Boycot sponsoren van paardonvriendelijke praktijken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 08:46

russel schreef:
Och, wat je nu schrijft is vermenselijken. Immers WIJ willen dressuursport en gebruiken daar een paard voor. Een paard, ook in de vrije natuur denkt er niet over na om elke dag ingewikkelde oefeningen op de achterhand te gaan doen en aan de teugel te gaan lopen :+

Gewoon paard zijn is vakantie voor die dieren omdat ze al zo gedomesticeerd zijn, dat ze niet meer in kuddes samen kunnen leven. Maar het begrip gewoon paard zijn, schijnt al moeilijk uit te leggen in deze Dressuurcultuur....

nou...als mijn hengst opgewonden of bang is weet je niet wat je ziet....levade,capriole...pirouette...en dat heb ik hem echt nooit geleerd....ik denk dat er van natuur meer dressuur inzit dan springen....een paard in de natuur springt niet,die loopt er omheen..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:50

heb wel en paar foto's:
http://www.dawra.nl/uploads/211244DSC_0 ... deview.JPG

Afbeelding

Afbeelding

En paarden of veulens 'spelen' niet, alles wat ze doen heeft een doel, voorbereiding op het leven, sterker maken van de spieren, kijken waar de grenzen liggen...

een paard op een omheind stuk grond houden is ook onnatuurlijk...
De hudige paarden zijn niet geboren uit natuurlijke selecties, maar uit keuzes die de mens heeft gemaakt... waar de natuur de zwakkeren elimineerd, daar komen wij met medicijnen etc...
Overwinteren... idem, de mens haalt paarden uit andere oorten, andere klimaten etc, van die dieren kun je niet verwachten dat ze zonder meer het europese klimaat aankunnen...
en zo ben je weer terug bij de basis....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 11:02

geerke schreef:
nou...als mijn hengst opgewonden of bang is weet je niet wat je ziet....levade,capriole...pirouette...en dat heb ik hem echt nooit geleerd....ik denk dat er van natuur meer dressuur inzit dan springen....een paard in de natuur springt niet,die loopt er omheen..

Die van mij springt/springen wel van nature. Het hangt er gewoon van af of hij/ziet belang ziet/zien bij het nemen van dit risico.
Ook vertonen paarden speelgedrag en springen maakt daar deel van uit.
Wat lastig is bij het obeserveren van rijpaarden in de groep op het land is dat wat je ziet al een component aangeleerd gedrag, aangeleerde vaaardigheid bevat.
Omdat mijn paarden heel vroeg aangeboden krijgen wat het nut van achteruit lopen is, kan ik niet beoordelen of het achteruit stappen van mijn paarden bij gedrag in de groep op het land natuurlijk is of niet.
Een niet getrainde haremgroep in de vrije wildbaan zou een correcte referentie zijn.

Een aspect wat géén deel uitmaakt van het natuurlijke gedrag van het paard is een ruiter op de rug.
Het lichamelijk verstandig compenseren van de verschuiving van het gezamelijke zwaartepunt ten opzicht van het eigen zwaartepunt van het paard is iets wat buiten het normale gedrag van het paard ligt.
Het doen begríjpen van de zin van nét een beetje meer relatieve elevatie is iets wat je echt moet aanleren.

Dat door opleiding toegevoegde stuk begrip is deel van het paard. Dat past het ook in de wei in de groep toe.
Door begríp van het voordeel van op de achterhand stoppen en het slim onderzetten van de binnenste achterpoot zie ik onze jongste merrie zich in de wei lichamelijk véél vaardiger gedragen bij de groepsinteractie.

Het aanleren van het onnatuurlijke gedrag van het compenseren van het ruitergewicht is een áfgeleid paardbelang.
Dat is een verplichting voor de ruiter ten gevolge van de egoïstisch keuze op dat paard te willen rijden.

hc

Alane

Re: Boycot sponsoren van paardonvriendelijke praktijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:16

en paard is een vlucht dier, een vlucht dier (geldt ook voor de jagers ook de mens) verspillen geen energie als het geen doel heeft...
Wij noemen het spelen, het ziet eruit als spelen maar is bittere ernst, en zijn levenslessen...

maar we dwalen af... :D

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:45

Alane schreef:
en paard is een vlucht dier, een vlucht dier (geldt ook voor de jagers ook de mens) verspillen geen energie als het geen doel heeft...

