Wat gaan jullie morgen stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 01:11

Tallie1979 schreef:
Mensen maken zich druk over iets wat totaal niet aan de orde is.. :(:)

Nee, dat hebben ze elders in de wereld ook wel eens gedacht :D Slaap lekker :z

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 01:13

Er is wel wat aan de hand, er wordt maar wat getoeterd over minderheden die er ook niets aan kunnen doen dat regeringen keer op keer foute beslissingen namen.
En om dat op het bordje van die minderheden te leggen is laag. En dat is wat Wilders dus doet.
En inderdaad, het zal over een paar jaar wel weer met een sisser aflopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 01:13

RedPassion schreef:
Maar ligt dat dan aan die personen of aan het systeem? Hoe kan iemand beter worden als een hele aanpak niet deugt? De cijfers liegen er al jarenlang niet om, niet alleen qua TBS maar ook qua minder zware gevallen in bv. de psychiatrie. Er vallen veel te veel mensen terug, in welk oud en 'slecht' gedrag dan ook, dat moet toch iets zeggen over de behandelmethodes. Dat moet verandert worden, straffen lijkt me zo zinloos. Iets negatiefs met iets negatiefs bestrijden maakt het imo alleen maar erger.

Het is absoluut een feit dat veel TBS'ers onbehandelbaar zijn. De echte psychopaten genees je niet, ongeacht hoe goed je systeem in elkaar zit.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 01:14

Equimotion schreef:
Tallie1979 schreef:
Mensen maken zich druk over iets wat totaal niet aan de orde is.. :(:)

Nee, dat hebben ze elders in de wereld ook wel eens gedacht :D Slaap lekker :z

We leven nog steeds in een democratie met meer dan 1 partij aan de macht.. Moet je mij toch eens uitleggen hoe de PVV in hemelsnaam ooit zo groot kan worden dat er geen andere partijen meer nodig zijn om te regeren.. :P

Zeker met een land wat zo verdeeld is in zijn keuzes als Nederland.. :+

Over slapen gesproken, hoogste tijd! :z
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 03-03-11 01:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellona_K

Re: Wat gaan jullie morgen stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 01:15

Weet iemand al iets meer over de uitslagen? Van nu.nl word ik ook niet veel wijzer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 01:16

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 01:19

PvdA in Rotterdam het grootst. Ik ben content :j

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 01:23

In Groningen hebben de meeste gemeenten PvdA als grootste partij, bij een aantal is dat CDA. Maar hoera, in elk geval geen VVD, daar was ik toch wel een beetje bang voor. SP is hier ook groter dan VVD.

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 01:40

Bellona_K schreef:
Weet iemand al iets meer over de uitslagen? Van nu.nl word ik ook niet veel wijzer.

Het is nu 00.40 de coalitie zit nu op 37 zetels en ruim 50% geteld. Spannend!

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 01:51

PVV hier de grootste! :D nu nog hopen op die 38 zetels *\o/*

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 02:00

Hier is het nog niet bekend. In Eindhoven wel, VVD de grootste, maar ook GL en D66 doen het oke.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 02:00

Fijn, VVD de grootste :). Nu hoop ik heeeel erg op die meerderheid! Het is in ieder geval goed om te merken dat men overwegend positief is over de kabinetsplannen.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 02:30

Hm met 76% van de stemmen zitten ze op 38 zetels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 08:51

Nouks schreef:
RedPassion schreef:
Maar ligt dat dan aan die personen of aan het systeem? Hoe kan iemand beter worden als een hele aanpak niet deugt? De cijfers liegen er al jarenlang niet om, niet alleen qua TBS maar ook qua minder zware gevallen in bv. de psychiatrie. Er vallen veel te veel mensen terug, in welk oud en 'slecht' gedrag dan ook, dat moet toch iets zeggen over de behandelmethodes. Dat moet verandert worden, straffen lijkt me zo zinloos. Iets negatiefs met iets negatiefs bestrijden maakt het imo alleen maar erger.

