Osama Bin Laden is dood!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:39

China geen gekke dingen _O-
Daar ben ik het toch niet mee eens alleen doen zij het hun eigen bevolking aan. ;)
Laatst bijgewerkt door lesilla op 05-05-11 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:43

Citaat:
Dus dan had er wel een vergeldingsactie tegenover gestaan.

Nou ja, dit is wel een overspannen reactie :')

Misschien hebben we daar dan de vliegtuigpoortjes voor, het mag van mij ook wel wat kosten, beveiliging.
En als je er niet door wilt, dan ga je met de trein, boot of auto. Oeps, ik denk ineens weer aan de Titanic, zoveel doden en geen explosieven......heeft iemand daar ook nog een complot-theorie over :x

Als kind ging ik een paar keer per maand naar Belgie met mijn ouders in de auto. Er was toen nog overal douane aan de grensposten. En ja, soms moest mijn vader zijn paspoort laten zien, dan werd iedere auto aangehouden. Meestal kon je normaal doorrijden alhoewel niet harder dan 20 of 30 km langs de douaneposten.

Wij hebben nu verplichte identificatieplicht wat ze overigens in België al tientallen jaren hebben en in andere westerse landen ongetwijfeld ook. Het enige waar ik bezwaar tegen heb is dat het geld kost; het is nogal dubbel hè, een ID-kaart of paspoort + een rijbewijs.

Ik hoef trouwens ook geen foto's te zien van een doodgeschoten Bin Laden. Een foto is voor mij geen bewijslast.

joostvangestel

Re: Osama Bin Laden is dood!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:56

Pfff, wat een afdwalingen hier weer. Het gaat zelfs over OV jaarkaarten.

Als we even heel erg positief gaan denken: OBL was de aanleiding om de oorlog in Afghanistan te beginnen. De USA kon eigenlijk niet goed uit Afghanistan weggaan zonder hem te pakken. Dit zou dus zomaar de eerste aanzet van de USA kunnen zijn om Afghanistan weer lekker aan hun eigen chaos over te laten en terug te trekken.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:46

Zo'n geweldige afdwalingen zijn dat niet.
Dat verhaal van Osama stinkt, en serieus, daar zijn een boel mensen het over eens. Dan ga je dus verder kijken dan enkel het 'Osama is dood'-feit en dan wordt er gekeken naar een waarom. Dan kom je al snel bij dingen uit die zoveel meer omvatten dat het inderdaad niet meer over Osama Bin Laden zelf gaat, maar het staat allemaal in verbinding met elkaar dus is het wel degelijk relevant :)

Ik neem trouwens aan dat dat van die OVkaarten over mijn voorbeeld ging, en dat was dus enkel een voorbeeld. Ik had het net zo goed over de paashaas kunnen hebben _O-

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:49

Sancha schreef:
Dat zal best. Ik ben iemand die gek is op complottheorien, maar ik geloof er niet in in dit geval.

Het is iets te belangrijk om over te liegen. Mocht dat zo zijn emigreer ik spontaan terug :D
Ze kunnen tot nu toe alles onderbouwen, en ik heb geen reden om aan het verhaal te twijfelen.

Ze konden ook onderbouwen dat ze een goede reden hadden om Irak binnen te vallen, helaas bleek hun ondebouwing ook gebaseerd op leugens......

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:11

Sieppus schreef:
China??? Rusland??? India??? Zijn ook aanzienlijk grote landen en die hebben nooit zulke gekke dingen. Ik moet helaas er vandoor!!!

Zo dan leef je onder een hele grote steen.... :D

Als er ergens mensenrechten worden geschonden dan komen zeker de eerste twee landen als eerste naar voren.

De reden om Irak binnen te vallen was niet alleen voor de massavernietigingswapens, maar ook om het regime ten val te brengen. Die Hoessein was ook niet echt een lief mannetje die het beste voor had met alle soorten mensen in zijn land ;) Er waren een aantal redenen, het bleek dat één van de redenen niet voor waar was, terwijl ze er wel mee dreigden en op het laatst de controleurs niet meer binnen lieten. Alleen het schenden van mensenrechten en vernietigen van eigen bevolking is nog de vraag of daar van buiten af bemoeienis nodig was, of dat het een interne aangelegenheid is.

