Vrijheid van meningsuiting, tot waar reikt dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 00:28

Nicolletje schreef:
Wat een raar antwoord zo? Wat heb ik bij de PVV te zoeken :?

Goed, ik denk dat we elk een ander gevoel van humor hebben ;)

Het was maar een grapje hoor. :D
Behalve een andere mening over politiek, hebben wij ook een ander soort humor.
Waarschijnlijk verschillen wij daarom overal over van mening.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 00:30

Electra63 schreef:
Nicolletje schreef:
Maargoed, tja, ik heb een hele andere mening over deze hele discussie, er zwermt ook in dit topic weer een bepaald groepje rond dat elkaar steunt omdat ze het (op bokt in elk geval) met elkaar eens zijn en ondertussen gemene of flauwe opmerkingen op een huiskamertopic maakt, waarbij iemand als ik niet 'mag' reageren want dan wordt ik op de FOEI gezet en deze opmerkingen zijn ook in een stijl waarvan ik me ook weleens heb afgevraagd of ik me daar nou door aangesproken moet voelen :?

Het is interessant wat een groepsgedrag dan met elkaar doet, want zo mensen beledigen (op de persoon) in een groepje, dat kan, mag en is 'leuk' maar in andere topics zijn deze mensen de tolerantie zelve ineens, naar moslims toe vooral.

Ik vind dat een rare gewaarwording en een vreemde manier van discussieren.

Ook wat betreft het onderwerp.
Als er mensen zijn die voor de Amerikaanse ambassade werken en voor hun beroep hier in Nederland rodeo wedstrijden willen organiseren, dan is het logisch dat deze mensen opstaan voor hun mening. Terwijl ik helemaal geen rodeo wil of hoef in Nederland om het de Amerikanen naar de zin te maken omdat ik rodeo dieronvriendelijk vind. Wat ze in Amerika doen moeten ze daar weten, maar het hoeft van mij niet persé hier, als je het mij vraagt.
Een rodeo-organisator zal alles uit de kast trekken om mij te vertellen dat dat niet dieronvriendelijk is en het belang van rodeowedstrijden organiseren in Nederland uiteenzetten.

Ik vind dat ik best mag zeggen dat ik niet zit te wachten op rodeo en waarom, maar ik wil daardoor niet als een één of andere engerd en xenofoob weggezet worden, ik vind dat vervelend.

Wat een ander roept over geen rodeo in Nederland want Nederland heeft al genoeg paardenevenementen ofzo, daar heb ik in principe niks mee te maken, maar als ik het er op zich niet mee oneens ben en ik wil graag horen van diegene waarom niet, dan vind ik het niet fijn om daarom ook op de hoop Amerikanen-haters gegooid te worden.

Het is echt een gevalletje de pot verwijt de ketel soms hoor :) en wat bokt betreft: voor mij is daardoor het beleid heel duidelijk.
Je mag wel over rodeo discussieren maar niet flauw doen dat mensen die rodeo niet wensen, meteen Amerikanen haters zijn en allerlei insinuaties over hun intelligentie, afkomst, inkomen, enzovoorts.

Nicolletje, je kan nu wel met allerlei verwijten komen, maar je doet zelf precies hetzelfde in de politieke topics.
Jij en de 3 J's (lijkt ergens op) steunen elkaar ook in alles. Ik heb nog nooit gelezen, dat jij afstand nam, van sommige beledigingen die door hen gemaakt zijn (ook niet op de berichten die verwijderd zijn door de Mod's).
Jij volgt de 3 J's in alles. Misschien is het niet zo, maar zo komt het wel over.
En dat HK-topic is/was bestemd voor gelijkgestemden (zoals de meeste HK-topics) en sommigen van jullie groepje kwamen daar ook vervelende opmerkingen maken, terwijl het vaak daar niet eens over politiek ging.

En foei-knop, dat is om te voorkomen, dat je een ban aangesmeerd krijgt van bepaalde temmers.
Maar ik heb niemand onder de foei zitten, want ik lees liever wat iemand schrijft en dan kan ik daar mijn mening over bepalen.

Nicol, op zich heb je hier wel een aantal goede punten en ik moet toegeven dat er in mee ga :) Maar bij de dikgedrukte zin moet ik even op m'n achterpoten gaan staan. Want dat gebeurd dus juist WEL en misschien niet door jou, maar wel door een aantal personen op NM. Dit wordt gewoon letterlijk zo gezegd en dat is iets wat echt niet door de beugel kan, waar de 'andere partij' dan ook fout zit.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 00:31

Electra63 schreef:
(ook niet op de berichten die verwijderd zijn door de Mod's).

Even één dingetje nog. Hoe kan iemand een mening hebben en uiten over berichten die zijn verwijderd :?

