KiWiKo schreef:noemen ze de vrije val
Je kan beter onder modaal zitten dan er net boven............
Jep, maar mensen kijken alleen naar wat je verdient en niet wat je ten gevolge daarvan meer uit moet geven...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rainbow8 schreef:Nogmaals en ook dit is al vaker gezegd tegen je in dit topic!!! Er zijn altijd dingen die je niet kan voorzien als je kinderen geboren worden. Zoals een scheiding of werkeloos worden of dusdanig ziek worden dat je wel heel erg blij bent met je kinderbijslag. Dus dan moet ik volgens jou maar mijn kinderen bij het grofvuil neerzetten, omdat ik ze niet meer kan betalen........ Wat een gelul! Of van te voren voor zoiets gaan sparen........ Weet je wel hoeveel mensen er sinds de invoering van de euro moeite hebben met de eindjes aan elkaar knopen?? Blijkbaar niet..... Dat het geld naar de spaarrekening gaat van mijn kids trek je uit zijn verband. Er staat duidelijk bij dat die spaarrekening is voor als ze gaat studeren!! Dus lezen is ook een vak!! En er wordt dus ook het schoolgeld, schoolboeken en de schooltaxi van mijn zoon van betaald...........
En ja, die opmerking dat je zelf met 2 maten meet was inderdaad persoonlijk bedoelt.
Citaat:Kinderen neem je niet, die krijg je.
_sparta_ schreef:Maar andere die gelijkwaardige problemen hebben gehad dan jij, zouden ook wel die 60 euro per maand kunnen gebruiken. Maar krijgen het ook niet. Die moeten ook de touwtjes aan elkaar knopen.
Maak een potje waar iedereen gebruik van kan maken. Met en zonder kind. Alsof iemand met kinderen wat meer is in de maatschappij. We betalen allemaal onze premies.
Lante schreef:Citaat:Kinderen neem je niet, die krijg je.
Dit las ik weer ergens; kinderen neem je niet, krijg je niet, maar met een beetje geluk kan je ervoor kiezen.
Ik vind dat je in principe zelf voor je kinderen moet betalen en ik vind ook dat mensen boven een bepaalde inkomensgrens eigenlijk geen kinderbijslag hoeven en dan bedoel ik niet 'net boven modaal' maar ik heb het over de mensen die echt meer dan 5000 euro in de maand netto hebben.
Lante schreef:Dat vind ik dus niet. Ik vind niet dat ik met mijn schamele inkomen voor de kosten op hoef te draaien van mensen die vele malen meer verdienen dan ik.
Lante schreef:Dat vind ik dus niet. Ik vind niet dat ik met mijn schamele inkomen voor de kosten op hoef te draaien van mensen die vele malen meer verdienen dan ik.
Lante schreef:Omdat iedereen een bepaald percentage belasting betaald en in verhouding betalen zij en ik dus evenveel belasting.
Vjestagirl schreef:Lante schreef:Dat vind ik dus niet. Ik vind niet dat ik met mijn schamele inkomen voor de kosten op hoef te draaien van mensen die vele malen meer verdienen dan ik.
Ik vind niet dat ik (of mijn ouders) met hun/onze jaren lange studies, vele avonden en weekeinden weg, en verantwoordelijke banen op hoeven te draaien voor de kosten van iemand die een baan heeft waarbij ze 's middags klaar kunnen zitten met de thee, geen avonden en weekeinden werken, niet 6 jaar hebben gestudeerd en nouwelijks verantwoordelijkheden hebben.
(en nee, ik zeg niet dat dat perse opgaat voor jou, of voor wie dan ook in dit topic).
Lante schreef:Vjestagirl schreef:Ik vind niet dat ik (of mijn ouders) met hun/onze jaren lange studies, vele avonden en weekeinden weg, en verantwoordelijke banen op hoeven te draaien voor de kosten van iemand die een baan heeft waarbij ze 's middags klaar kunnen zitten met de thee, geen avonden en weekeinden werken, niet 6 jaar hebben gestudeerd en nouwelijks verantwoordelijkheden hebben.
(en nee, ik zeg niet dat dat perse opgaat voor jou, of voor wie dan ook in dit topic).
Dan zeg jij dus toch precies hetzelfde..? Dat je niet op wilt draaien voor de kosten van een ander?
Only_Hellen schreef:Lante schreef:Omdat iedereen een bepaald percentage belasting betaald en in verhouding betalen zij en ik dus evenveel belasting.
Hoe hoger het inkomen, hoe meer belasting. Als jij een schamel inkomen hebt, denk ik dat jij 32% betaalt? De groep waarover we het hebben betaalt 52%. Dus betalen zij denk ik meer?
Vjestagirl schreef:Ik vind niet dat ik (of mijn ouders) met hun/onze jaren lange studies, vele avonden en weekeinden weg, en verantwoordelijke banen op hoeven te draaien voor de kosten van iemand die een baan heeft waarbij ze 's middags klaar kunnen zitten met de thee, geen avonden en weekeinden werken, niet 6 jaar hebben gestudeerd en nouwelijks verantwoordelijkheden hebben.
KiWiKo schreef:Lante schreef:Dat vind ik dus niet. Ik vind niet dat ik met mijn schamele inkomen voor de kosten op hoef te draaien van mensen die vele malen meer verdienen dan ik.
hoeveel procent belasting betaal jij?
als je in de 52% schijf zit ben je pas echt niet blij met je 6 daagse werkweek......... want dat betekend wel dat je er dan 3 werkt om de BV Nederland te onderhouden.............
Twiggy2008 schreef:Ben het met je eens! Ik had een scheiding nooit voorzien, helaas. Gelukkig heb ik toch wel een hele lieve ex, die vooral een geweldige vader is voor zijn dochter. Gelukkig staan wij open om zaken goed onderling te regelen, maar moeilijk blijft het, zeker als je al gedeeltelijk afgekeurd bent, geen betaalbaar huurhuis in de omgeving kan vinden/krijgen, omdat ze hier niet aan urgentie doen, zelfs niet als je op straat staat.
Ik red me, omdat ik keihard mijn best doe voor mijn kind door te werken, door er voor haar te zijn, door mijn ego opzij te zetten om de relatie met haar vader toch goed te houden. Ik heb vanaf mijn 14e gewerkt (bijbaantjes), omdat mijn ouders mijn studie niet konden betalen en daarna heb ik jarenlang me letterlijk kapot gewerkt in een hele dynamische baan. Nu ben ik vooral moeder met een baantje, die blij is met wat kbs eens in de 3 maanden. Een schijntje, ja, dat is het. En toch ben ik er blij mee, want ik ben blij met elke euro die binnen komt, omdat we het gewoon hard nodig hebben. Mijn kind heeft trouwens meer op haar rekening staan ondertussen dan ikzelf.![]()
En nee, niet van de kbs trouwens, maar gewoon van ons verdiende geld.![]()
Ik geef de kbs uit aan kleren en schoenen e.d.