Daarnaast een oorlog is altijd dubieus... Volgens mij valt dat zelden tot nooit goed te praten.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:18

Het is natuurlijk een bijzonder vreemd verhaal dat land 1 zomaar iemand van land 2 ombrengt in land 3. Zonder meer. Zeker in het licht dat Nederland behoorlijk moest terugkrabbelen toen ze een Nederland wilden bevrijden uit Libie en toen drie militairen achterlaten. Maar ja, Nederland is ook geen VS van A.

Als je het allemaal nog niet begrijpt, lees dan dit eeuwenoude sprookje maar, dan snap je hoe de wereld in elkaar zit.

http://www.grimmstories.com/nl/grimm_sp ... amen_thuis

Daar kan je boos om worden, maar als conclusie koop je heel weinig voor die boosheid. Zo gaat het in de wereld, is ook de moraal van het sprookje. De sterksten regeren de zwakkeren. De VS van A zijn de sterksten. En als zodanig zou het veel erger kunnen zijn.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:42

LuvdaTossa schreef:
Sieppus schreef:
China??? Rusland??? India??? Zijn ook aanzienlijk grote landen en die hebben nooit zulke gekke dingen. Ik moet helaas er vandoor!!!

Zo dan leef je onder een hele grote steen.... :D

Als er ergens mensenrechten worden geschonden dan komen zeker de eerste twee landen als eerste naar voren.

Nou ik sta ook versteld dat China en Rusland niet als vreemd worden beschouwd.
Heb je het programma van Jelle Brandt Corstius niet gezien over Rusland. Die is onderhand niet meer veilig in Rusland,omdat hij dingen heeft laten zien op de Nederlandse tv die Rusland niet uitgezonden wilden hebben. Poetin blijft via slimme wijze nog steeds aan de macht.
Maar goed is ook off topic.Maar die twee als voorbeeld landen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:30

Ik las net op teletekst dat Al Qaida plannen had/heeft om op 11 september een aanslag te plegen op een trein. Ze weten nog niet of het plan al in werking is gezet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 19:39

en Al Qaida heeft bevestigd dat Bin Laden inderdaad dood is :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:49

Cayenne schreef:

En nu zijn er vast weer genoeg mensen die denken dat ze ons voor de gek houden....
We zullen het nooit weten *tudududummmm* :7

Persoonlijk kan ik me hier niet echt druk om maken, ik volg het wel maar om nou een hele discussie te voeren over of Bin Laden wel of niet dood is... Het enige wat pretty obvious is, is dat Al Qaida zich niet op hun kop laten zitten. Of Bin Laden wel of niet dood is doet er eigenlijk niet eens toe: alleen de aanval heeft ze al reden gegeven om er flink wat bombardementen op los te laten. Voor mij is het momenteel (godzijdank) een ver van m'n bed show, en dat vind ik ook wel prima eigenlijk. :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:56

Cayenne schreef:

ja dat verbaasd me eigenlijkbest wel, had gedacht dat ze dit zouden blijven ontkennen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 20:07

Nou ja, dan is in ieder geval de wereld uit dat het niet waar zou zijn en dat ie nog ergens verscholen zit.

Hier het originele artikel:

Citaat:
Al-Qaeda heeft in een verklaring bevestigd dat hun leider Osama Bin Laden om het leven is gekomen bij de Amerikaanse operatie van afgelopen zondag. De verklaring – die dinsdag al blijkt te zijn geschreven – werd vandaag gepubliceerd op een Jihadistische website waarop vaker boodschappen van Al-Qaeda gepubliceerd worden.

