Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:53

Ja maar dit is nog "maar " Joran zijn tweede moord waarschijnlijk, dus ik vind het wel raar dat hij slordig eindigt. En niet een beetje slordig, maar gewoon de hotelkamer op zijn eigen naam enz.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:54

kwantiteit heeft er niks mee te maken, hij is al met van alles weggeraakt. Dat is het gevoel dat belangrijk is

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:03

Nu op het nieuws:

Joran is onderweg naar de grens van Peru om daar overgedragen te worden aan hun, De staf is daar 25 tot 30 jaar , Hij word NIET naar nederland overgelevert het is geen belang voor nederland om hem te hebben..
Op de beelden dat hij onderweg is naar Peru is hij wel geboeit en zegt meneer ineens niets meer, Was bij zaak holloway wel anders, politie mensen deden zelfs de raampjes open zodat camera's er beter bij konden om te filmen :+

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:08

Specials schreef:
Nu op het nieuws:

Joran is onderweg naar de grens van Peru om daar overgedragen te worden aan hun, De staf is daar 25 tot 30 jaar , Hij word NIET naar nederland overgelevert het is geen belang voor nederland om hem te hebben..
Op de beelden dat hij onderweg is naar Peru is hij wel geboeit en zegt meneer ineens niets meer, Was bij zaak holloway wel anders, politie mensen deden zelfs de raampjes open zodat camera's er beter bij konden om te filmen :+

Zodra we hier geen aandacht meer aan hem besteden, is het over met de leut voor meneer. Raakt ie gewoon in de vergetelheid, auw wat zal m dat zeer doen!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:51

lekker daar laten creperen!!!
iemand zoals hij kunnen we maar beter kwijt zijn... banketstaaf voor zn moeder maar wie weet wat hij anders nog allemaal uit gaat halen!!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:54

*\o/*

Citaat:
'In mei 2009 ben ik met mijn vader naar Peru geweest om aldaar (Lima) Nederlandse gevangenen te bezoeken. Ik had namelijk op televisie diverse reportages gezien over de vreselijke leefomstandigheden in gevangenissen in het buitenland en met name in Peru.
Ik heb via de ambassade in den Haag (en Lima) het voor elkaar gekregen dat we de Nederlandse gevangen daadwerkelijk ín de gevangenis konden bezoeken. Wat ik daar aantrof was onbeschrijflijk. Overvol, de hitte, de misselijkmakende stank, de doelloosheid dag in dag uit ... Ik werd er hartstikke depressief van.

Zonder uitzondering zijn de gevangenen ooit betrapt op het bij zich hebben van kilo's harddrugs (cocaïne) en dat is super stom natuurlijk. Hun straffen bedragen gemiddeld zo'n 15 à 25 jaar (!) ...
De bezochte gevangenis in Callao (Lima) werd ooit gebouwd voor 800 gedetineerden, maar thans verblijven er bijna 4.000 (vijfvoudige! aantal). Er wordt gestolen, verkracht en geïntimideerd. Er vindt regelmatig (zelf)moord plaats.
De gestraften vrezen dagelijks voor hun leven ... Bewakers zijn corrupt en agressief.
Er is geen enkele privacy. Gevangenen trachten met z'n tweeën op een eenpersoons dun matje op de vuile betonvloer 's nachts nog iets te slapen maar het gekrijs en gehuil van de medegevangenen gaat door merg en been. Op de eettafels, in de vensterbanken, op elke traptrede, tussen de afvaltonnen, de uitwerpselen ... overal liggen de gevangenen.

De hitte en stank zijn 's zomers ondraaglijk! Het eten (iedere dag wat grauwe rijst en in water gekookte groente) is te goor om aan te raken en velen hebben ziektes, wonden, continu diarree. Het is mensonterend wat we gezien hebben. De Nederlandse gevangenen huilden en smeekten om hulp . . . . Bezoek krijgen ze nooit, hun families hebben hen laten vallen, ze zijn eenzaam.