Grote kans dat ik of wie dan ook, ze niet gelezen heb. Het is me echt af en toe totaal ontgaan wie wat waarom wanneer is verwijderd namelijk...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 00:35

phormicola schreef:
Maar bij de dikgedrukte zin moet ik even op m'n achterpoten gaan staan. Want dat gebeurd dus juist WEL en misschien niet door jou, maar wel door een aantal personen op NM. Dit wordt gewoon letterlijk zo gezegd en dat is iets wat echt niet door de beugel kan, waar de 'andere partij' dan ook fout zit.

Wie dat ook doet, daar vind ik het niet oké van.

Door zo te doen, persoonlijk aanvallend te worden bijvoorbeeld, verlaag je jezelf in mijn ogen tot hetzelfde niveau van de door jou (denkbeeldige 'jou') zo dom gevonden gedrag.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 00:40

Electra63 schreef:

Ik ben bang van wel. Volgens mij moeten wij het al helemaal nooooooooit over paarden gaan hebben _O-

*ik heb zo een vermoeden*

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 00:43

Ik vind persoonlijke aanvallen minder erg dan generalisaties. Een persoonlijke aanval op een generalisatie is imo niet jezelf verlagen tot het heersende niveau. Sommige dingen zijn gewoon objectief gezien dom en het is dan iemands goed recht diegene daar op aan te vallen, cq flink tegengas te geven, vooral als er ook nog spraken is van een enorm spreekwoordelijk bord voor de kop :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 00:51

Ik weet niet zo goed hoe je dan wel een discussie moet voeren zónder in enige vorm te generaliseren.
Je kan toch niet in elke zin zeggen, die die en die wel, maar die, die en die niet?

Mijn pa maakte er vroeger al grapjes over als ik uit wilde:

"Ja maar iedereen gaat, pa!"
En dan was het antwoord steevast: "Iedereen? Dus Koos (de buurman) ook?"

Ja nou ja, niet iedereen, maar wel veel mensen die ik ken, goed? :roll:

Citaat:
Een persoonlijke aanval op een generalisatie is imo niet jezelf verlagen tot het heersende niveau.

Hierin verschillen wij denk ik van mening dan.

Grapjasjes12

Re: Vrijheid van meningsuiting, tot waar reikt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 01:03

Dat is leuk gequote, maar haalt een beetje de context weg :+

"Dus als iedereen van de brug afspringt, dan doe jij dat ook?!", aldus mijn vader _O-

Citaat:
Ik weet niet zo goed hoe je dan wel een discussie moet voeren zónder in enige vorm te generaliseren.
Je kan toch niet in elke zin zeggen, die die en die wel, maar die, die en die niet?

Dat is zeker wel haalbaar, als iemand maar wil differentieren, HET bewijs van een lenige, pientere geest. :D *sorry, het wordt laat*

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 01:08

Nicolletje schreef:
Volgens mij generaliseer ik moslims niet, en ook de mensen met de J in de naam niet.

Daar heb ik nou nog nooit van gehoord dat men mensen generaliseert of discrimineert vanwege de J in de naam, maar ik ben natuurlijk wel blij dat jij persoonlijk geen moslims en ook geen J's generaliseert. Hopelijk heb je ook mededogen met H's in de naam. ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 01:10

Ik wil ook mededogen voor ph :j :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 01:34

H wordt al wat lastiger %) PH ronduit verwarrend %)

Maar je hebt gelijk ik zal ook niet (meer?) alle mensen met een J (of H) over 1 kam scheren.

Als je het er zo uitpikt staat het er inderdaad best raar :P

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 08:06

Het praktische probleem van 'feedback naar één persoon' is dat het eigenlijk per definitie off topic is. Zie je op deze pagina ook gebeuren. De toon van de discussie wordt er in dit geval wel beter van (wat vaak ook nog eens niet zo is, maar nu toevallig wel) maar om nou te zeggen dat het bijdraagt aan de discussie...
Maar moet je het nou weghalen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 08:52

Nicolletje schreef:
Electra63 schreef:

Ik ben bang van wel. Volgens mij moeten wij het al helemaal nooooooooit over paarden gaan hebben _O-

*ik heb zo een vermoeden*

Ik wil er eigenlijk niet meer op in gaan, maar vertel?
Dus jij weet hoe ik met mijn paard omgaat?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:52

Nee natuurlijk niet, maar paardenmensen staan bekend dat ze met elkaar in de haren vliegen als het gaat om paarden.
Als wij al zo verschillen dan hierin helemaal, toch ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 11:01

Prrrr schreef:
De toon van de discussie wordt er in dit geval wel beter van (wat vaak ook nog eens niet zo is, maar nu toevallig wel)

Dat is een mythe, toevalig een aardig momentje denk ik.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 11:03

Heino schreef:
Waarom mag ik niet zeggen dat ik Bokker XY een gigantisch k*twijf vind, maar mag een ander wel zeggen dat Moslims geitenn*ukers zijn?

