Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:49

PattyOosten schreef:
Je moet je als vrouw zijnde, die GEEN ZIN heeft om te werken, realiseren dat er ook een moment kan komen dat je vent geen zin meer heeft in jou. En wat dan?

Eens. Je maakt je zonder werk en/of zonder opleidingen wel heel afhankelijk van je man. Dat zou mij erg benauwen. Wat als je er alleen voor komt te staan? Dan snel op zoek naar een ander mannelijk slachtoffer die jou wil onderhouden?? Of toch maar gaan werken? En dan? Zonder opleiding kom je bijna nergens aan de bak, ja als schoonmaakster ofzo.
Of ja je hebt altijd nog de uitkeringen natuurlijk, maar dat zou mij mijn eer te na zijn. Eerst lekker teren op je man zijn zak en daarna teren op de zak van de belastingbetaler.

Nee ik ben voorstander van de persoonlijke ontwikkeling van een vrouw. Volg opleidingen en misschien hoef je een tijd niet te werken als je jonge kinderen hebt, maar zorg er wel voor dat je jezelf kan bedruipen als je er alleen voor komt te staan. Dat je een baan kan zoeken omdat je diploma's hebt.

Jasmijn76

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:53

ben het zeker wel eens met dat vrouwen zich moeten ontwikkelen, stel dat de man weg valt...dan heb je een groot probleem.....zelf ben ik alleenstaand en heb ik het bizarre geluk dat ik thuis kan zijn als de kinderen thuis zijn...maar schuldgevoel naar mn kinderen toe, heb ik vaak zat...want je bent moe van het werken, je wil ook eens een avondje alleen met vriendinnen hebben...en dat gaat allemaal ten koste van de tijd van je kinderen...

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:58

Egoistisch vind ik een beetje een groot woord. Ik vind wel, voor het geval dat, dat je als vrouw financieel ofhankelijk moet kunnen zijn.

Mijn ouders werkte ook beide toen ik nog klein was. Mijn moeder 3/4 in de week en mijn vader 5 dagen in de week. Ik heb dit eigenlijk nooit als vervelend ervaren. Mijn zus is op het moment zwanger en haar vrien en zij willen beide ongeveer 4 dagen blijven werken, waarvan voor mijn zus waarschijnlijk 1 thuiswerkdag.

Ik denk dat al zover is dat zelfs de man, huisman kan worden. We zitten nu misschien wel in een situatie dat mannen en vrouwen wel moeten werken, omdat het anders financieel niet haalbaar is. Daarnaast kan ik me ook goed voorstellen dat wanneer je als vrouw zo lang uit de running bent geweest het ook heel moeilijk is om weer in de arbeidsmarkt te treden.
Laatst bijgewerkt door Marietje1990 op 16-09-10 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:58

Wat anderen doen, daar bemoei ik mij niet mee. Ik kijk naar mezelf en handel vandaar uit. Niet vanuit de extra's, eigen ontwikkeling, eigen broekriem ophouden, kinderen die wel of niet ontsporen etc.

Ik weet dat als ik 7/24 uur TBM-er zou zijn, ik diep ongelukkig zou worden. Ik sta niet met liefde te strijken, poetsen, boenen etc.

Ik weet ook dat als ik een 40-urige werkweek zou hebben ik evenzeer diep ongelukkig zou worden. Dat rennen en vliegen levert mij te veel stress op.

Daarom werk ik 3x8 uur per week, mijn man 5x8 uur. Past oma 1 dag op omdat ze dat zélf wil en gaan de kids 2 dagen naar de tso en bso.

Zo hebben de kids een blije mama, wat weer uitstraalt op het hele gezin. Blije mama = blije kids en blije man :D Iedereen blij ;)

En verder besef ik heel goed dat ik in een "luxe" positie zit, in mijn omgeving ken ik veel mensen die moeten werken omdat anders de huur niet betaald kan worden. Voor die mensen heb ik veel respect, zij hebben geen keuze, het is hun plicht om te werken.

shanalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:06

Egoistisch is veel gezegt, je kan niet alle vrouwen over 1 kam scheren. In bepaalde gevallen kan ik het perfect begrijpen, maar in andere denk ik soms van: mens waar ben je mee bezig?

