Nederland op zijn best

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:24

Ja mambo, ikzelf stel het ook erg op prijs trouwens. Het is veel rustiger allemaal. Je bent niet meer zo gestressd en gehaast en er is ook weer tijd om leuke dingen met ze te doen. Simpel potje voetballen na het eten vinden ze helemaal geweldig en daar was nooit tijd voor want er was altijd chronisch tijd tekort :(:)
En ze zijn maar zo kort klein....

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:27

nicole3939 schreef:
Meer bevestiging heb je niet nodig toch?

Maar dat is inderdaad jammer genoeg een beetje de maatschappij hier, dat de meeste moeders mee moeten werken om alles te kunnen bekostigen, en ik ben inderdaad ook een moeder die liever thuis is als de kids thuis komen. Ik kan gelukkig zo mijn werk indelen dat ik werk als zij op school zijn of als zij in bed liggen. Maar niet iedereen heeft dat geluk.

Precies. En daarom snap ik ook niet dat mensen bikkelhard verwachten van een moeder met 4 kinderen dat ze maar fulltime moet gaan werken terwijl haar dat nog niet veel meer zal opleveren dan ze nu heeft/krijgt.
Dan zou ik ook kiezen voor m'n kindjes hoor. Profiteren? Nee, ik vind van niet. Ik vind het niet reeel om voor hetzelfde geld je hele gezin op z'n kop te zetten. :n

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 22:34

Dat is eigenlijk mijn punt ook telkens in dit topic.

Maar het is gewoon sneu dat dit meiske wel aan het werk wil, maar gewoon niet kan omdat ze dan op zoveel extra's wordt gekort.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 00:53

maikeltje schreef:
Ja sorry, ik was "even" aan de telefoon met een vriendin :o

Mijn punt is eigenlijk dat het mij opvalt dat er over de slachtoffers van deze handelaar veel genuanceerder geschreven wordt dan over iemand met 4 opgroeiende kinderen die in de oliebol zit, wel WIL werken maar doordat ze in deze situatie zit eigenlijk onmogelijk KAN werken omdat reeel gezien 40 uur werken met 4 kinderen in je eentje gewoon niet haalbaar is.

Ik snap de vergelijking niet.
Toen ze die kinderen kocht, hebben ze haar toen wijsgemaakt dat ze niets zouden kosten? Of hadden ze andere verborgen gebreken?

De bedriegende handelaar vind ik overigens erger voor de paarden waarmee geleurd is dan voor de mensen die het gewoon vertrouwd hebben eerlijk gezegd.
Ik vind het vreemd dat een moeder maar terug valt op de gehele maatschappij omdat ze met werken niet meer geld gaat verdienen dan door niet te werken eerlijk gezegd. Vind dat een aparte mentaliteit.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:02

Ieder zijn mening maar persoonlijk vind ik het een hard oordeel.
Het gezin zal toch op de een of andere manier draaiende moeten blijven. In dit geval wordt ze gedwongen om in de uitkering te blijven, te weinig medewerking van de gemeente.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:03

maikeltje schreef:
Ja mambo, ikzelf stel het ook erg op prijs trouwens. Het is veel rustiger allemaal. Je bent niet meer zo gestressd en gehaast en er is ook weer tijd om leuke dingen met ze te doen. Simpel potje voetballen na het eten vinden ze helemaal geweldig en daar was nooit tijd voor want er was altijd chronisch tijd tekort :(:)
En ze zijn maar zo kort klein....

Fijn hoor, iedereen blij! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:05

jaantsje schreef:
Ieder zijn mening maar persoonlijk vind ik het een hard oordeel.
Het gezin zal toch op de een of andere manier draaiende moeten blijven. In dit geval wordt ze gedwongen om in de uitkering te blijven, te weinig medewerking van de gemeente.

En de bijbehorende regeltjes en dergelijke. En nogmaals, je zit niet voor de lol op je reet met dat bedrag aan geld. :n

Anoniem

Re: Nederland op zijn best

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:17

Het is natuurlijk ook fijn om in de uitkering te blijven totdat je ex man een hogere alimentatie opgelegd krijgt door dat feit.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:21

missRosanne schreef:
nicole3939 schreef:
Daar gaat het nu niet over. Zij heeft trouwens deze kinderen allemaal van 1 man hoor, Waar ze nu dus gescheiden van is.