Het is hiermee de eerste erkenning van de dood van Bin Laden door de terroristische organisatie, die de dood van hun leider een ‘vloek’ noemt die ‘de Amerikanen en hun handlangers’ zal opjagen. Tevens schrijft Al-Qaeda dat het zijn aanvallen op de Verenigde Staten en diens bondgenoten zal voortzetten, en melden dat het bloed van Bin Laden ‘kostbaar is’ en ‘niet verspild zal worden’.

Ook stelt de organisatie dat Bin Laden in de week voor zijn dood nog een audioboodschap heeft opgenomen, die binnenkort wereldkundig gemaakt zal worden.

Aan de verklaring van de Al-Qaeda op de Jihadistische website kan overigens best een waarde gehecht worden, aangezien de authenticiteit van (dergelijke) berichten op de site over het algemeen onbetwist wordt.

www.nieuwslog.nl (kon even geen andere bron vinden maar die zijn er vast wel.)
Ik denk niet dat het nu nog nodig is om foto's van een dode Bin Laden te laten zien.
Al-Qaeda heeft het bevestigd en zo'n foto tonen is natuurlijk vragen om wraak.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:10

er zijn 100den, zoniet 1000den osama's en zijn plek zal ongetwijfeld heel snel ingenomen worden.
Wat het (destijds met Bush sr) persoonlijk maakte is dat de familie Bin Laden en de Bush familie een olie consortium hadden, dat is zakelijk fout gelopen....dus voor de "Bush administration" zei het sr of jr was het destijds wel degelijk "persoonlijk"

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:16

Cayenne schreef:

en al qaida heeft ook gezegd dat bin laden is overleden, dat ze wraak willen nemen op barack obama.
had dat ook verwacht.

hun leider dood, dan moet de"moordenaar" van hem ook dood

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:20

Ik denk dat ik toch maar weer terug kom naar het koude kikkerlandje.

De uitspraak: American's happiness will soon turn to sadness' schrikt me toch een beetje af.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:23

Ketaki schreef:
Cayenne schreef:

en al qaida heeft ook gezegd dat bin laden is overleden, dat ze wraak willen nemen op barack obama.
had dat ook verwacht.

hun leider dood, dan moet de"moordenaar" van hem ook dood

Citaat:
Het Witte Huis heeft vrijdag laten weten „zeer alert” te zijn op veiligheidsbedreigingen, nu al-Qaeda heeft gezegd wraak te nemen voor de dood van leider Osama bin Laden.

We zijn ons er zeer van bewust welke acties kunnen plaatsvinden en zijn daarom erg waakzaam op dat gebied”, zei de woordvoerder van het Witte Huis, het werkpaleis van de Amerikaanse president Barack Obama.

De woordvoerder benadrukte ook dat de boodschap van al-Qaeda vrijdag bevestigde dat Bin Laden inderdaad is omgekomen bij de Amerikaanse actie in Pakistan in de nacht van zondag op maandag.

bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/9715 ... tml?p=25,1

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 09:38

Mensen neem nou eens even de tijd. Het wordt vanmiddag bloedje warm dus geen weer om buiten te zijn.
Download via Youtube Zeitgeist Addendum en ga er eens voor zitten alvast de link http://www.youtube.com/watch?v=EewGMBOB4Gg scheelt weer zoeken.
In deze docu zie je ook de auteur van The Economic Hitman aan het woord John Perkins, waar ik het al eerder over had.
Dan kom je er eindelijk eens achter dat niets is wat het lijkt. Roepen dat het allemaal complottheorieën zijn zonder je er in te verdiepen vind ik echt te gemakkelijk.

Ik vraag me zo vaak af waarom het gros van de mensen klakkeloos aanneemt wat overheden, grote instituten, en mainstream media beweren. Waarom stellen niet meer mensen kritische vragen? Het was me al tijden een raadsel maar afgelopen week las ik daar een verklaring over http://www.naturalnews.com/032293_gulli ... z1LUOA9pKi er staat ook in beschreven hoe je kunt stoppen goedgelovig te zijn. Mss kunnen een paar mensen die dit lezen er wat tips over opsteken en geloof het of niet, dit is niet l*llig bedoelt.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 10:01

Mist schreef:
er zijn 100den, zoniet 1000den osama's en zijn plek zal ongetwijfeld heel snel ingenomen worden.

