Moet de Burka kunnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Is de Burka storend?

Ja
636 (65%)
Nee
328 (34%)

Totaal aantal stemmen: 964

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:37

Ik heb op nee gestemd, en dat komt eigenlijk aan de hand van een (waargebeurd :P ) voorbeeld.

Mijn vader ging op een dag (...) zijn motor tanken voor een ritje, maar mijn vader blijft tijdens het motorrijden op zijn motor zitten, zodat de motor stabiel blijft, terwijl mijn vader tankt, zittend op de motor. Niets aan de hand, doen de meeste motorrijders zo.
Nu komt het. Mijn vader pakt de tankslang, en wilt gaan tanken.. Nou, geen benzine dus!!
Dus mijn vader kijkt naar de pompbediende, en die wijst naar de helm die mijn vader op zijn hoofd heeft! Hij moest die helm dus afzetten, anders kwam er geen benzine. Reden ertoe: zijn gezicht was niet zichtbaar, en dat moest als je gaat tanken. Mijn vader woest! natuurlijk.
Mijn vader heeft een helm waarbij je heel het 'gezichtstuk' naar boven kunt doen. Hierdoor worden dus niet alleen je ogen duidelijk, maar ook je mond, neus en kin worden zichtbaar.
Nou, nog steeds geen benzine hoor. Mijn vader moest eerst zijn volledige helm afzetten voor er benzine zou komen.
Volgens mij is mijn vader meteen weggereden, en heeft een klacht ingediend.

Hierdoor moet ik wel op 'nee' stemmen op de vraag of de burka moet kunnen, omdat aan een vrouw met een burka dezelfde eis niet wordt opgelegd. Dat kan niet.

Bovendien ben ik fanatiek feminst, en ik vind de burka een uiting van vrouwenonderdrukking door de man, en dat is reden dat de burka niet moet kunnen. Sommige mensen zeggen dat de vrouw daar zelf voor kiest, maar daar geloof ik niet in. Pure onderdrukking .

Nies_

Re: Moet de Burka kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:57

Dan heb je dus verkeerd gestemd, zoals de meeste :+
Ben het wel met je eens :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:59

ik vind het ook niet een prettig gewaad die burka........ verre van zelfs

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:15

ik vind het het toppunt van onderdrukking.
Verder vind ik de tegenstelling tussen de topictitel en de poll erg storend.
Zo wordt er verkeerd gestemd. Ik weet niet waarom dit zo gedaan is, maar vind het een soort misleiding zo...

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 04:15

Ik vind het ook niet prettig. Met hoofddoekjes heb ik absoluut geen probleem! Maar in Parijs zag ik een man lopen met naast zich iemand met een burka. En aan de schoenen te zien was dat geen vrouw.. Dat idee vind ik gewoon echt niet fijn. Je weet gewoon niet wie of wat eronder zit, en het is een makkelijk kledingstuk om voor een overval te gebruiken lijkt mij...

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:34

Ik heb op nee gestemd, maar ik bedoelde ja. :+ (Ik had nee gestemd op de vraag in de titel)

Ik vind een hoofddoek een heel ander verhaal dan een burka, dan kun je het gezicht van mensen nog een beetje zien. Met een burka vind ik dat mensen zich echt afsluiten van de rest van de mensen, ik vind het ook nogal onbeschoft overkomen, omdat je niet echt een normaal gesprek met iemand kan hebben. Daarbij weet je ook nooit wat mensen daaronder hebben, vind het geen veilig idee

Een bivakmuts mag ook niet, dus waarom zou een burka dan wel mogen..

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:37

mistery schreef:
Ik vind de burka zeer storend, hoofddoekjes ook trouwens. Ik vind het gewoon niet kunnen in Nederland. Kom je hier vanuit het buitenland dan moet je je aanpassen. Blijf je een burka dragen dan vind ik niet dat je bezig bent met je aanpassen.

