Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:28

Electra63 schreef:
\
Het 1e boek kan ik nog begrijpen, maar daarna die andere boeken en al die media-optredens, het is een beetje veel, als je zoveel moet verwerken.

Maria zal best het een en ander hebben meegemaakt, maar ik geloof echt niet dat ze zoveel heeft moeten verwerken als dat ze pretendeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:28

@ Randie, tja ik vind het geen gedurfde uitspraak. Als je al even in de hulpverlening meedraait, weet je gewoon dat het 9 van de 10 keer zo is. :)

@ Cayenne, oké, dan heb ik niet goed opgelet, heb de geboorteakte niet voorbij zien komen. Maar goed, wel bewezen dus. Dan klopt het van de 20 jarige zoon idd niet :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:29

Def schreef:
Mambobeach: had t een beetje stom opgeschreven maar dat bedoel ik juist. Ik vind het jammer van Maria, dat als het niet waar is, dat ze het wel zo heeft gebracht, terwijl er meiden zijn die wel soortgelijke dingen echt mee hebben gemaakt.

Oh oke, ja dat vind ik dus ook!

Missy123

Maar stel dat het allemaal niet waar is, en het op mischien een paar feiten na een goed verzonnen verhaal is. Dan snap ik niet waarom haar moeder dan ook zo´n boek heeft geschreven. Heeft die dan ook een hele grote fantasie ??

Britt_Sisi

ik heb trouwens alleen het eerste boek gelezen, misschien dat ik daarom bij mijn mening blijf.
:P

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:31

Missy123 schreef:
Maar stel dat het allemaal niet waar is, en het op mischien een paar feiten na een goed verzonnen verhaal is. Dan snap ik niet waarom haar moeder dan ook zo´n boek heeft geschreven. Heeft die dan ook een hele grote fantasie ??

Wat denk je van geld? ;)

Inwonderland

Re: Echte mannen eten wél kaas.

En aandacht

Cayenne

Missy123 schreef:

Dat vraag ik me dus ook af. Het kan zijn dat haar dochter haar een flink verhaal op de mouw heeft gespeld, want dat kwam gister ook al naar voren dat ze snel liegt, maar dan nog heeft de moeder daar ook zelf een aandeel in gehad.
Plus dat media-aandacht en geld dat natuurlijk zal meespelen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:32

Cayenne schreef:
@Sientje, ik vond de aanpak eigenlijk wel meevallen. Ze hadden ook direct een camera in haar gezicht kunnen planten en een verklaring eisen zoals ze in dit programma meestal doen, maar dat hebben ze niet gedaan. Dat was imo een stuk moeilijker voor ze geweest.

Daar heb je helemaal gelijk in, het had nog stukken erger gekund. En toch stond dit me ook op de een of andere manier tegen. Al ben ik er nog niet helemaal uit hoe het dan wel gebracht had moeten worden...

Ik blijf een beetje hangen op de gedachte dat het hoe dan ook niet helemaal goed met je gaat als je dit allemaal verzint en als 'waargebeurd verhaal' presenteert.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:32

randie schreef:
Citaat:
Maar ja, wat wil je ook. Meisje met een (waarschijnlijk) erg laag IQ, uit een gebroken (multi-problem) gezin, geen vaderfiguur... en geen idee of er nog meer speelde daar thuis.
Maria heeft ongetwijfeld vreselijke dingen meegemaakt, maar ik denk ook wel dat er nog een stoornisje schuilt ergens.
Dat zei ik van de week ook al en toen was het een gedurfde uitspraak :Y) .

Over Manou, hij komt inderdaad niet over zoals in het boek weergegeven is. Maar than again sommige mensen zouden awards moeten krijgen voor de acts die ze opvoeren!

ben ik trouwens de enige die Peter echt een verschrikkelijke gozer vind. Wat een onbeschofte kerel, en ZO overtuigd van zijn gelijk! Ik had de telefoon er echt opgegooid..

dat was ik, die dat zei.
En daar blijf ik bij. Ik vind gewoon niet, ongeacht de situatie, als jij iemand niet persoonlijk kent en ervoor geleerd hebt (!!) dat je zomaar over iemand mag zeggen dat hij een stoornis heeft oid.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:33

Ik vind Peter trouwens helemaal geen naar en onbeschoft mannetje. Hij stelt kritische vragen en daar kan blijkbaar geen antwoord op gegeven worden. Er is hem door alle 3 beloofd dat ze terug zouden bellen en geen van drieën heeft dat gedaan. Dát vind ik pas onbeschoft...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:33

Ik zei ook zoiets Randie en ondanks dat ik het heel wat negatiever zei is een groot gedeelte het nu met me eens :')

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:34

Mambo beach:

Ja maar als een gezonde moeder, ga je toch niet mee in het verhaal met je dochter met zo´n fantasie verhaal, alleen voor het geld ???

