Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 14:58

Klopt, maar dan moet je de nonnen ook aanpakken. Dát zie ik dus de heer wilders niet doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:00

Oh maar dat mag hij, graag zelfs, ook nonnen vind ik niet kunnen. Willen ze in het pakje, dan blijven ze maar in het klooster/de kerk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:01

Maar de oudjes in mijn bejaardentehuis lopen ook graag met een hoofddoek om, was vroeger al zo :j Anders vinden ze het koud aan hun hoofd. Dus die zijn dan ook het bokje...

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:04

pharagirlke schreef:
Oh maar dat mag hij, graag zelfs, ook nonnen vind ik niet kunnen. Willen ze in het pakje, dan blijven ze maar in het klooster/de kerk.

Ben blij dat jij in België woont :D

Ik blijf het een belachelijk idee vinden!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:05

Tuurlijk is het ook een belachelijk idee dat geen steun krijgt :P

Hier was zo'n 12 jaar terug mode om hoofddoekjes te dragen :j Met leuke versieringen erop etc. Was natuurlijk niet enorm bedekkend, maar was wel degelijk een hoofddoekje. Dus zou toch absurd zijn dat je daar ook 1000 euro voor moet betalen omdat je het gewoon mooi vind?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:06

Welshcobfan schreef:
Maar de oudjes in mijn bejaardentehuis lopen ook graag met een hoofddoek om, was vroeger al zo :j Anders vinden ze het koud aan hun hoofd. Dus die zijn dan ook het bokje...

Dan zetten ze maar een muts op :D Bovendien, zo lang ze binnen in prive sfeer zitten zie ik het probleem niet. Maar op straat ben ik tegen dingen die voorkomen dat je een aantal signalen van het gezicht ziet. De graad van bedekking vind ik zeer belangrijk in dit verhaal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:08

Ik kan altijd het gezicht goed zien hoor van de moslima's :) Kan de ogen, neus en mond zien. Dus de nonverbale signalen pik je prima op!
Muts bedekt ook veel ;) Die kun je ook ver over je voorhoofd trekken. Moet er dan maar een meetlatje bij?

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:17

Weer zo'n belachelijk idee van Wilders.
Ik kan me goed voorstellen dat hij veel mensen achter zich aankrijgt omdat hij rake dingen zegt, ook 'domme uitspraken' zoals deze.
En ik weet dat mensen het vaak nieteens serieus opvatten wat Wilders allemaal roept, maar ik weet wel dat moslimlanden dit wél serieus opvatten.
Net als met die protesten tegen de film over de Koran. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:19

Ik denk eerlijk dat veel moslimlanden Wilders an sich natuurlijk niet mogen (dat hij veel doodsbedreigingen krijgt vind ik echt treurig, want zo zorgen ze ook niet voor meer begrip), maar dat ze niet bang zijn dat zijn ideeen echt werkelijkheid worden. Zolang de regering Wilders tegen houdt, zal er alleen voor Geert zelf veel gevaar zijn. (want doodsbedreigingen zijn vrij serieus... zijn genoeg die hem letterlijk kunnen wurgen vrees ik)

Achteraf vonden veel landen de anti-koran film ook minder voorstellen dan het gebracht werd van te voren...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-09-09 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:21

pharagirlke schreef:
Welshcobfan schreef:

Dan zetten ze maar een muts op :D Bovendien, zo lang ze binnen in prive sfeer zitten zie ik het probleem niet. Maar op straat ben ik tegen dingen die voorkomen dat je een aantal signalen van het gezicht ziet. De graad van bedekking vind ik zeer belangrijk in dit verhaal.

volgens mij zie je het hele gezicht hoor, snap je opmerking echt niet.
of flapperen belgen met hun oren als ze blij zijn ofzo???

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:21

plopperdeplopperdeplop! :D

o nee, zijn muts wappert als hij blij is.... :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:22

het is wel zo dat er in amsterdam meer vrouwen met hoofddoekken lopen dan in istanbul turkije....vreemd eigelijk..

het is net of hoe meer hoofddoekken ter sprake komen hoe meer vrouwen ze om doen...beetje provocerend misschien?