Wow drie regeltjes en zo fout, daar is zelfs geen beginnen aan om uit te leggen hoe het wel in mekaar zit...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 09:32

Bandida schreef:
Alane schreef:

Wow drie regeltjes en zo fout, daar is zelfs geen beginnen aan om uit te leggen hoe het wel in mekaar zit...

Ja, ik geef het op.

Zóveel onbegrip = beter verbieden, tenzij.

hc

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:43

Bandida schreef:
Alane schreef:

Dat zegt dan meer of diegeen die wil uitleggen dan diegeen aan wie uitgelegd wordt...

Zou zeggen doe eens een poging :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 09:50

Alane schreef:

Zou zeggen, verwerf eens wat basiskennnis.

Als je geen boek wil lezen omdat dit toch maar theorie is, gebruik dat de zoekfunctie. Daar liggen juwelen in het drijfzand. De deelverzameling Huertecilla en vluchtdier zal snel een uitleg opleveren.

hc

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:01

Huertecilla schreef:
Alane schreef:

Zou zeggen, verwerf eens wat basiskennnis.

Als je geen boek wil lezen omdat dit toch maar theorie is, gebruik dat de zoekfunctie. Daar liggen juwelen in het drijfzand. De deelverzameling Huertecilla en vluchtdier zal snel een uitleg opleveren.

hc

Jou berichtgeving is alleen gebasseerd op aannames richting mij,
Redt je het niet meer met argumenten en wordt je dan daarom persoonlijk??
Wat zonde...

Leg me eens uit waarom een vluchtdier of een jager energie zou verspillen zonder dat dit een doel heeft?
Kostbare energie die het nodig heeft om te overleven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 07:48

Waarom zou een paard in de natuur ergens om heen lopen als springen ook kan?

Nooit geweten dat shetlanders zo goed konden springen, als hij achter zijn maatje aan rent en er staat wat in de weg, dan springt hij er gewoon over heen.

Mijn paard springt overal overheen als het hem uitkomt, dat is een ramp. Speciaal zelfgemaakte hoge prikpalen die niet te koop zijn, anders kun je bij hem nooit een stukje gras laten groeien. Op het moment dat je hem terughaalt en je loopt richtig hek, staat hij er al tot vervelend aan toe. Gewoon zonder aanloop.

Maar er zullen zeker paarden zijn die niet durven te springen en denken dat ze het niet kunnen die zullen het niet wagen.

Maar als je op tv ooit een keer en op hol geslagen kudde hebt gezien, die over obstakels moeten springen die ze onderweg tegen komen, doen ze het allemaal, natuurlijk schat er ook wel eens een keer eentje het verkeerd in en raakt geblesseerd. Het zullen geen torenhoge obstakels zijn zoals in de springsport, dat is aangeleerd.

Alane

Re: Boycot sponsoren van paardonvriendelijke praktijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 08:06

uitzonderingen zijn er altijd... een kudde die op hol geslagen is, is niet te vergelijken met een paard dat zich 'normaal' verplaatst.

Een paard van mij sprong ook over alles wat maar enigszins aan te zien was als een obstakel, was een kei in vrij springen...
Denk dat het merendeel van de paarden kiest om er omheen te lopen, indien mogelijk, dan ergens over te springen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 09:50

Alane schreef:
Leg me eens uit waarom een vluchtdier of een jager energie zou verspillen zonder dat dit een doel heeft?

´Vluchtdier´ bestaat niet :)*

@Russel: spring = risico nemen. De sleutel naar overleven is risico míjden.

Paarden zullen in de regel vermijden, ontwijken. Dat is het minst energieverspillend.

Kan dat niet dan, maken ze de afweging flight or fight. Beiden is een risico-afweging en de keuze is voor het minste risico.
Bij beiden kan een sprong een resultaat zijn doch wederom is dat een risico-afweging.
Zonder ´noodzaak´ echter zal een paard in de vrije wildbaan niet springen; dat is nodeloos risico.

