kinderbijslag: onzin of nodig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kinderbijslag : onzin of nodig.

-onzin je moet je kind zelf kunnen onderhouden en niet met hulp van belasting betalend nederland.
110 (29%)
-nodig: moeten we alles zelf betalen?
266 (70%)

Totaal aantal stemmen: 376

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:35

KiWiKo schreef:
noemen ze de vrije val :)

Je kan beter onder modaal zitten dan er net boven............

Jep, maar mensen kijken alleen naar wat je verdient en niet wat je ten gevolge daarvan meer uit moet geven...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:36

rainbow8 schreef:
Nogmaals en ook dit is al vaker gezegd tegen je in dit topic!!! Er zijn altijd dingen die je niet kan voorzien als je kinderen geboren worden. Zoals een scheiding of werkeloos worden of dusdanig ziek worden dat je wel heel erg blij bent met je kinderbijslag. Dus dan moet ik volgens jou maar mijn kinderen bij het grofvuil neerzetten, omdat ik ze niet meer kan betalen........ Wat een gelul! Of van te voren voor zoiets gaan sparen........ Weet je wel hoeveel mensen er sinds de invoering van de euro moeite hebben met de eindjes aan elkaar knopen?? Blijkbaar niet..... Dat het geld naar de spaarrekening gaat van mijn kids trek je uit zijn verband. Er staat duidelijk bij dat die spaarrekening is voor als ze gaat studeren!! Dus lezen is ook een vak!! En er wordt dus ook het schoolgeld, schoolboeken en de schooltaxi van mijn zoon van betaald...........
En ja, die opmerking dat je zelf met 2 maten meet was inderdaad persoonlijk bedoelt.

Ben het met je eens! Ik had een scheiding nooit voorzien, helaas. Gelukkig heb ik toch wel een hele lieve ex, die vooral een geweldige vader is voor zijn dochter. Gelukkig staan wij open om zaken goed onderling te regelen, maar moeilijk blijft het, zeker als je al gedeeltelijk afgekeurd bent, geen betaalbaar huurhuis in de omgeving kan vinden/krijgen, omdat ze hier niet aan urgentie doen, zelfs niet als je op straat staat.

Ik red me, omdat ik keihard mijn best doe voor mijn kind door te werken, door er voor haar te zijn, door mijn ego opzij te zetten om de relatie met haar vader toch goed te houden. Ik heb vanaf mijn 14e gewerkt (bijbaantjes), omdat mijn ouders mijn studie niet konden betalen en daarna heb ik jarenlang me letterlijk kapot gewerkt in een hele dynamische baan. Nu ben ik vooral moeder met een baantje, die blij is met wat kbs eens in de 3 maanden. Een schijntje, ja, dat is het. En toch ben ik er blij mee, want ik ben blij met elke euro die binnen komt, omdat we het gewoon hard nodig hebben. Mijn kind heeft trouwens meer op haar rekening staan ondertussen dan ikzelf. :+
En nee, niet van de kbs trouwens, maar gewoon van ons verdiende geld. :D
Ik geef de kbs uit aan kleren en schoenen e.d. :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:37

KiWiKo schreef:
noemen ze de vrije val :)

Je kan beter onder modaal zitten dan er net boven............

Hmm, wij zaten er voorheen boven en hadden het echt niet slecht, hoor. ;)
Nu betalen we zelfs nog meer, als soort van gezin wat nu in tweeen opgesplitst is. :\

KiWiKo

Re: kinderbijslag: onzin of nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:38

dan zit je VET boven Twiggy......... als je net boven die grens zit......... heb je het echt niet gaaf :D :D

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:38

Maar andere die gelijkwaardige problemen hebben gehad dan jij, zouden ook wel die 60 euro per maand kunnen gebruiken. Maar krijgen het ook niet. Die moeten ook de touwtjes aan elkaar knopen.
Maak een potje waar iedereen gebruik van kan maken. Met en zonder kind. Alsof iemand met kinderen wat meer is in de maatschappij. We betalen allemaal onze premies.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:39

Citaat:
Kinderen neem je niet, die krijg je.

Dit las ik weer ergens; kinderen neem je niet, krijg je niet, maar met een beetje geluk kan je ervoor kiezen.

Ik vind dat je in principe zelf voor je kinderen moet betalen en ik vind ook dat mensen boven een bepaalde inkomensgrens eigenlijk geen kinderbijslag hoeven en dan bedoel ik niet 'net boven modaal' maar ik heb het over de mensen die echt meer dan 5000 euro in de maand netto hebben. :o

Over die studieschuld, daar hebben veel afgestudeerden zelf voor gekozen, althans voor de lening, zodat ze tijdens de studie iets royaler in het geld zaten, al weet ik dat het dan nog geen vetpot is hoor. Als je voor een lening kiest, kies je ook voor een studieschuld.
Ik heb nooit geleend, maar heeel hard en veel gewerkt naast mijn studie en vooral ook in de vakanties. Dat is ook een mogelijkheid. Mijn ouders betaalden ook geen ouderbijdrage en ik kreeg 125 gulden in de maand om alles van te betalen, dus ik weet wel waarover ik praat. :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:39

