Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 07:46

nicole3939 schreef:
Mindim schreef:
Maar ik snap niet zo goed dat een kind van 6 nog nooit een getint iemand heeft gezien. Ook op televisie zie je zoveel nationaliteiten. Ik vind dat gewoon vreemd.

Ja als je er over gaat nadenken is het wel vreemd, maar bij ons in het dorp wonen zover ik weet geen gekleurde personen :o

En televisie was op die leeftijd van hem nog niet zo interessant. Ben ik niet zo tv kijker dus heb meestal de tv niet aan.
Zeker niet op het tijdstip dat hij toen naar bed ging. Meestal gaat hij pas om een uur of 23.00 aan als papa thuiskomt en ja dan ligt hij al in :Z

Toevallig hebben onze overburen geadopteerde kinderen en weet hij van jongs af aan dat er getinte mensen zijn. Maar je gaat toch ook wel eens het dorp uit, naar de stad of ergens anders heen?
Ik kijk er echt van op dat een kind van 6 een getint iemand zwarte piet noemt, met een jaar of 2 a 3 kan ik me er nog iets bij voorstellen.

Mijn zoontje vond hoofddoeken vreemd. We waren net hans en grietje aan het lezen thuis en de heks had ook een hoofddoek. Lopen we langs een paar oudere marokkaanse dames met hoofddoek, die even in de zon zaten, roept hij heel vriendelijk en zwaait er ook nog bij "Dag heksen". Ik kon wel door de grond ;( Hij was helemaal blij, want hij had heksen gezien.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-05-10 07:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 07:47

De 2e generatie molukkers praten zelfs gronings als voertaal, niet allemaal hoor, maar ze zijn er wel :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:34

Mindim schreef:
Dubbele nationaliteit afpakken, geen importbruiden, ze hemelen het thuisland op, halen er een bruid vandaan, kopen er een tweede huis of sturen geld naar familie daar, maar wonen willen ze er niet. Bevalt het niet in nederland, hoepel dan maar op, weg ermee.
Men woont hier in Nederland en je hebt je maar aan te passen naar de nederlandse normen en waarden. Als ik op de televisie zie hoeveel criminaliteit onder oa de marokkaanse bevolking plaats vind, mogen ze recidivisten terug bonjouren naar Marokko, kunnen ze zien dan nederland zo belabberd nog niet is.
Laat de 'fatsoenlijke' marokkanen, de slechten maar eens in de kraag vatten en hen vertellen in welk kwaad daglicht de goede kant door hen wordt gezet. dat er door hen gegeneraliseerd wordt. Maar nee, de vinger wordt weer gewezen naar hoe fout de nederlanders het wel weer niet doen. Nou dan ga je toch terug.

Vluchtelingen, beter verschil maken tussen economisch en politiek, blijkt dat je een economisch vluchteling bent, dan ga je maar terug of waar ook ergens anders heen, het zal me een rotzorg zijn. Vele landen houden de grenzen een stuk dichter dan nederland, nou we kunnen niet alle zielen redden. Er gaat god weet ik niet hoeveel geld naar bovenstaanden, zonde, laat ze dat maar besteden aan de zorg en naar naar de tehuizen, waar de oudjes een pyamadag krijgen wegens bezuinigingen.

Overal wordt enorm op bezuinig, maar het geld aan haiti wordt heel simpel even verdubbeld. Dat hadden ze ook in de zorg kunnen steken. Altijd maar het braafste jongetje van de klas zijn, nou nee zeggen mag ook best eens. Zorg eerst maar eens dat je eigen boeltje goed draait, eer we de zakken geld gaan weggeven.

Verder, ik ben niet rascistisch, al lijkt het vast zo :D

_/-\o_

Ik ben er weer even :D Heino en ik hebben even PB gehad met elkaar!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:39

Hoeveel Nederlanders hebben een 2de huis in een ander (vakantie)land? En zijn helemaal lyrisch over dat land (nemen wel de Nederlandse cultuur mee, gezellig met veel Nederlanders op 1 park), sommige zitten er meerdere maanden per jaar. (en brengen daar dus ook "veel" geld heen)

Mijn zus heeft het juist andersom:
Die woont niet in Nederland (woont zelfs buiten de EU), heeft hier wel een huis. Ook haar man komt uit Nederland. Is helemaal gek op Nederland en komt elk jaar hier een paar weken op vakantie.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:47

Electra63 schreef:
Ik krijg de indruk dat er in (kleine) dorpjes meer gebeurt dan in de "grote" stad.
Ik kreeg vroeger veel commentaar, dat ik in de stad bleef wonen met kleine kinderen, het is veel veiliger om in een dorp te wonen.
Nou mijn dochters zijn inmiddels groot, staan stevig in hun schoenen, kijken nergens van op en hebben zelden problemen, ook niet met buitenlandse jongens (behalve pssstttt op straat).
Ik denk vaak (als ik in mijn omgeving kijk), dat ouders in de stad wat alerter zijn en kinderen beter voorbereiden op de gevaren.
Mijn dochters discrimeren in ieder geval niet en hebben geen vooroordelen.

