Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:32

sarabande schreef:
Pashon schreef:
aannames maken tegen mij lijkt me niet van toepassing.

Nee hoor jij maakt aanames, ik maak ze niet tegen jou, maar jij doet dat over een door jou gefantaseerde wereld waarin jij elders woont en het beter doet dan de immigranten hier.

vraag het je nog een maal of je nou zo vriendelijk zou willen zijn om mensen niet persoonlijk aan te vallen.

Deze discussie loopt netjes zonder jou aanvallen zou dat graag zo willen houden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:34

Pashon schreef:
als ik naar een ander land ga heb ik mij aan te passen aan hun wetgeving dat wist ik voordat ik naar dat betreffende land ging.
dat ze hun cultuur aanhangen moeten ze zelf weten zolang ze daarmee geen wetten overtreden.

Hier reageer ik op. Dit vind ik een aanname. Dat is niets persoonlijks, maar wel erg naief

Alet74

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:18

Volgens mij zoeken Nederlanders in het buitenland elkaar ook vaak op; dat is niets abnormaals, volgens mij is dat onze natuur - dat we gelijkgestemden of iets dergelijks op zoeken.
Ik denk ook niet dat wij heiliger dan de Paus zijn en ook heus niet allemaal het braafste jongetje van de klas zijn als we zouden emigreren. En dus gewoon Nederlands met landgenoten gaan praten in de bus als je elkaar tegenkomt, dat soort dingen. En aan de wetten in dat land zullen ons vast ook niet de hele tijd houden. Ik denk ook Sarabande, dat Pahon een beetje naief hierin is.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:52

Zo, ik ben net uit Zuid-Afrika teruggkeerd. Ik vraag me af hoe het daar gelopen zou zijn als de Wilders doctrine daar had geregeerd. Wilders staat ook een soort van apartheid voor en wat dat betreft heeft hij helaas geen realiteitszin.

Hoe dat het met hem gaat eindigen? Ongeacht geloof en/of afkomst, eindigen we allemaal op dezelfde manier. Het fenomeen xenofoob is ongeveer even oud als de mensheid. Het "ergens bij horen" is iets wat onze evolutie sterk heeft bepaald en daarbij hoort ook sterk het "zich ergens tegen afzetten".

Wilders speelt de politiek van de angst, evenals GW Bush. En angst is een bijzonder slechte leermeester.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:03

joostvangestel schreef:
Zo, ik ben net uit Zuid-Afrika teruggkeerd. Ik vraag me af hoe het daar gelopen zou zijn als de Wilders doctrine daar had geregeerd. Wilders staat ook een soort van apartheid voor en wat dat betreft heeft hij helaas geen realiteitszin.

Hoe dat het met hem gaat eindigen? Ongeacht geloof en/of afkomst, eindigen we allemaal op dezelfde manier. Het fenomeen xenofoob is ongeveer even oud als de mensheid. Het "ergens bij horen" is iets wat onze evolutie sterk heeft bepaald en daarbij hoort ook sterk het "zich ergens tegen afzetten".

Wilders speelt de politiek van de angst, evenals GW Bush. En angst is een bijzonder slechte leermeester.

slecht voorbeeld....afrika is geteisterd door ons (europees)kolonialisme....door de eeuwen heen hebben wij blanken daar de grenzen bepaald en het land leeggeroofd.
En doordat de door ons bepaalde grenzen in het verleden anders waren dan dat zij ooit bedacht hadden hebben ze daarom nog steeds oorlog zo nu en dan....
ik zie niet in wat wilders daarmee te maken zou kunnen hebben.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:11

Alet74 schreef:
Volgens mij zoeken Nederlanders in het buitenland elkaar ook vaak op; dat is niets abnormaals, volgens mij is dat onze natuur - dat we gelijkgestemden of iets dergelijks op zoeken.
Ik denk ook niet dat wij heiliger dan de Paus zijn en ook heus niet allemaal het braafste jongetje van de klas zijn als we zouden emigreren. En dus gewoon Nederlands met landgenoten gaan praten in de bus als je elkaar tegenkomt, dat soort dingen. En aan de wetten in dat land zullen ons vast ook niet de hele tijd houden. Ik denk ook Sarabande, dat Pahon een beetje naief hierin is.