KiWiKo schreef:
dan zit je VET boven Twiggy......... als je net boven die grens zit......... heb je het echt niet gaaf :D :D

We zaten er wel iets boven, ja, maar niet vet boven, hoor. ;)
Maar je wilt niet weten wat we nu allemaal mogen dokken aan twee huishoudens. :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:40

tsja....... bizar niet!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:42

_sparta_ schreef:
Maar andere die gelijkwaardige problemen hebben gehad dan jij, zouden ook wel die 60 euro per maand kunnen gebruiken. Maar krijgen het ook niet. Die moeten ook de touwtjes aan elkaar knopen.
Maak een potje waar iedereen gebruik van kan maken. Met en zonder kind. Alsof iemand met kinderen wat meer is in de maatschappij. We betalen allemaal onze premies.

kan ik me wel in vinden :D

maarja, dan moeten ze alle standaarden om turnen in persoonlijke situaties........... en ze hebben net alle kadertjes dichtgetimmerd waarin je je vrij mag bewegen :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:43

Lante schreef:
Citaat:
Kinderen neem je niet, die krijg je.

Dit las ik weer ergens; kinderen neem je niet, krijg je niet, maar met een beetje geluk kan je ervoor kiezen.

Ik vind dat je in principe zelf voor je kinderen moet betalen en ik vind ook dat mensen boven een bepaalde inkomensgrens eigenlijk geen kinderbijslag hoeven en dan bedoel ik niet 'net boven modaal' maar ik heb het over de mensen die echt meer dan 5000 euro in de maand netto hebben. :o

Waarom niet? Die betalen toch ook gewoon belasting (meer dan de helft van hun hele inkomen...)? Die hebben toch ook gewoon kinderen? Waarom zouden ze dan geen KBS mogen krijgen?
Er zijn al zo veel dingen inkomens afhankelijk, dat je als boven modaal verdiener in verhouding ook echt veel meer bijdraagd. Gelijke moniken, gelijke kappen, als je minder geld hebt ben je niet meer ouder.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:46

Dat vind ik dus niet. Ik vind niet dat ik met mijn schamele inkomen voor de kosten op hoef te draaien van mensen die vele malen meer verdienen dan ik.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:48

Lante schreef:
Dat vind ik dus niet. Ik vind niet dat ik met mijn schamele inkomen voor de kosten op hoef te draaien van mensen die vele malen meer verdienen dan ik.

Mee eens! Zeker als je een minder inkomen hebt. Het is ook maar net in welke branche je zit trouwens.
Ik geloof niet dat ik minder hard werk en gewerkt heb, dan mensen met een ruimer inkomen, hoor. ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:48

Lante schreef:

Ik vind niet dat ik (of mijn ouders) met hun/onze jaren lange studies, vele avonden en weekeinden weg, en verantwoordelijke banen op hoeven te draaien voor de kosten van iemand die een baan heeft waarbij ze 's middags klaar kunnen zitten met de thee, geen avonden en weekeinden werken, niet 6 jaar hebben gestudeerd en nouwelijks verantwoordelijkheden hebben.

(en nee, ik zeg niet dat dat perse opgaat voor jou, of voor wie dan ook in dit topic).

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:49

Lante schreef:

Waarom draai jij voor de kosten op als die mensen zelf belasting betalen, en waarschijnlijk nog meer ook dan jij?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:50

Omdat iedereen een bepaald percentage belasting betaald en in verhouding betalen zij en ik dus evenveel belasting.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:51

Lante schreef:
Omdat iedereen een bepaald percentage belasting betaald en in verhouding betalen zij en ik dus evenveel belasting.

Hoe hoger het inkomen, hoe meer belasting. Als jij een schamel inkomen hebt, denk ik dat jij 32% betaalt? De groep waarover we het hebben betaalt 52%. Dus betalen zij denk ik meer?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:52

Vjestagirl schreef:
Lante schreef:

Ik vind niet dat ik (of mijn ouders) met hun/onze jaren lange studies, vele avonden en weekeinden weg, en verantwoordelijke banen op hoeven te draaien voor de kosten van iemand die een baan heeft waarbij ze 's middags klaar kunnen zitten met de thee, geen avonden en weekeinden werken, niet 6 jaar hebben gestudeerd en nouwelijks verantwoordelijkheden hebben.

(en nee, ik zeg niet dat dat perse opgaat voor jou, of voor wie dan ook in dit topic).

Dan zeg jij dus toch precies hetzelfde..? Dat je niet op wilt draaien voor de kosten van een ander? :D

KiWiKo

Lante schreef:

hoeveel procent belasting betaal jij?

als je in de 52% schijf zit ben je pas echt niet blij met je 6 daagse werkweek......... want dat betekend wel dat je er dan 3 werkt om de BV Nederland te onderhouden.............