Het is absoluut een feit dat veel TBS'ers onbehandelbaar zijn. De echte psychopaten genees je niet, ongeacht hoe goed je systeem in elkaar zit.

Dat de juiste behandelmethode nog niet gevonden is betekent voor mij niet automatisch dat het dus een feit is dat er veel ook daadwerkelijk onbehandelbaar zijn. Onbehandelbaar in het huidige systeem, dat wel.

Dat wil niet zeggen dat ik de illusie heb dat iedereen zal genezen, maar wel dat het veel en veel beter kan en de recidive-cijfers een flink stuk omlaag kunnen.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:35

De overheid is een nieuw project gestart om de recidive te verminderen, het zogenaamde project Justitiële Voorwaarden. Met name bij de "kleine" overtredingen en misdrijven wordt veel gerecidiveerd, TBS gestraften die recidiveren valt in verhouding dan nog enorm mee. Verminderen van recidive zit hem niet alleen in persoonsgerichte behandeling, maar in veel meer bijvoorbeeld in het zogenaamde stok achter de deur beginsel.

Ben opzich tevreden met de uitslagen, VVD, CDA en PVV zitten nu volgens de laatste berichten op een nipte minderheid met 37 zetels, maar de SGP, de 50 plus en PvdD hebben allen ook 1 a 2 zetels dus ik zie het wel zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:50

Equimotion schreef:
Aranel schreef:
Hé Yvanka, jij ook hier? :))

Ohja, ik vroeg me af wat hier 'eng' aan is..?

[lijst]

Dit zijn maar een paar punten waarop ik het helemaal eens ben met de PVV..

Je geeft je stem aan een niet-democratische partij. Weet je hoe dictators als Hitler, Khadaffi, Sadam Hoessein, etc aan de macht zijn gekomen?Niet met geweld, maar doordat mensen hun stem gaven aan een niet-democratische partij.

Ik zat er al op te wachten :+ , jij vind dat het geen democratische partij is. Ik en meer met mij vinden dat wel ;)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:55

Getwijfeld tussen Pvda en groenlinks. uiteindelijk groenlinks gekozen, tevreden met de uitslag. Wordt gelukkig geen volledig rechts Nederland.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:59

@Yvank: Ik vind dat zo'n nondiscussie. Wilders kan het wel willen goedpraten. En de partij kan wel voor de democratie zijn. Maar de partij is niet democratisch georganiseerd. Er zijn namelijk geen leden en er kan binnen de partij dus niet gestemd worden. Dus Wilders bepaald in zijn eentje alles. Die is een alleenheerser binnen de partij. Lijkt mij geen democratische organisatie?

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:02

Yvank_ schreef:
Ik en meer met mij vinden dat wel ;)

Valt niks aan te vinden, het IS geen democratische partij. Lees de partijstatuten er maar op na :?
Het is geen democratisch georganiseerde partij, en zo'n partij regeringsmacht geven is dus een stap weg van democratie.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:42

Equimotion schreef:
Yvank_ schreef:
Ik en meer met mij vinden dat wel ;)

Valt niks aan te vinden, het IS geen democratische partij. Lees de partijstatuten er maar op na :?
Het is geen democratisch georganiseerde partij, en zo'n partij regeringsmacht geven is dus een stap weg van democratie.

Ik ben nog steedas benieuwd naar jouw antwoord op mijn eerdere vraag.. :P

Want, zoals ik daar aangeef kan imo de PVV nooit groot genoeg worden om van de democratie een dicatatuur te maken. Daar hebben ze nml onvoldoende zetels en kiezers voor.

Maar ik blijf oprecht nieuwsgierig naar jouw visie op dit geheel. Je geeft namelijk aan dat jij de PVV wél als een bedreiging ziet, maar je onderbouwd niet waarom.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:04

LETS schreef:
Fijn, VVD de grootste :). Nu hoop ik heeeel erg op die meerderheid! Het is in ieder geval goed om te merken dat men overwegend positief is over de kabinetsplannen.

