PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:23

maar wij hebben hier ook de export (onee niet meer want ondernemers zijn in andere landen gaan produceren omdat het hier te duur werd) de bloemen (onee, exporteren werd te duur dus de vraag nam af) hmmmzzzz.... import dan........ Neeeuh de BPM, en invoerrechten........ klote!!!!

We zijn altijd een handelssland geweest...........

we hebben nog steeds olie en gas....... we hebben 16 miljoen inwoners waarvan het merendeel werkend.........

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:26

Wij hebben wel de vrijheid om mee te bepalen waar ons land naar toe gaat.....

En wij buiten geen honderdduizende Aziaten uit omdat we zelf niet willen werken......let wel, als je daar bediend wordt door een fillipijnse ober....die verdient tussen de 125 en 250 dollar per maand, waarvan hij zijn visum moet afbetalen en zijn kamer moet betalen. En als je bedenkt dat nou net voedsel en huur nou weer best prijzig is daar......economische slavernij noemen ze dat, het is maar waar je trots op bent.

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 05:32

Chevano schreef:
[
Misschien handig voordat je naar nederland gaat alvast nederlands leert. Verder neem ik aan uit je stukje dat hij getrouwd is met een nederlandse nog makkelijker om het te leren. Verder is de inburgerings cursus bedoelt om mensen vertrouwd met de taal te maken. Als ik wil emigreren naar een ander land ga ik mij ook verdiepen in de taal cultuur enzo van het land. Je eigen aanpassen aan het land waar je gaat wonen lijkt mij meer dan logisch.

Emigreren gaat tegenwoordig niet zo makkelijk meer. Daarvoor moet je aan behoorlijk wat eisen voldoen om een plek in Nederland te krijgen.

Als je doelt op de vluchtelingen die naar Nederland VLUCHTEN, die tja..........het woord zegt het al, die leven in een dusdanig gevaarlijk land dat ze niet ff de tijd hebben om nog via het internet bij de LOI een cursusje Nederlands kunnen downloaden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 08:59

Ik heb zelf geen enkel probleem met een hoofddoekje. Wel met de burka, vind ik gewoon niet passen in Nederland. Verder vind ik ook dat je in publieke functies niet zichtbaar geloof uit moet dragen, datr geldt wat mij betreft voor elke religie.

Waar ik wel problemen mee heb is dat in een ziekenhuis hemel en aarde bewogen moet worden omdat een moslima geen mannelijke arts wil. Deal er mee dat je in Nederland ook mannelijke gyneacologen hebt (bijvoorbeeld). Aanpassen en acceptatie moet wel van twee kanten komen en dat mis ik helaas wel eens.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:00

Ja daar heb je gelijk in, maar daar werd jarenlang ook nogal spastisch mee omgegaan. Vrouwelijke artsen moesten op stel en sprong opgeroepen worden.
Nu kunnen ze een afspraak maken en als het spoed is wordt de vrouw gewoon geholpen door wie er voor handen is.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:05

Ik denk dat de nieuwere generaties opgroeien met het straatbeeld hoofddoekjes.
Vroeger liepen de boerenvrouwtjes ook met hoofddoekje.
Ik denk dat Wilders meer de betekenis erachter vrouw onvriendelijk vind, niet de hoofddoek aan zich.
Degene die met een vrouw met hoofddoek getrouwd zijn die vinden vrouwen ook net zoveel als een hond lijkt af en toe. Of dat zo is weet ik niet, maar ik vind wel dat de moslimvrouw zoals ze in Ankara leven veel verder geevolueerd zijn (de meeste) dan de doorsnee moslima hier in Nederland.
Overigens,
Op heel veel plekken in het uitgaansleven zijn ook petjes verboden, of in een restaurant waar geen korte broeken binnen mogen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:08

Het is wel logisch dat mensen die naar een ander werelddeel verhuizen strakker vasthouden aan tradities dan als ze nog in het betreffende land gewoond hadden. Ik kan me voorstellen dat als je in een land komt te wonen omdat je man daar werk kan vinden, en je hebt er zelf niks mee....... dat je dan inderdaad houvast zoekt in traditie en geloof..

Snap ik best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:16

Je kunt je ook afvragen of je in zo een land dan wel moet gaan wonen, een keuze die je van te voren maakt. Er zijn genoeg andere landen die minder sterk afwijkende cultuurnormen hebben.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:17

KiWiKo schreef:
Ik kan me voorstellen dat als je in een land komt te wonen omdat je man daar werk kan vinden, en je hebt er zelf niks mee....... dat je dan inderdaad houvast zoekt in traditie en geloof..

Snap ik best.