Om een voorbeeld te geven over hoe ik er totaal niet mee akkoord ben: dit gaat over de vader van mijn oppaskindjes. Die heeft een vriendin, en ze hebben samen nog een kindje bijgekregen. De vrouw zit aan de dop (al meer dan 2 jaar), terwijl ze perfect kan werken. Ze gaat af en toe 1 dag werken om toch maar hetzelfde bedrag te kunnen krijgen. Dit bedrag is helemaal niet veel. Zeker al niet als je om de 2 weken een week 4 kinderen moet onderhouden en eten geven. De oudste is onlangs 8 geworden en heeft van haar vader niet eens een cadeautje gekregen. Zijn uitleg: ik heb nu 4 kinderen te onderhouden, ik heb geen geld voor cadeautjes. Nou dan denk ik: als je al geen geld hebt om een cadeau te kopen voor je dochter (hoeft helemaal niet duur te zijn!), waarom gaat je vriendin dan niet gaan werken? Want ik leid daaruit af dat ze het financieel zwaar hebben.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:13

IMO moet iedereen dat zelf weten. Een huishouden runnen is ook een fulltime job vind ik.

bento1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:24

zelf ben ik moeder van 5 kinderen en werk ik ook 45 uur per 7 dagen dit kan soms nog verschillen met een paar uur meer of minder of het hele weekend of ipv 1 dag in het weekend te werken.

ik kan er eigenlijk geen mening over geven of het egoisties is denk dat het ieder zijn eigen keus is.
voor me zelf kan ik alleen zeggen dat ik me de ene keer fulltime huismoeder wens en de andere keer ben ik zo blij dat ik op mijn werk ben.
dat ik het zwaar vind dat is wel een feit ik werk in een hotel en vind het best pittig al die kamers en dan nog eens thuis het huishouden runnen van 7 personen.
mijn kinderen zijn daar in tegen wel helpend in huis ze ruimen iedere dag zoals de vaatmachine in en uit ze ruimen hun rommel op en brengen de vuile was mee naar onder, ook zoals schooltassen ruimen ze op en al die kleine dingen van als je het laat liggen anders een berg wordt.
mijn dochter van bijna 3 zit wel bewust in belgie op school omdat ik dan kan gaan werken de kosten zijn daar 20 euro per jaar. en ze kan iedere dag tot half vier er terrecht gelukkig heeft zij nooit gehuilt en gaat met zeer veel plezier naar school. ze is gister geopereert aan haar nieren en blaas en vroeg al smiddags mag ik naar schooltje.

tja is is het egoisties als je als vrouw niet mee werkt? ik kan er geen oordeel overvellen maar als ik van mijn vriendinnen wel eens hoor dat zij lekker tot tien uur in hun bedje hebben gelegen denk ik toch wel eens ja zij wel.. ik ga op werk dagen 6 uur de deur uit.
maar ja hun leven hun keus

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:34

Uitslapen gebeurd hier doordeweeks ook niet, om 7.00 gaat mijn wekker.
en om 10 over 8 zitten we op de fiets naar school.
In het weekend lukt uitslapen ons ook niet echt.
Ik vraag me dan soms ook echt af hoe sommige huismama's dat doen.
Het lijkt me niet dat huismama's met kinderen die naar school gaan tot 10 uur of later in hun bed blijven liggen.

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:39

ik vind dat volledig inkomen afhankelijk!
ik ben nu dan zo goed als thuis voor onze zoon(9maanden) ik werk 1 heledag in de week en 2 avonden,
maar als hij dalijk naar school gaat ben ik toch echt wel van plan om meer te gaan werken zeker omdat mijn man gewoon echt een heel minimum salaris heeft,
en je leert er mee leven hoor wij weten gewoon dat de extratjes er nu voor ons niet in zitten en wij hebben daar geen problemen mee,
maar als een man een vet goed salaris heeft en de vrouw is bijv laag gescholt en zou het minimum salaris van de vrouw niets extra's brengen waarom zou ze dan niet voor het huis kunnen zorgen,
kijk wij hebben het gewoon nodig dus voor mij zal het niet op gaan plus dat ik het ook niet zou willen volgens mij ga ik me dan rot vervelen!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:47