Zo dacht ik eerst ook, maar ik vraag me dat toch steeds meer af of het echt zo is. Geniale topmensen (op allerlei posities) hebben toch een soort talent wat niet veel mensen hebben. Alleen het feit al dat hij zo lang uit handen is gebleven van de Amerikanen zegt al heel veel. Daarnaast het feit dat hij Amerika zo'n slag heeft toegebracht, ongekend. Echte topmensen (ook in de minder fijne 'industrien') zijn er toch niet veel. Dat zijn mensen die een organisatie kunnen lijmen, mensen bij elkaar kunnen houden (geloof me, dat is niet makkelijk met die arabische mannen) en moeilijk respect kunnen krijgen. Het is absoluut een slechterik, maar een genie in zijn 'soort' en ik twijfel of iemand zo gemakkelijk zijn stokje over kan nemen. Ook omdat er natuurlijk verdeeldheid kan komen en de één niet voor de ander onder wil doen.

Het blijft speculeren, daarnaast is een grote actie a la 9/11 ook niet in een paar dagen of weken tijd te plannen. Het zal opletten blijven (maar dat is net zo als voor andere terreur groepen!), maar je niet door angst laten regeren.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:01

Ligt het nu aan mij of worden alle 'interessante' posts (zonder iemand te discrimineren) hier gewoon genegeerd en gaat iedereen hier maar gewoon verder zoals ze in eerste instantie dachten/bezig waren terwijl er toch écht wel interessante filmpjes en info in bepaalde posts zitten die genoeg bewijs leveren dat er van die zogenaamde 'speculatie' helemaal zoveel sprake niet is? Het valt me ook echt op dat daar door niemand op gereageerd wordt.

Edit:
Ik heb over die zogenaamde bevestiging Al-Qaeda wat info gevraagd aan m'n vriend die zich hier veel meer en veel verder in verdiept heeft dan ik, en die gaf me deze quote van een stukje dat hij zelf getypt had naar iemand anders:
Citaat:
Voor de mensen die het hebben over dat Al-Qaeda heeft bevestigd dat hun leider dood is, even wat backstory. De SITE is een amerikaanse organisatie (die geld krijgt van de overheid om hun onderzoek te doen) die zogezegd de terroristen online in de gaten houdt.
http://en.wikipedia.org/wiki/SITE_Institute
Deze organisatie is waar de Amerikaanse overheid al hun informatie vandaan krijgt, waarna het naar de mainstream media gaat en dus bij ons terecht komt. De SITE is dus ook de organisatie die heeft bevestigd dat Al-Qaeda bevestigd heeft dat Bin Laden inderdaad dood is.

De SITE is de organisatie die over de afgelopen jaren verschillende Bin Laden tapes en audiotapes naar buiten heeft gebracht. Het is echter al verschillende keren bewezen dat veel van deze Bin Laden tapes (zoniet allemaal) nep waren of gemanipuleerd. Twee voorbeelden: er is een tape uitgegeven eind 2006 die zogezegd vlak daarvoor uit was gegeven door Al-Qaeda. Het probleem is dat deze tape al in het begin van 2006 is gebruikt in een UK docudrama :'The Road to Guantanamo', en daarnaast al in het bezit was van de Amerikaanse overheid sinds 2002 (gevonden bij een aanval in Afghanistan). Dus óf de SITE heeft al tapes van Al-Qaeda voordat ze ze zogezegd uitbrengen, óf ze liegen...juist. Als tweede voorbeeld een tape die in 2007 uit is gebracht als 'nieuwe Al-Qaeda tape', terwijl deze zowel in 2002 als in 2003 al in de main stream media naar voren was gekomen. Neem alsjeblieft niks van mij aan en zoek het zelf op, het zijn allemaal feiten.

