lifaya schreef:Volgens mij zijn er trouwens geen vegetarische mensen die in de topsport zitten (bedoel geen paardrijden maar intensievere sporten zoals voetbal, atletiek en schaatsen etc), zonder vlees zouden ze het waarschijnlijk niet kunnen presteren wat ze nu kunnen
ohjawel, ik moet dan even wat namen opzoeken maar ik heb wel eens gehoord over veganistische marathon loper.
Het hele vega's-zijn-niet-gezond discussie; ja B12 moet je slikken. Maar bij een goed suplement is het niet nodig om dat meer dan twee keer per week te doen. Trouwens hoor ik hier veel over vlees eters die geen groentes lusten; uhmm dit is niet gezond.
Veder ken ik vrij veel vegateriers en vaganisten en niet 1 daarvan is futloos/slap of wat dan ook. maarja dat is natuurlijk hetzelfde als ik nu ga zeggen, ik ken vleeseters die aan een ziekte lijden, dus nu is vlees eten niet gezond.
Ik heb een bingo met domme opmerkingen over vega's en na het klezen van dit topic ben ik bijna compleet 
En waarom worden vegatariers erop aan gekeken dat ze wel ei of melk drinken. Uhh mogen ze dat niet zelf weten. Als je vlees eter bent maakt je dieet niet uit, hoef je niet op voedingstoffen te letten, maar zodra je het vlees weg laat hoor je je perfect te gedragen...
Veder raad ik iedereen aan om het boek 'dieren eten' van Jonathan safran foer te lezen. Gaat over de bio industrie. in dat boek stond dat kippen gemiddeld zo'n 20 eieren per jaar leggen. In de bioindustrie meer omdat ze met licht en donker de ei productie proberen te bevorderen.
Bijna alle vlees eters in dit topip eten duidelijk ook nóóit vlees uit de bioindustrie
uh nederland telt évenveel varkens als mensen, maar zie je die ooit buiten?
over eerst stoppen met fokken van dieren; er word net zoveel geproduceerd als er vraag is. Dus zolang er vraag blijft gaan die boeren echt niet stoppen met fokken. ook omdat ze anders faliet gaan.
en nogmaals, mijn ideaal is niet dat de hele wereld gaan vlees meer eet, maar dat er geminderd word. En mest hebben we genoeg hoor, een overschot zelfs.
enu over soja; het grootste gedeelte van de soja land bouw is gaat naar voer voor dieren. volgends mij zelf 80%. En even bedenken dat voor 1 kilo biefstuk 5 kilo voer ( vind ik eigenlijk nog weinig) nodig is.
sMieke schreef:zijn er hier mensen die behoefte dan aan een ''toer de boer'' in brabant?
Want ik zou jullie graag een paar moderne bedrijven laten zien?
Het beeld wat ik hier dan ook hoor van geen daglicht ga je vast veranderen na deze ''toer de boer''
Een soort Bokker meet boer?

Ik zou heel graag eens een kijkje nemen in een bio-industrie bedrijf.
zo even alle pagina's doorgelezen