wel een goede, maar dan moet ik er toch eerst zelf uit om die te pakken he.
Ach, ze slaapt nu door gelukkig, en een 3e komt er echt niet. :P

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:08

Anoli schreef:
Borstvoeding is vanuit mijn perspectief bedoeld voor baby's, niet voor kleuters. Kinderen krijgen niet voor niks op een bepaald moment tandjes, en die zijn niet bedoeld als tepelmassage toch :')

Die tanden heten MELKtanden en dat is niet voor niets! Het zijn de tanden die het kind krijgt in de periode dat het nog veel melk zou moeten drinken (ik laat dan maar even in het midden wat voor melk, maar ik vermoed dat het in de Steentijd toch voornamelijk om moedermelk is gegaan ;-)). Melk tast die tanden aan (er bestond destijds immers nog geen tandpasta), vandaar dat ze op een zeker moment verwisseld moeten worden voor een nieuw, gaaf setje.

Wanneer gaat een kind wisselen? Vanaf een jaar of 6? Zou betekenen dat tot kort daarvoor, laten we zeggen een jaar of 5, het volstrekt normaal is dat een kind bij zijn/haar moeder melk drinkt... Maar er zijn meer dingen die we niet meer doen zoals toen de mens nog in holen leefde :+ Dus of je echt aan zo'n lange periode van borstvoeding vast moet houden in deze tijd, moet iedereen lekker voor zichzelf beslissen. Van nature zal moedermelk echter zeker wel ook bedoeld zijn voor kinderen in de kleuterleeftijd.

Oh ja, je voelt echt niets van die tandjes tijdens het voeden hoor!

Ik las ook iets over honden en puppies. Vorige week was ik op een boerderij waar 3 maanden oude kittens rondliepen die tot mijn verbazing hun spel onderbraken om nog even bij mama te gaan lurken. Hier werden de kittens niet "afgespeend" en op de leeftijd van 6, 7 weken weggegeven of verkocht. De natuur mocht zijn gang gaan. Dan gaat de verhoudingsgewijze vergelijking vermoedelijk al veel minder mank dan bij de genoemde pup die bij 5 weken al niet meer wilde.