Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miska schreef:Pedofilie is een aandoening waarbij ze een vertekend beeld van de realiteit hebben.
Een gedachte kronkel die ergens ontstaan is, dat soort mensen hebben niet dezelfde gedachtengangen als mensen die niet pedofiel zijn.
Anders is het toch ook geen pedofiel?
Vjestagirl schreef:Miska schreef:Pedofilie is een aandoening waarbij ze een vertekend beeld van de realiteit hebben.
Een gedachte kronkel die ergens ontstaan is, dat soort mensen hebben niet dezelfde gedachtengangen als mensen die niet pedofiel zijn.
Anders is het toch ook geen pedofiel?
Als je het zo trekt hebben homo's en hetero's ook niet dezelfde gedachtengangen.
Miska schreef:Beredenering van de pleger:
De pleger zegt tegen zichzelf dat hij wat kan betekenen voor deze jongen en dat de seks hem zelf ook geen kwaad heeft gedaan in zijn jeugd. Hij denkt dat de relatie écht wederzijds is en dat de jongen graag bij hem wil zijn. Hij gaat ervan uit dat ze allebei gelukkig zijn.
DeniseM schreef:geerke schreef:ik ga er vanuit dat pedofilie niet te genezen is.....
je kunt ze jaren dure therapieen geven,maar ik denk niet dat het helpt.
Helemaal mee eens.
Ik vind ook niet dat ze een tweede kans verdienen.
Want als je tot zo iets toe in staat ben, verander je niet!
Kanelly schreef:Opgewonden raken/fantaseren te ver vinden gaan, vind ik dan ook weer te ver gaan ( lekkere zin)
Gelukkig mag iedereen nog z'n eigen fantasiën hebben, zou niet best wezen als dat niet mocht, wellicht ben ik dan ook wel strafbaar. En met mij waarschijnlijk nog zo'n paar miljoen Nederlanders. (en nee, dan heb ik het niet over fantasiën met kinderen of dieren of wat dan ook) eigenlijk onzinnig dat ik het er bij moet zetten, maar goed
Miska schreef:Kanelly schreef:Opgewonden raken/fantaseren te ver vinden gaan, vind ik dan ook weer te ver gaan ( lekkere zin)
Gelukkig mag iedereen nog z'n eigen fantasiën hebben, zou niet best wezen als dat niet mocht, wellicht ben ik dan ook wel strafbaar. En met mij waarschijnlijk nog zo'n paar miljoen Nederlanders. (en nee, dan heb ik het niet over fantasiën met kinderen of dieren of wat dan ook) eigenlijk onzinnig dat ik het er bij moet zetten, maar goed
Als pedo ga je dan te ver, want je probeert al iets uit, toch?
Dan is de stap niet ver meer om nog weer verder te gaan.
Iedereen maakt zich wel eens schuldig aan 'foute' gedachten alleen ik neem aan dat de meeste mensen wel een knopje hebben om het niet al te serieus en of actie te ondernemen.
De gedachten zijn niet 'goed' alleen zolang er verder niks mee gedaan wordt niet schadelijk voor anderen.