Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben je voor of tegen homohuwelijk?

voor
757 (95%)
tegen
36 (4%)

Totaal aantal stemmen: 793

Saskiaatje

Re: Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:48

Seks. :):)

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:52

Saskiaatje schreef:
Seks. :):)

Vooral dat is erg belangrijk hè (:) :j

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:53

Ik ben ervoor, maar kan ook heel erg goed begrijpen dat mensen ertegen zijn.
We hebben het hier niet over het samen mogen zijn of een samenlevingscontract hebben.
We hebben het over HUWELIJK. Traditioneel gezien is dit in een kerk, voor god etc. Tja en dat houd in dat het dus weer te maken heeft met religie en dan heb je weer dat het in veel religies als zonde wordt gezien.

Ik bezie het niet als keuze, je wordt zo geboren of niet. En dus wanneer je dan met een partner van jezelfde sex samen zou willen zijn dan is dat in overeenstemming met die andere persoon en doe je dus niemand kwaad.
In mijn ogen gaat het over liefde en aan de buitenwereld willen aantonen dat je de rest van je leven met die persoon samen wil zijn en dat je die persoon de belangrijkste persoon in je leven wil maken en dat je wil dat die persoon rechten krijgt die de wet aan getrouwde stellen geeft. Dus wie zijn wil dan om te zeggen dat dat niet mag omdat ze toevallig hetzelfde geslacht hebben.

Maar het blijft een moeilijk punt, want die dingen kunnen ook met een samenlevingscontract en dan hoef je er dus niet het hele religie gedeelte erbij te betrekken. Ik kan dus vanuit het oogpunt van zeer gelovige mensen wel hun bezwaren zien.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:07

Ik ben ook gelovig. :j
Dat is helemaal een heikel punt.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:08

Saskiaatje schreef:
Ik ben ook gelovig. :j
Dat is helemaal een heikel punt.

Jammer dat dat nog steeds zo gezien wordt, ik zou het liever als modern bestempelen. :)
Maar ja, het geloof is imo sowieso erg conservatief.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:27

Gelovig en gay is modern?
Wanneer kom jij met mijn ouders praten? :D

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:36

Saskiaatje schreef:

_O- Sla vooral die van mij ook niet over :')
De rest van de familie mag ook trouwens :+

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:42

Saskiaatje schreef:

Ben je het er niet mee eens dan? Vind je het doodnormaal dat je uitgekotst wordt door gelovigen omdat je op hetzelfde geslacht valt?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:59

Angelita schreef:
Saskiaatje schreef:

Ben je het er niet mee eens dan? Vind je het doodnormaal dat je uitgekotst wordt door gelovigen omdat je op hetzelfde geslacht valt?

Sorry hoor, maar ik ben zelf gelovig, mijn ouders zijn gelovig en mijn hele familie is gelovig, maar geen van allen 'kotst mij uit', thank you very much. Mijn ex was ook gewoon welkom in mijn gemeente, dus je hoeft niet alle gelovigen over een kam te scheren.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:13

sas zo bedoeld ze het geloof ik niet ;)
het is ook niet normaal als je om je geaardheid uitgekotst wordt maar helaas, het gebeurd wel!

ik ken een voorbeeld van een jongen(pinkstergemeente) die maar veel moest gaan bidden dan zou het volgens de dominee wel overgaan.

en dan hebben we het hier in nederland nog zooooo goed, in iran zitten op dit moment 3 jongens in de cel te wachten op de galg.
hun misdaad.. ze zijn homo ;(

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:16

vroeger was religie de maatschappij en zijn maatstaven. tegenwoordig is dit niet meer het geval. De maatschappij en de maatstaven die zij hebben zijn vaak niet meer zo streng op de bijbel gebaseerd in de westerse wereld.
Dus dat de maatschappij hier tolleranter is op dat gebied dan in andere landen is begrijpelijk. En vooral het feit dat we in nederland graag als land bezien willen worden als "het tollerantste land in de wereld" zorgt ervoor dat de maatschappij zegt dat het allemaal mag, kan en normaal is.
Maar ik werkelijkheid is het de reinste onzin. Er is nog genoeg kritiek op sexualiteit, religie, huiskleur etc.
We zijn niet zo tollerant als we de rest van de wereld willen laten geloven. Maar dat komt ook door alle regeltjes. Het zit zo in ons geprint dat we alles moeten weten, alles moeten kunnen en alles moeten zijn zolang we maar niet anders zijn dan de rest.
Dat is dus iets wat ik niet kan verdragen van Nederland.
Hoe moeilijk is het om mensen in hun waarde te laten.
Vanuit het religeuze aspect gezien is mijn mening, wel als je zo religieus bent dan geloof je dat ieder zijn eigen verantwoording moet aflegen tegenover god, dus laat andere lekker hun verantwoording afleggen en jij jouw eigen (gij die zonder zonde zijn, werpe de eerste steen). Dus bemoei je niet zo met andere hun leven en laat hun gewoon hun eigen leven leiden. Begin eerst maar eens bij je eigen "zonden".

@alex66, dat die drie jongens daar zitten te wachten op de galg is een akelig idee, maar vroeger, nu en in het heden zullen er mensen nog wel voor minder dan dat gedood zijn/worden.
Niet dat dit het goedpraat, maar wil hiermee zeggen, we moeten eerst naar onze eigen situatie kijken voordat we over andere kunnen klagen. Dus kijk eerst naar wat er in NL gebeurd...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:20

Ik ben voor! Homo-, hetero- of biseksueel, het maakt mij niet uit hoor :D Iedereen heeft het recht om zichzelf te zijn.