Als je het in je huis wil dragen prima, maar je geloof mee naar buiten brengen op zo'n opzichtige manier vind ik niet ok.

idd want als wij naar b.v marroko gaan in de gelovige dorpjes worden we scheef aangekeken zonder
verpakking.
Ik vind het niet kunnen, prima dat je trots bent op je afkomst en geloof,
maar je woont in nederland !

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:39

mistery schreef:
Ik vind de burka zeer storend, hoofddoekjes ook trouwens. Ik vind het gewoon niet kunnen in Nederland. Kom je hier vanuit het buitenland dan moet je je aanpassen. Blijf je een burka dragen dan vind ik niet dat je bezig bent met je aanpassen.

Als je het in je huis wil dragen prima, maar je geloof mee naar buiten brengen op zo'n opzichtige manier vind ik niet ok.

Ik sluit me hier volledig bij aan.
Als wij naar een ander land gaan moeten we ons ook aanpassen.
Dus waarom zouden zij dat niet moeten doen?

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:49

Ik weet niet of gister iemand gekeken heeft naar wat vind Nederland?

Haha die vrouwen, stuk of vier, in een burka naast elkaar op de foto :D

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:59

ik vind een burka storend, het lijkt me inderdaad niet prettig om met iemand te praten en niet de gezichtsuitdrukkingen van de persoon eronder te kunnen zien.

Met een hoofddoekje heb ik helemaal geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:01

Hoofddoek, geen probleem, kleren waar tot de handen en enkels bedekt, geen probleem. Ramadan, bidden op de dag, geen probleem.

Burka gaat mij te ver, dan moet je in islamitische landen blijven wonen en niet in westerse, dan ben je zover conservatief moslim, dan pas je niet hier. Dan zit je hier voor de centen. Want alles hier druist dan tegen het geloof in en onze kern is gewoon anders.

Liberale moslims die hun geloof willen houden, is toch alleen maar heel goed? Ieder zijn geloof, maar ook Nederlander zijn, dus de mix maken! Burka is in mijn ogen onderdrukking. Dat zij dat anders zien, is hun goed recht, maar dan leven in eigen cultuur en arabische/islamitische landen.....

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:59

Sylke schreef:
Ik vind het ook niet prettig. Met hoofddoekjes heb ik absoluut geen probleem! Maar in Parijs zag ik een man lopen met naast zich iemand met een burka. En aan de schoenen te zien was dat geen vrouw.. Dat idee vind ik gewoon echt niet fijn. Je weet gewoon niet wie of wat eronder zit, en het is een makkelijk kledingstuk om voor een overval te gebruiken lijkt mij...

Kan dan geen vrouw zijn....
Die mag niet naast de man lopen, maar moet er ongeveer 5 meter achter lopen....

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:17

antwoord: ja

als we het op nederland basseren.

(niemand draagt een burka in nederland trouwens) maar ik begrijp dat jullie het verschil niet kennen en dus de niqaab bedoelen

btw: als we binnenkort irisscans maken is het probleem qua indentificatie gelijk opgelost haha. hoef men enkel nog maar in het apparaatje te staren :P
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 25-01-10 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:23

insun schreef:
Vjestagirl schreef:
En dan nog kan je om die reden niet een burka verbieden, omdat het als basis een uiting van geloof is en niet van onderdrukking...

