Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:57

Van mij hoeft het niet, het zet alleen de deur open naar nog meer 'nieuwkomers'
Ik weet niet hoe de meeste hier er over denken maar er zijn veel 'moslims'die echt voor overlast zorgen.
Veel van hun hebben een uitkering, de gevangenissen zitten vol met moslims, drugshandel , loverboys enz.
Ik heb niets tegen moslims die zich aanpassen aan de nederlandse cultuur, moslim, christen of wat dan ook maakt me niet uit.
Maar het zijn wel die stelende moslims die zich ver verheven voelen boven de rest van de nederlanders, daar heb ik echt moeite mee.
Wat Geert Wilders betreft persoonlijk vind ik de aanvallen op de Koran nu wel welletjes maar hij heeft zoveel meer in zijn mars.
het lijkt wel alsof hij opzettelijk afgeschilderd wordt als rascist, net als toen bij Pim Fortuin.

Toch lees zijn verkiezingsprogramma eens door, hij wil zelfs een soort dierenpolitie in het leven roepen net als in Amerika.
Als hij zijn programma waar kan maken gaat Nederland er echt op vooruit, ik ga hem zeker die kans geven daar ben ik eerlijk in.

Wat zou een moslim partij nou betekenen voor de doorsnee Nederlander? Zoals het er al staat het is een partij voor de moslims.
Net zoals je niet in Mekka mag komen als je geen moslim bent krijg ik hier ook de kriebels van.

AdnerB

Re: Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:15

ik ben het toch echt duidelijk met de mening van Eppie38 eens..

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:43

Ik denk dat Wilders inderdaad opzettelijk wordt afgeschilderd als racist. En ik weet ook waarom: hij doet nl. racistische uitspraken!

Ook al zou hij roepen dat alle paarden in Nederland 24/7 in de wei zouden moeten, zelfs dan zou ik niet op hem gaan stemmen. Ik vind alle dingen die hij roept over Moslims zo buiten alle perken, met zo'n extremist (in mijn ogen) wil ik niets te maken hebben.

Toevoeging: Moslims kunnen heel goed 'doodgewone' Nederlanders zijn. Het is nl. een geloof, net zoals Rooms Katholiek, Gereformeerden enzovoorts.
Laatst bijgewerkt door Alet74 op 31-07-09 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:48

Marjoow schreef:
Nouja, het kan toch dat als de moslims hier meer spraak krijgen, dat er nog veel meer moslims komen?

Ik weet heus wel dat aan de macht komen anders is dan een partij oprichten, maar het begint wel met een partij oprichten. Misschien is het nu nog niet zo, maar over 10 jaar zijn er misschien wel meer moslims dan nederlanders in ons kikkerlandje.

Er is al een poosje een moslimpartij. Al een paar jaar als ik me niet vergis :+

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:15

Ik gooi er even een quote tussen waar ik het helemaal mee eens ben. Kunnen mensen elkaar niet gewoon meteen accepteren? >;)
Moet er eerst dat 'gevecht' zijn?

I think Muslims have become the new Negroes in America.
They are being mistreated at airports, by the Immigration - everywhere.
Islam is a religion of peace. They are wrong. - Jermaine Jackson

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:19

Nou de rechten van de blanke amerikaan op het vliegveld zijn ook niet om over naar huis te schrijven :+

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:42

ben het met eppie en marjo eens.

Theo van gogh is toevallig bij mij heel dichbij vermoord, mijn moeder heeft gezien. Wij kende hem. Hij woonde heel dichtbij mij.

Hij is vermoord alleen om vrijheid van menings uiting?
Echt belachelijk.

Hebben jullie de koran wel is gelezen? Ik heb vertaalde fragmenten gelezen en er staat bijvoorbeeld dat homo's niet oké zijn etcetera, als moslims aan de macht komen of instemming hebben over nederland zijn we zo ons homo (ben ik zelf niet hoor :P) recht kwijt waar we juist zo trots op zijn!?

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:43

EN BTW Wilders uit zijn mening, dat is niet per sé rasistisch. Hij zegt niks persoonlijks alleen over de koran/het geloof. Dat is geen racisme.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:46

IsabelvS schreef:
ben het met eppie en marjo eens.

Theo van gogh is toevallig bij mij heel dichbij vermoord, mijn moeder heeft gezien. Wij kende hem. Hij woonde heel dichtbij mij.

