zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:55

:j Vooral criminelen zouden het moeilijk gaan krijgen als VVD en PVV samen zouden gaan regeren. Allochtonen die al hier wonen en zich gedragen en netjes werken zouden er alleen maar voordeel bij hebben.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:57

8nnemiek schreef:
:j Vooral criminelen zouden het moeilijk gaan krijgen als VVD en PVV samen zouden gaan regeren. Allochtonen die al hier wonen en zich gedragen en netjes werken zouden er alleen maar voordeel bij hebben.

Inderdaad, omdat de allochtonen die het voor andere "verpesten" aangepaktt zouden worden

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:03

Wat zijn jullie toch altijd bezig over criminelen, al dan niet allochtoon.

Terwijl je daarbij voorbij gaat aan wat een rechts kabinet eigenlijk voorstaat. Dat vooral gewone mensen met een baan die niet te gek goed betaald het moeilijk gaan krijgen in de crisis en met een rechts kabinet nog moeilijker.

Zo maar één van de voorstellen die het zou hebben gehaald volgens mij:

- huisarts onder het eigen risico zorg brengen
- eigen risico zorg verhogen

En wat denk je dat dat in de praktijk betekent?
Voor mijn (met een inmiddels heel aardig inkomen) helemaal niets. Ik eet geen boterham minder als ik de huisarts zelf moet betalen.

Maar voor een hele grote groep mensen met kinderen dus wel. Ik voorzie dat in een aantal gevallen mensen te laat of niet bij de huisarts terecht komen. Omdat gezinnen dat eigen risico niet kunnen betalen.

Dat gecomineerd met
- meer marktwerking in de zorg (en dat is iets anders dan wat geld naar verpleeghuizen om Wilders tevreden te stellen)..

Gaat een voor gewone mensen onbetaalbare zorg opleveren.

Het maffe is dat ik uit solidariteit link heb gestemd, ik wil wel betalen voor de mensen die de huisarts niet kunnen betalen. Terwijl veel mensen die het straks niet meer kunnen betalen, dus rechts hebben gestemd. Allemaal op basis van een hoop populistisch gewauwel van onze rechtse voormannen.

Ik kan er met de kop niet bij, echt niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:09

VVD wil de uitkeringen nog eens met 100 euro verlagen.. daar ben ik ook tegen. PVV is op dat punt vrij links ingesteld. Die kijken meer naar de arme mensen en willen het geld weghalen bij de rijken en de overheid. Terwijl VVD zelfs die absurde bonussen goedkeurt..
Ook daarvoor zou ik dus graag de PVV erbij hebben gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:11

En weet je wat nou zo jammer is? Door dit spelletje weet je eigenlijk bijna zeker dat de PVV bij de volgende verkiezingen de grootste wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:13

Anya schreef:
Wat zijn jullie toch altijd bezig over criminelen, al dan niet allochtoon.

Terwijl je daarbij voorbij gaat aan wat een rechts kabinet eigenlijk voorstaat. Dat vooral gewone mensen met een baan die niet te gek goed betaald het moeilijk gaan krijgen in de crisis en met een rechts kabinet nog moeilijker.

Zo maar één van de voorstellen die het zou hebben gehaald volgens mij:

- huisarts onder het eigen risico zorg brengen
- eigen risico zorg verhogen

En wat denk je dat dat in de praktijk betekent?
Voor mijn (met een inmiddels heel aardig inkomen) helemaal niets. Ik eet geen boterham minder als ik de huisarts zelf moet betalen.

Maar voor een hele grote groep mensen met kinderen dus wel. Ik voorzie dat in een aantal gevallen mensen te laat of niet bij de huisarts terecht komen. Omdat gezinnen dat eigen risico niet kunnen betalen.

Dat gecomineerd met
- meer marktwerking in de zorg (en dat is iets anders dan wat geld naar verpleeghuizen om Wilders tevreden te stellen)..

Gaat een voor gewone mensen onbetaalbare zorg opleveren.

Het maffe is dat ik uit solidariteit link heb gestemd, ik wil wel betalen voor de mensen die de huisarts niet kunnen betalen. Terwijl veel mensen die het straks niet meer kunnen betalen, dus rechts hebben gestemd. Allemaal op basis van een hoop populistisch gewauwel van onze rechtse voormannen.

Ik kan er met de kop niet bij, echt niet.

Het gaat er om waar nederland voor heeft gestemd en dat is een rechtser kabinet, maar daar wordt nu niet naar geluisterd en dat is schandalig. CDA krijgt niet voor niets minder stemmen, zo'n partij mag dan ook niet bepalend zijn.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:14

Het is stomweg kiezersbedrog als je een winnende partij niet mee laat regeren!
Verder waren we qua sociaal beleid een stuk beter af geweest met de PVV erbij.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:22

ik weet wel dat Nederland deels rechtser heeft gestemd, maar ik vraag me oprecht af of dat deel dat rechtser heeft gestemd (en dat zijn vaker mensen met een lager inkomen) wel enig idee heeft waar ze voor gestemd hebben.