Heb het boek van de moeder niet gelezen wel die 2 andere van maria, dus weet ook niet precies hoe dat boek van die moeder is..

sans6

dát ben ik ook weer met je eens Nadir :j Zeg dan gewoon dat je niet de intentie hebt om terug te gaan bellen

Inwonderland

Nou, ik vind dat voor een uitzending van 1,5 uur, hij gisteren weinig heeft verteld. Veel van deze dingen zei hij v/d week binnen 10 minuten bij DWDD.

Hier had hij veel meer uit kunnen halen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:35

Ik vind dit eigenlijk juist een van de betere reportages van Peter.
Hij heeft duidelijk de achtergrond onderzocht en veel research gedaan (of laten doen :D ). Het komt nog weleens voor dat ik hem onvoorbereid te werk vind gaan en ergens als een komeet op stort in zo'n uitzending (al zullen ze misschien niet al het voorwerk kunnen laten zien), maar dat had ik nu niet.
Er werd een compleet en duidelijk beeld gecreeerd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:35

Wat de ex man (stiefvader van Maria) ook vertelde in het boek van de journalist, is dat Lucie borderliner is. Dat kan ook nog invloed hebben, zeker omdat het erfelijk blijkt te zijn. :)

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:36

IndianLady schreef:
Ik zei ook zoiets Randie en ondanks dat ik het heel wat negatiever zei is een groot gedeelte het nu met me eens :')

Ik viel over jou teksten, ik ben het nog steeds niet eens met dat gedeelte waar ik toen op gereageerd heb, neemt toch niet weg dat ik het met andere gedeeltes wel eens kan zijn?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:38

Missy123 schreef:
Mambo beach:

Ja maar als een gezonde moeder, ga je toch niet mee in het verhaal met je dochter met zo´n fantasie verhaal, alleen voor het geld ???

Heb het boek van de moeder niet gelezen wel die 2 andere van maria, dus weet ook niet precies hoe dat boek van die moeder is..

Het zou kunnen met wat Unwritten schrijft, als iemand borderline heeft, tja...
Wat misschien ook meespeelt is dat die moeder haar dochter gewoon gelooft en daar helemaal in mee gaat.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:41

_Hedwig_ schreef:
IndianLady schreef:

Ik viel over jou teksten, ik ben het nog steeds niet eens met dat gedeelte waar ik toen op gereageerd heb, neemt toch niet weg dat ik het met andere gedeeltes wel eens kan zijn?

Nou op zich heb ik dan ook ongelijk, want ze is eigenlijk heel slim :+
Gezien haar schrijfkunsten ;)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:42

Of moeder en dochter spelen samen? Zou wel erg ongezond zijn, maar tegenwoordig weet je het nooit.

Nadir

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:44

Ik vind het ook vreemd dat haar moeder er een boek over geschreven heeft. Mensen doen rare dingen voor geld. En als geld dan niet het motief is geweest dan zal er vast een andere reden zijn waarom dat boek uitgekomen is. Bijvoorbeeld bordeline, wat hier gesteld wordt.

Ik ga zo in de pauze eens kijken of ik aan de versie van Korterink kan komen.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:44

Ja sorry, maar wie zijn wij om te oordelen over haar IQ of psychische stoornisen die ze mogelijk zou hebben.

Mensen studeren jarenlang om zulke diagnose's te kunnen stellen. Iemand die slecht schrijft hoeft niet dom te zijn, ik zou ook geen leuk of "slim" boek kunnen schrijven, maar ik doe het verder best leuk al zeg ik het zelf en ben zeker niet dom.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:48

_Hedwig_ schreef:
Ja sorry, maar wie zijn wij om te oordelen over haar IQ of psychische stoornisen die ze mogelijk zou hebben.

Mensen studeren jarenlang om zulke diagnose's te kunnen stellen.

dat bedoel ik dus ook :j

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:48

_Hedwig_, in dit geval oordelen wij daar niet over maar heeft de ex van Lucie dit naar buiten gebracht. Ik neem aan dat hij daar wél over kan oordelen. :)