Wat ik hieruit niet begrijp is dat diezelfde mensen zichzelf wel tegenspreken. Het ene moment roepen ze: Nederland is ook mijn thuis, en het andere moment is het Turkije dit en Turkije dat, alles is er beter, bla bla bla.
Wat houdt ze dan tegen terug te gaan? Als ze hier geschoold zijn en ze hebben daar al een stuk grond gekregen van familie om een huis te bouwen dan kan je daar toch ook een goed leven beginnen?
Is het dan angst om terug te gaan?
Volgens een ex collega blijkt het dus gewoon zo te zijn dat Turken die terug gaan naar Turkije ook gewoon als een buitenlander gezien worden door hun eigen volk.
Ik weet niet hoe ik er tegenaan zou kijken als ik mijn verre familie uit Australie hier had staan, voor mij zijn dat denk ik ook Australiers. En ik denk in het geval van Turken dat ze ook hun 'eigen' land niet kennen. Wat weet een opgegroeide Turk hier in Nederland nou van Turkije? Ze kijken het nieuws, lezen de kranten, maar verder..........3 weken vakantie?
Ik merk het zelf ook, ik woon nu bijna 9 jaar in België. Ik werk dan wel in Nederland, maar van de regeltjes en zo en structuren weet ik helemaal niks meer. Ja enkel wat ze voorspiegelen in nieuwsberichten. Ik voel me dus geen Nederlander meer, maar ben het wel! Maar ik voel me net zo min Belg. Ik ben het niet, en voor Belgen hier blijf ik een Hollander.
Ik eet af en toe nog altijd stamppot en gerechten die ze in België helemaal niet kennen. Ook mijn dochter zal Nederlandse eigenschappen meenemen. Trouwt ze later met een Belg, dan zullen er nog Nederlandse gewoontes doorgegeven worden. Uiteindelijk houdt het wel een keer op met bepaalde tradities, maar voor het zelfde geldt trouwt ze een Nederlander en blijft ze wonen in België.
Ik denk dat zulke dingen alleen maar ophouden als je helemaal breekt met alles van je achtergrond, en dat is ook voor hun niet te doen. Draagt iedereen een hoofddoek in de familie, tja, logisch dat je dan zelf ook een hoofddoek draagt. Draagt je moeder hem niet en zegt ze dat het niet hoeft, dan zal je waarschijnlijk dat ook niet doen. Ongeacht of je de religie draagt ja of nee.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:30

Zaina schreef:
ikdoemaarwat schreef:
ja en het gekke is he................in hun eigen land lopen er meer vrouwen zonder dan met ;)

hun eigen land, hun eigen land... zucht.
ik ben 100% Hollands hoor. en inderdaad, met hoofddoek.

hier nog 1 :D

en we zijn niet de enige..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:38

niet enkel moslima's hebben een probleem met een mannelijke gyneacoloog. en niet alleen moslima's weigeren om in bikini rond te huppelen en niet alleen moslima's........ en trouwens, vind het hele goede eigenschappen. voor mij ook liever een vrouw dan een man hoor :)

andersom. waarom zoveel mannelijke gyneacologen?? kunnen vrouwen dat niet? nergens hoeft hemel en aarde bewogen te worden hoor. wij hebben de keus om door een man of vrouw behandeld te worden, dan maak je uiteraard van die keus gebruik.

als ik stervende ben en er is enkel een mannelijke arts... dan is het natuurlijk geen enkel probleem! goedemorgen.
maar waarom is de meerderheid man in deze belangrijke functies???

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:53

1Boefje schreef:
Degene die met een vrouw met hoofddoek getrouwd zijn die vinden vrouwen ook net zoveel als een hond lijkt af en toe. .

Zo, PARDON?? >;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:01

jameyskatje schreef:

Wat let je??

Overigens begrijp ik die hele heisa over die hoofddoekjes niet, wat mij stoort is een vrouw die een meter achter een man loopt op de markt of winkelcentrum. Dan moet ik me echt inhouden om niet even een discussie met zon hufter aan te gaan, want dat vind ik dus echt een vorm van een minderwaardige houding tegenover een vrouw.

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:03

Zaina schreef:
1Boefje schreef:
Degene die met een vrouw met hoofddoek getrouwd zijn die vinden vrouwen ook net zoveel als een hond lijkt af en toe. .

Zo, PARDON?? >;)

Daar kun je het mee doen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:14

sarabande schreef:
jameyskatje schreef:

Wat let je??

Overigens begrijp ik die hele heisa over die hoofddoekjes niet, wat mij stoort is een vrouw die een meter achter een man loopt op de markt of winkelcentrum. Dan moet ik me echt inhouden om niet even een discussie met zon hufter aan te gaan, want dat vind ik dus echt een vorm van een minderwaardige houding tegenover een vrouw.

