KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:17

Moggsy schreef:
Tja, en die 4 pagina's waren herhalingen van de eerste 15 pagina's.

Klopt, gaat er gewoon om dat een dikkerd meer ruimte inneemt, wat betekend meer gewicht en ook nog eens overlast. Waardoor dit persoon dik is geworden is A- oninteressant.
Moet gewoon een oplossing voor komen, klaar :)

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:18

Zou trouwens ook best wel kunnen hoor dat ie er wel is, maar dan zal die wel zo liggen dat je echt niet meer in een stoel kan en niet op 100 kilo
en ik verwacht ook niet dat ze een hulk hogan op de weegschaal zullen zetten... :P als die gewoon niemand in de weg zit.

Je hebt een meetpunt nodig he, en op de weegschaal moeten gaan staan is minder genant dan in een ' meetstoel' gezet worden denk ik.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:19

Citaat:
AMSTERDAM - AMSTERDAM Dikke mensen met een bilomvang breder dan 43 centimeter moeten binnenkort dubbel gaan betalen als zij willen vliegen met de luchtvaartmaatschappijen KLM en Air France. Want mensen die niet goed in een stoel passen – bij KLM is die minimaal 43 centimeter breed – moeten een tweede ticket boeken. Dat zei een woordvoerster van KLM dinsdag.

‘De reden is de vliegveiligheid. Het is gevaarlijk als mensen niet uit hun stoel kunnen opstaan’, aldus de zegsvrouw. De nieuwe regel gaat per 1 april in. ‘Nee, de vraag is mij vandaag al vaak gesteld, maar het is écht geen 1 aprilgrap’, benadrukt de KLM-woordvoerster.

Als vanaf die datum in het vliegtuig blijkt dat iemand toch niet in een stoel past, wordt de passagier geweigerd. Het criterium hiervoor is dat de leuningen van de stoel op en neer moeten kunnen.

Dikke mensen die een tweede stoel moeten boeken, krijgen daarvoor wel 25 procent korting. Als het vliegtuig niet is volgeboekt, kan de passagier het geld voor zijn tweede ticket terugkrijgen.

Kon alleen dit online terugvinden
Vraag me af van waar tot waar ze dan meten :P

Moggsy

Re: KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:22

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:24

Moggsy schreef:
Ik zal het nog een keer vermelden.
Kijk hier maar eens naar.
In ieder geval is de omvang bepalend, want waar je je voeten laat is niet de vraag.

http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenl ... op-KLM.ece

Ow ow ow, de journalist had zó door moeten vragen na de laatste quote/opmerking...

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:26

nou heb ik een achtertante die dus behoorlijk aan de maat is.
maar die is zich daar van bewust en wil niet afvallen,
nu reist zij veel en boekt ze de Business Class, past zij teminste in de stoel :P ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:27

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:28

Maar dan betaald die achtertante ook meer voor die ruimere stoel van meer dan 43 cm.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:30

Heino schreef:
Citaat:
AMSTERDAM - AMSTERDAM Dikke mensen met een bilomvang breder dan 43 centimeter moeten binnenkort dubbel gaan betalen als zij willen vliegen met de luchtvaartmaatschappijen KLM en Air France. Want mensen die niet goed in een stoel passen – bij KLM is die minimaal 43 centimeter breed – moeten een tweede ticket boeken. Dat zei een woordvoerster van KLM dinsdag.

‘De reden is de vliegveiligheid. Het is gevaarlijk als mensen niet uit hun stoel kunnen opstaan’, aldus de zegsvrouw. De nieuwe regel gaat per 1 april in. ‘Nee, de vraag is mij vandaag al vaak gesteld, maar het is écht geen 1 aprilgrap’, benadrukt de KLM-woordvoerster.

Als vanaf die datum in het vliegtuig blijkt dat iemand toch niet in een stoel past, wordt de passagier geweigerd. Het criterium hiervoor is dat de leuningen van de stoel op en neer moeten kunnen.