Waarnemeningen bij paarden in de wei zijn beperkt bruikbaar.
Bij mij staan de paarden relatief representatief ´natuurlijk´: ecotope paarden 24/7 in een haremgroep op land wat tot hun natuurlijk habitat behoorde.
Mijn hengst vertoont extremen van hengstengedrag. Zijn risico-afweging wordt beïnvloed doordat hij niet zuinig hoeft te zijn met energie, een vast territorium heeft, veel extra vaardigheden geleerd heeft en altijd zijn grote roerganger te hulp kan roepen. Het blijft een normaal paard met normale paardafwegingen doch de factoren hier in de wei geven een beperkt representatief resultaat; het is geen basis voor wat paardengedrag is. Het is een voorbeeld van tot hoe ver paardengedrag opgerekt kan worden.

hc

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:22

Huertecilla schreef:
Alane schreef:

´Vluchtdier´ bestaat niet :)*

hc

daar heb je dan lang over moeten nadenken :(:) en is itt wat je zelf schrijft....
Huertecilla schreef:
' Kijk een paard is een vluchtdier, ........
dus ben je niet onbekend met een term die in de biologie gebruikt wordt, en wat jij zou moeten weten als, naar eigen zeggen, veel belezen man...
Citaat:
Het woord 'vluchtdier' wordt niet vermeld in de woordenboeken, maar het is zeker niet nieuw. In de biologie staat 'vluchtdier'
voor een dier dat vluchtgedrag vertoont bij een onverwachte waarneming van iets onbekends. Doorgaans
wordt het gebruikt voor paarden, soms ook voor herten en reeën.

Maar zoals ik al eerder schreef, aannames beste HC, alleen maar aannames...
Altijd pik je er een woord of zin uit een bericht en gaat niet inhoudelijk in op het bericht....

Maar voor jouw zal ik mijn vraag anders stellen:
Waarom zouden dieren, paarden, tijgers, etc, hun kostbare energie verspillen zonder doel... dus niet om eten of drinken te vergaren, niet om te leren....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 10:52

Alane schreef:
Maar voor jouw zal ik mijn vraag anders stellen:
Waarom zouden dieren, paarden, tijgers, etc, hun kostbare energie verspillen zonder doel... dus niet om eten of drinken te vergaren, niet om te leren....

Spelgedrag is ook gedrag. Dat heeft zowel plezier op zich als vaardigheid verhogen tot doelen.
Ook paargedrag heeft in de dierenwereld niet altijd voortplaning als doel. Seks is ook in de dierenwereld een bindmiddel en ruilmiddel terwijl het energie kost zonder direct doel.
Zelfs voortplanting is een héél indirect doel. Toch is het een héél grote energievreter. As doodsoorzaak vaak directer dan voorplanting als bonus.
Bij paarden is het paargedrag niet zo eenvoudig te analyseren in dit verband.

Over de ethologie van paarden is erg veel goed wetenschappelijk materiaal beschikbaar.
Lees bv. het Equid Ethogram van Sue McDonnell.

Bij paarden is er (zie álle ethogrammen) een enórm duideljk verschil tussen hengsten en merries. Dat is een gevolg van de evolutionair ontwikkelde overlevingsstrategie van de diersoort paard.
Zo moet je om informatie te verkrijgen over ´the concept of self´ mbt paarden niet naar merries kijken. Hooguit als referentiegroep.

Mbt mijn quote: dat is menselijk. Dat is verkeerd woordgebruik van mij. Zo kan je uit een boek wat ik in 1989 geschreven heb zinnen halen waar ik nú niet meer zo over denk. Gelukkig; het geeft aan dat ik me en vergis en me ontwikkel :D
Dit is een reden waarom verschillende wijze mensen pas posthuum hun levenswerk uitgegeven willen zien. Dan nog staat soms de betrekkelijkheid van hun uiteindelijke staat van kennis in het voorwoord.