Goed, laten we even uitgaan van de interpretatie van de Koran waarin aangenomen wordt dat een vrouw zich in het geheel (gezicht en ogen, hals, haar, handen, lichaam) moet bedekken om een goed Moslima te zijn. Ze draagt dan een burka vanwege haar geloof.
Waarom moet zij zich bedekken? Om haar schoonheden te verbergen, zodat ze niet verleid maw.: bedekt ze zich niet is ze een verleidster, slecht, een slet en lokt onkuis gedrag uit; als ze wordt verkracht is dit dus haar eigen schuld. Hhmm, klinkt niet bepaald vrouwvriendelijk toch.......
Als je dan ook nog weet dat volgens de Sharia (= Islamitische wetgeving) een vrouw een verkrachting énkel kan bewijzen door 4 mannelijke getuigen van het misdrijf mee te nemen. Lukt dit niet (en hoe vaak komt het voor dat 4 mannen getuige zijn geweest van een verkrachting???)wordt de vrouw zelf beschuldigd van overspel en bestraft met stokslagen of steniging. Dus nog even ter verduidelijking: een verkrachter wordt alleen veroordeeld als de verkrachte vrouw 4 getuigen heeft die hem beschuldigen. Als er geen 4 getuigen zijn, gaat de man vrijuit en wordt de vrouw veroordeeld. Over gelijke rechten voor man en vrouw gesproken.....
Daarbij loopt een verkrachte vrouw die niet kan bewijzen dat ze verkracht is en dus veroordeeld wordt van overspel een hele grote kans vermoord te worden door haar familie (eremoord), omdat zij schande brengt over de naam van haar familie en deze door eremoord gezuiverd kan worden.
Vrouwen die een burka dragen doen dit, mijns inziens, omdat zij geleerd hebben dat het niet bedekken van jezelf hetzelfde is als vragen om verkrachting; zij zien een burka als bescherming tegen een verkrachting en daarmee tegen een straf die hún en niet hun verkrachter opgelegd wordt.
Een burka als bescherming tegen stokslagen, steniging en zelfs moord...., is dat geen onderdrukking????

De poll van dit topic is :"stoor je je aan een Burka". Zoals ik al eerder aangegeven heb, heb ik ja gestemd, omdat ik een Burka zie als onderdrukking van de vrouw.
Als de poll "moet de burka verboden worden" was geweest, had ik nee gestemd, omdat de vrouwen die een Burka dragen er nog lang niet aan toe zijn om deze niet te dragen.

waar haal jij deze absolute klinkklare onzin vandaan???

mensen, neem dit aub NIET voor waarheid aan!!! en kijk uit met leugens die zich op het net verspreiden!!

waar zijn jou bronnen????

ongelofelijk. |(

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:23

Ik kom net uit Egypte. En alhoewel daar de meeste vrouwen traditioneel gekleed gaan, heb ik alles bij elkaar iets van 5 vrouwen gezien in een niqaab. Het is ook daar geen gemeengoed. Dus laat die paar vrouwen dat ding nu gewoon rustig aantrekken. Het zullen er nooit heel veel meer worden. Waar maakt iedereen zich toch altijd druk om.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:25

haha ja ,, in eqypte hebben de vrouwen de broek aan hoor :P misschien niet letterlijk, wel figuurlijk

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:39

http://www.skolo.org/spip.php?article881

Citaat:
Beginnen we bij de koran, en wel bij de verzen, die nu worden aangehaald om het dragen van de hoofddoek op te leggen. Soera 24 zegt: „En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook hun ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij hun schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij hun hoofddoeken (khumur) over hun boezem laten hangen, en dat zij hun schoonheid niet tonen behalve aan hun echtgenoot...” Het woord khumur is een hoofddoek, die ook los over het gelaat hangt. Het is in onbruik geraakt. Wat is nu de context van dit vers? Voor de islam hadden sommige Arabische vrouwen de gewoonte met hun mannen mee ten strijde te trekken om ze aan te moedigen. Dit deden zij door onder meer hun borsten te ontbloten, dat vond de profeet erg onzedig. Dit vers verbood deze pre-islamitische traditie.

En dan is er Soera 33 dat zegt: „O Profeet, zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van hun omslagdoeken (jalabib) over hun hoofd laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen.” Ging het in het eerste citaat om een hoofddoek, die ook een deel van het bovenlichaam moest bedekken, hier gaat het om een bovenkleed dat over het hoofd wordt geslagen. Het vers is vooral naar de vrouwen van de Profeet gericht en de bedoeling is dat zij door hun kledij als diens vrouwen en als moslims zouden worden herkend. Ook dit woord wordt nog zelden gebruikt. De teneur van beide verzen is duidelijk: laat niet teveel bloot zien aan bezoekers en kleedt u buitenshuis deftig, zo zal men zien dat je een moslim bent.

