Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Waves schreef:Vind ik ook bizar maar daar moeten we onze politici op aanspreken die dat blijkbaar gesponsord hebben. Lijkt me zinvoller dan ons bemoeien met de interne politiek van de VS.
Angelita schreef:Beetje triest dat sommigen hier meteen zeggen dat 'wij' tegen aaaaaaaalle moslims zijn, ze willen uitroeien en weetikveelwat. Dat heeft namelijk niemand hier geschreven, dat maken jullie er zelf van. Sneu hoor, woorden verdraaien.
Axel_Valerie schreef:Als ik moslima zou zijn was ik nooit maar dan ook NOOIT die moskee in gegaan. Dat zou betekenen dat ik achter de actie zou staan.
Waves schreef:@Nicolletje:
Alsof een moslim zichzelf wel kan veranderen? En waarom vindt jij hem of haar 'anders'?
Citaat:'Geen subsidie moskee Ground Zero'
Nederland geeft geen subsidie aan de bouw van een moskee pal naast Ground Zero in New York. Dat beweert het ministerie van Buitenlandse Zaken vandaag in antwoord op Kamervragen van de PVV. De partij vroeg om opheldering toen onlangs in het nieuws kwam dat Nederland een miljoen euro subsidie geeft aan moslimorganisatie ASMA. Die organisatie zou samen met organisatie Cordoba Initiative verantwoordelijk zijn voor het honderd miljoen dollar kostende islamitische centrum inclusief moskee.
Minster Maxime Verhagen stelt dat de subsidie bestemd is voor een programma dat zich richt op emancipatie van moslimvrouwen in Afghanistan, Egypte en Pakistan. Hij ontkent dat ASMA betrokken is bij de plannen om een moskee bij Ground Zero te bouwen. "Daarvoor wordt dus ook geen Nederlands belastinggeld gebruikt", stelt Verhagen. Op de website van het Cordoba Initiative, dat de moskee wil bouwen, wordt ASMA echter wel degelijk als partnerorganisatie genoemd. De oprichter van Asma, imam Feisal Abdul Rauf, is bovendien ook voorzitter van het Cordoba Initiative.
Axel_Valerie schreef:Waves schreef:Vind ik ook bizar maar daar moeten we onze politici op aanspreken die dat blijkbaar gesponsord hebben. Lijkt me zinvoller dan ons bemoeien met de interne politiek van de VS.
Hee hallo! Mark, ja je kent me niet! Maar leuk om je even aan de telefoon te hebben! Nu ik je toch spreek kunnen we het wel even hebben over dat geld wat naar ground zero gaat..
En in handtekeningen acties geloof ik niet..
Angelita, ik vind het ook niet okee maar als je geen weerwoord of nuttige tegenwoord meer hebt moet je toch iets..
Heino schreef:\ blijf niet in het verleden hangen, leven gaat door.
Axel_Valerie schreef:Edit: IK heb niet op geert gestemd..
Axel_Valerie schreef:ja dat is dus respectloos je moet mensen in hun waarde laten.
Ik denk alleen niet dat ik hier respectloos heb gereageerd tegenover iemand.. Ik vind dit een redelijk verhitte maar gezonde discussie..
Heino schreef:Nee maar da's wel wat je vaak hoort. Dat men dan wel op de PVV gestemd heeft, maar niet achter zaken als kopvoddentax staat. Stem er dan toch ook niet op. Door er op te stemmen gedoog je zulke punten ook, en wie weet waar dat nog eens toe gaat leiden.
Axel_Valerie schreef:Ja, dat is dan jammer Heino. Er zijn mensen die daar wel achter staan. Ik vind dat de acties van extreme moslims ook gedoogd worden door hun eigen volk. Dat werd bevestigd door het interview met de vrouw van Samir. Ik weet niet of iemand dat gezien heeft hier?
Axel_Valerie schreef:Ik vind dat de acties van extreme moslims ook gedoogd worden door hun eigen volk.
Heino schreef:Axel_Valerie schreef:Ik vind dat de acties van extreme moslims ook gedoogd worden door hun eigen volk.
Ik weet niet goed wat Moslims zouden kúnnen doen, behalve uitspreken dat ze zich niet identificeren met dergelijke wandaden en oproepen tot vredelievendheid in de moskee. Ik kan nog gaan protesteren in Den Haag tegen Wilders, maar waar moet je zijn wanneer je tegen de Taliban wilt protesteren??
Waves schreef:Nee, ik beschuldig je helemaal nergens van. Het was een oprechte vraag omdat ik wel vermoed dat je zoiets zou bedoelen maar ik vind het zo vreemd dat ik het toch nog even vroeg.
Moslims zijn niet 1 volk of 1 gemeenschap. Moslims zijn indonesiers, Pakistani, Sunni moslisms, shi-itische moslims, Turken, Nederlanders, Britten etc etc.
Ik had een marrokaanse collega ten tijde van 9/11. Zij was vroom islamitisch, hoofddoek, alles erop en eraan. Ik vroeg haar wat zij er nou van vond van die aanslagen. Zij reageerde met: Ik vind het verschrikkelijk net zoals iedereen. Maar iedereen vraagt mij wat ik er van vind alsof ik puur om mijn geloof, er iets van moet vinden. Die mensen komen uit een of andere grot in Afghanistan en ik heb met die mensen net zo weinig mee te maken als jij.
En ze heeft gelijk. De gemiddelde christen uit Dordrecht die gewoon zijn dagelijkse leven leidt die hoeft zich ook niet uit te spreken tegen de radicale christenmilities in de VS. Simpelweg omdat dat niet 'zijn volk' is. Hij heeft daar geen klap mee te maken. Om maar een voorbeeld te noemen.
Heino schreef:Onverschilligheid? Moslims vinden het zelf ook verschrikkelijk wat die extremisten uitspoken.. Of bedoelde je onduidelijkheid?
Maar, je zegt dat ze de acties gedogen, wat zouden ze moeten doen dan? Katholieken preken toch ook niet massaal over hoe slecht kindermisbruik is? Dat doen ze al door hun geloof uit te oefenen, dat gericht is op naastenliefde etc. Wat zouden Moslims kunnen doen waardoor jij niet meer vindt dat ze acties van de Taliban gedogen?