Waar gaat het volgens jou dan wel over? Het komt op mij over alsof jij het probleem bij de gemeente neer wilt leggen. Terwijl het toch echt het probleem van deze vrouw is. Vrouwen die zich helemaal afhankelijk opstellen van hun man vind ik sowieso niet slim bezig. Dit maak ik op uit het feit dat ze zich zonder kerel niet financieel kan redden.

Ik stel voor dat je het een keer probeert en dan oordeelt.
Het leven verloopt nl niet altijd vlekkeloos.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:21

Als dat beter is voor de kinderen, tja...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:42

Het is volgens mij in een relatie met kinderen onmogelijk om niet van elkaar afhankelijk te worden. Niet alleen de lasten stijgen, maar ook de hoeveelheid tijd die besteed moet worden aan het huishouden, de was en je gezin stijgt.

Stel dat de vrouw de benen had genomen naar het buitenland en hem met de kinderen achter had gelaten was de man ook enorm in de problemen gekomen.
* Ook een inkomen kwijt (want de vrouw werkte vooral in de avonduren)
* geen opvang en een wachtlijst van 2 jaar op de bso (moet hij dan maar voorrang krijgen?)
* hoge bso kosten
* misschien terugmoeten naar een (kleiner) huurhuis omdat hij door het verminderde inkomen en hoge bso kosten het niet meer kan betalen
* niet genoeg punten voor een andere woning (moet hij daar dan ook voorrang krijgen?)

Menig man komt ook echt enorm in de problemen als hij er ineens alleen voor staat. Hij kan dan wel het hoge inkomen hebben, ook de man is enorm afhankelijk van de vrouw.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:02

Precies Odetteke en bij al die punten wordt niet echt stil gestaan.

Wanneer mijn relatie stuk zou lopen dan zou ik waarschijnlijk ook in de problemen komen omdat wij er samen voor gekozen hebben dat ik parttime ging werken omdat mijn partner gewoon een betere boterham kan verdienen. Dan is een keuze snel gemaakt.

En van die parttime baan kan ik alleen met de kinderen echt niet rond komen. Zou ik fulltime gaan werken kom ik niet rond EN doe mijn kinderen tekort voor mijn gevoel. Want dan zouden ze meer naar de BSO moeten en geloof me, dat is verre van goedkoop. Ayasha, wanneer jij dan vind dat (hypothetisch gezien) ik dan willens en wetens profiteer van de overheid dan mag jij dat denken. Maar als er geen uitzicht is op een beter inkomen wanneer je fulltime werkt met kinderen dan zou ik persoonlijk kiezen voor het welzijn van mijn kinderen en die uitkering met beide handen aanpakken.

Wel zou ik proberen in die situatie een studie te volgen om mijn kansen op een beter betaalde baan te vergroten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:58

En gelukkig worden dit soort situaties steeds meer keihard aangepakt. Het socaiale stelsel is voor mensen die niet KUNNEN werken, niet voor moeders die bij de kinderen willen zijn.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:04

Ach, lekker kortzichtig faye...

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:29

MamboBeach: knap dat je nog reageert, ik krijg een nare buik van reacties als van faye.

Nicole, veel sterkte met je dochter! Wat een afschuwelijk verhaal.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:56

nou mensen, ik lach me suf...
hier even nog een stukje over het feit dat het "lekker makkelijk" is om in een uitkering te zitten:

ik krijg net een brief binnen van de sociale dienst, dat ik onder een nieuwe wet val nl.Wet Investeren in Jongeren(t/m 26 jaar).
mijn uitkering word om die reden per 1-7-2010 stop gezet.
ik moet er zelf achteraan om in de WIJ terecht te komen.
volgens de sociale dienst krijg ik een werk- of leeraanbod.(moeten ze wel opschieten, het is zo 1 juli)
daarnaast krijg ik ruim 100,- minder dan m'n huidige uitkering.(geen uitleg over kinderopvang voor alleenstaande ouders)
ik heb al kenbaar gemaakt bezig te zijn met school, leerjaar begint in september.
maar die opleiding word gefinancieerd door DUO, en ik wacht nog steeds op de goed- of afkeuring.
als de sociale dienst lastig wil zijn, heb ik in juli en augustus geen stuiver.

kortom: als ik het werk- of leeraanbod niet accepteer, heb ik zowieso geen geld.
acepteer ik het wel, kan ik in september niet naar die school die ik wil en wat al is goedgekeurd door mijn klantmanager.

ja mensen, het is HEEL makkelijk om op je luie reet te zitten.alleen zo jammer dat...nee, mambo beach en nicole etc zijn me al voor geweest ivm voor- en vooral nadelen over werken of uitkering.