Bron; http://www.gevangeninperu.nl/

Heerlijk! :D Succes Joran!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:58

Ik snap niet wat er heerlijk is aan het bovenstaande.. Sorry maar dat wens ik geen elk mens toe.. Zelfs Joran niet als hij schuldig bevonden moet worden ( want dat moet eerst! ).. We leven toch zeker niet meer in de middeleeuwen dat we het fijn vinden om zo met andere mensen om te gaan?? Maakt niet uit wat hij gedaan heeft en ik vind ook dat hij gestraft moet worden.. Maar kom op zeg.. We zijn toch mensen, geen beesten?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:01

Nessah schreef:
Ik snap niet wat er heerlijk is aan het bovenstaande.. Sorry maar dat wens ik geen elk mens toe.. Zelfs Joran niet als hij schuldig bevonden moet worden ( want dat moet eerst! ).. We leven toch zeker niet meer in de middeleeuwen dat we het fijn vinden om zo met andere mensen om te gaan?? Maakt niet uit wat hij gedaan heeft en ik vind ook dat hij gestraft moet worden.. Maar kom op zeg.. We zijn toch mensen, geen beesten?

Mee eens. Als ik die tekst lees, dan wens ik dat niemand toe. Zelfs de grootste seriemoordenaar niet. Bah.

Als hij schuldig wordt bevonden, dan mag hij van mij in een betere cel zitten.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:02

Ik kan ook niet zeggen dat ik het heerlijk vind dat hij daar nu waarschijnlijk moet zitten, maar eerlijk is eerlijk hij doet dingen die niet kunnen en die prijs gaat ie nu betalen.

Ben alleen benieuwd offie niet heel gevaarlijk is geworden als hij in 25 jaar weer op vrije voeten is? Van zo'n gevangenis wordt niemand een 'goed mens' denk ik zo.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:04

Pikeur schreef:
Ik kan ook niet zeggen dat ik het heerlijk vind dat hij daar nu waarschijnlijk moet zitten, maar eerlijk is eerlijk hij doet dingen die niet kunnen en die prijs gaat ie nu betalen.

Ik heb 'm liever daar dan hier waar alle luxe is en hij na 7 jaar weer terug is. Ben het helemaal eens met je laatste zin!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:06

Kijk we kunnen allemaal wel zeggen het is niet menswaardig daar en daar hebben jullie ook gelijk in, Maar wat hij (waarschijnlijk) die meisjes heeft aangedaan is ook niet menswaardig en het is ook niet menswaardig voor de nabestaande van de meisjes..

maar laten we eerst maar eens afwachten of hij het echt gedaan heeft, Ik denk het wel maar toch is hij onschuldig tot het tegendeel is bewezen...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:07

Hier na 7 jaar terug? Mocht het bewezen worden en hij zal hier zijn straf uitzitten ( wat niet gaat gebeuren maar stel) is hij sowieso niet over 7 jaar terug. Daarnaast zal hij tbs krijgen en zal hij eerst begeleid worden om terug te keren in de maatschappij.

Daar zit hij 25(?) jaar in de cel.. Dan is hij opeens vrij, heeft dan nog veel meer moorden gezien, verkrachtingen gezien ( of misschien zelf wel) en dan is hij opeens vrij.

Sorry.. Maar het bovenste heb ik dan toch vele malen liever.. En de opmerking dat het zijn prijs is die hij moet betalen.. Dus een verkrachter moet ook maar verkracht worden? Nee sorry, ik denk daar echt totaal anders over.. Natuurlijk moet hij gestraft worden, maar niet op een middeleeuwse manier.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:08

Sjah, of je moet onder een steen leven maar doorgaans als je een misdrijf pleegt in peru dan weet je waar je aan begint.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:08

Dan kun je ook zeggen dat hij de doodstraf moet krijgen, want hij heeft iemand vermoord. Dat vind ik ook niet kunnen. Ik gun hem zeker geen luxeleven, maar een aantal jaar (zo veel mogelijk natuurlijk) in een cel onder menselijke omstandigheden.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:10

Dribbel schreef:
Dan kun je ook zeggen dat hij de doodstraf moet krijgen, want hij heeft iemand vermoord. Dat vind ik ook niet kunnen. Ik gun hem zeker geen luxeleven, maar een aantal jaar (zo veel mogelijk natuurlijk) in een cel onder menselijke omstandigheden.

Geen aanval gewoon een normale vraag..
Wat versta jij onder menselijke omstandigheden, Die in nederland zijn namelijk imo te zacht en die in peru weer TE..

