Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:32

marlinH schreef:
Vjestagirl schreef:
Dat is niet haar eigen hond. Dat is een huid die ze heeft gekocht van een preparateur, waar mensen vrijwillig hun dode huisdier aan afstaan. Zij heeft er een kunstopbject van gemaakt, met een boodschap erachter.

Waar lees je in mijn bericht dat ik zeg dat het haar hond is? Dat doet er toch niet toe?
Pff een kunstobject, wat een goed idee.. :n
Dan ben je toch ook gek als je je dode huisdier afstaat. Hier, hij is dood, maak er wat moois van. Als je een knuffeldier wilt neem dan ook gewoon een knuffeldier, alle soorten en maten zijn verkrijgbaar. ;) Oja, en speelgoed.. Een levende hond is geen speelgoed, waarom een dode dan wel? koop gewoon een knuffel als je wilt knuffelen.

Misschien om aan te geven dat een beest geen speelgoed is? En als je dat toch wel denkt (en dat doen veel kleine kinderen) dat je dan nog beter een van haar beesten zou kunnen nemen (wat niet kan, want het is kunst, geen speelgoed) dan een echte?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:37

Citaat:
Haar ‘dieren’ zijn een aanklacht tegen het verschijnsel dat kinderen op te jonge leeftijd van hun ouders een huisdier krijgen. „Ze zijn nog niet in staat er goed voor te zorgen, behandelen de levende wezens als speelgoed. Als ze ermee klaar zijn, belanden massa’s knaagdieren in verwaarloosde staat op kinderboerderijen of worden honden door ouders op verlaten plekken aan bomen gebonden. Vreselijk,’’ aldus de kunstenares, die van haar eigen dode huiskat ooit een handtas maakte.

„Ik zeg met mijn werk eigenlijk geef kinderen dan maar speelgoed dat is gemaakt van een echt huisdier.’’ Erg? „Welnee, het is veel fouter als kinderen een echte cavia letterlijk doodknuffelen, dan dat ze zonder risico een opgezet exemplaar strelen.’’

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:41

Omdat het zo is, alles wat dood is, moet je met rust laten en het is hoe dan ook geen leuk gezicht.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:42

Ragdollcat schreef:
Omdat het zo is, alles wat dood is, moet je met rust laten en het is hoe dan ook geen leuk gezicht.

Maar waarom is het eten van vlees, het dragen van leren jassen, schoenen, broeken en tassen, het zitten op een leren bank of zadel dan niet walgelijk en smerig en ziek?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:42

opzich het idee erachter is goed maar het feit dat ze het an echte dode dieren doet maakt mij misselijk, het kan ook prima van stof daar hoeft geen dood dier aan te pas te komen, heb genoeg knuffels gezien die levens echt lijken.... nee niet mijn idee

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:44

Mossel schreef:
opzich het idee erachter is goed maar het feit dat ze het an echte dode dieren doet maakt mij misselijk, het kan ook prima van stof daar hoeft geen dood dier aan te pas te komen, heb genoeg knuffels gezien die levens echt lijken.... nee niet mijn idee

Maar dan is je hele effect weg. Het shoquerende effect erachter komt juist doordat het echte dieren zijn...

Mossel

Re: Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:46

hoezo van een knuffel kan een kind net zoveel leren als van een dooie kat of hond waar respectloos speelgoed van gemaakt wordt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:46

ik denk dat dit meer bedoeld is om iets aan de ouders te leren

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:48

dan nog vindt ik het ziek en respectloos, de ouders kunnen het kind dat ook leren met een pluche knuffel

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:49

Vjestagirl schreef:
Maar waarom is het eten van vlees, het dragen van leren jassen, schoenen, broeken en tassen, het zitten op een leren bank of zadel dan niet walgelijk en smerig en ziek?

Waarom geeft er eigenlijk al 20 pagina's lang niemand antwoord op deze vraag? Van de mensen die het smerig en ziek vinden dan hé?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:49

Vjestagirl:

Juist omdat het "shoquerend" is, nu zeg je het zelf, en dan moeten er daar kinderen mee gaan spelen???? achterlijke idee.

Het is ook schokend, het is van dood iets afkomstig.