Zo ver gezocht van insun vind ik het niet, als ik dit zo lees jameyskatje

Bedenk wel dat in de arme gedeelten de meeste mensen niet kunnen lezen en zo van alles worden wijsgemaakt uit naam van hun geloof.

Ook bij de slaven hebben "ze vroegah" gezorgd voor het geloof in god, zodat ze harder gingen werken en geen tegenstand zouden geven. Geloof werd dus misbruikt door de blanken door ze te voorzien van de volgens "hun" belangrijke delen van het geloof. Ze konden immers niet lezen, dus ze konden weglaten wat "niet uit" kwam.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:42

jameyskatje schreef:
insun schreef:
Goed, laten we even uitgaan van de interpretatie van de Koran waarin aangenomen wordt dat een vrouw zich in het geheel (gezicht en ogen, hals, haar, handen, lichaam) moet bedekken om een goed Moslima te zijn. Ze draagt dan een burka vanwege haar geloof.
Waarom moet zij zich bedekken? Om haar schoonheden te verbergen, zodat ze niet verleid maw.: bedekt ze zich niet is ze een verleidster, slecht, een slet en lokt onkuis gedrag uit; als ze wordt verkracht is dit dus haar eigen schuld. Hhmm, klinkt niet bepaald vrouwvriendelijk toch.......
Als je dan ook nog weet dat volgens de Sharia (= Islamitische wetgeving) een vrouw een verkrachting énkel kan bewijzen door 4 mannelijke getuigen van het misdrijf mee te nemen. Lukt dit niet (en hoe vaak komt het voor dat 4 mannen getuige zijn geweest van een verkrachting???)wordt de vrouw zelf beschuldigd van overspel en bestraft met stokslagen of steniging. Dus nog even ter verduidelijking: een verkrachter wordt alleen veroordeeld als de verkrachte vrouw 4 getuigen heeft die hem beschuldigen. Als er geen 4 getuigen zijn, gaat de man vrijuit en wordt de vrouw veroordeeld. Over gelijke rechten voor man en vrouw gesproken.....
Daarbij loopt een verkrachte vrouw die niet kan bewijzen dat ze verkracht is en dus veroordeeld wordt van overspel een hele grote kans vermoord te worden door haar familie (eremoord), omdat zij schande brengt over de naam van haar familie en deze door eremoord gezuiverd kan worden.
Vrouwen die een burka dragen doen dit, mijns inziens, omdat zij geleerd hebben dat het niet bedekken van jezelf hetzelfde is als vragen om verkrachting; zij zien een burka als bescherming tegen een verkrachting en daarmee tegen een straf die hún en niet hun verkrachter opgelegd wordt.
Een burka als bescherming tegen stokslagen, steniging en zelfs moord...., is dat geen onderdrukking????

De poll van dit topic is :"stoor je je aan een Burka". Zoals ik al eerder aangegeven heb, heb ik ja gestemd, omdat ik een Burka zie als onderdrukking van de vrouw.
Als de poll "moet de burka verboden worden" was geweest, had ik nee gestemd, omdat de vrouwen die een Burka dragen er nog lang niet aan toe zijn om deze niet te dragen.

waar haal jij deze absolute klinkklare onzin vandaan???

mensen, neem dit aub NIET voor waarheid aan!!! en kijk uit met leugens die zich op het net verspreiden!!

waar zijn jou bronnen????

ongelofelijk. |(

Ik denk dat dit best de waarheid zou kunnen wezen, misschien heeft het weinig betrekking op de "Nederlandse" boerkadragers maar in hun eigen land zal ik dat zeerzeker wel geloven....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:43

jameyskatje schreef:
haha ja ,, in eqypte hebben de vrouwen de broek aan hoor :P misschien niet letterlijk, wel figuurlijk

Zo hoort dat ook _O-

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:43

Anya schreef:
Ik kom net uit Egypte. En alhoewel daar de meeste vrouwen traditioneel gekleed gaan, heb ik alles bij elkaar iets van 5 vrouwen gezien in een niqaab. Het is ook daar geen gemeengoed. Dus laat die paar vrouwen dat ding nu gewoon rustig aantrekken. Het zullen er nooit heel veel meer worden. Waar maakt iedereen zich toch altijd druk om.