Wees in je eigen belang heel voorzichtig met het gebruik van het (on)begrip vluchtdier: wanneer een paard een vluchtdier zou zijn, hoort het verboden te worden in de openbare ruimte :)*

hc

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:47

Huertecilla schreef:
Spelgedrag is ook gedrag. Dat heeft zowel plezier op zich als vaardigheid verhogen tot doelen.
Ook paargedrag heeft in de dierenwereld niet altijd voortplaning als doel. Seks is ook in de dierenwereld een bindmiddel en ruilmiddel terwijl het energie kost zonder direct doel.
Zelfs voortplanting is een héél indirect doel. Toch is het een héél grote energievreter. As doodsoorzaak vaak directer dan voorplanting als bonus.
Bij paarden is het paargedrag niet zo eenvoudig te analyseren in dit verband.

Over de ethologie van paarden is erg veel goed wetenschappelijk materiaal beschikbaar.
Lees bv. het Equid Ethogram van Sue McDonnell.

Bij paarden is er (zie álle ethogrammen) een enórm duideljk verschil tussen hengsten en merries. Dat is een gevolg van de evolutionair ontwikkelde overlevingsstrategie van de diersoort paard.
Zo moet je om informatie te verkrijgen over ´the concept of self´ mbt paarden niet naar merries kijken. Hooguit als referentiegroep.

Mbt mijn quote: dat is menselijk. Dat is verkeerd woordgebruik van mij. Zo kan je uit een boek wat ik in 1989 geschreven heb zinnen halen waar ik nú niet meer zo over denk. Gelukkig; het geeft aan dat ik me en vergis en me ontwikkel :D
Dit is een reden waarom verschillende wijze mensen pas posthuum hun levenswerk uitgegeven willen zien. Dan nog staat soms de betrekkelijkheid van hun uiteindelijke staat van kennis in het voorwoord.

Wees in je eigen belang heel voorzichtig met het gebruik van het (on)begrip vluchtdier: wanneer een paard een vluchtdier zou zijn, hoort het verboden te worden in de openbare ruimte :)*

hc

zeker is spelgedrag gedrag, het woord zegt het al... spelGEDRAG
Een dier verspilt niet nutteloos energie.... het is een leerproces, sterker worden, vaardiger etc... en niet tijddodend...

daarnaast haalde ik die quote aan om aan te tonen dat jij wel bekend met die term....

vwb de term vluchtdier.... die uitgelegd wordt als een dier wat vluchtgedrag vertoont bij een onverwachte waarneming van iets onbekends... moeten we ook de mensen maar weren.. zij doen immer hetzelfde...
dieren vertonen vluchtgedrag als ze onverwacht geconftonteerd worden met iets onbekends, ook een jager kan een prooidier zijn van een jager en zal op de hoede moeten zijn..... en kan daardoor vluchtgedrag moeten vertonen...
waarom het dan verboden zou moeten worden in de openbare ruimte???

vwb een andere quote van jou over gedrag:
Huertecilla schreef:
Omdat mijn paarden heel vroeg aangeboden krijgen wat het nut van achteruit lopen is, kan ik niet beoordelen of het achteruit stappen van mijn paarden bij gedrag in de groep op het land natuurlijk is of niet.

Alle paarden leren het nut van achteruit lopen, gaat vanzelf... en gebruiken dit in hun dagelijks leven... hetzij om te waarschuwen of omdat ze vooruit niet verder kunnen/willen mogen...
De mens, leert het paard dit te doen op commando... stem, signalen, hulpen....
Of dit op jouw paarden ook van toepassing is kan ik niet beoordelen (en wil ik ook niet), kan ook stressgedrag zijn vanwege opsluiting in een ruimte die voor je paarden te klein is, het hebben van ongemak, of het hebben van pijn, etc etc..... legio mogelijkheden. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 12:14

Alane schreef:
Huertecilla schreef:

Alle paarden leren het nut van achteruit lopen, gaat vanzelf... en gebruiken dit in hun dagelijks leven... hetzij om te waarschuwen of omdat ze vooruit niet verder kunnen/willen mogen...
De mens, leert het paard dit te doen op commando... stem, signalen, hulpen....
Of dit op jouw paarden ook van toepassing is kan ik niet beoordelen (en wil ik ook niet), kan ook stressgedrag zijn vanwege opsluiting in een ruimte die voor je paarden te klein is, het hebben van ongemak, of het hebben van pijn, etc etc..... legio mogelijkheden. :)