En ik ga niet meer in op jouw gewaarom, ik heb al voldoende uitgelegd, over wat ik ervan vind.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:51

Mossel schreef:
dan nog vindt ik het ziek en respectloos, de ouders kunnen het kind dat ook leren met een pluche knuffel

En dat is nou precies het hele doel. Ouders denken daar niet bij na, kopen een hamster of konijn, stoppen hem in een te kleine kooi, en het dier wordt doodgeknuffelt, letterlijk... Kinderen zien het als speelgoed, gooien er mee, laten ze vallen, stoppen hamsters in zo'n bal en rollen die knalhard door de kamer, houden ze onderste boven, stoppen ze in het zwembadje enz... Kochten ze die knuffel maar...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:53

Ragdollcat schreef:
Vjestagirl:

Juist omdat het "shoquerend" is, nu zeg je het zelf, en dan moeten er daar kinderen mee gaan spelen???? achterlijke idee.

Het is ook schokend, het is van dood iets afkomstig.

En ik ga niet meer in op jouw gewaarom, ik heb al voldoende uitgelegd, over wat ik ervan vind.

Nee, kinderen moeten er niet mee spelen, het is kunst. Je geeft je kind toch ook geen van Gogh om op te kleuren, of een Bernini om te kleien?

En je geeft geen antwoord op de meest essenciele vraag, waarom dit wel ziek is, en het eten van vlees en het gebruiken van leer dat niet is. Maar dat is niet erg, alleen hypocriet.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:55

Vjestagirl schreef:
Mossel schreef:

En dat is nou precies het hele doel. Ouders denken daar niet bij na, kopen een hamster of konijn, stoppen hem in een te kleine kooi, en het dier wordt doodgeknuffelt, letterlijk... Kinderen zien het als speelgoed, gooien er mee, laten ze vallen, stoppen hamsters in zo'n bal en rollen die knalhard door de kamer, houden ze onderste boven, stoppen ze in het zwembadje enz... Kochten ze die knuffel maar...

Wat is het verschil dan om ze met een dood dier te laten spelen dan met een knuffel?
ik denk niet dat ouders daar dan over nadenken goh zullen we maar een dood dier kopen doet het toch al niet meer, en een knuffel is ook maar een knuffel, nee zie het vverschil niet heb liever een knuffel dan een dood dier

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:57

Mossel schreef:
Vjestagirl schreef:

Wat is het verschil dan om ze met een dood dier te laten spelen dan met een knuffel?
ik denk niet dat ouders daar dan over nadenken goh zullen we maar een dood dier kopen doet het toch al niet meer, en een knuffel is ook maar een knuffel, nee zie het vverschil niet heb liever een knuffel dan een dood dier

Het is ook niet de bedoeling dat ze een dood dier kopen. Dat kan ook niet, dit is kunst en geen speelgoed wat in de winkel komt te liggen.

En ze hoeven ook geen dood dier te kopen, maar een knuffel ipv een levend dier zou leuk zijn... Iig voor de dieren

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:00

En toch moet je erg ziek van geest zijn dit te bedenken.

ja maar ik denk dat je dat niemand aan het verstand kan brengen mensen doen toch wat ze zelf willen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:01

Vjestagirl schreef:
Vjestagirl schreef:

Waarom geeft er eigenlijk al 20 pagina's lang niemand antwoord op deze vraag? Van de mensen die het smerig en ziek vinden dan hé?

ik heb dat al gezegd,omdat het meer het idee is dat dit van dode dieren word gemaakt,en het er echt nog als een dier uitziet
maar ik kan dat alleen voor mezelf zeggen.

of ik kan beter zeggen,ik vind het een luguber gezicht.
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 07-02-09 19:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:02

Vjestagirl:

Wil je me niet hypocriet noemen? daar ben ik niet van gediend.

Want je kent me helemaal niet.