Wat ik hier dus mee wil zeggen is dat het bericht dat Al-Qaeda online zogezegd heeft bevestigd dat hun leider dood is komt van een organisatie die door de Amerikaanse overheid gefundeert wordt en dus ook, zoals het verleden ons leert, niet bang is om wat feiten te verdraaien en ronduit te liegen...niet bepaald betrouwbaar dus.

Leek me wel een interessant stukje om hier even neer te zetten :)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:50

Maar als je in alle theorieen gelooft dan Osama niet dood is. Waarneer geloof je dat dan wel. Welk "bewijs" is er nodig.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:53

Weet je, ik volg dit soort nieuws niet eens meer echt. Omdat ik geloof dat wij toch écht niet te zien krijgen wat er nou echt aan de hand is allemaal. Dus ik sla de hele poppenkast gewoon over. Je kan net zo goed een film kijken.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 11:56

_Tara_ schreef:
Ik ben het wel met je eens Haithi :j

En LuvdaTossa, jij zegt wel dat je voor jezelf denkt, maar reken maar dat sommige van jouw gedachtes voortkomen uit wat je op tv gezien hebt ;)

En waar komen jou gedachtes dan vandaan? ;)

@xHaithi hoezo worden volgens jou interessante posts genegeerd? Je weet toch niet wat mensen wel/niet lezen? Of waar wel/niet op te reageren? Sommige informatie kost tijd om tot je te nemen en daar een oordeel over te gaan vormen.

Daarnaast is het voor ons als simpele zieltjes ook bijna niet te achterhalen wat er werkelijk zich afgespeeld heeft. Niemand heeft connecties tot mensen die er direct bij betrokken zijn en kan daar betrouwbare informatie vandaan halen. De waarheid die via de media naar buiten wordt gebracht, kan net zo goed niet deugen als alle complottheorien die er rondom de hele zaak bestaan. Daarnaast heb je betrouwbare bronnen nodig, daar valt wikipedia niet echt onder.

Het heeft gewoon vele kanten en die moet gaan bekijken, in hoeverre dat (objectief) lukt. Een mens is rationeel en zal vrijwel niet objectief kunnen zijn.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:03

furious schreef:
Maar als je in alle theorieen gelooft dan Osama niet dood is. Waarneer geloof je dat dan wel. Welk "bewijs" is er nodig.

Als je het op mijn quote had, ik zeg nergens dat hij niet dood is. Wat ik geloof staat in een filmpje enkele pagina's terug. (nierziekteverhaal) Ik zeg alleen dat die berichten die nu rond gaan van die bevestiging door Al-Qaeda waarschijnlijk onzin zijn of dat je die niet gelijk hoeft te geloven, in ieder geval, dat vind ik erg aannemelijk :)

@ LuvdaTossa: Dat ik merk (en ik heb het helemaal NIET over mijn eigen posts daarom) dat er op posts van mensen die met linken komen met bewijzen of goed onderbouwde argumenten voor de zogenaamde complottheorieën, weinig tot niet wordt gereageerd, en ook al enkele pagina's terug, niet enkel nu. Wat betreft de bronnen, je kan zelf ook grotendeels bepalen of een bron meer of minder te vertrouwen is. Wie had je eerder geloofd? Stalin die een verhaaltje deed over zijn communisme, of de insiders die naast Stalin leefden en die zijn bevelen moesten opvolgen maar het daar daarom niet altijd mee eens waren (bevel is immers bevel, bevelen weiger je niet)? Of misschien de bevolking die het onderging? Ik weet wel welke kant ik het geloofwaardigst zou vinden in ieder geval.

En wie zegt trouwens dat ik wikipedia als bron gebruik, of eender welke andere bokker die hier met filmpjes en verhalen komen die ze hebben opgezocht? Die wikipagina in dat stukje van m'n vriend was om te kunnen bekijken waarvoor de afkorting SITE stond etc en waar ze zich officiëel mee bezig houden.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:06

@ xHaithi ik dacht reageerd meer in het algemeen op waarom er niet op 'interessante' posten werd ingegaan. Dacht dat je daar een beetje op doelde.