13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:45

russel, ik vind het jammer dat je steeds weer begint over "ruim denken". In mijn ogen denken de mensen die alleen aan de geweldige ervaring voor het meisje denken juist niet ruim. Ik vind het ook een geweldige mogelijkheid voor haar, maar ik denk niet dat het opweegt tegen de nadelen.

In een ideaal land zou die flexibiliteit wel mogelijk moeten zijn ja, Kiwiko. Maar helaas is ons land (en ik denk zelfs ieder land) wat dat betreft nogal bekrompen. Men wil altijd wat een ander wil, menseigen, dát kan je niet veranderen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:45

MamboBeach schreef:
[En KiWiKo, je zei net dat ze dat maar met meerdere jongeren moeten doen, misschien zijn dat wel de kindjes die ooit alleen hebben gevaren. ;)

deze snap ik niet :) wellicht wil je dit nog uitleggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:46

LimaMambo schreef:
[naam] schreef:
Is ook niet altijd waar, maar dat even terzijde. Ik dénk dat het niet zoveel verschil maakt..

de kans dat je in zo'n 3e wereld land als blond 13 jarig meisje verkracht word is wel vele malen groter dan dat je hier op straat loopt

Maar het ging over het verschil tussen een 13-jarige en een 18-jarige. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:46

KiWiKo schreef:
MamboBeach schreef:
[En KiWiKo, je zei net dat ze dat maar met meerdere jongeren moeten doen, misschien zijn dat wel de kindjes die ooit alleen hebben gevaren. ;)

Ze bedoelt dat die probleemjongeren misschien probleemjongere zijn geworden doordat ze alleen hebben gevaren.. denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:47

Wie zijn wij om te oordelen dat ze niet mag, alleen om dat ze naar school moet en met vriendinnen moet spelen. Als dat de reden is dat ze tegen gehouden wordt, vind ik erg bekrompen gedacht.

Niemand heeft het over het wel of niet kunnen of over gevaren, maar over de leerplicht en over sociale ontwikkeling.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:47

Juul schreef:

ja ik blijf nog steeds bij mijn standpunt dat een kind van 13 veel minder weerbaar is dan een volwassen iemand van 18 jaar of ouder

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:48

russel schreef:
Wie zijn wij om te oordelen dat ze niet mag, alleen om dat ze naar school moet en met vriendinnen moet spelen. Als dat de reden is dat ze tegen gehouden wordt, vind ik erg bekrompen gedacht.

Niemand heeft het over het wel of niet kunnen of over gevaren, maar over de leerplicht en over sociale ontwikkeling.

wat dacht je van de leeftijd..??
ik geloof dat dat hier ook een groot discussiepunt is hoor

RoosIris

MamboBeach schreef:
KiWiKo schreef:
en daarnaast verkracht en zelfs vermoord worden kan een 13 jarige ook op de fietstocht van school naar huis............

Je kan overal doodgaan he, maar sommige dingen kun je meer in de hand werken en daar gaat het om!

Ze kiest er toch zelf voor????? Laat haar..

Wat boeit het jou nou dat het meisje overlijdt op zee... knullig, maar wel tijdens haar droom.
Ik denk dat ze liever op de zee komt te overlijden dan erg op een saai ziekenhuis bed danwel ergens tussen de bosjes

Anoniem

LimaMambo schreef:
[naam] schreef:

ja ik blijf nog steeds bij mijn standpunt dat een kind van 13 veel minder weerbaar is dan een volwassen iemand van 18 jaar of ouder

Maar waarom, dat vraag ik me af..

Over verkrachting gesproken dan hè, niet weerbaarheid in het algemeen.

RoodZonnetje

Ik heb het niet over de gevaren omdat ik de ballen verstand heb van zeilen en de grote oceanen ;) Over de ontwikkeling van kinderen weet ik wel behoorlijk wat (volg niet voor niets opleiding in die richting).

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:49

smokey17 schreef:

Wat boeit het jou nou dat het meisje overlijdt op zee... knullig, maar wel tijdens haar droom.
Ik denk dat ze liever op de zee komt te overlijden dan erg op een saai ziekenhuis bed danwel ergens tussen de bosjes

een kind van 13 KAN hier nog niet voor kiezen
ouders zijn verantwoordelijk dus in feite beslissen de ouders..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:49

MamboBeach schreef:
KiWiKo schreef:

pa en ma zullen redelijk in de buurt zijn neem ik zo aan :) die zitten hier echt niet rustig op de bank Bold and Beautifull te kijken als ze weten dat kindlief in Puerto Rico gaat aanmeren over ongeveer 24 uur :D :D

Dan heb je het echt mis, dan heb je de berichten niet gelezen, dus je reageert terwijl je niet weet hoe het zit...

ik zeg ook neem ik aan :D :D

Ik heb twee zeezeilwedstrijden gevaren........ Sanne haar vader is wedstrijd zeezeiler :) ik weet hoe het werk :) Als je even googled op winterswijk en antares, dan kan je zien dat ik weet waar ik het over heb met betrekking tot zeezeilen, de gevaren, de veiligheidsmaatregelen..... en alles wat erom heen hangt.

pa en ma blijven echt niet 2 jaar thuis terwijl dochterlief op een bootje ronddobbert in de stille oceaan :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:50

LimaMambo schreef:
smokey17 schreef:

Wat een onzin...... ze is 13. Geen 2.

