Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:42

Onderbouwen jullie je uithalen naar mij, nee dus :n .

Dus als je niet ziet dat dit onder de gordel is dan lees je wel heel selectief.

MamboBeach

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:43

Jullie? Ik vraag wat aan je...

Waarom is het onder de gordel sarabande?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:45

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:
Eerst geloof je het en nu weet je het zeker?!
Waarom zouden mensen het aannemen dan? Wat heb je eraan? Aan aannemen? Wat wil je hiermee zeggen? De media de schuld geven... Dat is een nieuwe hype op bokt, geloof ik. Het staat je niet aan, dus geef ik de media de schuld... :roll:

Wat een nare onder de gordel reactie zeg, bah

Ik vind dit geen onder-de-gordel-reactie, beetje sarcastisch................. maar dat interesseert me eigenlijk geen biet.
En nieuwe hypes doe ik ook niet aan, de nieuwe hype is nl. Wilders, iedereen loopt er achteraan.
Ik zag een paar weken terug een demonstratie van Wilders-aanhangers, nou daar werd ik toch echt niet vrolijk van.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:47

Iemand zegt
Ik geloof, nee ik weet zeker
Een normale manier om iets te verzwaren

Dat wordt dat geridiculiseerd en daar wordt verder op een vrij denigrerende manier op door borduurd

Als je zo je gelijk moet halen... :n

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:48

Dat heb ik al eerder aangegeven, petjes en hoedjes worden ook niet opgehouden achter de kassa. Waarom dan wel een hoofddoek? Die moet ook gewoon af...
Vind ik niet netjes staan en respectloos, zo ook met een pet of hoed.

Jij mag dan de media de schuld geven maar dat vind ik een behoorlijk vooroordeel. Je maakt mij niet wijs dat mensen voor de grap op iets stemmen waar ze geen weet van hebben...

Ik stem op een partij of persoon op wat ik in mijn leven heb meegemaakt. Nee, ik scheer echt niet alle mensen over 1 kam maar dat er iets moet worden gedaan is mij wel duidelijk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:49

sarabande schreef:
Iemand zegt

Dat wordt dat geridiculiseerd en daar wordt verder op een vrij denigrerende manier op door borduurd

Dank je Sarabande, ik bedoelde het inderdaad om te verzwaren, ik ben blij dat iemand me begrijpt :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:51

sarabande schreef:
Iemand zegt

Weet je wat ik denk, je wilt gewoon een sneer geven omdat je dat wil en omdat je daar zin in hebt. Als andere mensen het geen sneer vinden en jij vat het wel zo op en dan wat jij zelf nog wel eens bericht in topics... Eigenlijk heel wat dat jij mij ervan durf te betichten dat het een laag-onder-de-gordel-reactie is... Kun je het ook even een keer normaal houden? Bij voorbaat dank.

En nu weer ontopic graag!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:52

MamboBeach schreef:
Dat heb ik al eerder aangegeven, petjes en hoedjes worden ook niet opgehouden achter de kassa. Waarom dan wel een hoofddoek? Die moet ook gewoon af...

Jij mag dan de media de schuld geven maar dat vind ik een behoorlijk vooroordeel. Je maakt mij niet wijs dat mensen voor de grap op iets stemmen waar ze geen weet van hebben...

Ik stem op een partij of persoon op wat ik in mijn leven heb meegemaakt. Nee, ik scheer echt niet alle mensen over 1 kam maar dat er iets moet worden gedaan is mij wel duidelijk.

Als iemand achter de kassa zit, vind ik het belangrijk dat ze beleefd is, mijn artikelen goed aanslaat en aan mij het juiste wisselgeld terug geeft en of ze dan een hoofddoek draag............ lekker belangrijk.

Maar wat heb je dan meegemaakt met buitenlanders, dat er iets aan gedaan moet worden?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:52

Electra63 schreef:
sarabande schreef:
Iemand zegt

Dank je Sarabande, ik bedoelde het inderdaad om te verzwaren, ik ben blij dat iemand me begrijpt :D

Zo vat ik dat niet op dus begrijp ik dat niet dat dat zo wordt opgeschreven. Maargoed, fijn dat jullie elkaar wel begrijpen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:54

MamboBeach schreef:
sarabande schreef:
Iemand zegt

Weet je wat ik denk, je wilt gewoon een sneer geven omdat je dat wil en omdat je daar zin in hebt. Als andere mensen het geen sneer vinden en jij vat het wel zo op en dan wat jij zelf nog wel eens bericht in topics... Eigenlijk heel wat dat jij mij ervan durf te betichten dat het een laag-onder-de-gordel-reactie is... Kun je het ook even een keer normaal houden? Bij voorbaat dank.

