Vlees noch vis.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yviertje

Re: Vlees noch vis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:56

Dat snap ik heel goed Twiggy.

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:15

Nee net als burka's en hoofddoekjes... burka's vind ik enge dingen, hoofdoekjes heb ik persoonlijk niets op tegen maargoed t gaat van t 1 naar t ander.. nu is ineens al t vlees (en kaas!) in de supermarkt hallal omdat de moslims het anders niet willen kopen... je zou haast gaan denken dat dat betekend dat er ondertussen meer moslims in Nederland wonen dan gewone nederlanders. Maargoed dat is weer een hele andere discussie

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:19

ik vind schaap en geitenvlees wel lekker :P van dat geitenvlees kun je heeeeel aparte saté maken :j aanrader.
Vandaag overigens vegatarisch gegeten, zo'n schnitzel blijft lekker 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:22

schapen op stage staan met lammeren binnen verder 24/7 buiten de rammen worden geslacht maar hebben wel altijd op het land gestaan

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:24

Ik eet denk ik 5 dagen in de week vlees, soms vis (niet zo gek op) eet voornamelijk kip en rund, vrijwel nooit varkensvlees. Niet uit geloofsovertuiging maar omdat ik denk dat het minder goed voor je is...

Ik weet dat 2 keer per week voldoende zou zijn, maar ben een echte vleesliefhebster, koop overigens wel vaak biologisch vlees

Maar ja, vlees blijft vlees

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:47

Ik moest heel erg hard lachen toen ik las dat de mens uit een aap zou zijn ontstaan _O-

We zijn ontstaan uit een gemeenschappelijke voorvader! Het is dus niet zo dat er vanuit een soort chimpansee de mens is ontstaan :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:50

je had 3 verschillende "aapsoorten" :+ De homo sapiens, de Simiiformes en de Neanderthal :P als ik het zo goed zeg :') in elk geval heb je dus 1 species die zich heeft opgesplitst in 3 takken, de mens, de aap en de neanderthaler. Wij zijn dus eerder een verre famillie. We stammen iig niet van de aap af

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:53

Er waren tal van aapmensen, de australopithecus, homo erectus, homo habilis, etc. Die gingen ons allemaal voor :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:55

ja maar die zaten toch wel in de homo sapiens tak? om het maar zo te noemen? Of niet?
*gaat living with the apes ofzo eff pakken :') *

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:59

Ik eet elke dag van het jaar vlees/vis. heel eerlijk gezegd zou ik gek worden als ik geen lekker brokje vlees op mn bord zou hebben liggen. en al dat biologische vind ik echt niet aantrekkelijk hoor. Tis hartstikke duur.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:17

mika11 schreef:
Nou, shoarma van schapenvlees vind ik wel erg lekker, hoor.

weet je zeker dat je lamsshoarma eet?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:18

Yviertje schreef:
Wel als ze de shaorma in gaan

shoarma van de shoarmaboer is meestal geen lamsvlees.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:24

Je kunt het echt proeven als het lamsvlees is.
Overigens moet ik wel zeggen dat wat wij als lam kennen veelal oudere lammeren zijn dan die worden gebruikt voor het hallal lamsvlees.

Lamsvlees van echt jonge lammeren heeft geen uitgesproken lamssmaak :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:31

Juist daarom denk ik dat ze het niet puur gehad hebben. En daarom krijg je het meestal ook niet bij de shoarmatent en ook niet omdat t duurder is.

Als ze jong zijn s het lekker, daarna smaakt het zoals de stal ruikt.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 01-06-11 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:32

F_Orumster schreef:
Juist daarom denk ik dat ze het niet puur gehad hebben.
Als ze jong zijn s het lekker, daarna smaakt het zoals de stal ruikt.

:j En mensen mij maar raar aankijken als ik zeg dat geitenkaas smaakt zoals de geiten ruiken :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:33

Haha ja dat zeg ik ook altijd en dan scoor ik vaak fronsende reacties.
Vind geitenkaas zwaar overgewaardeerd!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:36

Oh, ik vind geitenkaas heerlijk hoor! Maar als ik geiten ruik dan proef ik meteen kaas en andersom :') Bij schapen trouwens ook.
De meeste mensen ervaren dat idd niet zo :D

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:48

Het stomme is dat (volgens mijn collega) in de koran staat dat je een dier goed moet behandelen voordat je 'm op eet. Echt halal vlees is volgens hem van diervriendelijk gehouden dieren. Maar hij zegt wel dat dit meestal niet het geval is bij hier in NL verkocht halal vlees, kan natuurlijk ook niet voor de prijs waarvoor het in de supermarkt ligt. Dus ze moeten wel perse halal geslacht worden volgens de regels uit de Koran, maar dat diervriendelijk houden en laten opgroeien vergeten ze dan maar even voor het gemak.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:50