Ik denk ook dat mensen het lekker zelf moeten weten. Vind het vrij shockerend zelfs dat vrouwen die niet werken worden afgedaan als egoïstisch :=

Mijn moeder was altijd thuis in mijn jeugd. Pas toen we 17/18 waren ging ze werken, gewoon omdat ze daar zin in had. Ik heb dit altijd als geweldig ervaren, een moeder die thuis is vind ik enorm belangrijk. Dus mochten wij ooit nog het geluk hebben om toch zwanger te worden, dan zou ik heel graag thuisblijven om voor de kinderen te zorgen.
Daarmee geef je een heel groot stuk van je eigen leven op, je bent heel dienstbaar en regelt alles rondom het huishouden zodat je man en kinderen fijn kunnen leven. Wat mij betreft dus het tegenovergestelde van egoïstisch!
Mijn vader verdiende trouwens wel een boel geld, dus ik heb echt niks tekort gehad omdat mijn moeder thuis was. Maar persoonlijk vind ik een liefdevol thuisfront met iemand die er voor je IS vele malen waardevoller dan geld.

Vrouwen die niet werken terwijl ze geen kinderen hebben e.d. vind ik eigenlijk ook niet egoïstisch. Als de man dat nou fijn vindt zo, wat is dan het probleem? Ik ken zelf een aantal mannen die liever niet willen dat hun vrouw werkt.

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:54

Ik ben de eerste 5 jaar thuis geweest met de kids , daarna ben ik weer gaan werken.

Helaas werd in juni mijn contract niet verlengt omdat ik toen heel erg last had van pfeifer en sinds dien werk ik dus niet meer , mijn man heeft tussendoor in het ziekenhuis gelegen en daar kwam het wel goed mee uit dat ik niet werkte.
Ik ben nu echt al 2 maanden vollop aan het soliciteren maar kan gewoon niks leuks vinden , ik wil zeker voor januari weer lekker aan het werk want ik vond thuis zijn met de kids leuk maar weer lekker onder de mensen zijn en even niet alleen huis en kids is ook erg lekker

Denk dat het gewoon voor iedereen anders is , maar vind het niet egoistisch als een vrouw thuis blijft als een man daar geen moeite mee heeft en ze daarvoor kiezen samen !

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 11:59

Waar ik soms moeite mee heb in dit soort discussies is het volgende:

- werk je als vrouw NIET dan ben je egoistisch want er komt minder geld binnen dus ook minder of geen geld voor kado's, extra's, vakanties, (merk)kleding etc.
- werk je als vrouw WEL dan ben je egoistisch want dan kies je niet voor je kinderen en dump je ze maar bij de oppas of bso etc.

Wat is dan wèl goed? Het is toch eigen keuze? En/of een die je samen met je partner maakt? En wat heeft een kind aan een ongelukkige moeder?

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:07

Raiza schreef:
Jesser schreef:
Dat kinderen er echt niet slechter van worden als paps en mams werken.. kijk maar eens goed om je heen, zie het verschil tussen kinderen wiens ouders altijd weg zijn of veel werken.. niet altijd de leukste kinderen hoor.. zonder het over een kam te plaatsen..

Dit geldt ook niet in alle gevallen.
Voorbeeld hier uit de buurt: Vrouw stopt afgelopen jaar met werken, heeft een kindje van 3. Mist het sociale contact en sjeest nu de hele dag met kind hot en her om overal maar koffie te drinken om toch nog enig sociaal contact te hebben. Kind is veel lastiger dan toen moeders gewoon werkte, want toen was er regelmaat en nu wordt het kind (4 jr nu) maar overal mee naar toe gesleept.
Kind zegt zelf regelmatig: "Vandaag wil ik thuis spelen mama." maar omdat thuis spelen voor moeders sociale contacten niet goed is, wordt het dan toch "nee, we gaan daar en daar spelen (of te wel koffie drinken en kletsen)".
Vrouw vind zelf dat ze het geweldig doet, want ze besteed zoveel tijd aan haar kind en ze gaat zo vaak leuke dingen met haar doen. Ze is er altijd voor haar dochter. Helaas ziet alleen de buitenwereld kennelijk dat het kind niet gelukkig wordt van het continu op sleeptouw genomen worden.
Toen moeders nog gewoon 3 dagen werkte was er wel regelmaat voor het kind, en had het kind veel meer rust.