Vjestagirl

Lante schreef:
Vjestagirl schreef:

Dan zeg jij dus toch precies hetzelfde..? Dat je niet op wilt draaien voor de kosten van een ander? :D

Jeps.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:54

Wij zitten net boven modaal,maar vallen dus naast sommige regelingen,voorzieningen.Dus de kb is hier welkom en wordt ook nuttig besteed met name voor schoenen en jassen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:55

Only_Hellen schreef:
Lante schreef:

Hoe hoger het inkomen, hoe meer belasting. Als jij een schamel inkomen hebt, denk ik dat jij 32% betaalt? De groep waarover we het hebben betaalt 52%. Dus betalen zij denk ik meer?

Was mij even ontschoten, maar zij betalen inderdaad meer. Dat weet je ook als je studeert hoor, het is een keuze. Mensen die in dat soort banen zitten hebben de mogelijkheid om te kiezen, mensen die in de lagere banen hebben vaak de mogelijkheid niet om hogerop, wat niet wil zeggen dat ze minder grote verantwoordelijkheden dragen overigens.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:56

Vjestagirl schreef:

Vjestagirl, ik durf te stellen dat ik na een jarenlange carriere in de muziek- en TV wereld, waarbij ik ook avonden en weekenden voornamelijk onbetaald gewerkt heb, dan ook niet op hoef te draaien voor jou, die nog niet eens begonnen is aan een carriere (jij studeert toch nog?). ;)
Of wel? Wij zitten in een hele andere levensfase, dat lijkt me duidelijk, maar ik voel me echt niet schuldig dat ik 's middags aan de thee kan met mijn dochter na schooltijd, hoor. :D
If you don't mind......

En verder heb ik ook niet het idee dat jij of anderen er echt voor opdraaien, eerlijk gezegd. Ik vind het allemaal zwaar overdreven. Maar laat me raden, stem jij VVD toevallig? Of PVV? Vroeg ik me gewoon even af..... Je zult wel geen SP stemmen, he? :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:57

KiWiKo schreef:
Lante schreef:

hoeveel procent belasting betaal jij?

als je in de 52% schijf zit ben je pas echt niet blij met je 6 daagse werkweek......... want dat betekend wel dat je er dan 3 werkt om de BV Nederland te onderhouden.............

Ben ik even blij dat ik daar niet inzit. Dat is een andere discussie en ik vind trouwens dat we sowieso veel te veel belasting betalen in Nederland. Daarom heb ik er geen moeite mee om op zoeuts als de kinderbijslag voor welgestelden te bezuinigen als dan de belasting ook daadwerkelijk naar beneden gaat (ja, voor iedereen).

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:59

Twiggy2008 schreef:
Ben het met je eens! Ik had een scheiding nooit voorzien, helaas. Gelukkig heb ik toch wel een hele lieve ex, die vooral een geweldige vader is voor zijn dochter. Gelukkig staan wij open om zaken goed onderling te regelen, maar moeilijk blijft het, zeker als je al gedeeltelijk afgekeurd bent, geen betaalbaar huurhuis in de omgeving kan vinden/krijgen, omdat ze hier niet aan urgentie doen, zelfs niet als je op straat staat.

Ik red me, omdat ik keihard mijn best doe voor mijn kind door te werken, door er voor haar te zijn, door mijn ego opzij te zetten om de relatie met haar vader toch goed te houden. Ik heb vanaf mijn 14e gewerkt (bijbaantjes), omdat mijn ouders mijn studie niet konden betalen en daarna heb ik jarenlang me letterlijk kapot gewerkt in een hele dynamische baan. Nu ben ik vooral moeder met een baantje, die blij is met wat kbs eens in de 3 maanden. Een schijntje, ja, dat is het. En toch ben ik er blij mee, want ik ben blij met elke euro die binnen komt, omdat we het gewoon hard nodig hebben. Mijn kind heeft trouwens meer op haar rekening staan ondertussen dan ikzelf. :+
En nee, niet van de kbs trouwens, maar gewoon van ons verdiende geld. :D
Ik geef de kbs uit aan kleren en schoenen e.d. :)

Er blijft misschien € 25,00 over om naar een spaarrekening van kids te storten........ Dus waar hebben we het over..............
Ik heb ook keihard gewerkt, zowel voor al na mijn scheiding. Maar zit helaas thuis. Ben ontslagen, omdat vorige werkgever een blik polen open heeft getrokken. Ik heb een ronduit slechte relatie met ex. Dit omdat hij er alleen is voor de verplichte weekenden. Zelfs in de vakantie wil hij weinig tot geen moeite doen, hij gaat liever 4x per jaar op vakantie met zijn vrouw. Partner alimentatie heeft hij nog nooit betaald, kinderalimentatie wel.......... En zelfs met alimentatie en kinderbijslag is het nog niet dekkend.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:00

Kinderalimentatie hoeft ook niet dekkend te zijn. Het zijn tenslotte kinderen van jullie tweeen, dus ieder de helft lijkt mij.