Er ligt nu veel materiaal uit de houtwal langs de rivier op het land.
Vele wilde druivenranken van tietallen meter, tig bomen van 10 tot 30 meter, op 1,5 hectare.
Bewust voor hen ter afkluiven neergelegd voor ik het tot de stookvoorraad ga verwerken.
De lekkerste happen zitten uiteraard altijd op de slechtst bereikbare plaatsen. Ze staan er in en op.
Ze moéten daardoor veel achteruit of springen. Ze klauteren wel, maar springen niet, gaan dan liever achteruit. Daarbij achteruit zoals ze door ´dressuur´geleerd, begrépen, hebben.

Die boomstapel liggen er normaal niet. Zagen ze bij het verweiden (als groep zelf vrij dravend/galopperend) ineens ploep voor zich liggen. Geen schrik, wel verbazing. Geen vlucht na de schrik, wel nieuwsgierigheid.
In de vrije wild baan is nieuwsgierigheid potentieel levensbedreigend. Doodt niet alleen de kat, ook paarden ;)

Terug naar het onderwerp.
Kijk eens naar Chiron springen (in Duitsland). Voor de slechte lezers: het optomingsloze is NIET de kern NOCH het doel. Slechts een weg die niets met wel/geen bit te maken heeft.
De Chiron manier van springen sponsoren zou een heel andere blijk op deze ruitersport geven dan wat we nu bij springen aan gesjor aan teugels met martingaals zien.
Sponsoren hebben die keuze.
De consument heeft de keuze sponsoren te belonen voor wat de consument wel/niet wil zien.
Wat de consument niet kent kan ze ook niet willen.
Daarom is het belangrijk om te informeren over de mogelijkheden over wat, wat eigenlijk is.
Het scheerfilmpje is een illustratie, niet de kern.

hc

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:37

Als een paard in het wild voor iedere scheet op de vlucht zou slaan, zou het geen tijd meer hebben om te eten en dus niet overleven... ze leren van de ouderen, die geleerd hebben van hun ouderen wanneer wel en wanneer vluchten zin, heeft....

aangeleerd gedrag door dressuur is kunstjes... iemand die denkt dat een paard per ongeluk op je tenen gaat staan heeft het niet begrepen... dat een paard dat gereden wordt anders beweegd dan een paard dat niet gereden wordt, is mogelijk, oftewel het heeft averechts gewerkt oftewel het paard beweegd 'gemakkelijker' en daardoor anders...

vwb je ontopic gedeelte over chironspringen:
Citaat:
Der erste und wichtigste Unterschied zur „normalen“ Springerei ist, dass die verstandesmäßigen Fähigkeiten des Pferdes bewusst eingesetzt werden und statt bedingungsloser Unterordnung partnerschaftliche Mitarbeit angestrebt und erreicht wird.

Het eerste en belangrijkste verschil tussen 'normale' springerij (wat dat ook wezen mag), dat de vaardigheden van het paard bewust worden ingezet en ipv onvoorwaardelijke onderdrukking kameraadschappelijke medewerking van het paard nagestreeft en bereikt wordt...

Wat men tegenwoordig allemaal niet bedenkt om zijn/haar rabobankrekening te spekken .....

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:57

Vandaag werd in België in het voetbal getoond dat de tijd van kritiekloze sponsoring voorbij is. Voor het eerst gaat de hoofdsponsor van een ploeg tegen de ploegleiding in, in een debat over agressief spelgedrag.
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 092009_011

Deze reactie komt uiteraard niet uit het niets. Voor wie het niet gevolgd heeft: Standard Liège voetballer Witsel heeft dit weekend in een zeer agressieve match tegen voetbalclub Anderlecht een speler een tackle toegediend die hem de rest van het seizoen en mogelijk de rest van zijn carrière gaat kosten, de man werd afgevoerd met een open dubbele beenbreuk. Het publiek daar en aan de tv was not amused.. de beelden waren afschuwelijk.
De maat is hier zo'n beetje vol met agressie in het voetbal, en vult bladzijden in de kranten. Zo erg dat de hoofdsponsor van de club van Witsel niet meer met dat soort voetbal geassocieerd wil worden.

