Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LimaMambo schreef:[naam] schreef:Is ook niet altijd waar, maar dat even terzijde. Ik dénk dat het niet zoveel verschil maakt..
de kans dat je in zo'n 3e wereld land als blond 13 jarig meisje verkracht word is wel vele malen groter dan dat je hier op straat loopt
KiWiKo schreef:MamboBeach schreef:[En KiWiKo, je zei net dat ze dat maar met meerdere jongeren moeten doen, misschien zijn dat wel de kindjes die ooit alleen hebben gevaren.
deze snap ik nietwellicht wil je dit nog uitleggen?
russel schreef:Wie zijn wij om te oordelen dat ze niet mag, alleen om dat ze naar school moet en met vriendinnen moet spelen. Als dat de reden is dat ze tegen gehouden wordt, vind ik erg bekrompen gedacht.
Niemand heeft het over het wel of niet kunnen of over gevaren, maar over de leerplicht en over sociale ontwikkeling.
MamboBeach schreef:KiWiKo schreef:en daarnaast verkracht en zelfs vermoord worden kan een 13 jarige ook op de fietstocht van school naar huis............
Je kan overal doodgaan he, maar sommige dingen kun je meer in de hand werken en daar gaat het om!
LimaMambo schreef:[naam] schreef:Maar het ging over het verschil tussen een 13-jarige en een 18-jarige.
ja ik blijf nog steeds bij mijn standpunt dat een kind van 13 veel minder weerbaar is dan een volwassen iemand van 18 jaar of ouder
smokey17 schreef:Ze kiest er toch zelf voor????? Laat haar..
Wat boeit het jou nou dat het meisje overlijdt op zee... knullig, maar wel tijdens haar droom.
Ik denk dat ze liever op de zee komt te overlijden dan erg op een saai ziekenhuis bed danwel ergens tussen de bosjes
MamboBeach schreef:KiWiKo schreef:
pa en ma zullen redelijk in de buurt zijn neem ik zo aandie zitten hier echt niet rustig op de bank Bold and Beautifull te kijken als ze weten dat kindlief in Puerto Rico gaat aanmeren over ongeveer 24 uur
![]()
Dan heb je het echt mis, dan heb je de berichten niet gelezen, dus je reageert terwijl je niet weet hoe het zit...
LimaMambo schreef:smokey17 schreef:Ze kiest er toch zelf voor????? Laat haar..
Wat boeit het jou nou dat het meisje overlijdt op zee... knullig, maar wel tijdens haar droom.
Ik denk dat ze liever op de zee komt te overlijden dan erg op een saai ziekenhuis bed danwel ergens tussen de bosjes
een kind van 13 KAN hier nog niet voor kiezen
ouders zijn verantwoordelijk dus in feite beslissen de ouders..
Juul schreef:Ze bedoelt dat die probleemjongeren misschien probleemjongere zijn geworden doordat ze alleen hebben gevaren.. denk ik.
smokey17 schreef:LimaMambo schreef:
een kind van 13 KAN hier nog niet voor kiezen
ouders zijn verantwoordelijk dus in feite beslissen de ouders..
Wat een onzin...... ze is 13. Geen 2.
Ze heeft een eigen mening, een eigen droom.
En haar ouders motiveren. Groot gelijk.
MamboBeach schreef:KiWiKo, je liegt er nu nog rustig op los want aan je hele verhaal zie ik dat je er geen klap vanaf weet...
LimaMambo schreef:Juul schreef:Maar waarom, dat vraag ik me af..
Over verkrachting gesproken dan hè, niet weerbaarheid in het algemeen.
ik vind het juist wel van belang... dat verschil.. en daar ging het me ook om
een kind van 13 is lang niet zo zelfstandig en weerbaar als een volwassen iemand zou moeten zijn
LimaMambo schreef:smokey17 schreef:Wat een onzin...... ze is 13. Geen 2.
Ze heeft een eigen mening, een eigen droom.
En haar ouders motiveren. Groot gelijk.
ooooooow nou dan vind ik dat alle kinderen van 13 ook mogen stemmen
russel schreef:Zie het aan mijn neef, die is als kind aan tennis begonnen, is nu 18 en heeft vanaf zijn 11e competitie getennist, is een hele goede tennisser, heeft heeeel veel getraind, gelest en competitie gespeeld. Heeft een grote groep sportjongeren om zich heen, niks nooit rottigheid.