klopt....dat zie ik om mij heen ook gebeuren...sinterkaas avond.....heel veel hollanders op een hoop,terwijl de fransen daar nog nooit van hebben gehoord.
Ik doe er niet aan mee,ben al lang blij dat ik geen last meer heb van die onzin.
Ik vind het prima....zolang je maar niet aan schopt tegen de franse gewoontes en cutuur....anders moet je gewoon niet in frankrijk wonen,heel simpel.
Dat is nu net het punt wat ik wil maken...zet je niet af tegen de gewoontes van een land....wel gebruik maken van de werkgelegenheid en de gezondheidszorg en vervolgens homo's in elkaar trimmen in amsterdam...die wij westerlingen gewoon geacepteerd hebben.

Hiermee wil ik niet beweren dat iedere marokkaan een potenrammer is....maar ik zou ze niet allemaal de kost willen geven...

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:14

mvs schreef:
dat blijkt (naast dat elke andere cultuur sowieso verschillende normen en waarden heeft)
kennelijk zijn de normen en waarden van moslimouders gewoonweg niet dezelfde als die van ons anders zouden vele moslim jongens toch niet zo absurt omgaan met hun medemens? of weet jij een ander alternatief...

Ik denk dat Wilders heel hard een religie en een cultuur door elkaar haalt.
Laten we even man en paard noemen.

Degenen die het meest problemen veroorzaken, zijn toch bepaalde groepen van vnl Marokkaanse jongeren. (Waarmee ik dus niet zeg, dat Marokkanen niet deugen, maar dat onder de jongens die niet deugen, veel Marokkanen zijn.) Trouwens, ook Antillianen kunnen er wat van.

De 'gastarbeiders' die vroeger kwamen, waren geen doorsnee van de Marokkaanse bevolking, maar de onderkant van de maatschappij daar. Ze waren daar kansloos, anders waren ze echt niet hier gekomen hoor, voor strontbaantjes, vaak in belabberde woonomstandigheden, met achterlating van vrouw en kinderen (toen nog).
Natuurlijk was er een cultuurshock toen ze hun vrouwen hierheen haalden. Die werden oha ook veel korter gehouden dan in hun thuisland en het is geen wonder, dat ze totaal niet geintegreerd zijn.
De kinderen zweven ergens tussen twee culturen in. M.n. de moeders, die voor de opvoeding moeten zorgen, kunnen bijvoorbeeld niet naar ouderavonden op school, weten eigenlijk totaal niet in welke maatschappelijke omgeving hun kinderen opgroeiden. Geen wonder dat dat vaak misgaat.

Wat heeft dit met de Islam te maken? Volgens mij dus geen reet. Die jongens doen immers alles wat God verboden heeft. Zo Islamitisch is het niet hoor, om rottigheid uit te halen. Waren het maar vrome moslims...dan werd er echt geen buschauffeur meer belaagd hoor! Ook de respectloze houding t.o.v. vrouwen is totaal on-islamitisch.

De Marokkanen vertegenwoordigen slechts 31% van de Moslims in Nederland maar van de andere 69% (!) hoor je veel minder gedonder.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:48

ook grappig dat hij zei van 'dat we eindelijk eens terug kunnen verdienen'.. volgens mij is nederland door de marokkanen en turken opgebouwd. anders stond hij daar niet hoor.

maargoed het is suikerfeest!! ben benieuwd wat wilders vandaag doet :P

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:56

toch is het wel zo dat de vnl Marokkaanse jongens terug redeneren op de Koran. Het respectloze tov vrouwen en bepaalde manieren die gewoonweg achterhaald zijn. Ik denk zeker niet dat de Koran hier de schuldige van is, eerder ouders die niet goed zijn in hun kinderen opvoeden maar er word wel GEZEGD en gehandeld uit naam van de Koran. Want waar leer je beleefd te zijn en mensen te respecteren? wie vormt je voor een enorm groot deel tot wat je bent? juist je thuissituatie, je gezin. In de Marrokaanse gezinnen is de Islam toch vrijwel altijd het middelpunt, waar het leven uiteindelijk om draait: een goede moslim zijn. Helaas is er inderdaad een tweestrijd aanwezig in dat soort jongens, ze willen bij het vrijgevochte Nederlandse horen en toch ook nog vasthouden aan de normen van de Islam. En daarom denk ik dat het fout gaat want uiteindelijk past de Islam en de Nederlandse gedachtegang gewoon niet bij elkaar.

Karl66 schreef:
Ze zijn hier gekomen omdat er hier werk voor ze was wat wij niet meer wilden doen en ook niet willen gaan doen als we ze weer wegsturen. Daarmee laat je dus gewoon productiviteit en welvaart uit Nederland verdwijnen.

De grootouders van die jongens waar het nu over gaat, hebben we bewust uit hun moederland weg hier naartoe gehaald. In de tussentijd zijn hun ouders hier geboren en zijn ze zelf hier geboren. Wil je ze dus terugsturen naar hun moederland, dan stuur je ze dus gewoon naar Nederland terug :D

vraag aan een Marokkaan of Turk: wat ben jij? ik ben er nog geen tegen gekomen die beweert een Nederlander te zijn, dat willen Nederlanders zelf doen geloven....

Bovendien vind ik dat Nederland al vol genoeg is, Nederlanders zelf kan je niet het land uitzetten. Allochtonen wel, dat klinkt hard maar het is waar.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:25

mvs schreef:
vraag aan een Marokkaan of Turk: wat ben jij? ik ben er nog geen tegen gekomen die beweert een Nederlander te zijn, dat willen Nederlanders zelf doen geloven....

Bovendien vind ik dat Nederland al vol genoeg is, Nederlanders zelf kan je niet het land uitzetten. Allochtonen wel, dat klinkt hard maar het is waar.

Kom jij toch niet alle Marokkanen of Turken tegen zeker geen jonge goed opgeleidde.

Allochtonen met een Nederlands paspoort kunnen niet uitgezet worden, ik weet het klinkt hard :P

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:48

En toch heeft Wilders goede dingen, hij brengt het misschien niet vaak erg tactisch maar...
De huidige regering ik weet niet waar ze mee bezig zijn, neem de miljoenennota.
Het koningshuis alleen al zal rond de 55miljoen uitkomen, belachelijk, laten ze doen zoals in Engeland, het koningshuis gewoon belasting laten betalen net als iedereen (Engels koningshuis is inmiddels bijna failliet) de auto's, de boten, de woningen noem maar op dat betalen wij allemaal.
Er moet enorm bezuinigd worden maar kennelijk alleen maar op zaken die op burger betrokken word.
Neem vluchtelingenhulp, daar gaan enkele miljoenen naar toe, zo ook naar de arme kindjes in het buitenland ook weer tig miljoen heen.
En wat gebeurd er in ons land?
Bezuinigen op medische kosten, belastingen omhoog, mensen moeten langer doorwerken..
En waarom? deels om de vreemdelingen te betalen die naar ons land willen, deel om het koningshuis te onderhouden....
En actie ondernemen doen ze ook niet, nee eerst onderzoeken...

En wat al helemaal nergens op slaat, vandaag autovrije dag, mijn vriend moet @$%#$^^& bijna een uur eerder naar zijn werk en een uur later naar huis hierdoor, hij werkt in Amsterdam en wat lees je vandaag in de telegraaf:
Citaat:
Gratis vervoer voor moslims in Amsterdam

Van een onzer verslaggeefsters
AMSTERDAM - Moslims krijgen in delen van Amsterdam vandaag gratis taxiritten om toch op familiebezoek te kunnen tijdens het islamitische Suikerfeest.

Hiertoe is besloten om ongeregeldheden bij wegafzettingen te voorkomen. Amsterdam houdt vandaag een autovrije zondag en dat is precies op de dag van het einde van de ramadan, waarbij moslims massaal bij elkaar op familiebezoek gaan. Vrijwel het hele gebied binnen de ringweg A10 geldt vandaag als verboden gebied voor automobilisten.

Het moet toch niet gekker worden, ik ben geen racist maar hier zie je duidelijk dat de "Nederlanders" de dupe zijn, dit regelen ze toch ook niet voor bejaarden mensen die met kerst naar hun familie willen en slecht te been zijn???

