de pil gaat uit het basispakket?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:20

MISTRAL94 schreef:
Ben ik het ook mee eens, waarom moet de zorgverzekeraar betalen voor jou anticonceptie.

Mee eens, als ze nou ook eens die vruchtbaarheidsonderzoeken en die IVF dr uit zouden mieteren? Hoop dat dit de volgende stap is. Prima dat het er is hoor maar dan wel als je dr voor kan kiezen in bv een uitgebreid pakket.

KiWiKo

Re: de pil gaat uit het basispakket?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 17:29

beter geboorte controle dan geboorte bevordering ..............

als moeder natuur niet wil dat je kinderen krijgt, dan is dat echt heel spijtig, maar dan is dat vpoor een reden zo.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:40

KiWiKo schreef:

als moeder natuur niet wil dat je kinderen krijgt, dan is dat echt heel spijtig, maar dan is dat vpoor een reden zo.........

Daar ben ik het helemaal mee eens. En waarom zouden wij daar voor moeten betalen? Net als die hertsel operatie van het maagdenvlies bij buitenlandse vrouwen, omdat een kerel ze andersniet meer moet, waarom moet zoiets vergoed worden vanuit het basispakket? :7

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:46

Ik ben 21 en student. Ja, ik heb die verantwoordelijkheid.. Maar het geld niet, ik kom nét rond (of net niet) in de maand. Maar heb toch weinig keus. Soort primaire levensbehoefte haha ;)
Edit: Wat ergens in het begin ook werd gezegd, je betaalt al 100 euro per maand voor je ziektekosten. Ik heb nooit wat, maar betaal wel de volle mep. Mag ik dan asjeblieft die pil houden zeg..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:43

Sneeuw88 schreef:
Ik ben 21 en student. Ja, ik heb die verantwoordelijkheid.. Maar het geld niet, ik kom nét rond (of net niet) in de maand. Maar heb toch weinig keus. Soort primaire levensbehoefte haha ;)
Edit: Wat ergens in het begin ook werd gezegd, je betaalt al 100 euro per maand voor je ziektekosten. Ik heb nooit wat, maar betaal wel de volle mep. Mag ik dan asjeblieft die pil houden zeg..

Tot je van de 1 op de andere dag wel ziek word ;) Of een ongeluk krijgt. Ik kreeg 5 jaar geleden een ongeluk, leverde me bijna 14 dagen ziekenhuis op vervolgens moest ik 2 maanden later bevallen wat uiteindelijk een keizersnede werd. Aan het einde van het liedje kreeg ik mijn no claim niet terug want er was een bedrag van bijna 45.000 euro gedeclareerd voor dat jaar. Daarvoor had ik nooit wat maar ik ben blij dat ik het niet zelf hoef te betalen :Y)

Chiqa: Ja daar kan ik me ook wel in vinden dat die dingen uit het pakket moeten maar zo heb ik wel meer dingen dat ik denk daar wil ik niet voor betalen.

Dat stuk over moeder natuur vind ik te makkelijk en te hard gezegd daar ben ik het niet mee eens.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:45

Sneeuw88 schreef:
Edit: Wat ergens in het begin ook werd gezegd, je betaalt al 100 euro per maand voor je ziektekosten.

Nee, je betaalt 100 euro voor een ziektenkostenverzekering. En dat het om een verzekering gaat, en niet een soort abonnement, is wel heel belangrijk!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:45

KiWiKo schreef:

Dat vind ik wel een hele harde uitspraak waar ik persoonlijk zeer zeker niet achter sta. (Overigens worden er maar 3 pogingen vergoed, het is echt wel een keertje klaar en over en uit)

Geldt die uitspraak ook voor de (ex) leukomiepatient die de rest van zijn leven (misschien nog wel 40 jaar!) medicatie voor 2500 euro per maand nodig heeft?
Of zeggen we dan ook, tja, als je kanker krijgt is dat heel spijtig, maar als moeder natuur wil dat je kanker krijgt dan is dat voor een reden zo en gaan we die medicatie ook niet vergoeden.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:09

KiWiKo schreef:

als moeder natuur niet wil dat je kinderen krijgt, dan is dat echt heel spijtig, maar dan is dat voor een reden zo.........