Mijn tijd zal het wel duren. En ik kan me veroorloven gewoon naar de dokter te gaan, of ze dat nu in het eigen risico stoppen of niet. Maar triest vind ik het wel. Mensen laten zich echt prachtig bedonderen en gaan dan zelf om het hardst roepen hoe sociaal het beleid van rechts is ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:23

Vala schreef:
Het is stomweg kiezersbedrog als je een winnende partij niet mee laat regeren!
Verder waren we qua sociaal beleid een stuk beter af geweest met de PVV erbij.

Zo werkt het niet in een representatieve democratie waarbij een groep partijen die samen een meerderheid hebben het eens moeten zijn.
Als je dat denkt, snap ik waarom je een rechts kabinet sociaal vindt ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:25

Anya schreef:
ik weet wel dat Nederland deels rechtser heeft gestemd, maar ik vraag me oprecht af of dat deel dat rechtser heeft gestemd (en dat zijn vaker mensen met een lager inkomen) wel enig idee heeft waar ze voor gestemd hebben.

Mijn tijd zal het wel duren. En ik kan me veroorloven gewoon naar de dokter te gaan, of ze dat nu in het eigen risico stoppen of niet. Maar triest vind ik het wel. Mensen laten zich echt prachtig bedonderen en gaan dan zelf om het hardst roepen hoe sociaal het beleid van rechts is ;)

Juist de hogere inkomens stemmen vaker VVD.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:31

Brainless, dan moet je echt de statistiekjes even erbij pakken. Want dat is dus niet zo ;)
Er is een redelijke kern van VVD stemmers, die idd uit hogere inkomens bestaat.

Maar ik had het niet over alle VVD stemmers maar over rechtse stemmers. En zowel bij de aanwas van Wilders, als bij de aanwas van een groeiende VVD zitten vooral stemmers met relatief lagere inkomens. Die dus relatief sneller worden geraakt door rechtse maatregelen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:36

Ik heb van mensen (met een hogere inkomen) begrepen dat ze eigenlijk PVV wilde stemmen maar toch (ivm met de grote van de partij) op de VVD hebben gestemd.

ps heb je dat statistiekje voor mij?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:41

Niet hier, wel op het werk, stembureau-uitslagen per buurt laten een ander beeld zien ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:42

Vreemd eigenlijk, want op zijn immigratiebeleid na, heeft Wilders volgens mij eerder SP-achtige neigingen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:44

ik vond wel deze online.
Citaat:
Hetzelfde onderzoek geeft aan dat de PVV relatief sterk vertegenwoordigd is in de groep mensen met een modaal of net iets hoger inkomen en met een MBO-diploma. Het gaat dus om mensen met een diploma op zak en met een eigen inkomen. Soms met een sterke positie, soms ook niet. Je zou ze voor een deel ook kunnen typeren als mensen die voorheen op Hans Wiegel stemden: mensen die zich beschouwen als ‘hardwerkende Nederlanders’ en die vinden dat je ‘normaal’ moet doen. Mannen zijn oververtegenwoordigd.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:46

Kortom: de mensen die het meeste last hebben van maatregelen. Want ze verdienen niet genoeg om de schouders op te halen, en wel genoeg om voor alles te moeten betalen.

En daarom begrijp ik het stemgedrag dus helemaal niet.

Maar zoals gezegd: mijn tijd zal het wel duren. De rechts populisten houden het gemiddeld nooit zo heel lang vol met zoveel zetels :)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:50

ander onderzoek

Citaat:
Het onderzoek focuste zich meer op de interesses van de PVV-stemmer. En hieruit bleek toch dat de PVV-stemmer overwegend laagopgeleid is - 41% volgde een mbo als hoogste opleiding- vooral man is en behoudend georiënteerd.
Maar de PVV’er blijkt ook hedonistisch aangelegd. Hij wil graag uitbundig leven en in het middelpunt van de belangstelling staan. De PVV’er is gek op André Hazes, boerenkool met worst en het café om de hoek. Hij houdt van actie (paintball bijvoorbeeld) en spanning. Hij is ontevreden met de wereld, maar niet met zijn eigen leven. Hij heeft weinig vertrouwen in de overheid, trekt zich weinig aan van het oordeel van anderen en bekritiseert anderen eerder.Tegelijkertijd schuwt hij niet het gebruik van een leugentje om een probleem op te lossen (33% tegen 18% van niet PVV-stemmers) en maakt hij ook eerder misbruik van iemands vertrouwen dan de niet PVV’er .

Tegen de regels
Opmerkelijk is dat de PVV-stemmer voorstander is van law and order, maar hij accepteert daarentegen eerder het gebruik van geweld dan de niet PVV-stemmer en hij houdt zich vaker niet aan de regels: 41% antwoordt ja op de vraag ‘voor de spanning doe ik soms dingen die tegen de regels zijn’ (tegen 19% van de niet PVV-stemmers).
De focus op het lichamelijke, het materiële, actie en spanning valt op in dit onderzoek, maar ook dat hij daar dus eigenlijk niet tegen kan. Want de PVV’er wordt sneller nerveus dan de niet PVV ‘er.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:51

Rechts en links in de politiek heeft geloof ik een beetje een gekke naam gekregen.
Vroeger was rechts conservatief en 'voor de rijken' en links liberaal en sociaal.

