Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:jantergouw schreef:En nu zegt Femke Halsema hetzelfde. GL steunt zelfs een motie voor een kamerdebat hier over, gedaan door de PVV. Ze voelen dat dit als een schaduw boven een nieuw kabinet zal blijven hangen. Ik hoop dat die Verhagen zijn poot stijf houdt en als een echte vent niet terug komt op zijn woorden. Dan zou het nog wel eens heel verrassend uit kunnen gaan pakken met de verkiezingen volgend jaar.
CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen moet uitleggen waarom hij weigert met de PVV te onderhandelen en daarmee een rechts kabinet blokkeert. Dat zei GroenLinks-leider Femke Halsema maandag na haar gesprek met informateur Herman Tjeenk Willink.
Wat Halsema betreft verschaft Verhagen die duidelijkheid in een debat in de Tweede Kamer waar ook de vorige informateur Uri Rosenthal aanwezig is. PVV-leider Geert Wilders wil zo'n debat en ook GroenLinks en D66 zijn daar voor. Halsema wil van Verhagen inhoudelijke argumenten horen waarom hij niet met Wilders aan tafel wil. Komen die er niet, dan is het beter dat het CDA toch met de VVD en de PVV gaat onderhandelen.
Halsema was ingenomen met opmerkingen van VVD-leider Mark Rutte die maandag stelde dat hij paars-plus niet zal blokkeren. „Een interessante uitspraak, een eerste stap in de goede richting.”
Bron:De Telegraaf
Als zij dat zo graag willen waarom gaan zij dan niet mee met VVD en PVV?
Vormen hun toch een kabinet? VVD,PVV,GL,en D66.
Ze banketstaaf allemaal over de andere partijen maar doen zelf niet mee.
gohya schreef:Ja dat weet ik dat ze fel tegenstander zijn.
Maar dan moeten ze niet de ander puschen als ze zelf geen water bij de wijn willen doen.
De hele politiek is Ikke,ikke,ikke en de rest kan stikke.
Allemaal eigen ik.
gohya schreef:Ik heb veel debatten gezien op t.v. en ja ze gaan soms flink tekeer.Maar wie gaat er niet tekeer?elke partij zowat.
Elke partij wil laten zien dat ze vechten voor hun kiezers.
Maar dat zegt niet dat wat ze willen ook erdoor komt.
Ik mag Femke best wel en ze wil alleen maar goeds voor nederland,maar ze word weg gedrukt door de grotere partijen helaas.
sarabande schreef:gohya schreef:Ik heb veel debatten gezien op t.v. en ja ze gaan soms flink tekeer.Maar wie gaat er niet tekeer?elke partij zowat.
Elke partij wil laten zien dat ze vechten voor hun kiezers.
Maar dat zegt niet dat wat ze willen ook erdoor komt.
Ik mag Femke best wel en ze wil alleen maar goeds voor nederland,maar ze word weg gedrukt door de grotere partijen helaas.
Dat weerspreekt jouw ikke ikke ikke toch. Ik begrijp niet dat er ook maar iemand is die denkt dat Geert een aanvaardbare regeerder is gezien zijn gedragingen de laatste jaren. Igg weten ze in Den Haag dat hij dat niet is en de enige die dat niet durft uit te spreken is Verhagen. Hij kondigde toch een congres aan voor hij een beslissing nam. Typische CDA achterbaksheid.
Cowboy55 schreef:Natuurlijk is Wilders (mag jij Geert zeggen?) geen aanvaardbare regeerder! Laat hem dat dan dus bewijzen, dan klapt de zeepbel, schuiven de proteststemmers weer terug naar SP of de volgende partij op de rechtervleugel en dat was dan: Wilders weg en PVV weg.
Immers: hoe gaat het met rechts Frankrijk zonder Le Pen. Rechts Oostenrijk na Haider? Juist ja. Laat Wilders zijn ding doen, dan is 'ie het snelste weg. Voorspelling: kabinet met VVD, Wilders gaat 'los' in zijn inhoudsloosheid, VVD of andere coalitiepartij laat de boel klappen want 'asociaal beleid' van Wilders, helft PVV stemmers denkt: tja, eigenlijk kan dit ook ECHT niet, PVV wordt fagestraft bij volgende verkiezingen, Wilders vertrekt naar VS (Nederland is te klein voor mij), PVV valt uit elkaar, Dion Graus gaat weer weerman spelen bij lokale televisie Simpelveld (sorry als u daar vandaan komt).....THE END
Cowboy55 schreef:gohya schreef:@Cowboy55 Je zal nog raar opkijken straks.
Onderbouw je dat nog verder? Of ga je voor de PVV-insteek van de losse kretologie? In dat laatste geval: NIETES!
gohya schreef:@cowboy55.helft PVV stemmers denkt: tja, eigenlijk kan dit ook ECHT niet, PVV wordt afgestraft bij volgende verkiezingen.
Geloof je dat nou echt? PVV stemmers denken zo echt niet hoor.
Die weten dat het wél zo kan,en daarom stemmen ze ook op PVV.
gohya schreef:Ja dat weet ik dat ze fel tegenstander zijn.
Maar dan moeten ze niet de ander puschen als ze zelf geen water bij de wijn willen doen.
gohya schreef:@jameyskatje.
Dat mag uiteraard,alleen ik heb een andere mening.
We zullen zien wie aan het kortste eind trekt.
Wat we nu doen is voor oordelen,allemaal.
Afwachten is het enige oordeel.
gohya schreef:@Heino.
Op welk punt willen GroenLinks en D66 geen water bij de wijn doen? Ik vind dit nogal een beschuldiging...
Op het punt dat ze wél samen willen werken met PVV.
Beide hebben idd gezegd het niet te willen.
Doen ze water bij de wijn,dan zouden ze kunnen zeggen; oke we willen wel onderhandelen met de PVV.