Daar ben ik heb echt niet mee eens. Je mag al maar 3 pogingen, dus die kosten betaal je zelf wel met je eigen ziektekosten door de jaren heen.

En van de pil mag op zich wel verwacht worden dat iedereen die wel kan betalen. Kan je dat echt niet, komt daar vast wel weer een regeling voor. Daarbij is het eigenlijk een paar jaar geleden al afgeschaft. Toen werd het ook door de aanvullende verzekeringen betaald.

Heb liever dat ze niet aan de jsf meedoen, dan weer op zorg (en onderwijs :() bezuinigen. Ja natuurlijk moet er bezuinigd worden, maar zonder goede zorg kunnen we gewoon niet, helemaal met de vergrijzing die nu echt dichtbij komt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:10

ik vind dat over geen kinderen kunnen krijgen wel een heel harde uitspraak..........je zal zelf maar in zo'n situatie komen te zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:04

En daar moeten wij dan allemaal maar voor dokken? Ook mensen die hier niets mee hebben? Ik bedoel als je de pil dr uithaald maar de rest dan ook niet?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:11

Dan moet ook de kraamhulp er maar uit.
Mensen kiezen er zelf voor om een kind te krijgen?! }:0

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:20

Maar de kinderen hebben er niet voor gekozen om geboren te worden. Dus dat blijft altijd de afweging...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:33

Kraamhulp is voor de moeder (niet voor het kind).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:36

Snoevie schreef:
ik vind dat over geen kinderen kunnen krijgen wel een heel harde uitspraak..........je zal zelf maar in zo'n situatie komen te zitten!

Ik ken een dergelijke situatie, en vind de uitspraak echt om van te kotsen... Wil je mensen kwetsen? Roep dit in een grote groep mensen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:37

Brainless schreef:
Kraamhulp is voor de moeder (niet voor het kind).

Dat weet ik niet. Een moeder die goed voor het kind kan zorgen is ook van belang voor het kind. Om eens een mooie Dr. Phil-uitspraak aan te halen: "if you care for the child, you take care of its mother". Ik denk dat het afschaffen van kraamzorg de kinderen tekort doet en daarom zou ik daar niet voor zijn.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:48

Shadow0 schreef:
Dat weet ik niet. Een moeder die goed voor het kind kan zorgen is ook van belang voor het kind. Om eens een mooie Dr. Phil-uitspraak aan te halen: "if you care for the child, you take care of its mother". Ik denk dat het afschaffen van kraamzorg de kinderen tekort doet en daarom zou ik daar niet voor zijn.

Helemaal mee eens! Van de kraamhulp krijg je zo veel informatie over hoe met zo'n klein babytje om te gaan, informatie over signalen waar je op moet letten qua gezondheid en wanneer je gelijk aan de bel moet trekken. Ze leert je verschonen op de manier die het beste voor de heupjes is, helpt met borstvoeding en zorgt vooral voor een hoop zelfvertrouwen. (tenminste, als je een goede kraamhulp hebt)

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:28

Anne_GTI schreef:
KiWiKo schreef:

Dat vind ik wel een hele harde uitspraak waar ik persoonlijk zeer zeker niet achter sta. (Overigens worden er maar 3 pogingen vergoed, het is echt wel een keertje klaar en over en uit)

Geldt die uitspraak ook voor de (ex) leukomiepatient die de rest van zijn leven (misschien nog wel 40 jaar!) medicatie voor 2500 euro per maand nodig heeft?
Of zeggen we dan ook, tja, als je kanker krijgt is dat heel spijtig, maar als moeder natuur wil dat je kanker krijgt dan is dat voor een reden zo en gaan we die medicatie ook niet vergoeden.

Ben ik het helemaal mee eens..