Ik denk misschien ook omdat moeders niet gelukkig "lijkt" met het fijt dat ze gestopt is met werken en de sociale contacten daardoor mist.

Ik denk niet zozeer dat het ligt aan wel of niet werken wanneer je kinderen hebt, ik denk dat het ook te maken kan hebben met achter je keuze staan om dus wel of niet te gaan werken...
Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen maar het zou best verschil kunnen maken, een gelukkige ouder heeft namelijk een positief effect op je kind(eren).

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:56

Suzanne F. schreef:
PattyOosten schreef:
Je moet je als vrouw zijnde, die GEEN ZIN heeft om te werken, realiseren dat er ook een moment kan komen dat je vent geen zin meer heeft in jou. En wat dan?

Eens. Je maakt je zonder werk en/of zonder opleidingen wel heel afhankelijk van je man. Dat zou mij erg benauwen. Wat als je er alleen voor komt te staan? Dan snel op zoek naar een ander mannelijk slachtoffer die jou wil onderhouden?? Of toch maar gaan werken? En dan? Zonder opleiding kom je bijna nergens aan de bak, ja als schoonmaakster ofzo.
Of ja je hebt altijd nog de uitkeringen natuurlijk, maar dat zou mij mijn eer te na zijn. Eerst lekker teren op je man zijn zak en daarna teren op de zak van de belastingbetaler.

Nee ik ben voorstander van de persoonlijke ontwikkeling van een vrouw. Volg opleidingen en misschien hoef je een tijd niet te werken als je jonge kinderen hebt, maar zorg er wel voor dat je jezelf kan bedruipen als je er alleen voor komt te staan. Dat je een baan kan zoeken omdat je diploma's hebt.

Dit is ook lekker oppervlakkig bedoelt zeg... hoezo Teren op de zak van je partner.. Is het niet zo dat in een huwelijk/relatie gedeelt wordt, en een ieder zijn/haar taken heeft.. Maakt het de een meer belangrijk omdat hij/zij meer geld binnen zou brengen.. zou het in dat geval meestal altijd discriminatie zijn.. gemiddeld genomen verdient een man nog altijd meer geld als een vrouw, zelfs vaak als het dezelfde functie betreft..

Vrouwen die een partime hebben naast de kinderen verrichten over het algemeen nog veel meer werk als de man.. want naast het werk, wacht ook het huishouden en kids. (en hobby's van de kids)

Tenzij je op huwelijkse voorwaarden getrouwd bent en alle financiele zaken apart hebt geregeld, is het heel normaal om mijn/dijn te delen hoor.

En als men samen overeenkomt dat de vrouw minder werkt of thuis zit om de verantwoording te nemen voor het huishouden en de zorg van de kinderen is een vrouw (of man) zeker niet minder in mijn ogen! In mijn ogen heeft ze zelfs meer krediet, daar de opvoeding van kinderen een zware taak is en je als ouder graag wilt dat die kinderen emotioneel en straks financieel in staat zijn om hun toekomstige volwassen leven ook goed voor elkaar te hebben.
Dat is geen geringe taak en mag niet luchtig genomen worden in mijn ogen..

Daar wordt zo minachtend of denigrerend over gedaan tegenwoordig, want je bent niet 'slim' als je niet financieel voor jezelf kunt zorgen..
Daarbij, vrouwen kunnen net zo goed hun kerel inruilen, maar blijkbaar mankeert er wat aan die huwelijken als je zo gemakkelijk 'ingeruild' gaat worden.. Of mentaliteit tegenwoordig is zo makkelijk.. Beetje knokken voor elkaar is al gauw teveel en dan maar scheiden.. Gaat zeker niet voor iedereen op hoor, maar om nu te zeggen, ik moet gaan werken omdat mijn man me wel eens in zou kunnen ruilen.. Tja.. waar ben je dan mee bezig...vraag ik mezelf af.. waar is deze maatschappy mee bezig als men zo'n gedachtegang heeft..