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:11

Ik weet niet of ik alles geloof.. ze zeggen dat het ook de maffia kan zijn die wraak op hem willen nemen.
Vind ik ook wel iets achter zitten, ga dus ook geen enkel vuil woord over hem zeggen zolang het precieze verhaal niet bekend is.
Wil binnenkort beginnen in het boek van zijn verhaal over Nathalee Holloway.

Een paar jaar gevangenis is volgens sommige zo slecht nog niet met al die 'luxe', maar het ergste is dat al je vrijheid en persoonlijkheid afgepakt word, niet de cel zelf of de dagindeling, plus dat je voor alles moet betalen.
Laatst bijgewerkt door Loiz op 04-06-10 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:11

In dat soort landen wéét je inderdaad waar je aan begint als je iets uitspookt. Het is heel sneu voor hem, maar hij is toch echt verantwoordelijk voor zijn eigen daden (als hij het gedaan heeft). Dat hij daar dan in een middeleeuwse gevangenis komt te zitten is vreselijk, maar zijn eigen domme stomme fout.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:12

Sorry maar ik kan echt geen medelijden met hem hebben..
Hij heeft een misdrijf gepleegt en hij wist dondersgoed dat hij verkeerd bezig was. :Y)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:13

Specials schreef:
Dribbel schreef:

Geen aanval gewoon een normale vraag..
Wat versta jij onder menselijke omstandigheden, Die in nederland zijn namelijk imo te zacht en die in peru weer TE..

1 persoon per cel. Elke dag even in de buitenlucht. Normaal eten waar je niet ziek van wordt (geen 5 sterren maatlijd hoor). Als je ziek bent kan er een doktor komen. Een plek waar verkrachting en moord niet aan de orde van de dag zijn enz.

Peru en Nederland zijn twee uitersten. Ik zou ook niet willen dat hij in een beveiligd hotel komt te zitten ofzo, maar het moeten wel omstandigheden zijn waar iemand in kan leven.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:13

Storm76 schreef:
In dat soort landen wéét je inderdaad waar je aan begint als je iets uitspookt. Het is heel sneu voor hem, maar hij is toch echt verantwoordelijk voor zijn eigen daden (als hij het gedaan heeft). Dat hij daar dan in een middeleeuwse gevangenis komt te zitten is vreselijk, maar zijn eigen domme stomme fout.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Al wens je niemand zo een gevangenis toe, je weet dat ze bestaan daar, en dat je gewoon geen gekke dingen uit moet halen in zulke landen. Daar is het systeem nu eenmaal niet zoals in Nederland.

Nogmaals, ik wens het hem niet toe, maar ik krijg ook wel een beetje een eigen schuld dikke bult gevoel eerlijk gezegd

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 17:13

Echt bizar, die omstandigheden zoals ze hierboven zijn beschreven. Zou echt niet moeten kunnen in deze tijd.

Desalniettemin hoop ik dat Joran het even niet al te gemakkelijk krijgt. En vooral in de vergetelheid raakt inderdaad!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:14

Juist Dribbel, ik denk dat een gevangenis een plek moet zijn waar je bovenal veilig bent. Voor zowel aanvallen van medegevangenen, bewakers en ziektes. Dat er geen luxe is, vind ik meer dan begrijpelijk, het is ook geen hotel.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:14

Goof schreef:
Echt bizar, die omstandigheden zoals ze hierboven zijn beschreven. Zou echt niet moeten kunnen in deze tijd.

Desalniettemin hoop ik dat Joran het even niet al te gemakkelijk krijgt. En vooral in de vergetelheid raakt inderdaad!

Op national geo komt er vaak een docu over hardest prisons en daar komt peru in voor.
Best interessant om een keer een kijkje te nemen in die wereld.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:15

Storm76 schreef:
Juist Dribbel, ik denk dat een gevangenis een plek moet zijn waar je bovenal veilig bent. Voor zowel aanvallen van medegevangenen, bewakers en ziektes. Dat er geen luxe is, vind ik meer dan begrijpelijk, het is ook geen hotel.

Je vat mooi samen wat ik dacht. +:)+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 17:16

Oh interessant, ja ik heb die docu's wel eerder bekeken inderdaad. Ben altijd wel geboeid door dat soort dingen. Echt mensonterend, zeker het feit dat er geen normaal sanitair, voedsel en slaapplek is.