Kiwiko: Als je zo gaat beredeneren tsja dan kan je ook zeggen: 'Als je ernstig ziek word doordat je bent aangereden door een auto zal daar ook wel een rede voor zijn. Moeder natuur had dat gewild..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:12

Janine1990 schreef:
Snoevie schreef:

Ik ken een dergelijke situatie, en vind de uitspraak echt om van te kotsen... Wil je mensen kwetsen? Roep dit in een grote groep mensen.

precies wat ik bedoel. ik zou het zelf heel erg vinden als het mij later niet zal lukken zwanger te raken.

verder kan ik me helemaal vinden in de post van 91laura

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:15

Snap de ophef niet zo, beetje overtrokken

Chiqa schreef:
Prima dat het er is hoor maar dan wel als je dr voor kan kiezen in bv een uitgebreid pakket.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:16

Sneeuw88 schreef:
Ja, ik heb die verantwoordelijkheid.. Maar het geld niet, ik kom nét rond (of net niet) in de maand. Maar heb toch weinig keus. Soort primaire levensbehoefte haha ;)

Maar je bent toch samen? Tenminste, ik vind dat je allebei voor anticonceptie mag zorgen :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:20

Tja we kunnen er wel over zeuren dat het dan een beetje duur word maar een kind krijgen en houden is nog duurder ;)
en idd wat heino zegt er samen voor betalen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:39

Ik snap nog steeds die ophef niet, als ze alleen de pil zouden vergoeden wanneer het echt nodig is, ik bedoel wanneer de vrouwen echt door de grond gaan van de pijn in hun buik tijdens de menstruatie. Wat ik veel erger vind is dat de krukken en de rollators uit het pakket gaan. Die oudere mensen hebben al zo weinig. En dan wordt er nog veel meer uit het pakket gehaald. Het is bij wijze van 20 euro in de drie maanden, dat is de standaard anticonceptie naar mijn idee. Het is overigens ook een en al troep die je je lijf in brengt. Ik slik de pil niet meer, als ik het wil doen doet mijn vriend maar lekker een pretballonnetje om ;) Dit is mijn mening...

Wilde dit gewoon even kwijt... dus geen negatieve berichten aub!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:46

Krukken en rollators zijn voor oude mensen van weinig nut, hoor. Die hebben meer baat bij een scootmobiel (en weet niet of dat nog in het pakket zit). Krukken en rollators worden vaker gebruikt bij de revalidatie en je ziet tegenwoordig toch gauw dat mensen dat apparaat aan de kant mieteren en zelf gewoon op stap gaan :+ Ik heb een tijdje terug trouwens zelf ook gebruik gemaakt van de krukken regeling, had last van mijn voet (wrattenbehandeling) en kon daardoor niet lopen en kreeg zo gratis krukken mee. Heel fijn, maar voor die ene keer had ik er ook gerust wat voor willen betalen.

Vind het echter wel vervelend dat de pil er uit gaat. Heb er nu nog geen last van, en later misschien ook niet (heb volgens mij een aanvullend pakket), maar stel dat ik het niet meer vergoed zou krijgen... Ik ben student en heb geen vast inkomen. Ik zou het toch knap vervelend vinden (en ik denk ook alle andere mensen die met mij te maken krijgen) als ik mijn heftige menstruatie weer terug krijg (gepaard met pijn, maar vooral veel emoties). Ik gebruik het dit moment vanwege twee redenen (menstruatie en als anticonceptie) en dat is toch ook omdat ik niet meer helemaal op het condoom vertrouw :+ Dacht vroeger altijd dat er toch wel flink wat moet gebeuren, wil er eentje scheuren, maar ben toch blij dat ik al die tijd de pil heb geslikt, anders had ik regelmatig gestressed met een staafje in mijn hand gezeten.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:54

Hoezo krukken en rollators zijn van weinig nut.
Mijn vader heeft een rollator sinds kort door een hersenbloeding, als hij dat ding niet had kan hij niet lopen.
En zelf kopen, kan wel gelukkig bij mijn ouders, maar er zijn zat ouderen die ze niet kunnen kopen.

Scootmobiel word betaald vanuit de WMO (gemeente)

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:36

Het ging om krukken/rollators voor ouderen. Volgens mij worden die tegenwoordig nauwelijks nog gebruikt en is een scootmobiel dan veel handiger.

Verder wat betreft krukken/rollators, ja soms zijn ze gewoon nodig net als dat je een gebroken been hebt, dan heb je ook een kruk nodig. Maar ik zei zelf al dat ik dat dan voor die periode best zelf wil betalen, zo duur is dat helemaal niet. En als je ze langere tijd nodig hebt, dan zal er wel weer een aanvullend pakket zijn wat dat dekt.