Nou inderdaad. Wat een insinuerende vraag! Om lekker dozen te kijken of zo? :+

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:33

Jameyskatje bedoelde belangrijke functies in het algemeen, denk niet dat ze iets insinueerde. Maar goed.
Wij vrouwen in het algemeen zijn met een inhaalslag bezig, want zo super geëmancipeerd zijn we allemaal nog niet. Dat is niet 'voorbehouden' aan vrouwen die een hoofddoek dragen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:34

Alet74 schreef:
Wij vrouwen in het algemeen zijn met een inhaalslag bezig,

Ik heb het idee dat de kloof tussen mannen en vrouwen in alle opzichten weer groter wordt, helaas.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:37

Denk je? Hier in mijn omgeving valt dat wel mee, veel werkende vrouwen, mannen met een zorgdag (voor kindertjes). In welk opzicht wordt de kloof weer groter dan?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:42

Vrouwen kiezen meer voor de traditionele vrouwenberoepen en -vakgebieden, ze stellen zich afhankelijker op in een relatie (is althans mijn indruk als ik de topics op Bokt, de verhalen in de magazines en de programma's op tv zie). Het speelgoed is weer verdeeld in 'jongens' en 'meisjes' terwijl er vroeger ook gewoon een grote sectie was met speelgoed dat iedereen leuk vond en op niemand specifiek gericht was. (Knutselspul, playmobiel etc.)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:46

Is er dan een tijd geweest dat vrouwen zich minder afhankelijk opstelden in een relatie? Ik zou de topics op Bokt niet als representatief voor de samenleving willen zien, zijn dit niet vooral de wat jongere Bokkers die door hun ervaring en leeftijd gaan leren hoe het werkt en kan in een relatie?
En Playmobil en knutselspullen zijn er nog steeds hoor (ik heb een dochter en een kast vol van dit soort spullen), ik denk dat het best wel meevalt! De tijd dat het anders was, heb ik in ieder geval niet gemerkt of wellicht gemist dan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:58

Zaina schreef:
1Boefje schreef:

Zo, PARDON?? >;)

1Boefje is erg gefrustreerd, dat mag duidelijk zijn. ;)
En juist dit gedrag vind ik zo irritant. Dat 'alles over 1 kam scheren'.

Ik lees net op internet over de PVV-aanhang in Almere (jongeren), dat ze winkeliers daar schijnen te bedreigen. Als dat waar is, tjongejonge, dan is dat wel heel erg, hoor. :\

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:02

Twiggy2008 schreef:
Ik lees net op internet over de PVV-aanhang in Almere (jongeren), dat ze winkeliers daar schijnen te bedreigen. Als dat waar is, tjongejonge, dan is dat wel heel erg, hoor. :\

Ja was op TV, ze bedreigen winkeliers die geen PVV poster, maar die van een andere partij op de ruit hebben. Net zoals Herman van Veen doodsbang werd na alle bedreigingen die hij per post en mail ontving van PVVers.
Het ergste hieraan is dat Geert, die zichzelf op onze kosten laat beveiligen, dat in de hand heeft.
Hij heeft de mensen die Van Veen toen bedreigden teruggefloten.
En net zoals zijn zaal in Almere vol zat met de eigen aanhang uit het hele land, zullen hier ook wel raddraaiers van elders tussen zitten.

Geert manipuleert graag voor eigen gewin, ik weet niet of dit hem veel op gaat leveren.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:12

Shadow0 schreef:
Alet74 schreef:
Wij vrouwen in het algemeen zijn met een inhaalslag bezig,

Ik heb het idee dat de kloof tussen mannen en vrouwen in alle opzichten weer groter wordt, helaas.

Uit recent socioligisch onderzoek blijkt idd dat de positie van de vrouw achteruit gaat. Dat komt met name doordat ons sociale stelsel afgebroken wordt, en vrouwen daarom gedwongen worden slecht betaalde parttime banen te accepteren ( postbezorger, thuiszorg etc. ). De inhaalslag op het gebied van topfuncties zie ik ook nog niet echt van de grond komen ( waarbij het altijd de vraag is waaraan dit ligt...maar dat is een andere discussie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:26

Alet74 schreef:
Is er dan een tijd geweest dat vrouwen zich minder afhankelijk opstelden in een relatie?

Ja, vind ik wel. Ik heb bij mijn leeftijdgenoten veel meer het idee dat het gelijkwaardig is, dan bij de jongeren.

Citaat:
En Playmobil en knutselspullen zijn er nog steeds hoor (ik heb een dochter en een kast vol van dit soort spullen), ik denk dat het best wel meevalt! De tijd dat het anders was, heb ik in ieder geval niet gemerkt of wellicht gemist dan.

Ze zijn er wel, maar veel wordt nu verpakt in ofwel pastelkleuren voor de meisjes, ofwel donkere kleuren voor de jongens.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:42

Maar ik heb ook het idee dat ik nu een gelijkwaardiger relatie heb dan toen ik begin 20 was. Zou dat niet van alle tijden zijn?

Ik zal van de week eens kritisch rondkijken in onze plaatselijke speelgoedwinkel, het is me nog nooit opgevallen, maar dat zegt niets :)

@Zesiram: dat wist ik niet, behalve dan de topfuncties.
Maar inderdaad, we dwalen wel wat af (en ook weer niet).