Laat ze dan lekker lopen of met de fiets of iets dergelijks, maar nee hoor laat maar lekker gratis met de taxi, en wie betaald dat dan allemaal?
De lonen en de diesel van de heren taxi chauffeurs....

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:51

En ik vraag me af wat wij zouden zeggen als we in het buitenland zouden wonen, ik denk dat je in je hart altijd Nederlander blijft, zo zal het ook met andere nationaliteiten zijn. Ik zie niet in wat daar nu problematisch aan is eigenlijk.
Maar inderdaad, je moet de gewoonten en dergelijke in je nieuwe land respecteren.
En Geerke, zo tolerant zijn de meeste Nederlanders ook niet hoor. Mensen in het dorp waar ik woon hebben een donker kindje uit de VS geadopteerd, en wat zij allemaal (rechtstreeks of viavia) te horen krijgen, is echt tenenkrommend. En zo zal het met meer dingen zijn die afwijken van de so-called 'norm'.
@msv: waarom vind jij Nederland vol? Ben wel benieuwd hoe je zoiets bepaalt.
Ik blijf het jammer vinden dat we zo in grenzen blijven denken, kom de wereld is toch groot genoeg voor ons allemaal. Ervan uitgaand dat iedereen zich relatief normaal gedraagt, wat maakt het dan uit wat je achtergronden zijn?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:53

@maaike5581: daar hebben ze in Amsterdam dan ook niet over nagedacht; een autovrije zondag op het Suikerfeest plannen. Ze hebben het zo netjes opgelost vind ik!
Ik denk echt niet dat wij langer moeten werken enzovoorts, voor vreemdelingen die naar Nederland willen komen, dat geloof je zelf toch ook niet hoop ik!?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 12:59

geerke schreef:
slecht voorbeeld....afrika is geteisterd door ons (europees)kolonialisme....door de eeuwen heen hebben wij blanken daar de grenzen bepaald en het land leeggeroofd.
En doordat de door ons bepaalde grenzen in het verleden anders waren dan dat zij ooit bedacht hadden hebben ze daarom nog steeds oorlog zo nu en dan....
ik zie niet in wat wilders daarmee te maken zou kunnen hebben.

Vind ik niet hoor. Hier is eerder een omgekeerd kolonialisme aan de hand. De grondgedachte is dat "wij", christelijk/blanke/autochtoon ons superieur voelen aan "hun" de moslim/donkerhuidige/allochtoon. 40 jaar geleden zijn "wij" begonnen "hun" te importeren voor het werk dat "wij" niet meer wilden doen. Dat was niet genoeg, daarvoor moesten "zij" zich wel ondergeschikt stellen aan "ons". De eerste generatie deed dat heel braafjes, want die voelden zich ook echt buitenlander en waren dankbaar voor de kans die hun geboden werd. Bij de tweede generatie voelen de meesten zich al autochtoon, maar worden als allochtoon behandeld. Daarnaast zijn er verschillenden die gekrenkt vanwege de vele beledigingen die er op hun ouders zijn losgelaten in de afgelopen decennia.

De laatste aktie van Wilders is weer bespottelijk. Ik stel voor een blondeerbelasting te heffen van 1500 Euro.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:00

Alet74 schreef:
@maaike5581: daar hebben ze in Amsterdam dan ook niet over nagedacht; een autovrije zondag op het Suikerfeest plannen. Ze hebben het zo netjes opgelost vind ik!
Ik denk echt niet dat wij langer moeten werken enzovoorts, voor vreemdelingen die naar Nederland willen komen, dat geloof je zelf toch ook niet hoop ik!?

Ja hoor alet heel netjes opgelost...ik wil ze dat ook wel eens zien doen voor de nederlandse burgers, de opa of de oma die graag met kerst naar de kinderen toe wil, maar die dat niet kan vanwege de lage pensioen...gebeurd toch ook niet?
waarom wij de dupe voor een arabisch feest?
Daarbij het is niet Amsterdam die voor deze datum heeft gekozen, in de andere steden geven ze ook geen gratis vervoer ;)