Dikke mensen die een tweede stoel moeten boeken, krijgen daarvoor wel 25 procent korting. Als het vliegtuig niet is volgeboekt, kan de passagier het geld voor zijn tweede ticket terugkrijgen.

Kon alleen dit online terugvinden
Vraag me af van waar tot waar ze dan meten :P

Vraag me ook af hoe ze dat willen meten. En die 43 cm is dat per bil want volgens mij zijn er weinig mannen zo smal }:0

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:32

Goeiendag, dat is ernstig.
En zo te zien zijn ze nog blij met zichzelf ook.
En ze zien er niet ziek uit, al zegt dat niets op het eerste gezicht.
Nee, die zijn happy met hun omvang en vinden zich vast gediscrimineerd als je er iets van zegt.
Vreselijk, en dan nog een bikini aan.

Volgens mij zijn de meeste mannen smaller dan de meeste vrouwen wat de billenpartij betreft.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:52

lejo schreef:
Je hebt een meetpunt nodig he, en op de weegschaal moeten gaan staan is minder genant dan in een ' meetstoel' gezet worden denk ik.

Denk je? Ik denk eigenlijk dat heel veel vrouwen daar niet aan mee willen werken... Zeker niet als er andere mensen bij staan.
Zelf heb ik er 0 moeite mee, maar ik denk niet dat er iemand twijfelt of ik wel in zo'n stoel pas.
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 21-01-10 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:54

een stoel op een DISCRETE plek is wel een oplossing. niet ten overstaan van iedereen.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:56

Neem aan dat men niet pontivicaal in de grote hal gaat staat meten en passen.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:57

Dat denk ik ook niet, ik vind dit wel een beetje confronterend voor die mensen :=

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:01

Maar als iedereen op de weegschaal moet zal dat toch gewoon in een rijtje gebeuren, net als met je handbagagecontrole enzo.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:03

Op de lopende band zoals ik al eerder zei, net als de bagage.
Men neemt plaats en men rolt naar de weegschaal, men rolt door naar de bodyscanner en vervolgens door naar de douane, uitrollen naar de gate.
Geen filevorming bij de incheckbalie.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:03

Hmm maar meetpunt is dus oa of de gordel dicht kan. Is het dan wel veilig wanneer je twee gordels van verschillende stoelen aan elkaar moet knopen?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:04

Soort van hole in de wall op Schiphol kan natuurlijk ook. :D

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:05

Zal wel moeten en daar zal vast wel over zijn nagedacht.
Anders een touw er over met een stalknoop.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:07

Moggsy schreef:
Op de lopende band zoals ik al eerder zei, net als de bagage.
Men neemt plaats en men rolt naar de weegschaal, men rolt door naar de bodyscanner en vervolgens door naar de douane, uitrollen naar de gate.
Geen filevorming bij de incheckbalie.

_O- _O-

Ik zal deze quote even aan m'n baas laten zien, kijken of hij iets ziet in deze aanpassing van de luchthaven ;)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:08

Als we dan toch door een bodyscan moeten kunnen we net zo goed meteen ook op een weegschaaltje stappen. :D

Haha ja precies Moggsy

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:09

Hihihihi, ik zal er patent op aanvragen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:10

Mocht dit plan idd. worden doorgevoerd per 1 april dan gok ik zo dat er bij de KLM servicebalie/assistentiebalie in vetrekhal 2 een stoel geplaatst zal worden. In geval van twijfel verzoekt de check-in agent de passagier dan om zich even te melden bij die balie ;)

I.v.m. de privacy van de passagier zal dit natuurlijk zo discreet mogelijk gedaan worden lijkt mij.
Laatst bijgewerkt door saroanda op 21-01-10 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:10

Btw hebben we dan ook geen stoelen meer nodig maar gewoon één groot laadruim. :P

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:13

Lijkt mij heel logisch.
Want in dit werk krijg je de nodige ervaring en ook het inzicht wie te zwaar (te breed) is en wie niet.

Oei Toekie, hoe gevaarlijk deze opmerking.
Ik merkte hier al op dat in geval van geen stoel kunnen krijgen een vrachtvliegtuig de optie was.