Of je ziet het niet meer, dat kan ook! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:50

sarabande schreef:
Mindin als ik een vrouw achter een man zie lopen spreek ik ze aan. Die mannen schrikken zich totaal wezenloos, (mijn man staat erbij en weet niet goed wat hij er mee moet :D ) de vrouwen verstaan het niet.
Ik zeg gewoon dat als je in dit land respect hebt voor je vrouw ze niet achter je loopt maar naast je.
Ik weet niet wat ik ermee bereik, maar ik doe het gewoon omdat ik me er altijd kwaad om maak :o .

_O- Oh gossie, ik zie al een beteuterde man staan naast je!
Wil hij nooit weglopen dan?

Maar wat geven de mannen dan als antwoord?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:00

MamboBeach schreef:

Geen, ze kijken me aan of ik gek geworden bent, sissen wat tegen hun vrouw en lopen door, ik ben ook maar een vrouw he.
Misschien dat bij sommigen een kiem van nadenken ontstaat, ik weet het niet.
In onze zaak was ik er ook heel fel op, vooral op verwende jongetjes die als ik ze wat gaf om meer vroegen.
Ze kunnen het ook niet helpen ze zijn zo opgevoed vooral door de druk van de familie.
Maar dat zijn met name de ouderen die dat zo willen en dat zal met de jaren wel verwateren, kijk naar Amerika

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:22

Brainless schreef:
Hoeveel Nederlanders hebben een 2de huis in een ander (vakantie)land? En zijn helemaal lyrisch over dat land (nemen wel de Nederlandse cultuur mee, gezellig met veel Nederlanders op 1 park), sommige zitten er meerdere maanden per jaar. (en brengen daar dus ook "veel" geld heen)

Mijn zus heeft het juist andersom:
Die woont niet in Nederland (woont zelfs buiten de EU), heeft hier wel een huis. Ook haar man komt uit Nederland. Is helemaal gek op Nederland en komt elk jaar hier een paar weken op vakantie.

Waarom was er dan zoveel over te doen toen in het nieuws? had dat niet iets te maken dat men hier een uitkering ontving, maar wel een tweede huis had in marokko?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:25

Hoezo mag je geen 2de huis hebben?
Mijn vriendin is afgekeurd en heeft een (kleine) 2de recreatie woninkje in Nederland. Dat mag gewoon (mits niet te duur). Ik neem aan dat huizen in Marokko ook niet heel duur zijn.

Maar ik weet ook niet waarom "het" in het nieuws is geweest (dat heb ik ook niet mee gekregen, zal een zoeken of ik wat erover kan vinden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:25

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:

Geen, ze kijken me aan of ik gek geworden bent, sissen wat tegen hun vrouw en lopen door, ik ben ook maar een vrouw he.
In onze zaak was ik er ook heel fel op, vooral op verwende jongetjes die als ik ze wat gaf om meer vroegen.
Ze kunnen het ook niet helpen ze zijn zo opgevoed vooral door de druk van de familie.
Maar dat zijn met name de ouderen die dat zo willen en dat zal met de jaren wel verwateren, kijk naar Amerika

Dat vind ik nou, je bemoeien met zaken waar je niets mee te maken hebt. Dat de vrouw achter de man wil lopen prima. Ze staan echter alleen hun eigen integratie in de weg en acceptatie in de maatschappij. Ik vind het kwalijker dat ze hun kinderen op die manier opvoeden en wat ze na 50 jaar nog steeds zo doen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:32

Mindim schreef:
Dat vind ik nou, je bemoeien met zaken waar je niets mee te maken hebt. Dat de vrouw achter de man wil lopen prima. Ze staan echter alleen hun eigen integratie in de weg en acceptatie in de maatschappij. Ik vind het kwalijker dat ze hun kinderen op die manier opvoeden en wat ze na 50 jaar nog steeds zo doen.

Dan moet jij ook niet afgeven op hun manier van leven en opvoeden. Juist door te vertellen dat dat binnen deze cultuur er niet zo prettig uitziet, kan je wellicht een kiem leggen van verandering.

Ik vind het niet prima dat een vrouw een meter achter haar man aan loopt, vind dat veel kwalijker dan hoofddoekjes, waar iedereen zich wel over mag opwinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:33

Het ging om marokkaanse gezinnen met een bijstandsuitkering die in Marokko een tweede huis hadden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:34

Op de vorige pagina ging het over Chinezen en dat die het allemaal zo goed doen :?. Het merendeel van de chinezen spreekt geen Nederlands en doet niets met de Nederlandse cultuur. Wat sarabande zegt over chineze maffia klopt wel, dat merk je hier op de Zeedijk e.o. heel goed.
Ik vind het trouwens wel een prestatie om je kind op te voeden in de hedendaagse wereld zonder dat die ooit een donker iemand heeft gezien, hoe doe je dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:42