En nu lees ik deze topic niet meer, ik wordt er misselijk van.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:21

Ik vind het vies en ziek. En om maar even op Vjestagirl in te gaan: als je met leren schoenen rondloopt of een leren bank in de huiskamer hebt staan denk je niet: "goh een dode koe". Maar als je een blokken hond hebt die er nog steeds uitziet als een hond vind ik het wel erg. Daarnaast is er een verschil in gedachtegang over huisdieren en vee. Dat zie je mooi in China waar honden etc worden gegeten en in Nederland waar honden alleen gezien worden als huisdieren. Vlees=vlees en dood dier=dood dier, maar het hangt er maar vanaf hoe je ernaal wil kijken, wat is ethisch? Wat is de manier ven denken van mensen in een land? Wat is de manier van omgang met verschillende diersoorten? etc.
Ben het verder ook eens met snoevie: het is een luguber gezicht... ook al zou er een dode koe (om maar verder in te gaan over het gebruik van dood vee) worden omgetoverd in speelgoed het blijft vies.
Daanaast vind ik het gebruik van het woord "kunst" erg fout. Ik kan me nog herinneren dat vorig jaar of een aantal jaar geleden een KUNST expositie was met een hond die vastgebonden zat en aan het verhongeren was. KUNST noemen ze het. Net als dit vind ik het gewoon hardstikke goor en luguber. Nee, bij deze manier van "kunst" zullen de dieren waarschijnlijk niet lijden, maar het blijft ziek.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:16

Stybba schreef:
Ik vind het vies en ziek. En om maar even op Vjestagirl in te gaan: als je met leren schoenen rondloopt of een leren bank in de huiskamer hebt staan denk je niet: "goh een dode koe". Maar als je een blokken hond hebt die er nog steeds uitziet als een hond vind ik het wel erg. Daarnaast is er een verschil in gedachtegang over huisdieren en vee. Dat zie je mooi in China waar honden etc worden gegeten en in Nederland waar honden alleen gezien worden als huisdieren. Vlees=vlees en dood dier=dood dier, maar het hangt er maar vanaf hoe je ernaal wil kijken, wat is ethisch? Wat is de manier ven denken van mensen in een land? Wat is de manier van omgang met verschillende diersoorten? etc.
Ben het verder ook eens met snoevie: het is een luguber gezicht... ook al zou er een dode koe (om maar verder in te gaan over het gebruik van dood vee) worden omgetoverd in speelgoed het blijft vies.
Daanaast vind ik het gebruik van het woord "kunst" erg fout. Ik kan me nog herinneren dat vorig jaar of een aantal jaar geleden een KUNST expositie was met een hond die vastgebonden zat en aan het verhongeren was. KUNST noemen ze het. Net als dit vind ik het gewoon hardstikke goor en luguber. Nee, bij deze manier van "kunst" zullen de dieren waarschijnlijk niet lijden, maar het blijft ziek.

Heb je het topic gelezen? Dat over die hond is al voorbij gekomen. Weet je wat het crue daarin was? Dat er voedsel en water net buiten bereik van de hond stond. Het enige wat de mensen hoefden te doen was het binnen handbereik te schuiven. De hond is omgekomen...

Maar hier lijden de dieren niet onder. Ze zijn al dood, de eigenaars hebben ze zelf afgestaan. Is het dan niet zo dat de eigenaars er dan niet van hielden? Of wilden de eigenaars dat hun dier niet in zijn geheel de grond in ging, maar wilden dat hun diertje iets werd?Want als je niet wilt dat je dier iets word, dan sta je hem niet af aan een preparateur.

Het dier lijd hier totaal niet onder. De enige die eronder lijd zijn mensen die met het dier meevoelen. Maar dat is nergens voor nodig, want ze waren al dood. Het enige doel van de kunstenares is mensen shoqueren, ze laten realiseren dat dieren helemaal geen speelgoed zijn... Nou ja, dat lukt aardig.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:20

eerst dacht ik dat je een grapje maakte, kon het niet geloven..
echt ziekelijk, heb kippenvel ervan gekregen en word er kotsmisselijk van :n
Wat gebeurd er toch in deze wereld ?!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:22

kwam hier toevallig aanwaaien in dit topic...nou walgelijk vind ik dat toch! ziek!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:24

Wie wilt er lid worden van mijn tinkebell fanclub?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:25

Maar waarom vinden jullie het walgelijk en ziek? Waarom word je er misselijk van?

@lieveli: ik!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:27

Leuk! Er komt binnenkort een expositie in Rotterdam, misschien ga ik er heen... Dan kunnen we daar de fanclubdag houden en eventuele overleden huisdieren meenemen!