En ze zijn maar zo kort klein....
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nicole3939 schreef:Meer bevestiging heb je niet nodig toch?
Maar dat is inderdaad jammer genoeg een beetje de maatschappij hier, dat de meeste moeders mee moeten werken om alles te kunnen bekostigen, en ik ben inderdaad ook een moeder die liever thuis is als de kids thuis komen. Ik kan gelukkig zo mijn werk indelen dat ik werk als zij op school zijn of als zij in bed liggen. Maar niet iedereen heeft dat geluk.
maikeltje schreef:Ja sorry, ik was "even" aan de telefoon met een vriendin![]()
Mijn punt is eigenlijk dat het mij opvalt dat er over de slachtoffers van deze handelaar veel genuanceerder geschreven wordt dan over iemand met 4 opgroeiende kinderen die in de oliebol zit, wel WIL werken maar doordat ze in deze situatie zit eigenlijk onmogelijk KAN werken omdat reeel gezien 40 uur werken met 4 kinderen in je eentje gewoon niet haalbaar is.
maikeltje schreef:Ja mambo, ikzelf stel het ook erg op prijs trouwens. Het is veel rustiger allemaal. Je bent niet meer zo gestressd en gehaast en er is ook weer tijd om leuke dingen met ze te doen. Simpel potje voetballen na het eten vinden ze helemaal geweldig en daar was nooit tijd voor want er was altijd chronisch tijd tekort![]()
En ze zijn maar zo kort klein....
jaantsje schreef:Ieder zijn mening maar persoonlijk vind ik het een hard oordeel.
Het gezin zal toch op de een of andere manier draaiende moeten blijven. In dit geval wordt ze gedwongen om in de uitkering te blijven, te weinig medewerking van de gemeente.
missRosanne schreef:nicole3939 schreef:Daar gaat het nu niet over. Zij heeft trouwens deze kinderen allemaal van 1 man hoor, Waar ze nu dus gescheiden van is.
Waar gaat het volgens jou dan wel over? Het komt op mij over alsof jij het probleem bij de gemeente neer wilt leggen. Terwijl het toch echt het probleem van deze vrouw is. Vrouwen die zich helemaal afhankelijk opstellen van hun man vind ik sowieso niet slim bezig. Dit maak ik op uit het feit dat ze zich zonder kerel niet financieel kan redden.
faye schreef:Het is natuurlijk ook fijn om in de uitkering te blijven totdat je ex man een hogere alimentatie opgelegd krijgt door dat feit.
faye schreef:En gelukkig worden dit soort situaties steeds meer keihard aangepakt. Het socaiale stelsel is voor mensen die niet KUNNEN werken, niet voor moeders die bij de kinderen willen zijn.
timilon schreef:nou mensen, ik lach me suf...
hier even nog een stukje over het feit dat het "lekker makkelijk" is om in een uitkering te zitten:
ik krijg net een brief binnen van de sociale dienst, dat ik onder een nieuwe wet val nl.Wet Investeren in Jongeren(t/m 26 jaar).
mijn uitkering word om die reden per 1-7-2010 stop gezet.
ik moet er zelf achteraan om in de WIJ terecht te komen.
volgens de sociale dienst krijg ik een werk- of leeraanbod.(moeten ze wel opschieten, het is zo 1 juli)
daarnaast krijg ik ruim 100,- minder dan m'n huidige uitkering.(geen uitleg over kinderopvang voor alleenstaande ouders)
ik heb al kenbaar gemaakt bezig te zijn met school, leerjaar begint in september.
maar die opleiding word gefinancieerd door DUO, en ik wacht nog steeds op de goed- of afkeuring.
als de sociale dienst lastig wil zijn, heb ik in juli en augustus geen stuiver.
kortom: als ik het werk- of leeraanbod niet accepteer, heb ik zowieso geen geld.
acepteer ik het wel, kan ik in september niet naar die school die ik wil en wat al is goedgekeurd door mijn klantmanager.
ja mensen, het is HEEL makkelijk om op je luie reet te zitten.alleen zo jammer dat...nee, mambo beach en nicole etc zijn me al voor geweest ivm voor- en vooral nadelen over werken of uitkering.
@ nicole: sterkte met /voor je dochter!!