Over mijn aanstaande kinderen hun toekomst, daar maak ik mij druk om ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:58

http://www.grenzeloos.org/artikel/viewa ... d/634.html

Citaat:
Wat staat in de Koran?
Om na te gaan wat precies de religieuze regels zijn, bekijkt Sattar (1993: 90, 91) de Koran (24/30-31): “Zeg tegen de gelovige mannen dat zij hun blikken neerslaan en hun intieme delen bedekt houden… En tegen de gelovige vrouwen dat ze hun blikken neerslaan en hun intieme delen bedekt houden en hun sieraad niet tonen, behalve wat (toch al) zichtbaar is. En laten zij hun sluiers over hun boezems trekken en hun sieraad niet vertonen…” en vervolgens wordt hier uitzondering gemaakt voor familie, bedienden en kinderen. Het gaat dus om bedekken van de “boezems” (die vaak ontbloot werden voor borstvoeding) en het “sieraad”, waarmee niet het haar of gezicht wordt bedoeld, maar volgens Sattar “verleidelijkheid”. De opmerking “behalve wat (toch al) zichtbaar is” zou ruimte geven aan vrouwen om zich ‘normaal’ te kleden, dat wil zeggen: wat normaal is binnen omstandigheden van plaats, functie, klimaat en maatschappij.

In een ander Koranvers (33/59) waar ook andere schrijvers naar verwijzen, staat: “O Profeet, zeg tegen uw vrouwen en uw dochters, dat zij hun omslagdoeken om zich heen doen, zodat zij gekend worden en niet lastig worden gevallen. En God is vergevend en barmhartig”. Sattar (1993: 92) vindt het belangrijk dit binnen de historische context te zien. Dit werd namelijk in de zevende eeuw geopenbaard in de periode na de verhuizing van Mekka naar Medina. Ze waren hier migranten die door sommige inwoners als slaven werden gezien waardoor de vrouwen vaak lastig werden gevallen op straat. Hiertegen hielp deze omslagdoek.

Andere verzen die gebruikt worden om de hoofddoek te verplichten, waren eigenlijk alleen bedoeld voor de vrouwen van de profeet, vermeldt Sattar (1993: 94, zie ook MacLeod 1991: 539). Er blijken dus slechts enkele passages in de Koran te staan die handelen over bedekking van lichaamsdelen van man en vrouw. We constateren dat die niet erg duidelijk geformuleerd en voor verschillende interpretaties vatbaar zijn.

Citaat:
Aantrekkelijkheid verbergen.
Eén van de belangrijkste motieven voor bedekking is volgens de traditionele visie om de natuurlijke seksuele aantrekkelijkheid van vrouwen (het sieraad) te verbergen, aldus Sattar (1993: 90).
Waarom moet die verborgen worden? Volgens haar (1993: 89, 93) moet seksuele prikkeling vermeden worden, wanneer die tot buitenechtelijke zwangerschap kan leiden. Dit zou betekenen dat het alleen voor vruchtbare vrouwen nodig is en alleen ten opzichte van vreemde mannen. Daarom noemt het Koranvers dus die uitzonderingen. Dit motief wordt inderdaad genoemd voor moslimlanden als Marokko. Said 4 vertelt dat de hoofddoek in de stad dient als bescherming tegen onbekenden. In dorpen waar immers iedereen elkaar kent, heeft het een andere functie. Hier dient het als bescherming tegen de zon en er worden ook wel hoeden gedragen en ook mannen dragen iets, aldus Said. Arlene MacLeod (1991: 536, 552) schrijft hetzelfde. In het huidige Egypte worden na de urbanisatie meer hoofddoeken gedragen. Dit voorkomt dat de vrouwen op straat lastig gevallen worden. En over Egypte rond 1900 schrijft Beth Baron (1989: 375) dat elitevrouwen zich sluierden 1 , omdat het een nieuw verschijnsel was dat ze meer buiten kwamen.