Kijk maar eens goed naar de miljoenennota......
Daar komt het dus wel op neer..
En voordat ik opmerkingen krijg over die vreemdelingen, ik heb zelf op een detentiecentrum gewerkt waar illegalen vreemdelingen zaten, en uitgezet worden.
9 van de 10 komen inderdaad om er zelf financieel beter van te worden.
Als je weet hoeveel geld daar in zit dan klapper je met je oren.
Wat men hier niet weet is dat als een vreemdeling terug gestuurd word naar land van herkomst die mensen een aardig zakcentje mee krijgen, wat neer komt op toch bijna een half jaar tot jaar salaris van een gewoon burger in Nederland, daarbij worden verder alle kosten betaald, zoals vlucht etc.
Wat denk je dat het allemaal kost om ze hier in Nederland te hebben, in een centrum,personeelskosten etc etc etc...
Ja Alet daar betalwen wij voor.... en daar bedank ik voor laat ze eerst maar eens wat doen hier in Nederland, de zorg voor de ouderen etc.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:50

maaike5581 schreef:
Wat men hier niet weet is dat als een vreemdeling terug gestuurd word naar land van herkomst die mensen een aardig zakcentje mee krijgen, wat neer komt op toch bijna een half jaar tot jaar salaris van een gewoon burger in Nederland, daarbij worden verder alle kosten betaald, zoals vlucht etc.

Dit vind ik niet heel raar, ik zie dit als een vorm van smartengeld. Die mensen komen hierheen om hier een bestaan op te bouwen, moeten jaren wachten eer ze te horen krijgen wat hun 'eindoordeel' is en hebben ondertussen wel hier hun vrienden, hobby's, werk etc. opgebouwd. Die hele vreemdelingenprocedure moet gewoon veel en veel sneller.

Anyway, ik ga mee met Alet: waarom zo in grenzen denken en degenen benadelen die toevallig dezelfde huidskleur/achtergrond whatever hebben als een stel raddraaiers??

Ik blijf vinden dat de multiculturele samenleving een verrijking is (en altijd al geweest, zonder migranten zouden wij nooit kennis gemaakt hebben met bepaalde producten, voedsel, voorzieningen etc.). En dat er best wat aanpassing van de oorspronkelijke bewoners van Nederland mag zijn, in plaats van alleen maar achterdocht en jaloezie.

Verdiep je eens in de cultuur en religie van je Islamitische buurman. Dan zou je hier niet zulke vreemde en niet-kloppende uitspraken doen. Scheelt mij, en jullie, een heleboel ergernis.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:56

normaal dat ze een zak met geld mee krijgen?

als je momenteel werkloos bent als nederlander zijnde krijg je geen uitkering, althans maar voor een hele korte periode.
maar als je allochtoon bent, dan krijg je alles op een presenteer blaadje aangereikt.
Er word wel degelijk onderscheid gemaakt, ze krijgen maar van alles want anders voelen ze zich achtergesteld aan de gemiddelde nederlander die voor alles wat die heeft hard heeft moeten werken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 14:00

Pashon schreef:
normaal dat ze een zak met geld mee krijgen?

als je momenteel werkloos bent als nederlander zijnde krijg je geen uitkering, althans maar voor een hele korte periode.
maar als je allochtoon bent, dan krijg je alles op een presenteer blaadje aangereikt.
Er word wel degelijk onderscheid gemaakt, ze krijgen maar van alles want anders voelen ze zich achtergesteld aan de gemiddelde nederlander die voor alles wat die heeft hard heeft moeten werken.

Nog een tip: verdiep je eens in het Nederlandse uitkeringssysteem.

En ja, ik vind het niet meer dan normaal dat je mensen een vorm van schadevergoeding geeft wanneer je hen eerst een bestaan op laat bouwen en daarna het land alsnog uitschopt.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 14:01

jullie lijken wel pedagogen haha. in veel gevallen zijn de ouders niet de hoofdoorzaak geloof me. ik spreek regelmatig met ze over opvoeding en kijk vaak zat achter de voordeur.
er zijn wel een paar punten waar ze tegenaan lopen. zoals bv taal. vaak weten ze gewoon niet wat hun kinderen uitvoeren op straat, hoe het ECHT gaat op school, met wie ze nu ECHT omgaan. je hebt gewoon van die sneakies die zeggen dat ze naar de moskee gaan maar ondertussen gratis gaan shoppen. moet je al je 6 kinderen dan continu achterna lopen? je hoopt allemaal dat je kinderen als verantwoordelijke, zelfstandige, sociale burgers opgroeien. dat hoopt IEDERE OUDER, ongeacht religie, cultuur, afkomst, bankrekening. ik merk juist dat ouders zich zo graag willen inzetten, meer en beter dan ze al doen. en ze geven ook toe dat ze hulp nodig hebben. het ligt deels ook aan het beleid in nederland. ze worden van het kastje naar de muur gestuurd en weten niet waar ze moeten aankloppen. ook zouden de straffen strenger mogen. nederland is te soft.