En nu de paardensport ;-)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 14:43

Bandida schreef:
Zo erg dat de hoofdsponsor van de club van Witsel niet meer met dat soort voetbal geassocieerd wil worden.

Goed voorbeeld.

Hier treed sinds vorig jaar justitie op tegen deze vorm van openbare geweldspleging, mishandeling met zwaar lichamelijk letsel tot gevolg hebbende.

Ook dat is toepasbaar op paardrijden. Dierenmishandeling is gewoon strafbaar.

hc

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:13

Bandida schreef:
Vandaag werd in België in het voetbal getoond dat de tijd van kritiekloze sponsoring voorbij is. Voor het eerst gaat de hoofdsponsor van een ploeg tegen de ploegleiding in, in een debat over agressief spelgedrag.
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 092009_011

Deze reactie komt uiteraard niet uit het niets. Voor wie het niet gevolgd heeft: Standard Liège voetballer Witsel heeft dit weekend in een zeer agressieve match tegen voetbalclub Anderlecht een speler een tackle toegediend die hem de rest van het seizoen en mogelijk de rest van zijn carrière gaat kosten, de man werd afgevoerd met een open dubbele beenbreuk. Het publiek daar en aan de tv was not amused.. de beelden waren afschuwelijk.
De maat is hier zo'n beetje vol met agressie in het voetbal, en vult bladzijden in de kranten. Zo erg dat de hoofdsponsor van de club van Witsel niet meer met dat soort voetbal geassocieerd wil worden.

En nu de paardensport ;-)

Mischien handig als je het artikel ook even doorleest :)*

Laat dit nu niet de eerste agressieve tackel zijn (filmpjes te vinden op youtube) en de prognose is dat hij in maart as weer aan het voetballen is (even het goede nieuws).
Daarbij zijn de beide clubs die regelamtig agressieve manier van voeballen tonen, waarbij het maken van overtredingen niet geschuwd worden... dat een hoofdsponsor dat zat is, lijkt me niet vreemd. En zal hetgeen er gebeurd de beroemde druppel zijn...

vwb ontopic: heeft dit helemaal niets te maken met paardensport en ook niet met het begin topic....
Geen idee wat jullie met paarden doen, maar ik tackle ze niet en probeer het evenmin...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 17:57

Alane schreef:
vwb ontopic: heeft dit helemaal niets te maken met paardensport en ook niet met het begin topic....

Het is een perfect voorbeeld van belang van imago voor de sponsoren.

Het is een volstrekt parallelle vergelijking.

Doping in de wielersport en in de paardensport idem met dien verstande dat het in de paardensport vele malen serieuzer is omdat het door ruiterambitie een dier aangedaan wordt.

De parallellen tussen voetbal, wielrennen en ruitersport zijn glashelder.
Wanneer een sport een negatief imago krijgt zullen sponsoren kopschuw worden.
Met onvoldoende zelfreguleren schiet de betreffende sport zichzelf in de voet.
Geef dan liever een signaal af aan de sponsoren dat zij hun kapitaal voorwaardelijk kunnen geven en zo een positieve richting kunnen helpen geven.
De Rabo heeft dat bij wielrennen ingevuld en is dé ideale kandidaat om het voortouw te nemen bij ruitersport.

Ik heb overigens niet eens een ontvangstbevestiging gekregen :D
Informeren heeft zoals ik al aangaf geen zin als het nog geen pijn doet.
Er moet eerst wil zijn voor er een weg is.
NL ringdressuur heeft wat dit betreft een vervelende situatie door de successen in FEI dressuur. Geen enkel motief voor verandering.

hc

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:11

Alane schreef:
Mischien handig als je het artikel ook even doorleest :)*

Misschien handig als jij gewoon leest :(:) Of heb je echt niet in de gaten dat je nu net hetzelfde hebt geschreven als wat ik zeg?

Ps: Ik begrijp niet dat mensen in de pers al uitspraken doen over wanneer hij terug zal zijn, de man is waarschijnlijk nog niet eens geopereerd.