In overleg, heeft een ieder zijn taak, en een ieder zijn verantwoording, nog de een is belangrijker hierin als de ander.. SAMEN is de sleutel voor veel dingen.. respect en elkaar waarderen voor wie je bent..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:58

*klapt* Goed gezegd Jesser!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:05

Mentaliteit lijkt inderdaad tegenwoordig anders dan vroeger. Maar vroeger bleven de mensen ook vaak bij elkaar vanwege de financien. Armoede houdt de mensen bij elkaar zei mijn oma vroeger vaak.

Maar toch is het niet zo stom om na te denken hoe het moet als jouw geliefde man jou dumpt voor een jonger grietje. Jij kan dan wel willen vechten maar als hij dat niet meer wil, sta je wel machteloos. En dan?

Ik heb respect voor de vrouwen die de hele dag thuis zijn, boodschappen doen, de kindjes van school halen, koken etc. Huisvrouw spelen, moedertje zijn en ook nog man moeten vermaken. En daarnaast misschien nog een klein stukje eigen leven hebben?
Ik moet er niet aan denken, laat mij maar lekker parttime werken. Heerlijk. Heb ik het idee dat ik niet alleen goed ben om voor anderen te zorgen maar dat er ook nog een ik is.

Maar dat is weer een andere discussie. Ik zou mezelf benauwd voelen als mijn man alles voor mij zou moeten betalen, ook de dingen die ik graag zelf zou willen voor mezelf. Mijn hobby's enzo. Als je die zelf betaalt heb je daar nooit gezeur over dat je hobby zoveel kost.
In de perfecte relatie is alles samen, alles samen delen, respect voor elkaar en onvoorwaardelijke liefde. Maar om daar vanuit te gaan vind ik erg naief. Ogen open en blijf nadenken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:07

Ik heb gelukkig nooit gezeur erover dat mijn hobby (de paarden) teveel kost.
Laatst nog een DA rekening van 1200E, daar zat/zit ik echt mee in mijn maag. Natuurlijk is dat ook voor ons heel veel geld. Maar mijn man zet zich daar veel makkelijker overheen dan dat ik dat kan.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:10

Interessant, vooral vrouwen in deze discussie. Dit is ook altijd een discussiepunt bij ons thuis, met name over de verschillen tussen Finland en Nederland.

Volgens mijn vrouw wordt het werken voor moeders in Nederland zwaar ontmoedigd (vergeleken bij de Finse situatie althans)..

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:15

Princess_ schreef:
IMO moet iedereen dat zelf weten. Een huishouden runnen is ook een fulltime job vind ik.

En dat wel 7 dagen in de week en 365 dagen per jaar, zonder vacantie.
Het voordeel is dat je je tijd zelf kunt indelen.

Maar ook een man kan thuis blijven en het huishouden doen hoor, zodat de vrouw kan gaan werken. Maar de meeste mannen vinden dat te min.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:16

flyfly schreef:
Princess_ schreef:

En dat wel 7 dagen in de week en 365 dagen per jaar, zonder vacantie.

Maar dat hebben werkende ouders dan toch nog naast hun baan.. Die hebben dan eigenlijk twee banen.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:34