Hij is vermoord alleen om vrijheid van menings uiting?
Echt belachelijk.

Hebben jullie de koran wel is gelezen? Ik heb vertaalde fragmenten gelezen en er staat bijvoorbeeld dat homo's niet oké zijn etcetera, als moslims aan de macht komen of instemming hebben over nederland zijn we zo ons homo (ben ik zelf niet hoor :P) recht kwijt waar we juist zo trots op zijn!?

Ik kan uit de bijbel ook wel teksten uit zijn verband rukken waar dat staat.... en guess what? Onze minister-president is lid van een christelijke partij! Wanneer is ook alweer die gay pride?

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:48

Alet74 schreef:
Ik denk dat Wilders inderdaad opzettelijk wordt afgeschilderd als racist. En ik weet ook waarom: hij doet nl. racistische uitspraken!

Ook al zou hij roepen dat alle paarden in Nederland 24/7 in de wei zouden moeten, zelfs dan zou ik niet op hem gaan stemmen. Ik vind alle dingen die hij roept over Moslims zo buiten alle perken, met zo'n extremist (in mijn ogen) wil ik niets te maken hebben.

Toevoeging: Moslims kunnen heel goed 'doodgewone' Nederlanders zijn. Het is nl. een geloof, net zoals Rooms Katholiek, Gereformeerden enzovoorts.

Jou mening hoor maar ik heb een andere, ik zie gewoon dat Wilders eigenlijk alleen maar aandacht krijgt als hij iets over moslims roept maar hij roept nog zoveel meer bv het moet afgelopen zijn met al die zakkenvullers in de zorg, geen hoge bonussen meer maar gewoon meer verpleging.

spreekt me wel aan vooral omdat mijn opa in een verpeegtehuis gestikt is in zijn eigen slijm, hij was terminaal maar hoefde zo echt niet te sterven, gewoon gebrek aan personeel.
Sommige van die oudjes worden maar 1 keer per week gewassen, gebrek aan personeel maar ondertussen vangen bepaalde personen in de zorg ontzettend veel geld maar die hebben nog nooit een patient van dichtbij gezien.

Buitenlanders die zich hier vestigingen, de eerste 10 jaar geen uitkering (niet alleen moslims)

Mensen die fraude plegen met hun uitkering 10 jaar lang geen uitkering meer.

Stoppen met het gedogen van drugs .
Stoppen met het gesodemieter ivm de pensioenen waar mensen zo hard voor gewerkt hebben.
Bij het overtreden van de wet ga je met een dubbele nationaliteit gewoon terug naar het land van herkomst (ruimt lekker op) en gaat heus niet over bekeuringen maar over overvallen, verkrachting moord enz, echt ik zit niet op dat soort mensen te wachten, laat ze lekker vertrekken.
Zo kan ik nog wel even doorgaan, lees eens zijn verkiezingsprogramma maar uiteraard is het je vrije keus maar hier roepen dat Geert alleen maar tegen buitenlanders is en een rascist is precies wat ze hopen dat er gedacht moet worden.
Hij staat nu als grootste partij in de peiling, is toch niets voor niets, komt alleen maar omdat mensen het gewoon echt beu zijn.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:49

Ja maar, er staan in de koran nog veel ergere dingen. En ik zeg ook niets over het christendom, ookal is dat wel meer modern nu..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:51

KOmt ook omdat mensen niet even willen nadenken over waar al dat geld vandaan moet komen dat Geert WIlders wil gaan uitgeven.... Dan zal de belasting toch met minimaal 10% omhoog moeten.

@IsabelvS: Je zegt niets over het christendom, maar heb je de bijbel wel gelezen? Heb je de moeite genomen om de KOran helemaal te lezen? Of heb je het gehouden bij die uit zijn verband gerukte quotes die je hier en daar tegenkomt met de bedoeling om aan te tonen dat de Islam zo slecht is? Ik denk niet dat er in de Koran veel ergere dingen staan dan in de bijbel. Je moet het alleen wel even in zijn verband lezen. Je vindt christendom modern? Even advocaat van de duivel dan: ken je de SGP?