@ nicole: sterkte met /voor je dochter!!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 20:02

faye schreef:
Het is natuurlijk ook fijn om in de uitkering te blijven totdat je ex man een hogere alimentatie opgelegd krijgt door dat feit.

Faye volgens mij wil je het gewoon niet snappen en verdraai jij telkens mijn woorden.

Wie heeft het over een hogere allimentatie????

ZIJ KRIJGT OP DIT MOMENT GEEN ALLIMENTATIE.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:10

faye schreef:
En gelukkig worden dit soort situaties steeds meer keihard aangepakt. Het socaiale stelsel is voor mensen die niet KUNNEN werken, niet voor moeders die bij de kinderen willen zijn.

Het wordt tijd dat jij eens leert lezen want dat is niet wat er geschreven wordt.
Ik heb ook geen idee hoe oud je bent of wat je situatie is maar ik gok dat jij zelf nooit in zo'n situatie gezeten hebt of dat je vrienden/kennissen/familie hebt die in zo'n situatie zitten of gezeten hebben.

Je zou eens wat genuanceerder kunnen reageren. Een mening is prima maar het zou fijn zijn als je die ook eens zou onderbouwen.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 20:14

timilon schreef:
nou mensen, ik lach me suf...
hier even nog een stukje over het feit dat het "lekker makkelijk" is om in een uitkering te zitten:

ik krijg net een brief binnen van de sociale dienst, dat ik onder een nieuwe wet val nl.Wet Investeren in Jongeren(t/m 26 jaar).
mijn uitkering word om die reden per 1-7-2010 stop gezet.
ik moet er zelf achteraan om in de WIJ terecht te komen.
volgens de sociale dienst krijg ik een werk- of leeraanbod.(moeten ze wel opschieten, het is zo 1 juli)
daarnaast krijg ik ruim 100,- minder dan m'n huidige uitkering.(geen uitleg over kinderopvang voor alleenstaande ouders)
ik heb al kenbaar gemaakt bezig te zijn met school, leerjaar begint in september.
maar die opleiding word gefinancieerd door DUO, en ik wacht nog steeds op de goed- of afkeuring.
als de sociale dienst lastig wil zijn, heb ik in juli en augustus geen stuiver.

kortom: als ik het werk- of leeraanbod niet accepteer, heb ik zowieso geen geld.
acepteer ik het wel, kan ik in september niet naar die school die ik wil en wat al is goedgekeurd door mijn klantmanager.

ja mensen, het is HEEL makkelijk om op je luie reet te zitten.alleen zo jammer dat...nee, mambo beach en nicole etc zijn me al voor geweest ivm voor- en vooral nadelen over werken of uitkering.

@ nicole: sterkte met /voor je dochter!!

Dank je Timilon.

Jij veel sterkte en ik hoop dat alles goed gaat komen.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 20:15

jolin schreef:
MamboBeach: knap dat je nog reageert, ik krijg een nare buik van reacties als van faye.

Nicole, veel sterkte met je dochter! Wat een afschuwelijk verhaal.

Ja Jolin ik vind het ook knap van Mambo, begin het ook spuugzat te worden.
Lezen is ook een kunst.

En jij ook, dank je.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:20

Ik zat me vandaag ineens af te vragen, hoe denken jullie dan over de hypotheekrente aftrek? Wat als die afgeschaft wordt? Is dat dan ook "eigen schuld, dikke bult" voor mensen die met die teruggave in hun achterhoofd een huis hebben gekocht/konden kopen? Had men daar vantevoren ook maar over na moeten denken?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:27

Da's een scherpe Heino :j
Ik ben ook benieuwd :D

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 20:27

Je zou het bijna zeggen ja.

Maar nee ik vind het triest dat mensen hierdoor in de problemen gaan komen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:28

ik kan je verzekeren dat als ze dat kaboem in gaan voeren, dat heel Nederland failliet gaat........... maar wat ik begrijp is dat ze dat gefaceerd in gaan voeren........

dan alsnog gaat half Nederland failliet, want je krijgt je huis aan de straatstenen niet verkocht, ook al zou je het willen :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:34

Hoop daar echt niet op, wij hebben net een nieuw huis gekocht....