Citaat:
Wanneer een sport een negatief imago krijgt zullen sponsoren kopschuw worden.
Met onvoldoende zelfreguleren schiet de betreffende sport zichzelf in de voet.

En dit soort uitspraken van de voorzitter van de club helpen niet echt. Van een plank voor de kop gesproken..
'Base [dat is de sponsor] heeft de belangrijkste wet in het voetbal overtreden. En dat is dat de voetballeiders leiden, de trainers trainen, de spelers spelen en de sponsors sponsoren. Als we in eigen huis Liverpool domineren of onze titel vieren in hartje Luik hebben we geen sponsor nodig. We hebben hem wel nodig als het moeilijk gaat.'

Toch zijn 'de plooien weer glad gestreken' staat vandaag te lezen in de pers. Base heeft nl. een win win gedaan. Het is duidelijk gemaakt dat ze dit soort negatieve reclame niet meer willen hebben. Ze hebben er in de pers afstand van genomen en zijn een dag lang hét sportnieuws geweest (hier ;) ). En ze hebben nu nog steeds het interessantste reclamecontract in de 1ste klasse (van sponsoring kan je bijna niet spreken in zo'n sterk gemediatiseerde sport, het gaat ze echt in de eerste plaats om logo in prime time).

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:16

Hij is al geopereerd en zal deze week nog een operatie volgen, waarna meer zekerheid zal zijn... de arts van het poolse nationaalteam zegt dit op een poolse website...

Er mist een heel stuk tekst die ik wel getypt had... :(
nl: dat dit meer lijkt op media aandacht van de sponsor, de sponsor geen intentie heeft om de sponsoring te verbreken en dit door diezelfde sponsor als de druppel die de emmer doet overlopen aangegrepen wordt als extra reclame/media aandacht.. Eerder werd er geschreven dat de sponsor een hogere straf eisde van de speler door de club, dan gan ze om tafel zitten... maar geen sprake van beeindiging (tenminste niet in de link die je geeft Bandida, en dat bedoel ik met heb je het bewuste stuk wel gelezen)

@HC: die uitspraal van de voorzitter gaat over het feit dat de sponsor eisde dat de club de speler ook zou straffen naast de al opgelegde straf... een soort van schoenmaker blijf bij je leest... opmerking
en dit is de straf voor dit soort overtredingen, horror tackles...

maar dit is allemaal offtopic

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 20:41

Alane schreef:
@HC: die uitspraal van de voorzitter

Hoezo ík :?

hc

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:15

geen idee wat er allemaal gebeurd als ik iets type... en op verzenden klik, maar hele stukken tekst missen dan spontaan :?

dan wederom een toevoeging...

@HC: sponsoren worden niet zo snel kopschuw, immers als een club, even uitgaande van die voetbal wedstrijd, overal in het nieuws komt, is dat ook reclame, en het hoofddoel van de sponsor is zo veel mogelijk in beeld te komen, zo groot en breed mogelijk publiek....
De tvzenders verdienen goud aan voetbalwedstrijden door de reclameblokken tijdens de rust, en na de wedstrijd/nabespreking..
en daar lees je niets over dat grote namen die reclameblokken niet meer vullen met hun reclame... pas dan zal er geen wedstrijd meer worden uitgezonden, en zal zich een sponsor niet meer zo snel laten verleiden te gaan sponsoren omdat er geen publiek meer wordt bereikt...
Als je dat terugkoppeld naar de paardensport, iemand die niets met paarden heeft, weet niet wat rollkur is, dat hulpteugels misbruikt kunnen worden, en zullen niet internet afzoeken naar informatie, die willen dan kijken (er sowieso weinig paardensport op tv)
en de sponsoren op wedstrijd zijn bijna allemaal sportgerelateerd.

@Bandida:die uitspraak van de voorzitter van de club gaat over het feit dat de sponsor eisde dat de club de speler ook zou straffen naast de al opgelegde straf... een soort van schoenmaker blijf bij je leest... opmerking
en dit is de straf voor dit soort overtredingen, horror tackles...

en het blijft off-topic :)