En: God houdt toch van iedereen? Waarom wordt er dan alsnog onderscheid gemaakt? Dat vind ik toch zo vreselijk krom...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:25

Pletje123 schreef:
Ik ben voor! Homo-, hetero- of biseksueel, het maakt mij niet uit hoor :D Iedereen heeft het recht om zichzelf te zijn.

En: God houdt toch van iedereen? Waarom wordt er dan alsnog onderscheid gemaakt? Dat vind ik toch zo vreselijk krom...

En daar zit het tegenstrijdig van het geloof. Ze roepen God houdt van iedereen, maar ben je homo, lesbi of bi sexueel? Nee Sorry, die groep valt niet binnen God zijn liefde.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:29

Nou inderdaad! Maar ook als je niet in God gelooft dan kom je in de hel hoor :j

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:30

xx_Horsiex schreef:
Pletje123 schreef:

En daar zit het tegenstrijdig van het geloof. Ze roepen God houdt van iedereen, maar ben je homo, lesbi of bi sexueel? Nee Sorry, die groep valt niet binnen God zijn liefde.

Dat zeggen ze misschien wel, maar voor degene die de bijbel kennen, die weten dat dat niet klopt in de meeste geloven. Want dat staat nergens in de bijbel.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:33

@Lecy: waarom is het dan zo moeizaam, de combinatie Christendom - homoseksualiteit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:33

In mijn ogen volkomen normaal! :j Ben erg blij dat zij ook in t huwelijksbootje kunnen stappen als ze willen! :j

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:48

Pletje123 schreef:
@Lecy: waarom is het dan zo moeizaam, de combinatie Christendom - homoseksualiteit?

Ik had een heeeeeeel stuk uitleg getypt en toen bleek dat mijn verbinding verbroken was en nu is het kwijt!!!

Kort gezegd, religies kunnen zeggen wat ze willen omdat de meeste mensen toch niet echt de bijbel lezen.
Religie is een door mensen bestuurd iets tegenwoordig. Dus mensen kunnen de bijbel zo buigen dat zo een beetje alles wat ze zeggen door de bijbel ondersteund kan worden en dan zeggen ze dat het Gods wil is, alleen maar omdat de bijbel open staat voor interpretatie.
De bijbel keurt homosexualiteit wel af, maar dan niet zoals de "kerk" ofzo dat zegt. Niemand gaat naar de hel om wie hij is, maar om wat hij doet. De bijbel zegt nergens dat ongelovige of homosexuele naar de hel gaan. Dat zijn weer zo van die verbuigingen van de bijbel.
De bijbel keurd alle zondaars af en dat zijn wij per slot van rekening allemaal, dus dat zou inhouden dat we allemaal naar de hel gaan, nou dan wordt het lekker gezellig daaro...
Maar tegenwoordig heeft de bijbel en god weinig meer te maken met veel religies (hola, haal nu heel gelovig bokt op mijn nek met deze uitspraak). Als je ziet hoeveel pedofilie er in de kerk gaande is en dat wordt door de kerk zelf in de doofpot gestoken. Hoe verklaar je dat dan?
Geloof en god is wat ik je hart leeft en het maakt niet uit welke kleur, geloof, sexualiteit, gelsacht of wat dan ook je hebt, zolang je je best doet en oprecht bent in wie je bent dan ziet god dat. (wow, ik klink haast als een gelovig iemand)

*edit* plus waarschijnlijk omdat christendom en veel andere religies geloven dat het een keuze is, niet iets dat al bepaald is voordat je geboren werd. Als het een keuze is dan kan je het veranderen vinden ze.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:30

LecyTinker schreef:
*edit* plus waarschijnlijk omdat christendom en veel andere religies geloven dat het een keuze is, niet iets dat al bepaald is voordat je geboren werd. Als het een keuze is dan kan je het veranderen vinden ze.

En dát is nou juist het probleem, ze geloven teveel.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:33

Pletje123 schreef:

Oei, pas op met die uitspraak want dat weet niemand.. := behalve God.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:34

Hannah_Menno schreef:
Pletje123 schreef:

Oei, pas op met die uitspraak want dat weet niemand.. := behalve God.

Heb het wel gehoord van gelovigen hoor, zij vertelden dat doodleuk.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:36

Klopt, veel mensen denken dat ook.. Ergens zit er misschien ook wel een waarheid maar God is degene die oordeelt en niet wij, dus wij weten het gewoon niet.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:37

Lecy tinker, mooie uitleg en de vinger op de zere plek imo!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:37

Ik geloof er ook niet in hoor. Ik bedoel: het is zoals LecyTinker zegt. Dat zou betekenen dat haast iedereen naar de hel zou gaan.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:40

LecyTinker schreef:

Bij ons zat iemand in de gemeente, die was homo. Hij had dus twee keuze's; of verder gaan met zijn vriend en dus tegen God ingaan, óf zich 'zafzetten' tegen zijn gevoelens en zijn leven geven aan God. Dat laatste heeft hij gedaan. Het is heel moeilijk maar het ís wel mogenlijk! :j