Ook in Nederland wordt dit als motief genoemd. Voor velen gaat het om meer dan het risico bij vruchtbaarheid, namelijk om het niet willen aanstoot geven op zich.[knip]

Citaat:
Externe dwang.
De franse syndicalist voor migrantenbelangen Said 4 is van mening dat vrouwen worden gedwongen door hun omgeving. Hij geeft hiervan voorbeelden. Hij was laatst in Marokko bij een familie, waar de jonge vrouwen geen hoofddoeken dragen, niet thuis, niet op het werk, niet als hijzelf op visite komt, maar wel als de buurman aanklopt. Dan rennen de jonge vrouwen weg om een hoofddoek om te doen, want vader wil tegenover hem een goede indruk maken. Als de buurman vertrekt, gaan ze weer af.

dit is imo dus ook onderdrukking

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:12

http://www.nrc.nl/100jaar_voorpaginas/a ... ijn_sluier

Citaat:
,,Ik voel me met sluier heel vrij'', zei Aouatif. ,,Juist door hem te dragen verwerf ik mijn vrijheid. Veel moslima's ervaren het als een bevrijding. Nee, het is niet meegaan met sociale controle, het is een vrije keuze.''

,,Ik ontken niet dat sommige vrouwen gedwongen worden, er is soms subtiele, sociale druk, en daar zijn wij tegen'', zei Naïma, ,,maar het overgrote deel kiest uit religieuze overtuiging.''

,,De sluier is er om de schoonheid te verbergen'', zei Aouatif.

,,Wat is er tegen schoonheid?'' vroeg een vrouw in het publiek, ,,die is toch ook van God gegeven?''

,,Het moet nu eenmaal volgens de islam'', zei Aouatif. ,,Wij mogen wel van schoonheid genieten, maar alleen op een gestructureerde manier, anders is er chaos.''

imo dus ook weer onderdrukking... ookal voelt Aouatif zich juist vrijer met hoofddoek...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:35

deze bron is zeer onbetrouwbaar.
'het zou best waar kunnen zijn' .. jaa zo werkt char ook, ze geeft je een deel van waarheid en logica mee, zodat mensen in haar geloven.. de rest van haar praatjes zijn gevaarlijke gelogen oliebol.

er zitten inderdaad stukken van waarheid in. maar de uitleg en interpretatie...

maargoed, als we naar de auteurs onderaan de pagina kijken zegt dat meer dan genoeg.

er bestaan mensen in de wereld, die tientallenjaren de jurisprundentie van de sharia hebben bestudeerd. onderzoek deze eens.

google bv eens 'fiqh van de hijaab' en bekijk filmpjes van grote geleerden op youtube.

mijn onderschrift past hier trouwens weer geweldig bij haha

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:56

Er zijn gewoon verschillende interpretaties en heeft dus niet met waar of niet waar te maken.

Gaat er mij om dat het voor verschillende moslims wél met het verbergen van schoonheid te maken heeft, met het voorkomen van sexuele lusten én het maken van een goede indruk is.

Dat geeft mij het gevoel dat we weer jaren terug gaan. Dat de vrouw niet gelijk is aan de man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:24

Anya schreef:

Heb je het nu over Egypte? Het is daar toch geen onderwerp van gesprek?

Hier lopen er wel meer dan 5 vrouwen zo rond, ga maar eens in Amsterdam West en Oost kijken...daar heb je wijken daar lopen geen Amsterdammers meer, ga eens op de markt in Bos en Lommer kijken. Ik ken die wijk heel goed en daar is de teneur niet liberaal en geintegreerd. In dat milieu van die moslims, veelal Berbers, worden vrouwen zo erg zelfs zonder drukt dat hun zonen van 5 jaar al mee doen.!