Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mariss schreef:Geert Wilders als minister-president. Wat een bespottelijk idee.
Ik ben helemaal niet zo ontevreden over Bos. Ik zou graag zien wat hij ervan maakt; hij is een oplosser, geen verhalenverteller, hij heeft een aantal zaken ontzettend goed aangepakt.
Ik heb het voorlopig wel even gehad met de christendemocraten, al had ik liever gehad dat Balkenende zijn termijn had afgemaakt. Had Wilders nog even de kans gehad op zijn bek te gaan.
superwoman schreef:Nou, ik geloof dat je dat wel zodanig met je mee draagt dat dat bepaalde keuzes zal beinvloeden.
Ze waren volgens mij wel bezig om iets tegen o.a de abortus en de zondagswinkels te gaan doen...
Sonja_vR schreef:PvdA wil de zondags opening etc niet verbieden, maar werknemers wel wettelijk de optie geven om zondags werken te mogen weigeren , op basis van religieuze bezwaren of andere redenen
en kwa abortus zijn ze voor beschikking over eigen lichaam , dus abortus zijn ze in principe gewoon voor, zolang dit wel veilig en volgens de regels gebeurt
staat allemaal gewoon in de standpunten etc op de site
en christelijk opgevoed zijn en christelijk zijn is idd wat anders dan een partij op christelijke basis,
je draagt als partij niet altijd je persoonlijke visie uit, maar wel altijd de visie van de partij
Sonja_vR schreef:pvda heeft naar mijn weten nog nooit zondagsopenstelling of abortus proberen te verbieden?
geloof ook niet dat ze dat 1, 2, 3 zouden doen, past niet echt bij ze
CU is idd een heel ander verhaaal, die willen het liefst het gedoogbeleid terugdraaien naar verbieden, abortus verbieden en op zondag iedereen thuis op 2 kerkbezoekjes na
op zondag word er niet gewerkt...behalve door de dominee natuurlijk
sarabande schreef:windhond schreef:Hoe bedoel je dat er maar een partij voor hem overblijft? CDA sluit Wilders ook niet uit.
Je bent echt op de hoogte he van de politiek
superwoman schreef:Dat staat idd bij de standpunten.![]()
Maar er is altijd omheen te werken natuurlijk... geef het beesje een andere naam en er veranderd van alles zonder je "beloofte" te verbreken.
windhond schreef:sarabande schreef:
Je bent echt op de hoogte he van de politiek
Ja dat ben ik zeker!!!!!!!!! Dat is nl. gisteren in DWDD gezegd door het CDA. Dus doe niet zo degenererend tegen me dat doe ik tegen jouw ook niet.
sarabande schreef:windhond schreef:Ja dat ben ik zeker!!!!!!!!! Dat is nl. gisteren in DWDD gezegd door het CDA. Dus doe niet zo degenererend tegen me dat doe ik tegen jouw ook niet.
Als je op de hoogte was zou je weten dat het CDA niet wil afwijken van 67 jaar dus lijkt me samenwerken al op voorhand niet mogelijk.
KeeK schreef:Concessies zullen er altijd zijn, anders moet je dit systeem werkelijk op de schop nemen.
Even over de 'mp': ik denk dat er geen geschiktere kandidaat is dan Balkenende. En dat is niet zo omdat Balkenende zo'n verschrikkelijke goed ekandidaat is, maar omdat ik geen geschiktere kandidaat zie staan in de lijsttrekkerslijst.
sarabande schreef:Dat is totaal omdraaien van feiten. De PVDA gaat uit van de vrijheid (dus geen Wilders vrijheid die nogal selectief is) van het individu, dus mensen die niet op zondag willen werken wegens gewetensbezwaar hoeven dat niet en vrouwen die voor abortus kiezen moeten dat kunnen doen.
Dat is heel wat anders dan het werken op zondag en abortus niet gedogen omdat het niet mag van het geloof.
Het is wel merkwaardig dat Wilders wil samenwerken met een partij die dingen wil verbieden wegens het geloof, waar heb ik dat toch meer gehoord?????
Sleeper schreef:Ook al roepen sommige nog zo hard 'daar wijk ik niet van af' totdat ze de kans krijgen om daadwerkelijk mee te regeren. Dus ik denk dat, er zoals altijd, best wel combinaties mogelijk zijn die eerst niet leken te kunnen.
superwoman schreef:Ik snap jouw reacties vaak niet.... .
sarabande schreef:superwoman schreef:Ik snap jouw reacties vaak niet.... .
Dat is jouw probleem, ik heb meer de indruk dat je het niet wilt snappen.
Als er iemand is die mensen omwille van hun geloof uitsluit is het Wilders wel, waarom dan wel de motieven omwille van een ander geloof goedkeuren.
Dat vind ik nogal scheef.