Soms lijkt rechts nu wel voor de anti-immigranten (om het zo maar te noemen) en links voor de migrantenknuffelaars (om het zo maar botweg te noemen om de verschillen duidelijk te maken)

Ik ben eigenlijk net zo links als Femke Halsema maar toch zou ik niet op haar stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:56

Anya schreef:
ander onderzoek

Citaat:
Het onderzoek focuste zich meer op de interesses van de PVV-stemmer. En hieruit bleek toch dat de PVV-stemmer overwegend laagopgeleid is - 41% volgde een mbo als hoogste opleiding- vooral man is en behoudend georiënteerd.
Maar de PVV’er blijkt ook hedonistisch aangelegd. Hij wil graag uitbundig leven en in het middelpunt van de belangstelling staan. De PVV’er is gek op André Hazes, boerenkool met worst en het café om de hoek. Hij houdt van actie (paintball bijvoorbeeld) en spanning. Hij is ontevreden met de wereld, maar niet met zijn eigen leven. Hij heeft weinig vertrouwen in de overheid, trekt zich weinig aan van het oordeel van anderen en bekritiseert anderen eerder.Tegelijkertijd schuwt hij niet het gebruik van een leugentje om een probleem op te lossen (33% tegen 18% van niet PVV-stemmers) en maakt hij ook eerder misbruik van iemands vertrouwen dan de niet PVV’er .

Tegen de regels
Opmerkelijk is dat de PVV-stemmer voorstander is van law and order, maar hij accepteert daarentegen eerder het gebruik van geweld dan de niet PVV-stemmer en hij houdt zich vaker niet aan de regels: 41% antwoordt ja op de vraag ‘voor de spanning doe ik soms dingen die tegen de regels zijn’ (tegen 19% van de niet PVV-stemmers).
De focus op het lichamelijke, het materiële, actie en spanning valt op in dit onderzoek, maar ook dat hij daar dus eigenlijk niet tegen kan. Want de PVV’er wordt sneller nerveus dan de niet PVV ‘er.

Goh wat zijn die pvv stemmers allemaal domme mensen zeg :roll: Wat wil je nu helemaal zeggen met dit generaliserende onderzoekje en wat heeft het in vredesnaam voor nut, het zet alleen PVV stemmers in de zeik, want ze worden neergezet als een tokkie met schakelkettingen om hun nek, hangend aan de bar met een pilsje luisterend naar andre hazes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:57

Nicolletje schreef:
Vreemd eigenlijk, want op zijn immigratiebeleid na, heeft Wilders volgens mij eerder SP-achtige neigingen.

Volgens mij ook, alleen zijn immigratiebeleid wordt er echter uitgelicht.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:00

Wat betreft dat onderzoek, het valt me op dat er van alles wordt bijgehaald om de PVV-stemmer in de zeik te zetten door tegenstanders. Niet hoger dan MBO-niveau? Dat dit alles erbij wordt gehaald getuigt door de tegenstanders nog niet eens van een kleuterniveau. Ik vind het serieus denigrerend en misselijkmakend. :r

Edit: Post aangepast, quote was onjuist.
Laatst bijgewerkt door MamboBeach op 18-06-10 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:00

waar staat dat PVV stemmers tokkie zijn??
Ik zie dat niet staan. Er staat dat ze gemiddeld een mbo-opleiding hebben (dat is dus niet dom, maar een normaal iq), dat ze wel vaker voor zichzelf kiezen (mag in Nederland) en dat ze houden van gewoon eten als boerenkool en actie en spanning. Paintball hebben ze zelf vaker opgegeven als leuke activiteit. Ook al niks mis mee. Het stikt in Nederland van de Paintballcentra.

Jij maakt er iets negatiefs van. Terwijl het gewoon een onderzoek betreft dat mensen zelf hebben ingevuld.

Zou je het wel gewoon hebben gevonden als er van de VVD-stemmer had gestaan dat ze vaker een hbo of hoger opleiding hebben, houden van golf en vaker naar bijzondere bestemmingen in het buitenland gaan en vaker in een landhuis wonen? Want ook dat is waar namelijk ;)
Laatst bijgewerkt door Anya op 18-06-10 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:01

Idd, op de immigratiestandpunten na, is pvv érg links

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:02

Ik ga ook paintballen vanavond, met grotendeels hbo-ers :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:04

faye schreef:
En weet je wat nou zo jammer is? Door dit spelletje weet je eigenlijk bijna zeker dat de PVV bij de volgende verkiezingen de grootste wordt.

Ja, wat mij betreft zetten de de PVV nu buiten spel, plettert het kabinet over een paar maanden alsnog uit elkaar en gaan we weer naar de stembus.. Als de PVV geen kans heeft gehad om mee te regeren stem ik weer voor ze.

Anders is het echter als het kabinet is gevormd, de PVV heeft meegedaan en de boel geklapt is door de PVV, dan denk ik dat ik op mijn 2e keuze ( VVD ) zou stemmen met een nieuwe gang naar de bus..

Maar goed dit is offtopic..