Ze heeft een eigen mening, een eigen droom.

En haar ouders motiveren. Groot gelijk.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:51

Juul schreef:

ik vind het juist wel van belang... dat verschil.. en daar ging het me ook om
een kind van 13 is lang niet zo zelfstandig en weerbaar als een volwassen iemand zou moeten zijn

MamboBeach

KiWiKo, je liegt er nu nog rustig op los want aan je hele verhaal zie ik dat je er geen klap vanaf weet...

KiWiKo

Juul schreef:
KiWiKo schreef:

Ze bedoelt dat die probleemjongeren misschien probleemjongere zijn geworden doordat ze alleen hebben gevaren.. denk ik.

ahaaaa........... zou kunnen, want dat is heeeeel gangbaar :D

Anoniem

Juul schreef:

Ik denk dat een heleboel probleemjongeren probleemjongeren zijn geworden omdat ze geen doel hadden toen ze jong waren, allen maar hangen en rottigheid uithalen, veel van die ouders dachten dat ze op school zaten. Sport heeft nog geen 1 kind tot een probleemjongere gemaakt.

Zie het aan mijn neef, die is als kind aan tennis begonnen, is nu 18 en heeft vanaf zijn 11e competitie getennist, is een hele goede tennisser, heeft heeeel veel getraind, gelest en competitie gespeeld. Heeft een grote groep sportjongeren om zich heen, niks nooit rottigheid.

Laura is zeilster en zal genoeg zeilvrienden hebben, dezelfde hobby, topfit zijn omdat je dat moet zijn. Communiceren leer je en dat kan ze kennelijk ook omdat ze haar zegje heeft gedaan in de rechtbank en weet wat ze wil. Een mens met een doel en daar gaat ze recht op af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:52

smokey17 schreef:
LimaMambo schreef:

Hihi zelfs een 2-jarige kan ergens voor kiezen (wel iets kleiners dan), alleen die kan het niet uitspreken met zoveel woorden. Een 13-jarige wel. ;)

Limanade

smokey17 schreef:

ooooooow nou dan vind ik dat alle kinderen van 13 ook mogen stemmen

:+

evdpanne

Is een keer een rel op bokt om wat anders als hoe een paard gereden wordt :=.

Ik vind het ontzettend knap en dapper wat dit meisje gaat doen! En ik vind het een stuk gezonder dan wat de meeste tieners tegenwoordig uitvoeren.... En als ze 13 moet zijn om de jongste ooit te zijn, zal het ongetwijfeld ook een 14 jarige gelukt zijn ;).

Anoniem

KiWiKo schreef:
[naam] schreef:

ahaaaa........... zou kunnen, want dat is heeeeel gangbaar :D

:))

KiWiKo

MamboBeach schreef:
KiWiKo, je liegt er nu nog rustig op los want aan je hele verhaal zie ik dat je er geen klap vanaf weet...

http://www.clubracer.be/2007/08/18/anta ... -2a-klasse

sanne haar vader :) de man waar ik 4 jaar mee heb samengewoon............ op de boot! :)

een excuus mag best :D
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 25-08-09 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:53

LimaMambo schreef:
Juul schreef:

ik vind het juist wel van belang... dat verschil.. en daar ging het me ook om
een kind van 13 is lang niet zo zelfstandig en weerbaar als een volwassen iemand zou moeten zijn

Er zijn ook meer dan zat volwassenen die ze moeten opsluiten omdat ze niet in staat zijn de juiste beslissingen te nemen.
Er zijn ook zat goed ontwikkelde kinderen die heel wat meer hebben meegemaakt dan mening volwassenen die dondersgoed in staat zijn zulke beslissingen te nemen.

Niet iederen over 1 kam scheren he!

Anoniem

LimaMambo schreef:
smokey17 schreef:

ooooooow nou dan vind ik dat alle kinderen van 13 ook mogen stemmen

:+

Dat is toch niet te vergelijken? :roll:

Als jij zo snel conclusies klaar heb ga ik ernstig twijfelen of jij wel goed kan stemmen. :+

RoodZonnetje

russel schreef:
Zie het aan mijn neef, die is als kind aan tennis begonnen, is nu 18 en heeft vanaf zijn 11e competitie getennist, is een hele goede tennisser, heeft heeeel veel getraind, gelest en competitie gespeeld. Heeft een grote groep sportjongeren om zich heen, niks nooit rottigheid.

Maar da's toch niet vergelijkbaar met wat dit meisje wil gaan doen?