Ik kom zelf uit een gezin waar mijn moeder vroeger thuis bleef om voor de kinderen te zorgen (mijn moeder is gestopt met werken toen ze zwanger was van mijn broer). Mijn vader zorgde dus voor het inkomen, mijn moeder voor de kinderen en het huishouden. Ik vond het ontzettend fijn als mijn moeder mij tussen de middag uit school haalde en dan lekker samen een boterham eten. En als ik om 3 uur 's middags uit school kwam dan stond er altijd thee klaar, heerlijk! Ik vind het dus heel normaal als één van beide partners de taak van huisvrouw of huisman op zich neemt en de andere partner voor het inkomen zorgt. Ik heb toch het idee dat je als kind iets mist als beide ouders werken. En in ons geval kwamen mijn broer en ik ook helemaal niks te kort. Wij gingen elk jaar op vakantie, ik zat op paardrijden en turnen en mijn broer op voetbal en judo, ik had niet het idee dat mijn ouders elk dubbeltje om moesten keren. Toen ik naar de middelbare school ging (17 jaar) is mijn moeder weer gaan werken. Niet zo zeer voor het extra geld maar meer om wat om handen te hebben. Mijn broer was inmiddels het huis uit en ik zat hele dagen op school. Inmiddels zijn we 18 jaar verder ben ik al weer heel wat jaartjes het huis uit en werkt mijn moeder nog steeds 4 dagen per week.
Ik weet niet hoe ik het zelf zou doen aangezien ik heel bewust geen kinderen wil. Sinds ik afgestudeerd ben werk ik ook gewoon fulltime en ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat ik hele dagen thuis zou moeten zitten om de kinderen op te voeden en het huishouden te doen dus ik kan mij heel goed voorstellen dat moeders van tegenwoordig gewoon blijven werken. Maar vind het daarentegen helemaal niet egoistisch als zij wel thuis zou blijven. Juist omdat ik het zelf zo fijn vond om een moeder te hebben die niet buitenshuis werkte.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:28

Suzanne F. schreef:
Mentaliteit lijkt inderdaad tegenwoordig anders dan vroeger. Maar vroeger bleven de mensen ook vaak bij elkaar vanwege de financien. Armoede houdt de mensen bij elkaar zei mijn oma vroeger vaak.

Maar toch is het niet zo stom om na te denken hoe het moet als jouw geliefde man jou dumpt voor een jonger grietje. Jij kan dan wel willen vechten maar als hij dat niet meer wil, sta je wel machteloos. En dan?

Ik heb respect voor de vrouwen die de hele dag thuis zijn, boodschappen doen, de kindjes van school halen, koken etc. Huisvrouw spelen, moedertje zijn en ook nog man moeten vermaken. En daarnaast misschien nog een klein stukje eigen leven hebben?
Ik moet er niet aan denken, laat mij maar lekker parttime werken. Heerlijk. Heb ik het idee dat ik niet alleen goed ben om voor anderen te zorgen maar dat er ook nog een ik is.

"Huisvrouw spelen", "moedertje zijn". Dat klinkt behoorlijk respectloos moet ik zeggen. En misschien is het een verrassing voor je, maar goede relaties die gebaseerd zijn op wederzijds vertrouwen, respect en liefde, bestaan echt. ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:38

Jeetje, SuzanneF, ik zal je zeggen, ik ben juist een echte IK.
Ik vind jouw post nogal denigrerend, eerlijk gezegd. Alsof alle huismoeders zichzelf wegcijferen. Nou, echt niet!!! :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:58

Het is niet denigrerend bedoeld hoor, maar zo is hoe ik het zie en voel. :)
Er zullen best relaties zijn waarin de man ook goed zijn best doet en meehelpt in het huishouden en de kinderen enzo. En niet iedere man verlaat zijn vrouw voor een ander. En niet iedere man wrijft het er elke dag hoe goed hij wel niet alles betaald en hoeveel alles wel niet kost.
:)

Maar mij overkomt het niet dat ik geen eigen bankrekening heb en dat ik alleen kom te staan. Dat is diplomaloos zonder werk aan de kant geschoven word en dat ik er alleen voor sta, zonder werk en zonder geld.
Ik noem het een ingebouwde zekerheid voor mezelf en daarnaast vind ik het fijn om aan zelfontwikkeling te doen. Bezig blijven, nieuwe contacten opdoen, scherp blijven. Ik vind het fijn om te werken en bij te leren. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:04

Princess_ schreef:

En toch is die prima te runnen naast een gewone baan en zeker niet iets om als niet-werkende-moeder achter te schuilen.