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:54

Ik vind het niet per sé modern, maar in ieder geval meer dan islam; heb ik een beetje slecht geformuleerd.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:58

Ah, okee, dat klinkt al anders. Toch denk ik dat het niet per se zo is. De islam die het meest in het oog springt is extremer en misschien minder modern dan het huidige (Nederlandse!) christendom. Maar. In Nederland zijn ook duizenden normale, onopvallende mensen (deels met hoofddoek, deels met kleurtje, etc) die moslim zijn zonder dat jij dat weet of merkt. Die gewoon doen zoals jij en ik. Met werkende vrouwen in spijkerbroek, waarvan de mannen geen baard hebben en de jongeren echt niet iedere vrouw van haar fiets trekken omdat ze een kort rokje aan heeft. Die het gewoon accepteren als hun dochter met een blonde Hollander thuiskomt en die niet moeilijk doen over wat dan ook voor behandeling door een arts van het andere geslacht. Die niet oproepen tot Jihad en het afkeuren wat er aan terrorisme in de wereld is. Die mensen vallen niet op, maar het zijn er veel, veel meer dan de extremen.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:02

Nou ik ken er niet veel.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:02

Blue eyes staat er ook te lezen, moet er nu vandoor maar zal het morgen even opzoeken.
Verder maakt het me niet uit of een partij christelijk is of weet ik wat alleen heb ik absoluut geen vertrouwen meer in deze regering.
Neem nu alleen al de nieuwe regel, benzinebonnen mogen alleen nog afgetrokken worden als ze via de pin gaan, tjemig zeg, ik betaal me blauw aan belastingen en iedere keer weer vinden ze iets anders, ben adt spuugzat echt waar.
We betalen bijna 60 procent belasting als zelfstandig ondernemer maar tegelijkertijd gaat er niet een bank met je mee.
Mijn personeel kan zonder problemen een hyphotheek aanvragen omdat ze een vast contract hebben, ik hun baas moest geld lenen van familie om mijn bedrijf uit te bouwen.
Meschien beetje of topic maar als zelfstandig ondernemer ben je niemand meer hier terwijl zij juist het land groot gemaakt hebben.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:04

Buitenlanders die zich hier vestigingen, de eerste 10 jaar geen uitkering (niet alleen moslims)
het zijn dan net zo goed nederlanders als jij en ik, en hebben dus recht op een uitkering als ze gehandicapt of ziek zijn oid.

Stoppen met het gedogen van drugs.
Lost het probleem niet op denk ik, maar heeft hier verder niks mee te maken denk.

Bij het overtreden van de wet ga je met een dubbele nationaliteit gewoon terug naar het land van herkomst (ruimt lekker op) en gaat heus niet over bekeuringen maar over overvallen, verkrachting moord enz, echt ik zit niet op dat soort mensen te wachten, laat ze lekker vertrekken.
En de 'echte' nederlanders die dit soort dingen doen, die zijn minder fout?

Ik ben het beu dat mensen elkaar niet accepteren en in plaats daarvan alleen maar ruzie lopen te maken. :)

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:08

Wie bedoel je wie mag vertrekken mensen die dat vinden of volgens die zin?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 20:09

Cyn_ schreef:
Ik ben het beu dat mensen elkaar niet accepteren en in plaats daarvan alleen maar ruzie lopen te maken. :)

moet zoiets niet van 2 kanten komen?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:09

@Eppie: wat staat er te lezen? Ik snap je even niet helemaal.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:12

LimaMambo schreef:
Cyn_ schreef:

moet zoiets niet van 2 kanten komen?

idd, daarom is het ook goed dat ze in de politiek komen. Dat is een stukje integratie.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 20:16

Cyn_ schreef:
idd, daarom is het ook goed dat ze in de politiek komen. Dat is een stukje integratie.

vind je?
ik denk dat ze beter eerst ervoor kunnen zorgen dat al die problemen weg zijn.. voordat je je eens kan mengen met de politiek
want nu heeft het een hele nare bijsmaak

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:20

Door te mengen, kan je elkaars problemen juist beter begrijpen.
En samen tot een oplossing komen. Lijkt me juist heel logisch.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 20:21

Cyn_ schreef:
Door te mengen, kan je elkaars problemen juist beter begrijpen.
En samen tot een oplossing komen. Lijkt me juist heel logisch.

maar dat mengen gebeurt nu ook al.. kijk maar naar de partijen die er nu al zijn.. daar zitten ook moslims etc in
snap niet dat er dan weer een speciale moslimpartij moet komen die wil dat er volgens de moslim normen en waarden geleefd gaat worden

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:25

Er is toch ook een christelijke partij, ik snap het probleem niet.