Hoe zij leven moeten ze zelf weten, een moskee ik heb er geen problemen mee. Alleen een behoorlijke groep jongeren met deze afkomst veroorzaakt heel veel ellende in nederland en dat vind ik niet kunnen. Nederland is zo verschrikkelijk bang om te discrimineren, dat men zowat elke keer op de knieen gaat en excuses maakt als de marokkaanse bevolking zich weer eens gediscrimineerd voelt. Laat de Marokkaanse bevolking hun eigen rotte appels eens aanspreken op hun gedrag ipv af te wachten tot de overheid dat doet. Maar dat doen ze niet, nee, er moet weer een hoop geld naar toe. Wat willen ze nu ook weer, de gezinnen moeten leren hoe op te voeden, daar gaan weer hulpverleners naar toe. Waar zijn de ouders van al die jongeren in dit verhaal. Was het niet in Utrecht dat een groep losgeslagen marokkaanse jongeren, zowat kinderen nog, de boel daar terroriseerde? Waar zijn hun ouders?
Ik vind het van de zotte.

@lovely, ik zei niet dat ze het goed doen, ik zei dat je daar bijna nooit iets over hoort. Evenals over andere bevolkingsgroepen, de antillianen en marokkanen springen er echt uit, verklaar dat eens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:44

Mindim, misschien krijgen ze meer media aandacht tegenwoordig en komt het daardoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:49

Elke buitenlandse groep die vervelend wordt krijgt media aandacht, alleen al omdat het allochtonen, sorry nieuwe nederlanders zijn.
Dus ik geloof niet dat dat het is.

We zijn hier in nederland vreselijk blij als een marokkaan aardig is en die wordt dan gelijk bestempeld als 'knuffelmarokkaan', das dan zeker positieve discriminatie. De excuusneger dan weer niet.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:49

het gaat jammer genoeg zowat altijd om marokkaanse jongeren
die de boel lopen te verzieken daarom zijn de mensen het ook zat en kiezen dan voor pvv.wat ook eigelijk wel heel normaal is.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:55

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:

Tja, maar egens moet je toch beginnen met een goede opvoeding en het zit denk ik ook een beetje in de mens zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:57

Espie, niemand zou moeten stemmen op een partij die de democratische beginselen aan zijn laars lapt.

Mindim, dus als er wat meer in de krant stond over chineze maffia, dan kreeg je vanzelf wel een hekel aan chinezen, die integreren immers ook niet, spreken de taal niet, sluizen geld weg naar hun oude vaderland, voeden hun kinderen niet op in onze cultuur en passen zich niet aan. Dus als ik het goed begrijp zijn criminele chinzen in jouw ogen minder erg dan criminele marokkanen, alleen omdat ze minder in de krant staan?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:58

Mindim schreef:
Het ging om marokkaanse gezinnen met een bijstandsuitkering die in Marokko een tweede huis hadden.

Dat is heel duidelijk in het nieuws geweest inderdaad en ook dat de kinderbijslag werd doorgesluisd als ik me niet vergis.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:00

Lovely schreef:
Espie, niemand zou moeten stemmen op een partij die de democratische beginselen aan zijn laars lapt.

Mindim, dus als er wat meer in de krant stond over chineze maffia, dan kreeg je vanzelf wel een hekel aan chinezen, die integreren immers ook niet, spreken de taal niet, sluizen geld weg naar hun oude vaderland, voeden hun kinderen niet op in onze cultuur en passen zich niet aan. Dus als ik het goed begrijp zijn criminele chinzen in jouw ogen minder erg dan criminele marokkanen, alleen omdat ze minder in de krant staan?

Jij probeert iemand in ander straatje te duwen, dat schrijft Mindim niet. :n

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:04

ik denk dat wij in een vrij land leven en zelf mogen kiezen op wie je wilt. en denk zelf dat het eigelijk een pot nat is waar je op stemt want het gaat nu ook niet goed :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:06

MamboBeach schreef:
Mindim schreef:

Dat is heel duidelijk in het nieuws geweest inderdaad en ook dat de kinderbijslag werd doorgesluisd als ik me niet vergis.

Nu krijg je alleen nog maar kinderbijslag als het kind Nederlands onderwijs volgt (of speciaal onderwijs in het buitenland).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:08

MamboBeach schreef:
Lovely schreef:

Jij probeert iemand in ander straatje te duwen, dat schrijft Mindim niet. :n

Nee, ik probeer een scheefheid in denken aan te duiden. In dit geval dus waarom een chineze crimineel die profiteert en niet integreert wel ok is en een marokkaanse crimineel die profiteert en niet integreert niet.

Espie, het maakt wel uit of je stemt voor een partij die voor democratie is of niet. Niet voor jou persoonlijk hoor, maar GroenLinks stemmers zijn ook een beetje vergeten dat ze op communisten stemmen :D.

Iedereen mag zelf weten waar hij/zij de kinderbijslag aan uitgeeft, sommige ouders kopen er drank van en anderen geven het aan hun ouders in een ander land.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:14

Brainless schreef:
MamboBeach schreef:

Nu krijg je alleen nog maar kinderbijslag als het kind Nederlands onderwijs volgt (of speciaal onderwijs in het buitenland).

Hoe kom je daarbij en wat wil je ermee zeggen?