Ik vond het geen laag-onder-de-gordel-reactie, maar wel denigrerend, maar dat vind ik niet erg hoor.
Ik vind het namelijk heerlijk om te discussieren, dus laten we maar on-topic gaan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:56

Electra63 schreef:
MamboBeach schreef:

Als iemand achter de kassa zit, vind ik het belangrijk dat ze beleefd is, mijn artikelen goed aanslaat en aan mij het juiste wisselgeld terug geeft en of ze dan een hoofddoek draag............ lekker belangrijk.

Maar wat heb je dan meegemaakt met buitenlanders, dat er iets aan gedaan moet worden?

Mij maakt het wel uit of diegene een hoofddoek, pet of hoed op heeft.

Wat ik heb meegemaakt maakt toch niet uit? Nogmaals, ik scheer ze niet allemaal over 1 kam maar er moet iets worden gedaan dat het in goede banen wordt geleid.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:57

MamboBeach schreef:
sarabande schreef:
Iemand zegt

Zo vat ik dat niet op dus begrijp ik dat niet dat dat zo wordt opgeschreven. Maargoed, fijn dat jullie elkaar wel begrijpen.

Ach misschien is het wel rotterdams, maar ik zie dat Sarabande uit Limburg komt en zij begrijpt me wel.
Maar als je iets niet snapt, dan wil ik het nog wel een keer op een andere manier zeggen hoor.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:58

Hij was zeer zeker niet denigrerend bedoelt hoor, gewoon hoe ik erover denk en dat het me opvalt dat tegenwoordig alles op de media wordt afgeschoven. Aangezien ik het baseer op wat ik meemaak in mijn leven komt dit op mij over of ik niet weet waar ik over praat en dat vind ik dus weer denigrerend.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:59

MamboBeach schreef:

Maar wat heb je dan meegemaakt met buitenlanders, dat er iets aan gedaan moet worden?[/quote]

Mij maakt het wel uit of diegene een hoofddoek, pet of hoed op heeft.

Wat ik heb meegemaakt maakt toch niet uit? Nogmaals, ik scheer ze niet allemaal over 1 kam maar er moet iets worden gedaan dat het in goede banen wordt geleid.[/quote]

Wat moet er dan in goede banen worden geleid en dan met name door Wilders?

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:59

MamboBeach schreef:

Mag ik dan nog heel even? :D Ik vind niet dat Sarabande een sneer gaf. Ze heeft gewoon gelijk wat betreft die uitdrukking.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:00

Beetje verkeerde quote, maar wat wil je dan dat er door Wilders in goede banen wordt geleid?
ja moslims eruit? En hoe gaat hij dat doen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:01

Electra63 schreef:
MamboBeach schreef:

Ach misschien is het wel rotterdams, maar ik zie dat Sarabande uit Limburg komt en zij begrijpt me wel.
Maar als je iets niet snapt, dan wil ik het nog wel een keer op een andere manier zeggen hoor.

Dan zou ik je toch moeten begrijpen, maargoed...
Maakt niet uit.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:01

insun schreef:
MamboBeach schreef:

Mag ik dan nog heel even? :D Ik vind niet dat Sarabande een sneer gaf. Ze heeft gewoon gelijk wat betreft die uitdrukking.

Prima! :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:09

Ik wil wel een voorbeeld geven van een vooroordeel hoor:
We hadden een tijdje terug een afdelingsuitje en zouden gaan eten enzo in het centrum van Rotterdam vlak bij de Witte de Withstraat. Mijn collega's (die geen van allen in Rotterdam wonen) durfden niet met de auto te gaan, want toen we van te voren daar waren wezen kijken stonden er 3 negers (hun woorden, niet de mijne) op de hoek en misschien werd er wel ingebroken in hun dure mooie auto's.
Nu was dat schuin tegenover het politiebureau daar, maar niemand durfde haar auto daar te zetten behalve ik.
Niets gebeurd.
En dat vind ik dus een vooroordeel, je auto niet durven te parkeren omdat er 3 buitenlanders op een hoek staan te praten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:09