@pashon: Your crazy. zonder allochtonen was nederland niet wat het nu is, wij nederlanders hebben ze zelf naar nederland gehaald! en dat ze niet terug zouden gaan was te verwachten!!!
weet je hoe de leefomstandigheden waren voor de arbeiders??? nou je wilt het niet weten!! natuurlijk voelde nederlanders zich te goed voor dat. ze werden uitgebuit (en nog was dat voor hun het allemaal waard)

inmiddels willen heel heeeel veel ouders/opa's en oma's terug naar het land van herkomst. maar hun kinderen wonen hier! spreken de nederlandse taal beter dan hun 'eigen taal'. studeren hier. hebben hier vrienden.. ze hebben hier hun leven en niet daar!! dus blijven vele in Nederland (en sommige vertrekken op latere leeftijd alsnog terug)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 14:04

jameyskatje schreef:
jullie lijken wel pedagogen haha. in veel gevallen zijn de ouders niet de hoofdoorzaak geloof me.

Dat probeer ik ook al een paar pagina's duidelijk te maken, maar dat is best lastig als mensen niet openstaan voor andere ideeën dan hun eigen ;)
Sowieso kan je nooit één factor aanwijzen, is altijd een samenspel van meerdere factoren, waaronder opvoeding. Maar ook sociaal-economische status, persoonlijkheid, mate van acceptatie in de buurt/school/werk, vriendengroep en dergelijke.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 14:06

ik ken een jonge die op 14jarige leeftijd het land is uitgezet. zijn vliegticket werd betaald door nederlandse (O dankjewel).. die jonge kwam uit een land waar officieel geen oorlog meer is. maar als kind zonder ouders ben je daar niets! eindig je dus gewoon op straat. laat staan een studie of dergelijk! het is geen zorgstaat zoals hier. nee hoor, maar buitenlandse voetballers of zakenmannen blijven we lekker binnenhalen.

laat zo'n kind zn havodiploma halen. en eventueel nog een vervolgopleiding. zodat hij als volwassenman zelf terug kan gaan en wat voor zn land kan betekenen, maar die kans is hem nu volledig ontnomen. zijn proces liep al 5 jaar, 5 jaar onzekerheid, 5 jaar GEEN NATIONALITEIT, vrienden verlaten, een redelijk welvarend leven verlaten! hij was teveel voor ons. We love you holland.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 14:11

Heino schreef:
jameyskatje schreef:
jullie lijken wel pedagogen haha. in veel gevallen zijn de ouders niet de hoofdoorzaak geloof me.

Dat probeer ik ook al een paar pagina's duidelijk te maken, maar dat is best lastig als mensen niet openstaan voor andere ideeën dan hun eigen ;)
Sowieso kan je nooit één factor aanwijzen, is altijd een samenspel van meerdere factoren, waaronder opvoeding. Maar ook sociaal-economische status, persoonlijkheid, mate van acceptatie in de buurt/school/werk, vriendengroep en dergelijke.

klopt. het is een heel mileu. er moet een hele pedagogische paraplu over een gezin/groep heenkomen. bestaande uit het gezin, de school, de moskee, de sportclub, de kinder/jongerenwerkers. alles moet samenwerken. als er ergens gaten vallen raak je zo'n iemand kwijt. de straatcultuur is overheersend en aantrekkelijk voor ze, vooral als ze in de pubertijd komen. 2 goed bedoelende ouders en 1 lieve juffrouw maken daar geen einde aan.

