Landelijke staking TNT

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:35

blauw00gje schreef:

Ik vraag me af of dat door gaat. Als er volgende week 4 dagen gestaakt gaat worden dan zal dat waarschijnlijk dinsdag t/m vrijdag zijn. Zaterdag is kerst, dus dan wordt de post pas weer op maandag bezorgd. Dus dan is er een week geen post.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:35

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:36

Flosje446 schreef:
blauw00gje schreef:

Ik vraag me af of dat door gaat. Als er volgende week 4 dagen gestaakt gaat worden dan zal dat waarschijnlijk dinsdag t/m vrijdag zijn. Zaterdag is kerst, dus dan wordt de post pas weer op maandag bezorgd. Dus dan is er een week geen post.

Ja, dat is zo.
Maar ik denk niet dat ze daar rekening mee houden.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:37

Flosje446 schreef:
blauw00gje schreef:

De gemeente Ronde Venen krijgt sowieso post want dan werk ik op woensdag en donderdag en hoorde al heeeel wat partime collega's die de hele week gingen invallen :j

Blauw00gje: Oh zo. Tja ze hebben gewoon recht op staken, ik vind het nu ook wel eens welletjes, maar ik snap dat als je er toch uitgezet gaat worden je beter nog ff flink door kan staken in de hoop dat er nog wat verandert :')

Tancreda4

Re: Landelijke staking TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:39

Begint nu wel een beetje teveel van het goede te worden of ben ik gek :o Hier zijn ze iig niet meer enthousiast om te gaan staken. Iedereen werkte de laatste staking ook gewoon door, en heb begrepen dat morgen ook gewoon iedereen weer aanwezig is. Hopen dat de post wel gewoon toe blijfst stromen zodat dat niet opeens onwijs ophoopt.

Vandaag viel het mee, had erger verwacht met de staking van vorige week, zaterdag was het ook niet druk. Alleen de machine was kapto, dus alsnog enorm laat klaar (machine houdt echt niet van kerstkaarten, als hij ze niet opvreet gaat hij er wel 'dood' aan :=)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:40

Focussed schreef:
Blauw00gje: Oh zo. Tja ze hebben gewoon recht op staken, ik vind het nu ook wel eens welletjes, maar ik snap dat als je er toch uitgezet gaat worden je beter nog ff flink door kan staken in de hoop dat er nog wat verandert :')

Haha ja, zo. Ik bedoelde het niet verkeerd :)
De eerste keer kon ik me ook nog wel voorstellen. Was al wel flink balen, maar oké. Nu ben ik het echt zat. Gelukkig wordt er nog wel wat post bezorgd (dit wist ik eerst ook niet. Ik dacht dat iedereen ging staken).

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:44

blauw00gje schreef:
Flosje446 schreef:

Ja, dat is zo.

TNT kan wel naar de rechter stappen om de staking tegen te houden.
Als die 4-daagse staking doorgaat, gaat het bij ons nog leuk worden. Het is nu al een chaos.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:45

Flosje446 schreef:
blauw00gje schreef:
Ja, dat is zo.

Als die 4-daagse staking doorgaat, gaat het bij ons nog leuk worden. Het is nu al een chaos.

Hmm, als ik TNT was wist ik wel wat ik deed. Maar of het ook zin heeft? Geen idee.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:07

Ik denk, dat als er met TNT vergelijkbare bedrijven waren, dat ze dan veel klanten waren kwijt geraakt. Maar er is bijna geen mogelijkheid om de brieven via een andere weg te versturen..

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:57

Als die 4-daagse staking doorgaat, gaat het bij ons nog leuk worden. Het is nu al een chaos.[/quote]

ja dat is bij ons ook zo als die staking doorgaat dan is het weer een chaos . En dan werken de postbezorgers bij ons weer overuren om het weer weg te krijgen . Ik begin er toch wel schoon genoeg van te krijgen . Vandaag sta ik mijn wijk voor te bereiden en dan zitten er gewoon tv gidsen van een week geleden tussen en het is nog steeds niet helemaal weggewerkt de achterstand van 3 dagen staken .

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:31

RoseK schreef:
Ik ben nu al twee weken op 2 pakketjes aan het wachten..

Van de H&M of een gewoon pakketje?
Een track&trace code krijg je die ook bij een normaal pakketje? Nee toch? Ik dacht dat dat alleen was als je verzekerd wilde verzenden ofzo.
Correct me if I'm wrong!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:44

Ik ga morgen m'n kaartjes schrijven/versturen.
Anders wordt 't m niet meer.
Heb ook nog maar van 2 mensen wat ontvangen.
Terwijl we normaal nu al een stuk of 50 hebben.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 09:57

Ik had gisteren mijn normale twee binnentassen post om rond te brengen. Is het weer zo dat ze op bepaalde plaatsen in het land staken en andere plaatsen weer niet?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:01

Hoor op het nieuws dat de stakingen voorbij zijn!
Gelukkig maar, wilde volgende week extra werken en nu kan dat hopelijk weer.