Electra63 schreef:

Ik denk dat hier een heel wezenlijk probleem wordt verwoord. Waarom heb je een probleem met een accuraat werkende kassière, die je vriendelijk toelacht en een hoofddoekje op heeft.
Iemand anders houdt niet van piercings, maar het zou toch van de dolle zijn dat er een politicus opstaat die als voorwaarde tot onderhandelen met een andere partij eist dat er geen mensen met piercings in openbare functies zitten.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 02-04-10 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:10

Electra63 schreef:
Beetje verkeerde quote, maar wat wil je dan dat er door Wilders in goede banen wordt geleid?

Strengere regels, politie mag hierin van mij harder optreden, de mensen niet als klitten bij elkaar zetten want dat gaat gewoon niet goed.

Nu wordt alles halfzacht gedaan en dat blijkt niet te werken. Hulpdiensten zijn te bang om in bepaalde wijken te komen, als ze er komen worden ze voor alles en nog wat uitgescholden. Dit kan gewoon niet meer, dit is te erg voor woorden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:12

Electra63 schreef:
Ik wil wel een voorbeeld geven van een vooroordeel hoor:
We hadden een tijdje terug een afdelingsuitje en zouden gaan eten enzo in het centrum van Rotterdam vlak bij de Witte de Withstraat. Mijn collega's (die geen van allen in Rotterdam wonen) durfden niet met de auto te gaan, want toen we van te voren daar waren wezen kijken stonden er 3 negers (hun woorden, niet de mijne) op de hoek en misschien werd er wel ingebroken in hun dure mooie auto's.
Nu was dat schuin tegenover het politiebureau daar, maar niemand durfde haar auto daar te zetten behalve ik.
Niets gebeurd.
En dat vind ik dus een vooroordeel, je auto niet durven te parkeren omdat er 3 buitenlanders op een hoek staan te praten.

Ik weet niet of dat een vooroordeel is of dat dat iets is gebaseerd op wat ze hebben meegemaakt...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:15

MamboBeach schreef:
Ik weet niet of dat een vooroordeel is of dat dat iets is gebaseerd op wat ze hebben meegemaakt...

Nou die buurt ken ik goed, kom er regelmatig het barst er van de gekleurde mensen en ik zet mijn auto daar altijd veilig neer en wordt ook vaak door die gekleurde mensen begroet en omarmd, dat voelt zo warm

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:17

MamboBeach schreef:
Electra63 schreef:

Strengere regels, politie mag hierin van mij harder optreden, de mensen niet als klitten bij elkaar zetten want dat gaat gewoon niet goed.

Nu wordt alles halfzacht gedaan en dat blijkt niet te werken. Hulpdiensten zijn te bang om in bepaalde wijken te komen, als ze er komen worden ze voor alles en nog wat uitgescholden. Dit kan gewoon niet meer, dit is te erg voor woorden.

Ik ben het met je eens dat de politie harder zou moeten kunnen optreden, omdat veel mensen geen respect meer hebben voor de politie. Maar dat is ook uitstraling. Ik heb wat familie bij de politie, maar ik geloof dat er dan eerst op een andere manier geselecteerd moet worden bij de politie.
En wat dat klitten in bepaalde wijken betreft, mijn kleine wijkje is nog voor 60-70% blank,. omdat het oude koopwoningen zijn, en veel mensen er al 30 jaar of langer wonen. Maar veel Nederlanders zijn vertrokken uit de oude wijken naar de nieuwbouwwijken in de randgemeenten, dus in die woningen wonen nu veel buitenlanders en daardoor krijg je dan weer buitenlandse winkels. En dus veel buitenlanders bij elkaar. Maar is dat de schuld dan van de buitenlanders?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:18

MamboBeach schreef:
Je maakt mij niet wijs dat mensen voor de grap op iets stemmen waar ze geen weet van hebben...

Ik heb helaas al meerdere mensen gesproken die op de PVV stemmen die wanneer ik ze op bepaalde partijpunten wijs schrikken. Onvoldoende kennis van Wilders' uitspraken en wensen blijken te hebben. En zo zijn er volgens mij best veel mensen die de partijpunten van hun eigen partijen niet kennen. Heb ik normaal niet zo'n problemen mee maar wel in Wilders geval vanwege zijn extreme ideeën.