het is oneerlijk om te roepen dat die moslimouders het allemaal fout doen. dat is niet altijd zo. vaak staan ze er gewoon alleen voor, ze herkennen de problemen en willen hulp of structuur of tips, whatever. dat is al heel wat! wat soms kom ik in mijn werk ouders tegen (pas nog een nederlands gezin) die hun kop in het zand steken en het opnemen voor hun kind. in de ergste gevallen word je letterlijk de deur gewezen op een niet al te vriendelijke manier.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:28

Karl66 schreef:
De grootouders van die jongens waar het nu over gaat, hebben we bewust uit hun moederland weg hier naartoe gehaald. In de tussentijd zijn hun ouders hier geboren en zijn ze zelf hier geboren. Wil je ze dus terugsturen naar hun moederland, dan stuur je ze dus gewoon naar Nederland terug :D

En als je vraagt naar 'hun' land krijg je standaard Marokko of Turkije te horen en dat NL zo'n poedersuiker is... Wat moet ik daar dan bij denken?

sarabande schreef:
Pashon schreef:
als ik naar een ander land ga heb ik mij aan te passen aan hun wetgeving dat wist ik voordat ik naar dat betreffende land ging.
dat ze hun cultuur aanhangen moeten ze zelf weten zolang ze daarmee geen wetten overtreden.

Dat kan je helemaal niet zeggen, want je bent nog nooit naar een ander land gegaan, je weet helemaal niet waarover je het hebt.

Vind je het niet logisch Sarabande dat als je naar een ander land gaat je je aanpast?

Pashon schreef:
heb ik ergens gezegt dat ik de oorzaak naar de religie toe schuif?
ik heb het van het begin af aan al over gevluchte allochtonen, anderen hebben daar de naam moslims aan gegeven.

Moslim zijn is toch niet alleen religie, toch ook een bepaalde leefwijze met regels daarin? Jullie hebben het over het moslim zijn en dan het geloof maar er zijn toch meer zaken aan verbonden?

Heino schreef:
Verdiep je eens in de cultuur en religie van je Islamitische buurman. Dan zou je hier niet zulke vreemde en niet-kloppende uitspraken doen. Scheelt mij, en jullie, een heleboel ergernis.

Eh, ik had een buurvrouw en heb me er flink in verdiept en ik bedank... :D
Ergernis heb ik nog steeds... Dus heeft niets geholpen! :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:35

Heino schreef:
Nog een tip: verdiep je eens in het Nederlandse uitkeringssysteem.

En ja, ik vind het niet meer dan normaal dat je mensen een vorm van schadevergoeding geeft wanneer je hen eerst een bestaan op laat bouwen en daarna het land alsnog uitschopt.

Ik ken de weg van het uitkeringssysteem heel goed en durf dan ook zo'n uitspraak te doen.

en nee ik vind het niet normaal dat ze nog eens een zak met geld mee krijgen als ze weer terug gaan.

Sarabande, waar ik wel of niet ben geweest of heb meegemaakt daar kan jij niet over oordelen dus nogmaals probeer wat minder persoonlijk te worden/ zijn in je uitspraken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:58

Pashon schreef:
Sarabande, waar ik wel of niet ben geweest of heb meegemaakt daar kan jij niet over oordelen dus nogmaals probeer wat minder persoonlijk te worden/ zijn in je uitspraken.

Je zegt tot 3 kweer toe dat ik persoonlijk wordt terwijl jij het persoonlijk maakt door te stellen dat als jij naar een ander land gaat je weet dat je je moet aanpassen.
Daar zet ik een vraagteken bij, want dat is een hypothese. Als je dat echt meegemaakt zou hebben weet je dat veel mensen die op die manier in een ander land terecht komen zich vast houden aan het enige dat voor hun nog duidelijk is, de eigen cultuur. Tel daarbij op dat ze meestal terecht komen in een woonomgeving waar hun cultuur de overhand heeft en trek daaruit je conclusies. Het is geen probleem van Nederland alleen, alle Europese landen met veel immigranten uit bepaalde landen hebben nu dezelfde problemen, kijk naar de voorsteden van Parijs, naar de Turken in Duitsland
Men is er alleen een beetje laat achter gekomen dat het een probleem is.

En voor de duidelijkheid, ik heb het niet over goed opgeleidde jups die naar het buitenland gaan voor een leuke job.