@ Emytje, het ligt er bij ons ook aan of je postbezorger of andere medewerker bent of je wel of niet moet bezorgen

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:16

Serieus? Is het echt voorbij? Kan ik gaan juichen of ben ik dan nog te voorbarig...? (ik werd er namelijk knap chagerijnig van)

Ik ben postbezorger.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:17

TNT heeft een principe accoord met de vakbonden, dus zoals ik het begrepen heb is het echt voorbij!

moesten jullie nu zelf je wijk voorbereiden? of werd dat gedaan door mensen van de vakbond die niet staakten?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:18

Is het voorbij? Dat zou mooi zijn! Kan ik eindelijk weer wat meer uren werken.

Ze belden net ook of ik wilde werken, dus zal straks ook een ronde doen. Zal wel veel post zijn.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:21

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:48

Ooh, wat zou dat super zijn! *D

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:57

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! Ik was zo bang voor volgende week he, of nou eigenlijk voor de week erna. ;)

In principe is het niet de bedoeling dat wij (postbezorger) onze eigen wijken voorbereiden, maar met de eerste twee stakingen is dat wel gedaan. Daarna werd het door anderen gedaan. Ik weet niet wie of wat ze er gisteren voor hebben ingezet, maar de vaste postbode had mijn wijk in ieder geval niet voorbereid. Op het bezorgrapport stond een naam die er normaal niet staat. (en het was niet mega geweldig gedaan, had gewoon 10 foutlopers die ik terug kon sturen, maar goed ik had tenminste wel wat om rond te brengen. :) )

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:01

Oh ja, lijkt me heel vervelend als je wijk niet goed is voorbereid.
Ik ben ook blij dat de stakingen voorbij zijn. Ben zaterdagwerker en omdat kerst en nieuwjaarsdag op een zaterdag vallen hoef ik dus 2 weken niet te werken. Wel relax, maar minder fijn voor de portemonnee :P

Dus hoop dat ik volgende week vrijdag en oudjaarsdag kan werken, vast wel want dan wil iedereen altijd graag op tijd naar huis :)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:50

@Anneert: Je krijgt je contracturen wel gewoon uitbetaald. Ik werk vaak wel veel meer dan mijn contracturen, maar ik krijg iig een paar uur uitbetaald zonder er voor te hoeven werken.

Fijn dat de stakingen nu voorbij zijn. Hopelijk is de chaos dan snel voorbij.
Ik had gisteren alleen rode bakkenpost. Wel heel veel fouten zaten er tussen. Maar bezorgde wel makkelijk zo.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:01

Fijn dat ze met de stakingen gewoon tussen de 2000 en 2500 ontslagen hebben voorkomen...

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:12

Flosje446 schreef:
@Anneert: Je krijgt je contracturen wel gewoon uitbetaald. Ik werk vaak wel veel meer dan mijn contracturen, maar ik krijg iig een paar uur uitbetaald zonder er voor te hoeven werken.

Fijn dat de stakingen nu voorbij zijn. Hopelijk is de chaos dan snel voorbij.
Ik had gisteren alleen rode bakkenpost. Wel heel veel fouten zaten er tussen. Maar bezorgde wel makkelijk zo.

Ooh! Mooi, vriendin waarvan vriendje ook op zaterdag werkt, dacht dat we niet kregen uitbetaald

Nu wil ik alsnog extra gaan werken, want ik maak meestal wel wat meer uren dan die 3 die er in het contract staan.

Dat is wel makkelijk, alleen rode bakkenpost!

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:01

Jodie_ schreef:
RoseK schreef:
Ik ben nu al twee weken op 2 pakketjes aan het wachten..

Van de H&M of een gewoon pakketje?
Een track&trace code krijg je die ook bij een normaal pakketje? Nee toch? Ik dacht dat dat alleen was als je verzekerd wilde verzenden ofzo.
Correct me if I'm wrong!

Nee niet van de H&M. Een via marktplaats (waarbij ik nog wel van het goede van de mens uitga, zeker omdat er dus nog een pakket mist) en een via een gewoon bedrijf. Die zouden nog uitzoeken waar het pakketje nu was. Ze hadden eigenlijk wel tegelijk aan moeten komen dus denk ik dat er iets fout gegaan is.
Ik zou eigenlijk niet weten hoe het met die codes zit..