Oprecht benieuwd, wat vind je dan zo goed aan het huidige kabinet?
Ik vind eigenlijk dat ze vooral erg populistisch bezig zijn en totaal niet bezig zijn met de toekomst van het land. Lekker de kiezers tevreden houden met populistische maatregelen als 130 op de snelheid (tijd van aankomst, paar seconden eerder :+ ), bonnenquota afschaffen, rookverbod kleine horeca afschaffen, meer wegen aanleggen etc zijn nu allemaal niet bepaald zaken waarvan ik denk: ja, daar hebben we over 10 jaar serieus iets aan... Wat mij betreft hebben de regeringspartners het grote geheel volledig uit het oog verloren.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:16

Nouks schreef:
Ik vind eigenlijk dat ze vooral erg populistisch bezig zijn en totaal niet bezig zijn met de toekomst van het land. Lekker de kiezers tevreden houden met populistische maatregelen als 130 op de snelheid (tijd van aankomst, paar seconden eerder :+ ), bonnenquota afschaffen, rookverbod kleine horeca afschaffen, meer wegen aanleggen etc zijn nu allemaal niet bepaald zaken waarvan ik denk: ja, daar hebben we over 10 jaar serieus iets aan... Wat mij betreft hebben de regeringspartners het grote geheel volledig uit het oog verloren.

Amen _/-\o_ _/-\o_
vind ik dus ook absoluut!!

1 van de redenen waarom wij ook graag uit nederland vertrekken.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:32

Eens eens eens :j

Nouja. Ik ga alleen niet emigreren :=

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:43

Nouks schreef:
LETS schreef:

Ja, ik ben het met je eens dat dit soort maatregelen niet allemaal even belangrijk zijn, alhoewel ik er niks op tegen heb om 130 te mogen rijden op sommige stukken. Ik ben ook absoluut geen voorstander van de populistische PVV standpunten met van die oneliners. Ik zou ook liever een kabinet zonder gedoogsteun van de PVV zien, maar dat was helaas niet mogelijk ;)

Waar ik wel heel positief over ben is het economisch beleid. De VVD is altijd goed geweest met de financiën, maar helaas heeft het vorige CDA-PvdA kabinet weer het een en ander over de balk gesmeten aan onzinnige dingen zoals '100 dagen door het land touren'. Bezuinigingen zijn gewoon hard nodig, de staatsschuld moet teruggedrongen worden. We geven elk jaar 11 miljard aan rente uit, hier kunnen veel nuttige dingen van gedaan worden. Toen de VVD dit aandroeg toen het nog goed ging was het de PvdA die vond dat we wel door konden gaan met uitgeven.. En toen kwam de economische crisis nog een beetje harder aan.
Bovendien ben ik tegen een teveel aan subsidies en belastingen (bijvoorbeeld voor ondernemers). Dit soort overheidsingrijpen is slecht voor de economie en niet effectief genoeg. Eigen initiatief moet beloond worden wanneer het om ondernemen gaat. En ook al ben ik zelf student, de maatregelen mbt het inperken van de studiefinanciering vind ik ook niet erg. Ik ben volgend jaar klaar en heb dan 4 jaar gestudeerd. Ik had dus nog 2 jaar mogen uitlopen. Studenten verliezen soms uit het oog hoe duur studeren is en hoe dankbaar je mag zijn dat je de kans en de hersens hebt, dus dan vind ik ook dat je effectief moet studeren en er niet met de pet naar moet gooien. 6 jaar studeren is prima te doen over het algemeen.

Maargoed, ieder zijn mening, en het kabinet zit er nog maar zo kort, je kunt de echte resultaten pas over een paar jaar zien. Politiek is en blijft ingewikkeld..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:53

Wat mij dan weer opvalt: in de grotere steden waar de meeste hommeles zou zijn, hebben linkse partijen over het algemeen gewonnen. En nee, het is statistisch gezien niet zo dat daar meteen de meeste allochtonen wonen :+
Misschien verloopt de integratie in kleinere steden/dorpen gewoon minder goed? Doet me denken aan "wat de boer niet kent vreet ie niet"