Gewoon geen aandacht aan schenken is het beste denk ik....als ik in amsterdam loop krijg ik wel altijd een soort 'vakantiegevoel'
alsof ik in het buitenland ben...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:25

Ik heb het over de hoofddoeken die dusdanig ver over het hoofddoek gedraait worden dat je nog amper de wenkbrauwen ziet ;)

Ook snap ik niet dat het hier moet mogen, maar dat het in turkije niet mag en daar er geen haan naar kraait. Dan vraag ik me af wie er het probleem maakt, de moslims, of de mensen die zo "inzitten" met hen. :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:26

Phara, waar zie jij mij moslima's vergelijken met een kankerpatient? :? Mijn vraag is of hij onderscheid maakt tussen hoofddoek om religie of hoofddoek ivm medische gronden. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:26

je hebt het over mensen met chemo's enz.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:27

Hahaha, alsof hij dat voor elkaar krijgt :D

Tallie1979

pharagirlke schreef:
Ga je iemand met chemo nu vergelijken met een moslima?
Daar zou ik zelfs niet op antwoorden :=

Hier? :)

Ayasha
Blogger

Tallie_Ho schreef:
Geachte heer Wilders,

Ik heb een vraag over uw voornemens kopvoddentax in te voeren. Gaat u een onderscheid maken tussen de hoofddoeken van moslima's en die van mensen met een ziekte zoals kanker? Mensen die chemo hebben gehad dragen ook vaak een hoofddoek, daar hun hoofdhuid te gevoellig is voor andere hoofddeksels en zij niet met een kaal hoofd naar buiten kunnen of willen. En hoe ziet u de hoofdbedekking van de nonnen welke in Nederland verblijven? Zal hiervoor deze tax ook gelden?

Ik ben een serieus persoon die het beste met u voor heeft en zou het zeer zeker zeer waarderen indien u de bovenstaande vragen wilt beantwoorden.

Vriendelijke groet,

Lijkt me een aardige "vergelijking" daar het over moslima's gaat in dit geval. Gezien de vraag is of er onderscheid gemaakt zal worden ga ik er vanuit dat je het nu als gelijk ziet.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:29

pharagirlke schreef:
je hebt het over mensen met chemo's enz.

En waarom krijgt een mens doorgaans chemo? Doordat zij kanker hebben.

En hoe bedoel je het dat ik wat en wat als gelijke zie? Ik ben je even kwijt :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:30

Pharagirlke: dus moet er maar een meetlat aan te pas komen? Een muts kun je ook ver over je hoofd trekken ;)
Zolang ogen en mond zichtbaar zijn is er geen probleem met communicatie op non verbaal gebied :)

oke, in de winter zul je alleen mijn ogen en neus zien. Mond bedek ik liever als het koud is :P en de muts gaat lekker ver over mijn oren :j

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:30

@Pharagirlke: Wilders heeft het over hoofddoekjes in het algemeen(iig, zo brengt hij het)! En die hoofddoekjes worden gedragen door moslima's, nonnen, maar ook door kankerpatiënten. Wilders doelt echter (altijd) op moslima's met hoofddoekjes en onze vraag is of hij dan dezelfde maatregelen wil gaan treffen bij mensen die niet uit religieuze overtuiging een hoofddoekje dragen. Onder het mom van: gelijke monniken, gelijke kappen, en uberhaupt vanwege de grondwet!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:32

Somebody_ schreef:
@Pharagirlke: Wilders heeft het over hoofddoekjes in het algemeen(iig, zo brengt hij het)! En die hoofddoekjes worden gedragen door moslima's, nonnen, maar ook door kankerpatiënten. Wilders doelt echter (altijd) op moslima's met hoofddoekjes en onze vraag is of hij dan dezelfde maatregelen wil gaan treffen bij mensen die niet uit religieuze overtuiging een hoofddoekje dragen. Onder het mom van: gelijke monniken, gelijke kappen, en uberhaupt vanwege de grondwet!

Precies, zo bedoelde ik hem dus ook.. :)

En volgens mij heeft iedereen het zo ook gelezen behalve Phara :) Of vergis ik mij nu?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:33

Klopt, het gaat om een algeheel hoofddoekjes verbod. Wel met onderliggende reden om de moslima's aan te pakken natuurlijk :j Want onze lieve Wilders weet dondersgoed dat hij geen poot heeft om op te staan als hij het alleen op religie gaat gooien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:40

Ik had hem inderdaad opgevat als zijnde dat hoofddoekjes van kankerpatiënten (om medische redenen dus) hetzelfde gezien werden als hoofddoekjes van moslima's. Excuus.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:46

Aangezien een aantal mensen hier een verschillende mening draagt, besloot ik de stoute schoenen maar even aan te trekken en te mailen, ik vraag mij af of er uberhaupt op gereageerd gaat worden. :+ Ik ben heel benieuwd hoe Geert zijn visie hier op is. Uit die visie ( indien hij deze deelt ;) ) kan je namelijk heel goed aflezen waar het hem werkelijk om te doen is.

@ Phara, geeft niet! :D maar ik wil juist weten of Wilders hier een rechte lijn in trekt, of dat hij onderscheid maakt.. In mijn ogen zou je voor de medische reden eventueel nog een uitzondering kunnen maken, maar voor de non dus niet, aangezien dit ook religie is :D
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 17-09-09 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt