Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:17

CtjeLief schreef:
Cowboy55 schreef:
Racisme kun je niet 'vinden'..

Natturlijk wel. Sterker nog, na etnische registratie hoef je niet eens meer te zoeken.

:') _O-[/quote]

Uhm....dank je....alleen: de ondertoon van mijn opmerking is bloedserieus. Onze PVV vrienden willen een etnische registratie gaan doorvoeren. En op dat punt zeg ik dan: no way, no how, not ever again. Bijgevoegd een stukje waarom niet: http://www.joostniemoller.com/2010/06/etnisch-registreren-niet-doen/
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 13-07-10 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 13:18

manishdra schreef:
Teddy321 schreef:
Maar je zegt het zelf al; deze mensen zitten in de hoogste belastingschijven en betalen dus ook veel meer belasting! Dus relatief gezien, hebben zij net zoveel voordeel van de HRA als mensen in de lagere schijven

De hypotheekaftrek bevorderd de koop van woningen, en het is iets waar je als starter hier in NL echt blij mee mag zijn want de meeste duitsers van mijn leeftijd vallen van verbasing achterover als ze horen dat wij 25 jaar een huis hebben gekocht. (Dat we dat kunnen!)

Maar ergens vind ik wel een grens liggen dat je het niet meer nodig hebt. Als je jezelf een huis van 7 ton kunt kopen met hypotheekaftrek betekend dat dat je vast ook wel een huis kunt kopen van 5 ton... en daar heb je mooie huizen voor. Waarom dan nog hypotheekaftrek?

Ik vind dan ook dat de hypotheekaftrek salaris gebonden moet zijn, hypotheek gebonden (dus minder naar mate je meer gaat lenen) of dat het gewoon een maximum heeft. Dat je bijvoorbeeld (ik noem maar een bedrag ;) ) niet meer dan 1000 euro per maand terug krijgt en dan heb je al een hele hoge hypotheekrente of een dikke hypotheek.

Dat gaat een enorme invloed hebben op de bouwmarkt, want die hebben heel groot voordeel van vooral de HRA van de 'rijken'. Bovendien betalen de 'rijken' veruit het grootste deel van de belasting die de staat der Nederlanden binnenhaalt, dus is het niet meer dan normaal dat die 'rijken' ook de meeste belastingvoordeeltjes kunnen krijgen. Wat veel kwalijker is voor de huizenmarkt is dat mensen met een goed inkomen in hele goedkope woningen zitten. Dat is pas een echte oorzaak voor de stagnerende woningmarkt. Dat zou eerst aangepakt moeten worden.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:22

Rebeccatjuh schreef:
De 'rijken' die de staatskas spekken met de belachelijk hoge belastingen mogen ook wel is wat krijgen ipv inleveren.

HRA vind ik goed omdat het de drempel om een huis te kopen verlaagd, hoe meer mensen een koophuis -> hoe rijker de staat (huis is vermogen).

maar kun je dat niet beter doen door belastingverlagingen na te streven zodat er een beter inversteringsklimaat en minder werkloosheid ontstaat en dus meer welvaart dan dit niet werkende systeem instand te houden dat ons elk jaar weer bakken met geld kost?

@jantergouw: Ben ik met je eens, alleen ik denk niet dat het helpt om kleine stukjes van de woningsmarkt aan te pakken. Ik denk dat een algemene hervorming waar ook de HRA wordt aangepakt en waarbij de sociale huurwoningen weer beschikbaar worden voor de mensen waar ze ooit voor zijn opgericht veel effectiever is. mits het natuurlijk geleidelijk gebeurt zodat de woningmarkt straks niet op zn kont licht.

CtjeLief

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:26

Cowboy55.. dat weet ik en ben ik uiteraard (!) met je eens!

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 13:28

joopie7 schreef:
Rebeccatjuh schreef:
De 'rijken' die de staatskas spekken met de belachelijk hoge belastingen mogen ook wel is wat krijgen ipv inleveren.

HRA vind ik goed omdat het de drempel om een huis te kopen verlaagd, hoe meer mensen een koophuis -> hoe rijker de staat (huis is vermogen).

maar kun je dat niet beter doen door belastingverlagingen na te streven zodat er een beter inversteringsklimaat en minder werkloosheid ontstaat en dus meer welvaart dan dit niet werkende systeem instand te houden dat ons elk jaar weer bakken met geld kost?

@jantergouw: Ben ik met je eens, alleen ik denk niet dat het helpt om kleine stukjes van de woningsmarkt aan te pakken. Ik denk dat een algemene hervorming waar ook de HRA wordt aangepakt en waarbij de sociale huurwoningen weer beschikbaar worden voor de mensen waar ze ooit voor zijn opgericht veel effectiever is. mits het natuurlijk geleidelijk gebeurt zodat de woningmarkt straks niet op zn kont licht.

Dat is het probleem. Wil je dat gaan aanpakken dan moet dat heel langzaam, ander ga je heel veel mensen hebben die hun huis niet meer kunnen betalen met alle gevolgen van dien. Ook de banken zullen gaan ploffen als je de HRA drastisch aanpakt. Die hebben hypotheken uitstaan die dan door niemand meer terugbetaald kunnen worden en met de hypotheekgarantie die de staat afgegeven heeft wordt dat een rekening die ons als land van de wal in de sloot zal doen belanden.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:32

Ik vind persoonlijk het plan van D66 het meest realistisch, ik denk dat geleidelijk afbouwen de woningmarkt niet al te veel zal aantasten. maar ik denk niet dat je er aan ontkomt dat de huizeprijzen was gaan dalen omdat die nu gewoon kunstmatig hoog zijn.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:37

CtjeLief schreef:
Cowboy55.. dat weet ik en ben ik uiteraard (!) met je eens!
+:)+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:38

joopie7 schreef:
Ik vind persoonlijk het plan van D66 het meest realistisch, ik denk dat geleidelijk afbouwen de woningmarkt niet al te veel zal aantasten. maar ik denk niet dat je er aan ontkomt dat de huizeprijzen was gaan dalen omdat die nu gewoon kunstmatig hoog zijn.

Dat zou mooi zijn. Kom ik eindelijk van mijn hut af..... :D

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 13:44

joopie7 schreef:

Met als gevolg dat de banken met heel veel huizen komen te zitten waar ze meer hypotheek voor gegeven hebben dan dat ze waard zijn. Wie gaan die vele miljarden aan verlies bij moeten schuiven?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:46

Natuurlijk moet je de HRA niet in 1x afschaffen... dat is vragen om crisis in koeienletters. Dat moet met veel beleid gebeuren. En ja, waarschijnlijk dalen de huizenprijzen dan nog meer en dus voelen we het ook in de portemonee (huizen eigenaren dan)

Maar hopenlijk krijgen we dan uiteindelijk een betere markt. Waarbij alle huizenprijzen meer marktconform zijn. En ook mensen met lagere inkomens huizen kunnen kopen.

Het is heel jammer dat het zover heeft moeten komen en het weer terugkrijgen van de huizenprijzen zal niet leuk worden. Maar ik denk wel dat het noodzakelijk goed is, voordat de zeepbel echt uit elkaar spat

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:59

manishdra schreef:
Natuurlijk moet je de HRA niet in 1x afschaffen... dat is vragen om crisis in koeienletters. Dat moet met veel beleid gebeuren. En ja, waarschijnlijk dalen de huizenprijzen dan nog meer en dus voelen we het ook in de portemonee (huizen eigenaren dan)

Maar hopenlijk krijgen we dan uiteindelijk een betere markt. Waarbij alle huizenprijzen meer marktconform zijn. En ook mensen met lagere inkomens huizen kunnen kopen.

Het is heel jammer dat het zover heeft moeten komen en het weer terugkrijgen van de huizenprijzen zal niet leuk worden. Maar ik denk wel dat het noodzakelijk goed is, voordat de zeepbel echt uit elkaar spat

En wat doen we met al die mensen tussen de 40 en de 50 die inmiddels doorgegroeit zijn op de huizenmarkt en in een leuke 2 onder 1 kap woning zitten, van wie het huis stukken minder waard wordt??
En dat allemaal op de starters te helpen?? Kom op zeg, die hebben ook ooit moeten starten!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:35

Tja, hoe je het ook gaat doen er zijn altijd gedupeerden.

Maar als de 40-ers en 50-ers een beetje honkvast waren gebleven maken ze nog steeds winst op hun huis. Die huizen zijn nu zeker het dubbele waard dan toen zij het kochten.

Daarnaast kun je wel aan het huidige princype vasthouden, maar dan is kopen op gegeven moment echt alleen nog maar voor de rijken. Of te wel, wil je ook aan de jeugd (toekomst) denken dan moet er wel iets veranderen. En wellicht kun je huizeneigenaar een beetje ondersteunen in hun verlies dmv een vergoeding (bijv door het geld wat de overheid behoud door de vermindering in hypotheek aftrek).

Maar je komt er denk ik niet omheen dat er iets moet veranderen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:39

manishdra schreef:
Maar als de 40-ers en 50-ers een beetje honkvast waren gebleven maken ze nog steeds winst op hun huis. Die huizen zijn nu zeker het dubbele waard dan toen zij het kochten.