Daar hebben we hier ook nauwelijks ruimte meer voor denk ik.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:55

Wel een aparte wending weer - het ging over vegetarisch en nu ineens weer over de al dan niet hypocrisie van moslims?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:07

Ohnee hoor, ik vind het gewoon vreemd en jammer, niet specifiek negatief tegenover moslims bedoeld. Niet moslims zijn minstens zo hypocriet, want ik denk dat niemand zit te wachten op gekke koeien ziekte, RMSA, Q-koorts etc. Niemand gunt het hun kinderen/kleinkinderen dat de zee straks volledig leeggevist is en dat de aarde sterk vervuild is. En ja misschien valt het wel mee, maar de cijfers spreken voor zich en waarom zou je in godsnaam niet minstens het risico willen inperken. Maar toch eten de meeste mensen gewoon waar ze zin in hebben en wat het goedkoopste is.

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:10

iedere keer als ik de geiten had gemolken rook de melkstal ook naar geitenkaas :P dus ik ben het wel eens met dat geiten ruiken zoals ze smaken en andersom :P

edit: soms merk je niet dat je MRSA hebt. mijn vriendin en vriend zijn drager maar merken er niets van. wel geven ze het netjes aan als ze naar het ziekenhuis moeten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:47

Schapenkaas is trouwens ook echt onwijs lekker :oo

arans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 22:26

lifaya schreef:
Volgens mij zijn er trouwens geen vegetarische mensen die in de topsport zitten (bedoel geen paardrijden maar intensievere sporten zoals voetbal, atletiek en schaatsen etc), zonder vlees zouden ze het waarschijnlijk niet kunnen presteren wat ze nu kunnen

ohjawel, ik moet dan even wat namen opzoeken maar ik heb wel eens gehoord over veganistische marathon loper.

Het hele vega's-zijn-niet-gezond discussie; ja B12 moet je slikken. Maar bij een goed suplement is het niet nodig om dat meer dan twee keer per week te doen. Trouwens hoor ik hier veel over vlees eters die geen groentes lusten; uhmm dit is niet gezond.
Veder ken ik vrij veel vegateriers en vaganisten en niet 1 daarvan is futloos/slap of wat dan ook. maarja dat is natuurlijk hetzelfde als ik nu ga zeggen, ik ken vleeseters die aan een ziekte lijden, dus nu is vlees eten niet gezond.

Ik heb een bingo met domme opmerkingen over vega's en na het klezen van dit topic ben ik bijna compleet :+

En waarom worden vegatariers erop aan gekeken dat ze wel ei of melk drinken. Uhh mogen ze dat niet zelf weten. Als je vlees eter bent maakt je dieet niet uit, hoef je niet op voedingstoffen te letten, maar zodra je het vlees weg laat hoor je je perfect te gedragen...

Veder raad ik iedereen aan om het boek 'dieren eten' van Jonathan safran foer te lezen. Gaat over de bio industrie. in dat boek stond dat kippen gemiddeld zo'n 20 eieren per jaar leggen. In de bioindustrie meer omdat ze met licht en donker de ei productie proberen te bevorderen.

Bijna alle vlees eters in dit topip eten duidelijk ook nóóit vlees uit de bioindustrie :+ uh nederland telt évenveel varkens als mensen, maar zie je die ooit buiten?

over eerst stoppen met fokken van dieren; er word net zoveel geproduceerd als er vraag is. Dus zolang er vraag blijft gaan die boeren echt niet stoppen met fokken. ook omdat ze anders faliet gaan.

en nogmaals, mijn ideaal is niet dat de hele wereld gaan vlees meer eet, maar dat er geminderd word. En mest hebben we genoeg hoor, een overschot zelfs.

enu over soja; het grootste gedeelte van de soja land bouw is gaat naar voer voor dieren. volgends mij zelf 80%. En even bedenken dat voor 1 kilo biefstuk 5 kilo voer ( vind ik eigenlijk nog weinig) nodig is.

sMieke schreef:
zijn er hier mensen die behoefte dan aan een ''toer de boer'' in brabant?
Want ik zou jullie graag een paar moderne bedrijven laten zien?

Het beeld wat ik hier dan ook hoor van geen daglicht ga je vast veranderen na deze ''toer de boer''

Een soort Bokker meet boer? :P

Ik zou heel graag eens een kijkje nemen in een bio-industrie bedrijf.

zo even alle pagina's doorgelezen :P

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:29

Citaat:
Bijna alle vlees eters in dit topip eten duidelijk ook nóóit vlees uit de bioindustrie

Dat kon er weleens mee te maken hebben dat bio-industrie-vleeseters (mooi galgjewoord ;)) de OP lezen en die wegklikken met de gedachte 'daar gáán we weer...' ;)