Van mij mag je het allebei zeggen! :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:34

Nicolletje schreef:
Nee natuurlijk niet, maar paardenmensen staan bekend dat ze met elkaar in de haren vliegen als het gaat om paarden.
Als wij al zo verschillen dan hierin helemaal, toch ;)

Ik vlieg nooit iemand in de haren als het om paarden gaat.
Uitzonderingen natuurlijk als het gaat om verwaarlozing/mishandeling etc.
Of iemand met/zonder bit rijdt, het paard ijzers heeft of bekapt wordt. Binnen staat of 24/7 buiten staat.
Moet iedereen zelf weten. Iedereen maakt zijn eigen keuze hierin.
Wel vind ik dat in de "paardentopics" sommigen elkaar allerlei verwijten maken.
Ik reageer daar niet eens meer op.
Ik ga ervan uit, dat iedereen het beste voor zijn paard wilt. Maar niet iedereen heeft altijd de keuze om zijn paard bijv. thuis te stallen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 12:55

MamboBeach schreef:
Van mij mag je het allebei zeggen! :D

Maar wordt een topic er gezelliger van?

Teddy321Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:57

Nicolletje schreef:
Om datgene wat Electra hierboven over mij zet bijvoorbeeld?

Ik zie niet in waarom ik openlijk afstand zou moeten doen van J J of J, er is mij dat ooit gevraagd en ik heb daarop geantwoord dat ik dat doe bij bepaalde dingen maar niet bij elk dingetje ga zeggen, ik ben het er wel/ niet mee eens.

Edit: als iemand dus wil lezen, wij steunen elkaar in alles, heb ik echt alles voor piet snot zitten typen (mijn eigen mening dus)

Ik kan me niet voorstellen dat je het eens was met de ontzettende kwetsende opmerkingen die 1 van de 3 J's maakte over de vrouw van Cohen die in een rolstoel zit. Dat was werkelijk bij de beesten af. Mensen die daar geen openlijk afstand van nemen (waardoor het lijkt of ze t er meeeens zijn) gaan bij mij onder de foeiknop in het HKtopic, simpelweg omdat ik ze daar liever niet spreek. En daar verontschuldig ik me niet voor, omdat die excuses bij de andere kant behoren te liggen.
En verder net als Heino : I rest my case!!!!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:07

Electra63 schreef:

Ah oke dan is dat duidelijk :j

Ik zeg nooit iets over iemand zijn manier van paarden houden, ik kan alleen zeggen hoe ik er tegenaankijk als iemand het vraagt. Op Bokt hou ik me tegenwoordig ver van zulke discussies inderdaad.

Teddy321 schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat je het eens was met de ontzettende kwetsende opmerkingen die 1 van de 3 J's maakte over de vrouw van Cohen die in een rolstoel zit. Dat was werkelijk bij de beesten af

Ik weet die opmerking niet ?
Oh wacht, ik zie het. Dat is een topic waar ik nog nooit geweest ben zie ik. Ik begrijp werkelijk niet waarom iemand mij daarover aan moet spreken :?

Teddy321Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:08

Nicolletje schreef:
Electra63 schreef:

Ah oke dan is dat duidelijk :j

Ik zeg nooit iets over iemand zijn manier van paarden houden, ik kan alleen zeggen hoe ik er tegenaankijk als iemand het vraagt. Op Bokt hou ik me tegenwoordig ver van zulke discussies inderdaad.

Teddy321 schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat je het eens was met de ontzettende kwetsende opmerkingen die 1 van de 3 J's maakte over de vrouw van Cohen die in een rolstoel zit. Dat was werkelijk bij de beesten af

Ik weet die opmerking niet ?
Oh wacht, ik zie het. Dat is een topic waar ik nog nooit geweest ben zie ik. Ik begrijp werkelijk niet waarom iemand mij daarover aan moet spreken :?

Nee hoor Nicolletje, dat was hier in 1 van de politieke topics, en jij was er wel zeker bij!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:11

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 13:11

Maar bericht is wel verwijderd dacht ik, waardoor misschien niet iedereen het gezien heeft..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:12

Geen idee, ik heb dat hele topic nieteens in mijn geschiedenis staan, dit gaat echt te ver om mij te beschuldigen!

Teddy321Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:14

Nicolletje schreef:
Geen idee, ik heb dat hele topic nieteens in mijn geschiedenis staan, dit gaat echt te ver om mij te beschuldigen!

Bij alles wat we aanhalen, roep jij :daar was ik niet bij!! Jullie verwarren me met een ander!!