Ik zie inderdaad als eerste mijn vriend (30 -eigenlijk te duur- opknaphuis gekocht met ex- moet er op een gegeven moment vanaf) de dupe worden -O-

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 14:48

Teddy321 schreef:
manishdra schreef:

En wat doen we met al die mensen tussen de 40 en de 50 die inmiddels doorgegroeit zijn op de huizenmarkt en in een leuke 2 onder 1 kap woning zitten, van wie het huis stukken minder waard wordt??
En dat allemaal op de starters te helpen?? Kom op zeg, die hebben ook ooit moeten starten!

Dat is toch zo mooi aan links zijn?
Samen delen en samen alles oplossen?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:52

manishdra schreef:
Tja, hoe je het ook gaat doen er zijn altijd gedupeerden.

Daarnaast kun je wel aan het huidige princype vasthouden, maar dan is kopen op gegeven moment echt alleen nog maar voor de rijken. Of te wel, wil je ook aan de jeugd (toekomst) denken dan moet er wel iets veranderen. En wellicht kun je huizeneigenaar een beetje ondersteunen in hun verlies dmv een vergoeding (bijv door het geld wat de overheid behoud door de vermindering in hypotheek aftrek).

Maar je komt er denk ik niet omheen dat er iets moet veranderen.

Honkvast waren gebleven??? En jou starters dan?? Je praat jezelf wel heel erg tegen. De HRA raakt jou duidelijk niet, jij hebt zelf waarschijnlijk nog niets opgebouwd. Wel makkelijk praten over het geld en spaarcentjes van een ander!

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:53

En sorry Jan , indien je alles beter had gelezen, dan wist je dat ik niet links stem

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:06

Teddy321 schreef:
En sorry Jan , indien je alles beter had gelezen, dan wist je dat ik niet links stem

Was niet persoonlijk voor wie dan ook bedoeld, meer als sarcasme naar de mooie idealen van links in het algemeen.
Beetje mislukt. blijkbaar

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:14

Als hij wordt afgeschaft raakt hij mij niet nee, ik heb een huis gekocht wat ik ook zonder HRA kan betalen (en het huis hiervoor ook al) En nee, zo rijk ben ik ook weer niet.

Maar hoezo en mijn starters dan? Alsof er de laatste jaren geen huizen bijgebouwd zijn. Starterswoningen (die nog steeds stervensduur zijn) voor (jawel) starters bedoelt. Jammer genoeg heb je daar nog steeds 2 inkomens voor nodig om dat te kunnen betalen en vaak niet de lage inkomens.

We kunnen natuurlijk ook wachten tot de zeepbel uitelkaar spat en iedereen met huizen zit die je nog niet eens voor een appel en een ei kwijt kunt omdat de markt dermate inelkaar is gezakt.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:21

Dan verschillen wij daar over van mening. Gezien de marktwerking denk ik dat het niet zo werkt zoals jij denkt.
Trouwens, ook hier in het westen zijn nog best betaalbare starters woningen op de markt.
En verder loop je een beetje achter, sinds de crisis is er bijna geen bank meer die op 2 inkomens een hypotheek verstrekt

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:40

Dat laatste zou best kunnen aangezien ik sinds 1,5 jaar al niet meer met het koop/verkoop traject bezig ben ;) Alleen nog met verbouwen :Y)

Even serieus... Verschillen van mening man natuurlijk altijd ;) Ik wil natuurlijk ook niet zeggen dat mijn oplossing de beste is. Als er een betere is die minder mensen benadeeld dan is dat natuurlijk beter.

Maar we zijn een beetje off-topic gegaan ;)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:28

jantergouw schreef:
CtjeLief schreef:
Racisme kun je niet 'vinden'..

Je kunt roepen wat je wilt, pas op het moment dat een rechter het als racisme veroordeelt is het ook echt zo. Voor die tijd zijn het loze, ongefundeerde beschuldigingen. Tenzij het er duimdik bovenop ligt, iets dat zelden het geval is.

Is hier ook terug te vinden.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:45

Ook Sadik Harchaoui, directeur van het multicultureel instituut, vindt dat er gesproken had moeten worden met de PVV. Nu blijft dat als een bijl boven de paarse besprekingen hangen.
Bronnetje

Dat bedoelt hij niet omdat hij zo graag de PVV zag regeren, maar dan was de PVV definitief uitgerangeerd geweest. Rutte en Wilders zagen dat allebei ook goed in en hebben het op een herenakkoord gegooid, door het CDA de zwarte piet toe te schuiven.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:55

Valt er wel gewoon te praten, of moeten er stadmilitairen wilder beschermen tegen aanslagen?

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:34

FaberSmid schreef:
Valt er wel gewoon te praten, of moeten er stadmilitairen wilder beschermen tegen aanslagen?

zou niet zo verkeerd zijn, met zoveel extremisten die het op Wilders gemunt hebben

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:37

Precies. Normaal gesproken zou hij geen bescherming nodig hebben, ongeacht wat hij zegt. Het zijn altijd dezelfden die doodsbedreigingen uiten.