Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chaos schreef:De rede voor mijn afschuw van hoofddoekjes. Tja. Ik heb er meerdere redenen voor die door anderen waarschijnlijk als heel zwart/wit bestempeld zullen worden. Maar dat zij dan zo. Ik heb absoluut geen problemen met mensen die een religie aanhangen, maar ik zou zelf absoluut nooit kunnen geloven.
- Ik vind dat iemand verplicht is zich aan te passen aan de cultuur waarin diegene zich bevind.
- Het is nog steeds vaak een vorm van onderdrukking en ook al ontkennen mensen dit vaak, WAAROM draag je er dan een? Niet omdat het zo prettig zit.
- Ik vind het de meest schreeuwerige manier (evenals de Burka) om je geloof te uiten, waarom niet gewoon een ketting, net zoals met het kruis of de davidsster.
- Ik vind het heel onpersoonlijk en vind al die hoofddoeken, burka's etc. een heel intimiderend straatbeeld geven.
- En ik vind het gewoon grote onzin, sorry!
En zo kan ik nog wel even doorgaan. En zoals ik al zei, misschien wat zwart/wit. Maar ik heb er nu eenmaal een hekel aan!
Citaat:- Ik vind dat iemand verplicht is zich aan te passen aan de cultuur waarin diegene zich bevind.
Citaat:Het is nog steeds vaak een vorm van onderdrukking en ook al ontkennen mensen dit vaak, WAAROM draag je er dan een? Niet omdat het zo prettig zit.
.Citaat:Ik vind het de meest schreeuwerige manier (evenals de Burka) om je geloof te uiten, waarom niet gewoon een ketting, net zoals met het kruis of de davidsster
Citaat:Ik vind het heel onpersoonlijk en vind al die hoofddoeken, burka's etc. een heel intimiderend straatbeeld geven.
Citaat:En ik vind het gewoon grote onzin, sorry!
Citaat:Maar een leraar heeft toch een voorbeeldfunctie, en als de leerlingen geen pet of muts op mogen, dan de leraar ook niet.
Citaat:En bij vrouwen in Nederland heb ik altijd zo'n idee dat ze willen zeggen "kijk, ik hoor niet bij nederland, de nederlandse cultuur boeit me niet" ..
Citaat:Ik vind, als je in nederland komt wonen, dan hoor je je ook aan te passen aan de normen en waarden van dat land
Citaat:Die hele religie wordt te serieus genomen vind ik. Je moet dat als richtlijn nemen, niet als levenswijze.
CtjeLief schreef:Dat is het probleem, namelijk dat je je niet in kunt leven in een gelovig iemand omdat je niet gelooft, daardoor bestaat onbegrip. Ik vind het bizar te lezen dat jij het uiten van geloof 'onbeleefdheid' noemt.. Maar goed, let's agree to disagree
superwoman schreef:Ik vind het ook niet kunnen.
hoofddoekjes zijn een vorm van onderdrukking.
superwoman schreef:Het heeft als functie om hun sierraad -het haar- te verbergen voor andere mannen. Hij mag af wanneer ze onder allemaal vrouwen is
superwoman schreef:Net als het verplicht dragen van een rok bij o.a Nederlandse geloven, daar ben ik ook op tegen... echter is dat wat lastiger te verbieden